Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.373
    Antall liker
    9.641
    Torget vurderinger
    2
    Lyric skulle ta inn en , så det ville bli anledning til å få en demo, og så har du kjøpt den før jeg fikk hørt den , sukk.
    Grattis knall forsterker er jeg sikker på . Hvilke høyttalere skal den drive?
    Har du en A-35 å selge er jeg interessert... :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.004
    Antall liker
    51.668
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Lyric skulle ta inn en , så det ville bli anledning til å få en demo, og så har du kjøpt den før jeg fikk hørt den , sukk.
    Grattis knall forsterker er jeg sikker på . Hvilke høyttalere skal den drive?
    Har du en A-35 å selge er jeg interessert... :)
    Takk!
    Det er sånn det er ja,den skal drive Sonus Faber Amati. Har ikke en A35 desverre :(. Fikk aldri den lyden som jeg hadde med Luxman Klasse A forsterkern,derfor jeg kjøper denne Accuphasen. Håper det sitter lydmessig nå,savnet ikke krefter med 30 watt klasse A på Luxmanen så denne klarer nok og drive amatiene denne også.

    O
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    5.149
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Og Dac 50 er bra lydmessig, så bra at jeg intil nu ikke har gidet at flytte kablerne over på dac inngangen på CD avspillere selv om den koster 5 gange prisen av dac 50 kortet.

    Hvor bra dac 20 kortet er i sammen ligning m Dac 50 ved jeg ikke, med ting flytter på sig i den digitale verden.

    Mvh
    Høres jo ut som Dac50 er bra. Får høre dac20 og vurdere. Funker sikkert helt ok :)
    Nu skal det siges at DP-430 gengivelse av CD er i en højere lydkvalitet, end hva vi får m Tidal og dac 50, m dac 50 er sjikkelig bra i sammenligning med de andre dac som har været benyttet.

    Den største forskel på dac 20 og 50 er nok dac, erne og så har 5o galvanisk skille, hvilket jeg ikke tror dac 20 har, med hvor meget det gør lydmessig ved jeg ikke.

    Mvh
    Tviler på at DAC 20 har galvanisk skille. Det mangler ihvertfall på DAC 40. DAC'en kan jo fungere utmerket uten, men med enkelte PC'er som kilde kan det by på problemer med støy fra USB utgangen. Isåfall er et separat galvanisk skille, eksv Intona en god løsning.
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Og denne kom i dag til meg :) Det gledes ;)

    Vis vedlegget 504742
    Vi for høre hva du synes, når den har gået sig lidt til. Synes min har det lidt ala Gryphon sine, skal helst ha været på en dags tid, for optimal gengivelse.

    Jeg har nå hatt Accuphase E-408 5 dager. Ikke fått spilt så mye jeg håpet. Men mulig man kan ta litt igjen i helgen. Lydmessig er den helt knall. Match med C1 er god også. Jeg minnes dog mine Franco Serblin Accordo jeg hadde før med Devialet 130 Pro. Mitt gamle par ligger nå til salgs igjen. Og jeg undres og er nysgjerrig om matchen med Accuphase og Accordo hadde vært vel så bra. Husker det som felte Accordo hos meg var evnen å kunne spille tilfredsstillende på middels gode innspillinger. Ble litt for nådeløst. Men Accuphasen har en herlig musikalitet. Og evner å spille dårligere innspillinger godt. Mister ikke fylden på en måte. Noe som er en god egenskap. Når Accordo låt som best var det gåsehud. Mitt beste par høyttalere da. Men ble ødelagt litt av dems evne å ikke være allsidige nok. Der er C1 mer tilgivende og uten å miste kvaliteten i lyden. Mer allround. Jeg må ha helgen til å prosessere tankene litt. Men det frister å teste ut. Angående dac20 virker den å holde mål, uten at jeg dog har sammenlignet med andre dacer. Men det låter jo så bra at jeg er happy :) Hva skal man si. Angrer definitivt ikke på kjøpet. Musikken spilles flytende og uanstrengt. Skal jeg gi E-408 «ris» må det være mangelen på terminaler som tar bananplugger. Har bestilt 90 graders spade til bananplugg adapter. Ellers topp. Et annet pluss er ekstremt nøyaktig og finstilt volumkontroll. Top notch.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Sikker på at det ikke bare er beskyttelse propper der da(for å få inn banan).. som dem ellers leveres med.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Sikker på at det ikke bare er beskyttelse propper der da(for å få inn banan).. som dem ellers leveres med.
    Joda, det er nok sjekket :) Var det første jeg så etter. Men plastskruene på terminalene er solide. Så ingen plugger i dem. Når jeg skrudde den av så er terminalen solid bak. Så de tar ikke bananplugger rett inn. Kan åpne dem og bruke bananpluggene der man normalt sett setter fast uterminert kabel. Så jeg ble litt skuffet der. Trodde et marke som Accuphase hadde bananplugg koblinger. Men de nyheter modellene har ser jeg på bilder. Men takk for heads up :)
     

    okalles

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    383
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Sikker på at det ikke bare er beskyttelse propper der da(for å få inn banan).. som dem ellers leveres med.
    Joda, det er nok sjekket :) Var det første jeg så etter. Men plastskruene på terminalene er solide. Så ingen plugger i dem. Når jeg skrudde den av så er terminalen solid bak. Så de tar ikke bananplugger rett inn. Kan åpne dem og bruke bananpluggene der man normalt sett setter fast uterminert kabel. Så jeg ble litt skuffet der. Trodde et marke som Accuphase hadde bananplugg koblinger. Men de nyheter modellene har ser jeg på bilder. Men takk for heads up :)
    Bruker banan på min e-460, måtte vippe ut bunnen i koblingen først.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Sikker på at det ikke bare er beskyttelse propper der da(for å få inn banan).. som dem ellers leveres med.
    Joda, det er nok sjekket :) Var det første jeg så etter. Men plastskruene på terminalene er solide. Så ingen plugger i dem. Når jeg skrudde den av så er terminalen solid bak. Så de tar ikke bananplugger rett inn. Kan åpne dem og bruke bananpluggene der man normalt sett setter fast uterminert kabel. Så jeg ble litt skuffet der. Trodde et marke som Accuphase hadde bananplugg koblinger. Men de nyheter modellene har ser jeg på bilder. Men takk for heads up :)
    Bruker banan på min e-460, måtte vippe ut bunnen i koblingen først.
    Bunnen på selve mutterne på terminalen ja? Men det er solid/helsetøpt plast på mine terminaler. Skrur jeg av plastmutter så er det ingen horisontale hull inn i selve terminal. Kun vertikal for uterminert kabel. Men jeg kan med trygghet si det ikke er banankobling på E-408 ;) Men din E460 er av nyere dato. Så de fikk terminaler klargjort for bananplugger. Ser det også på bilder av terminalene på disse to forsterkerne.
     
    Sist redigert:

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    2.052
    Torget vurderinger
    8
    Lyric skulle ta inn en , så det ville bli anledning til å få en demo, og så har du kjøpt den før jeg fikk hørt den , sukk.
    Grattis knall forsterker er jeg sikker på . Hvilke høyttalere skal den drive?
    Har du en A-35 å selge er jeg interessert... :)
    Takk!
    Det er sånn det er ja,den skal drive Sonus Faber Amati. Har ikke en A35 desverre :(. Fikk aldri den lyden som jeg hadde med Luxman Klasse A forsterkern,derfor jeg kjøper denne Accuphasen. Håper det sitter lydmessig nå,savnet ikke krefter med 30 watt klasse A på Luxmanen så denne klarer nok og drive amatiene denne også.

    O
    Med den strømforsyningen så tror jeg du skal slite veldig med å fore Amatiene med nok krefter. Du får sikkert kremlyd men ikke nok krefter
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    *sett feil* Men er slik din er da :


    j.jpg


    Ser nå at det er samme som på produktarket.. Så da er det nok same same :).
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    *sett feil* Men er slik din er da :


    Vis vedlegget 505249

    Ser nå at det er samme som på produktarket.. Så da er det nok same same :).
    Jepp. De ser slik ut. I første øyekast ser de ut til å ha plugger i senter. Men som sagt helstøpt. Og terminalen bak er ikke hull inn horisontalt heller. Kun vertikalt (ovenfra og ned) for å klemme/skru fast uterminert kabel. Så nå må jeg inntil videre sette bananpluggene nedi de hullene og skru noenlunde forsiktig til. Er Z plugger på kablene mine. Så vil ikke skvise de flate :)
     
    Sist redigert:

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.373
    Antall liker
    9.641
    Torget vurderinger
    2
    Lyric skulle ta inn en , så det ville bli anledning til å få en demo, og så har du kjøpt den før jeg fikk hørt den , sukk.
    Grattis knall forsterker er jeg sikker på . Hvilke høyttalere skal den drive?
    Har du en A-35 å selge er jeg interessert... :)
    Takk!
    Det er sånn det er ja,den skal drive Sonus Faber Amati. Har ikke en A35 desverre :(. Fikk aldri den lyden som jeg hadde med Luxman Klasse A forsterkern,derfor jeg kjøper denne Accuphasen. Håper det sitter lydmessig nå,savnet ikke krefter med 30 watt klasse A på Luxmanen så denne klarer nok og drive amatiene denne også.

    O
    Med den strømforsyningen så tror jeg du skal slite veldig med å fore Amatiene med nok krefter. Du får sikkert kremlyd men ikke nok krefter
    30 watt klasse A på papiret , men har en overkapasitet som gir 104watt ( formodentlig i AB) til Amatienes 4 Ohm. Bør være mer enn nok på en høyttaler med 90 dB følsomhet. Jeg drev Audiophysic som også er 90dB/ 4ohm design fint med en 5 wattet på normalt lyttenivå 80- 85 dB uten problem
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.004
    Antall liker
    51.668
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Lyric skulle ta inn en , så det ville bli anledning til å få en demo, og så har du kjøpt den før jeg fikk hørt den , sukk.
    Grattis knall forsterker er jeg sikker på . Hvilke høyttalere skal den drive?
    Har du en A-35 å selge er jeg interessert... :)
    Takk!
    Det er sånn det er ja,den skal drive Sonus Faber Amati. Har ikke en A35 desverre :(. Fikk aldri den lyden som jeg hadde med Luxman Klasse A forsterkern,derfor jeg kjøper denne Accuphasen. Håper det sitter lydmessig nå,savnet ikke krefter med 30 watt klasse A på Luxmanen så denne klarer nok og drive amatiene denne også.

    O
    Med den strømforsyningen så tror jeg du skal slite veldig med å fore Amatiene med nok krefter. Du får sikkert kremlyd men ikke nok krefter
    Det skal nok gå fint,Luxman L590 AX klarte det helt fint med samme Watt. Den har ikke like mye strøm som Accuphasen har så jeg tror nok dette blir bra jeg,kan spe på med en A-36 til om det kniper :). Har fått sansen for lyden Accuphase leverer så jeg kommer vel til og se etter en Accu preamp ettervert også. Får teste med Luxman pre først å høre hvordan det låter,A-36 kommer i slutten av neste uke så det blir spennende :)

    O
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.004
    Antall liker
    51.668
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Er det ikke denne ??.

    http://www.accuphase.com/historys/pdf/e-408_e.pdf

    Ser da ut til å ta banana.. mulig v modellen har andre terminaler?.
    Accuphase laget ingen "V" modell av denne, etterfølgeren til E-408 var E-450 og den hadde høyttaler terminaler med "hull" for bananstikk..! :)
    Ah. Mente oyvindl85 het 408-v eller noe. Min feil :D
    Det er nok min feil,skrev v i anonsen på Finn. Noe jeg fant ut ikke stemmte,408 er etterkommeren til 406v og har de oppgraderingene.
    O
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    Lyric skulle ta inn en , så det ville bli anledning til å få en demo, og så har du kjøpt den før jeg fikk hørt den , sukk.
    Grattis knall forsterker er jeg sikker på . Hvilke høyttalere skal den drive?
    Har du en A-35 å selge er jeg interessert... :)
    Takk!
    Det er sånn det er ja,den skal drive Sonus Faber Amati. Har ikke en A35 desverre :(. Fikk aldri den lyden som jeg hadde med Luxman Klasse A forsterkern,derfor jeg kjøper denne Accuphasen. Håper det sitter lydmessig nå,savnet ikke krefter med 30 watt klasse A på Luxmanen så denne klarer nok og drive amatiene denne også.

    O
    Med den strømforsyningen så tror jeg du skal slite veldig med å fore Amatiene med nok krefter. Du får sikkert kremlyd men ikke nok krefter
    Det skal nok gå fint,Luxman L590 AX klarte det helt fint med samme Watt. Den har ikke like mye strøm som Accuphasen har så jeg tror nok dette blir bra jeg,kan spe på med en A-36 til om det kniper :). Har fått sansen for lyden Accuphase leverer så jeg kommer vel til og se etter en Accu preamp ettervert også. Får teste med Luxman pre først å høre hvordan det låter,A-36 kommer i slutten av neste uke så det blir spennende :)

    O
    Spilte et par år på Amati / A 70. Watt meteret viste vanligvis 2-3 watt med bra boogiefaktor..
     

    okalles

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    383
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Og Dac 50 er bra lydmessig, så bra at jeg intil nu ikke har gidet at flytte kablerne over på dac inngangen på CD avspillere selv om den koster 5 gange prisen av dac 50 kortet.

    Hvor bra dac 20 kortet er i sammen ligning m Dac 50 ved jeg ikke, med ting flytter på sig i den digitale verden.

    Mvh
    Hvordan er Dac 50 mot Hegels HD20 og feks. Primare sin Blue-rai BD 32. Noen som kan auttale seg.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.004
    Antall liker
    51.668
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Accuphase info:

    Om E-370:
    Inheriting outstanding technology from the top-of-the-line E-600 and the high-power version E-470, the E-370 represents a full model change from the E-360. It is an integrated amplifier that redefines what this product category can do, both in terms of technical excellence and sonic performance.

    Internally, the preamplifier and power amplifier sections are kept entirely separate, in order to allow each to develop their full potential, rivaling thefunctional concept and quality of separate type components. With a simple flick of a switch, the POWER IN feature allows individual use of the two sections.
    At the heart of the preamplifier section is the same version of the AAVA volume control as found in the E-600, pushing the noise floor to an absolute
    minimum.


    Om E-470:
    Inheriting outstanding technology from Accuphase's 40th anniversary commemorative models such as the preamplifier C-3800 and power amplifier A-200, the E-470 represents a fullmodel change from the E-460. As the seventh generation entry in the E-400 series, it features advanced design technology and state-of-the-art circuitry, giving this high-class integrated amplifier an almost uncanny power to reproduce even the finest nuances in the music.

    Internally, the preamplifier and power amplifier sections are kept entirely separate, in order to allow each to develop their full potential, rivalling the performance and sonic excellence of separate type components.


    Ser for meg ut som om E-470 kan ha en noe mer raffinert preamp del enn E - 370.


    Final
    Med den strømforsyningen så tror jeg du skal slite veldig med å fore Amatiene med nok krefter. Du får sikkert kremlyd men ikke nok krefter
    Det skal nok gå fint,Luxman L590 AX klarte det helt fint med samme Watt. Den har ikke like mye strøm som Accuphasen har så jeg tror nok dette blir bra jeg,kan spe på med en A-36 til om det kniper :). Har fått sansen for lyden Accuphase leverer så jeg kommer vel til og se etter en Accu preamp ettervert også. Får teste med Luxman pre først å høre hvordan det låter,A-36 kommer i slutten av neste uke så det blir spennende :)

    O
    Spilte et par år på Amati / A 70. Watt meteret viste vanligvis 2-3 watt med bra boogiefaktor..
    Ja jeg er ikke så bekymret for det egentlig,har eid et betydelig antall forsterkere over tid både rør og transistor. Det som har satt dypest spor og som jeg savner mest er Klasse A forsterkeren til Luxman. Så med Luxman pre og Accuphase Klasse A burde bli en match i heaven :). Har lest masse i denne tråden i dag så jeg gleder meg ikke noe mindre til A-36 kommer i hus.

    O
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    Aha, ser først nå at du har Futura. Jeg hadde Amati Homage, de første. Var så flotte at resten av kåken så shabby ut. Effektmessig krever de sannsynligvis noe av det samme.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Det skal nok gå fint,Luxman L590 AX klarte det helt fint med samme Watt. Den har ikke like mye strøm som Accuphasen har så jeg tror nok dette blir bra jeg,kan spe på med en A-36 til om det kniper :). Har fått sansen for lyden Accuphase leverer så jeg kommer vel til og se etter en Accu preamp ettervert også. Får teste med Luxman pre først å høre hvordan det låter,A-36 kommer i slutten av neste uke så det blir spennende :)

    O
    Spilte et par år på Amati / A 70. Watt meteret viste vanligvis 2-3 watt med bra boogiefaktor..
    Ja jeg er ikke så bekymret for det egentlig,har eid et betydelig antall forsterkere over tid både rør og transistor. Det som har satt dypest spor og som jeg savner mest er Klasse A forsterkeren til Luxman. Så med Luxman pre og Accuphase Klasse A burde bli en match i heaven :). Har lest masse i denne tråden i dag så jeg gleder meg ikke noe mindre til A-36 kommer i hus.

    O
    Blir spennende å høre hva du mener når du får A-36 forsterkeren, Luxman og Accuphase trur jeg er en god kombinasjon..! :)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Og Dac 50 er bra lydmessig, så bra at jeg intil nu ikke har gidet at flytte kablerne over på dac inngangen på CD avspillere selv om den koster 5 gange prisen av dac 50 kortet.

    Hvor bra dac 20 kortet er i sammen ligning m Dac 50 ved jeg ikke, med ting flytter på sig i den digitale verden.

    Mvh
    Hvordan er Dac 50 mot Hegels HD20 og feks. Primare sin Blue-rai BD 32. Noen som kan auttale seg.
    Vanskelig at side, da jeg ikke har hørt Dac,erne i ab, m samme forsterker.

    Men Hegel kombinationen og Accuphase kombinationen, er vidt forskjellige i klang, Accuphase fokuser blandt andet lidt mere på grunntone gengivelsen, og har lidt mere fylde i gengivelsen, vilket høres på mande stemmer, her er der lidt mere bryst kasse.

    Av ren transistorer forsterkere som kan minde om bra rør kombinatione i klang, vil jeg nevne, Accuphase, Aracus Dia 100, Gryphon, MBL.

    Hegel kombien falder ikke helt ind i den kategori, her er klangen lidt mere traditionel transistor lyd, den som kommer nærmest er vel 190.
    Ikke misforstå nu Hegel er ikke nogen dårlig forsterker, dac løsning , men rekker ikke helt op klangmessigt, men der er jo også en forskel i pris her.

    Primare avspilleren har jeg ikke hørt.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.004
    Antall liker
    51.668
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Aha, ser først nå at du har Futura. Jeg hadde Amati Homage, de første. Var så flotte at resten av kåken så shabby ut. Effektmessig krever de sannsynligvis noe av det samme.
    Ja de er nok ganske like sånn sett,at de er flotte er en underdrivelse ;)

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.004
    Antall liker
    51.668
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det skal nok gå fint,Luxman L590 AX klarte det helt fint med samme Watt. Den har ikke like mye strøm som Accuphasen har så jeg tror nok dette blir bra jeg,kan spe på med en A-36 til om det kniper :). Har fått sansen for lyden Accuphase leverer så jeg kommer vel til og se etter en Accu preamp ettervert også. Får teste med Luxman pre først å høre hvordan det låter,A-36 kommer i slutten av neste uke så det blir spennende :)

    O
    Spilte et par år på Amati / A 70. Watt meteret viste vanligvis 2-3 watt med bra boogiefaktor..
    Ja jeg er ikke så bekymret for det egentlig,har eid et betydelig antall forsterkere over tid både rør og transistor. Det som har satt dypest spor og som jeg savner mest er Klasse A forsterkeren til Luxman. Så med Luxman pre og Accuphase Klasse A burde bli en match i heaven :). Har lest masse i denne tråden i dag så jeg gleder meg ikke noe mindre til A-36 kommer i hus.

    O
    Blir spennende å høre hva du mener når du får A-36 forsterkeren, Luxman og Accuphase trur jeg er en god kombinasjon..! :)
    Jeg håper det,C600f er noe av det beste jeg har hørt. Har eid preamper som er dyrere men ikke bedre,har ikke hørt Accuphase preamper i mitt eget oppsett så det hadde vært artig det også.

    O
     

    Tessy

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2016
    Innlegg
    44
    Antall liker
    13
    Noen som har en mening om den nye A75? Kan 60 W i klasse A, som jo A75 leverer, være tilstrekkelig for å drive et par KEF Ref. 5? (Følsomhet 90 db).
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    574
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har en mening om den nye A75? Kan 60 W i klasse A, som jo A75 leverer, være tilstrekkelig for å drive et par KEF Ref. 5? (Følsomhet 90 db).
    Nei har ikke hørt A75, men jeg har A60 som også er 60W klasse A og den driver i alle fall mine ATC SCM50 uten vansker til øredøvende høyt uten antydning til forvrengning
    Sensitivity (sine wave): 85dB @ 1W @ 1m.
    Så det går nok fint.

    Mvh.
    Rolf
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    A-75 leverer en maks utgangseffekt ifølge Accuphase selv på 131watt i 8ohm, 232watt i 4ohm, 370watt i 2ohm og 547watt i 1ohm, (de offisielle tallene er 60watt 8ohm, 120watt 4ohm, 240watt 2ohm og 480watt i 1ohm) Accuphase skriver også at A-75 klarer å drive store og krevende høyttalere, uten at de nevner hvilke, og som rolfb*123 nevner trur jeg ikke du vil oppleve at A-75 kommer for kort..! :)
     

    Tessy

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2016
    Innlegg
    44
    Antall liker
    13
    Flotte greier. Låter betryggende. Finnes jo ellers P-7300, men ren klasse A er jo noe spesielt.
     

    Tessy

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2016
    Innlegg
    44
    Antall liker
    13
    Ellers; kan Accuphase forsterker, KEF høytaler og Burmester som signalkilde passe tilsammen? Synunkter?
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Grattis til alle som har skaffet seg Accuphase de siste 3 sidene!

    Jeg vurderer å oppgradere AD30 kortet i C2120'en min til AD50. Accuphase mener de har blitt kvitt 12% noise.. tempting..
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ellers; kan Accuphase forsterker, KEF høytaler og Burmester som signalkilde passe tilsammen? Synunkter?
    Vanskelig å si. Men skulle jeg hatt et accuphase produkt, så er det Pre-ampene som jeg er mest imponert av.. deretter det digitale ifra dem. MEn for all del, powerampene er skikkelig gode de også, men her føler jeg at andre følger "greit" med i løypa.

    Uansett, topp highend (med musikalsk lyd) utstyr dem lager! :).

    EDIT: På integrert siden syns jeg Accuphase leverer til de grader varene!
     
    Sist redigert:

    Tessy

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2016
    Innlegg
    44
    Antall liker
    13
    Ellers; kan Accuphase forsterker, KEF høytaler og Burmester som signalkilde passe tilsammen? Synunkter?
    Vanskelig å si. Men skulle jeg hatt et accuphase produkt, så er det Pre-ampene som jeg er mest imponert av.. deretter det digitale ifra dem. MEn for all del, powerampene er skikkelig gode de også, men her føler jeg at andre følger "greit" med i løypa.

    Uansett, topp highend (med musikalsk lyd) utstyr dem lager! :).

    EDIT: På integrert siden syns jeg Accuphase leverer til de grader varene!
    Ja, har hørt at de har flotte digitale ting (CD spiller bl.a.). Nå har jeg nok gode produkter der nå, bl.a. Burmester 069 CD-spiller. Vanskelig å slå den. Og jeg bruker den også som preamp. ‘Less is more’ :) Men trodde faktisk Accuphase forsterkere er spesielt gode. Men kan jo være at andre merker har tatt dem inn på senere år som du sier skorob.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn