Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.910
    Antall liker
    104.335
    Torget vurderinger
    23
    Har til gode å høre noe Accuphase som låter spisst, kaldt eller spesielt analytisk faktisk. Kanskje noe av det eldste forsterkeriet fra syttitallet, men ikke nyere saker.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Melder meg inn her jeg da med en Accuphase E-470 på vei inn i heimen, gleder meg stort til det
    bestillt med Dac og Riia kort , for å få alt i en boks løsning inntil videre
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.302
    Antall liker
    3.405
    Torget vurderinger
    49
    Så bildene i tråden din, steikandes flott forsterker :)
    Den ørlille touchen av varm/organisk lyd er det første jeg savner når jeg lytter på mer tørre og sterile forsterkere.
    Hvordan opplever du DAC 40?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Dac kortet oppleves som usynlig i oppsettet, tror synergi effekten er stor , mao ikke verdens beste dac, men sammen med forsterkeren blir total opplevelsen bra, gleder meg til å sette inn det andre kortet og teste vinyl også
    forsterkeren kan jeg ikke gjøre annet enn å skryte uhemmet av, den er musikalsk og gjør det den skal veldig bra
    Matchen oppmot Tannoy virker som en innertier også så det kan absolutt være alternativ for andre Tannoy eiere som kikker etter forsterkere

    jeg kommer nok til å spille mer musikk fremover enn jeg har gjort på lenge og det sier egentlig alt imo :)

    det du sier angående andre mer sterile forsterkere er jeg svært enig i, og er for meg ett svært viktig punkt
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.302
    Antall liker
    3.405
    Torget vurderinger
    49
    Veldig bra Jokris:)
    Tannoy avslører fort grums i diskantgjenngivelsen, her tror jeg renheten og oppløsningen til Accuphase er en fordel.
    Skal følge med når snurreren er oppe og går.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    håper spinneren passer like godt inn, og det har jeg god tro på :)
    tror ett sabla lavt støygulv også er en vesentlig fordel på accuphasen, snakk om at alt slippes frem :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Forsatt mer og mer fornøyd med valget av Accuphase her i heimen, hvordan opplever dere andre forskjell på de forskjellige driverne på Dac 40 kortet ? og hvem brukes ?
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg bruker DAC 30, og har koblet til SB Touch via coax og Bluray-spilleren via optisk. Når jeg skal bruke Bluray, må jeg ta ut coaxen fra Touch'en. Er dette nødvendig på DAC 40?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    nei har hatt begge koblet på i bruk her, men jeg har 3 innganger på forsterkeren min coax 1, optisk 2 og usb er 3
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg tror kanskje vi snakker litt forbi hverandre. DAC 30 har også de samme inngangene som du beskriver, og jeg har altså koblet til på coax- og optiskinngangene på denne. Og jeg må koble fra coax for å kunne benytte optisk. Dette står også i brukemanualen.
    Nå har jeg forøvrig en steinaldermodell; E-450. Kanskje det er forskjell der?
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Jeg er ikke annet enn knallfornøyd med min C2120+P4100 kombo. DAC40 er kanskje ikke verdens beste DAC men skal du ha noe bedre må du nok opp i minst 30-40000 kroners klassen. Nå har jo Accuphase kommet med sin nye standalone DAC også som ser interessant ut. Husker ikke prisen på den.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.302
    Antall liker
    3.405
    Torget vurderinger
    49
    Ser den er litt dyrere enn E470 i Japan, så 70-80 - rabatt vil jeg tippe.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Jeg tror kanskje vi snakker litt forbi hverandre. DAC 30 har også de samme inngangene som du beskriver, og jeg har altså koblet til på coax- og optiskinngangene på denne. Og jeg må koble fra coax for å kunne benytte optisk. Dette står også i brukemanualen.
    Nå har jeg forøvrig en steinaldermodell; E-450. Kanskje det er forskjell der?
    Oki, det har jeg ikke sjekket ut, men hadde begge koblet opp uten noen prblemer av noe slag, nå bruker jeg kun optisk og usb
    har kost meg med anlegget nå så beklager sent svar :) skylder på Accuphasen
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Idag får jeg levert riaa kortet også og koblet opp VPI spilleren, det merkelige er at jeg har kost meg så mye med Avspillingen vi dac at jeg ikke har tenkt veldig på at jeg hadde en platespiller stående nedpakket :)
    noen bruker erfaringer med rIAA korta til Accuphase her inne ? er spent på hva jeg får ut av det
     

    bergtann

    Medlem
    Ble medlem
    21.12.2010
    Innlegg
    33
    Antall liker
    9
    Sted
    Langs sjøen
    Har selv en Accuphase 2800 med riaa modul og er veldig godt fornøyd, ser at vi har samme vinylsnurrer, kun forskjellig mc.
    Du vil nok bli godt fornøyd. Lykke til !
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.600
    Antall liker
    3.793
    Torget vurderinger
    96
    Var så heldig å få pakke fra Tyskland siste dag før påske. En CX 260. Tok sjansen på ebay. En 5.1 analog preamp. Den har også dedikerte stereoinnganger, også balansert. Multikanal har kun rca inngang, men balansert ut. En stor oppgradering fra Cary Cinema 11a. Det gjorde ingenting å være hjemme i påsken.
    Jeg må bare innrømme det... eiergleden er halve morroa med Accuphase.

    _MG_6341.jpg

    _MG_6339.jpg

    _MG_6343.jpg

    _MG_6346.jpg
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Accuphase er virkelig et merke jeg skal prøve å få testet i år! Det "kniver" jo veldig med McIntosh på nettet. Begge virker bunnsolide, men at Accuphase er et hestehode foran Mcintosh, kan det iallefall virke som ut ifra hva "google" forteller meg.

    Designet er jo ekstremt på begge produsentene! :D. Og jeg er veldig fornøyd med Mcintosh lyden. Men hadde vært moro med en Accuphase i hylla :).
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Det jeg har greid å få med meg er at Accuphase stort sett regnes som et (mye) bedre merke enn McIntosh. Dette går både på soniske egenskaper og ikke minst byggekvalitet. Selv har jeg to integrerte Accuphaseforsterkere og er meget godt fornøyd med begge.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    ...... gulp.... tror jeg plutselig blir Accuphase venn..... DETTE BLIR SVÆRT så spennende.... Så dem søkte etter deltagere til luksusfellen, så detta passer bra!
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    20150409_134212.jpg

    Kudos Skorob!
    Fikk selv en eske levert i dag. ;) Skal se om jeg klarer å finne ut hvordan man åpner en sånn eske i morgen . Skjønner ikke helt hvordan man åpner emballasje. Jeg får sitte oppe i natt. Prøve å finne how to open video på YouTube. :)
    Riaa kommer tidlig Mai.
    Tror dette kan bli heeeeelt ok. ;)
    AD
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    E-470? her blir det rotterace mellom Accuphase og Mcintosh :p.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    E-470? her blir det rotterace mellom Accuphase og Mcintosh :p.
    Hehe. Joda 470. Har gnagd en stund på om det skulle bli ma 8000 eller denne. Gikk for den løsningen som tilfredsstiller flest kriterier for meg. Men det var ikke lett. Dette blir nok en fenomenal helg :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hehe. Sant. Fenomenal blakk fremover er jeg iallefall :p.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Samme her.
    Dog føler jeg at jeg har utviklet meg nå. Endelig forstår jeg hva Tom Waits mener når han snøvler ut : I'm so broke I can't even pay attention ;)
     
    Sist redigert:

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Tror det var ett godt valg, Gratulerer så mye ArildD, jeg er superfornøyd med min egen :)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    1.119
    Torget vurderinger
    10
    Samme her.
    Dog føler jeg at jeg har utviklet meg nå. Endelig forstår jeg hva Tom Waits mener når han snøvler ut : I'm so broke I can't even pay attention ;)
    Gratulerer! Har siklet etter Accuphase i årevis, uten at det har blitt noe kjøp. Jobber med saken fortsatt og E-470 er en het kandidat. Håper derfor du gir litt tilbakemelding etter hvert som du får lyttet til den.
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.647
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Nå skjønner jeg hvorfor det lå 2 First Watt amper på børsen, blir spennende å høre forskjellene og om det ble en oppgradering eller ikke ArildD
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Tror det var ett godt valg, Gratulerer så mye ArildD, jeg er superfornøyd med min egen :)
    Takk!
    Jeg gleder meg til jeg finner ut av om dette var et fabelaktig kjøp. Hvis suksess, så kan du få skryte rettigheter om at det var du som vippet de siste prosentene angående min indre konflikt Mcintosh / accuphase Iallefall 100% din skyld at jeg tok med riaa. Sjanser på at jeg ikke savner Avid riaa :)
    Glemte å spørre Lyric om innspilling. Hvordan opplevde du accu? Er det store endringer fra dag 1 til etter 1uke? :)

    @k.h : jeg har nylig kvittet meg med Focalene mine. Kjører Jbl m 4319 nå. Fikk litt aha opplevelse med kraften fra Ear 890 på jbl. Så kommer nok til å bli en herlig følelse med Accuphase. Dog fryktelig usikker på om jeg tør selge First watt forsterkeren..
    I løpet av helga kommer det tilbakemelding.
    Arild :D
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Nå skjønner jeg hvorfor det lå 2 First Watt amper på børsen, blir spennende å høre forskjellene og om det ble en oppgradering eller ikke ArildD
    F3 er solgt. M2 er jeg fryktelig usikker på om jeg bør selge. Selv om accuphase knuser fw på mine nåværende htt? , er det ingen tvil om at m2 er en ubeskrivelig fantastisk kreasjon. Bi ampet med f3 og m2. Og det var superbra. Lider nok av indre uro.. Hehe. Men finner jeg de nærmeste ukene ut av åssen kabal legges uten å si, eh du kjære kone den ferien vår, eh altså... (osv) så setter jeg m2 i esken. Og tar den frem når jeg trenger en mimre kveld. :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Tror det var ett godt valg, Gratulerer så mye ArildD, jeg er superfornøyd med min egen :)
    Takk!
    Jeg gleder meg til jeg finner ut av om dette var et fabelaktig kjøp. Hvis suksess, så kan du få skryte rettigheter om at det var du som vippet de siste prosentene angående min indre konflikt Mcintosh / accuphase Iallefall 100% din skyld at jeg tok med riaa. Sjanser på at jeg ikke savner Avid riaa :)
    Glemte å spørre Lyric om innspilling. Hvordan opplevde du accu? Er det store endringer fra dag 1 til etter 1uke? :)

    @k.h : jeg har nylig kvittet meg med Focalene mine. Kjører Jbl m 4319 nå. Fikk litt aha opplevelse med kraften fra Ear 890 på jbl. Så kommer nok til å bli en herlig følelse med Accuphase. Dog fryktelig usikker på om jeg tør selge First watt forsterkeren..
    I løpet av helga kommer det tilbakemelding.
    Arild :D
    Takk for det, vet jo selvfølgelig ikke om du får tilsvarende synergi effekt og ro i sjela, men håper da inderlig det :)
    jeg synes at >Accuphase kom seg gradvis etter ca 100 timer, dvs likte lyden rett fra esken men ting bedret seg allikevel og det er jo bra :) gleder meg til å lese videre om dine erfaringer, selv er jeg superfornøyd og nå tenker jeg svært lite utstyr og mye musikk istedet :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Det gliset er det nok flere som kjenner seg igjen på ja :)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Jupp. Dette likte jeg. Beksvart stille. Attack og nerve ute av denne verden. Åpnet seg i 7 tiden i kveld. 4 timer hjalp. Da kan jeg attestere på at jbl matcher accuphase :)
    Et situasjon bilde :
    20150410_202908.jpg
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Nydelig.. simpelthent NYDELIG :). Jeg selger selv unna gromustyr til gibort pris nå for å finansiere min bestilte 470 :D. Huff, synd å se utstyr, som har gitt meg så mye god lydopplevelse gå ut døra :(. Men ser på det som en "omrokkering" :).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hvordan fungrer E serien som preamp? Grunnen til at jeg spørr, er at om jeg vurderer å teste den som pre mot mine MC1.2kw som en roundup mot Mcintosh C48 :D.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Nydelig.. simpelthent NYDELIG :). Jeg selger selv unna gromustyr til gibort pris nå for å finansiere min bestilte 470 :D. Huff, synd å se utstyr, som har gitt meg så mye god lydopplevelse gå ut døra :(. Men ser på det som en "omrokkering" :).
    Accuphase på Cornwall III fungerer veldig, veldig! bra!. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn