Abrahamsen V 6.0

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.067
    Antall liker
    22.287
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Heh. En historie om god merkevarebygging, slett loddekunst, og forretningsførsel fra hånd til munn, til død og gjenoppstandelse med alle tre faktorer i orden.
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Her var det både lange føtter og såre tær, gitt! Man må jo subbe med føttene om man ikke vil trå på dem.

    Dette er ikke akkurat spekulasjoner uten rot i virkeligheten. Spekulasjoner, javel. Men med røtter som strekker seg godt ned i jordsmonnet.

    Men, som sagt. Jeg har bare utledet den naturlige konsekvensen av det Pana har skrevet. Jeg ønsker meg snarest et svar fra Abrahamsen. Det skal bli spennende å se hvordan dette forklares.

    Pana har da ikke skrevet Abe ut av 'Companiets historie. Han har skrevet ham ut av eierskapet. Det er noe ganske annet.
    Kan du med dine henvisninger belære meg uvitende om hvor på Ec sine sider Per Abrahamsen er nevnt i historien ????

    På forhånd takk...

    mvh
    Kjell P..
     

    pettern

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.03.2009
    Innlegg
    76
    Antall liker
    1
    Det er vel ikke helt riktig at Per Abrahamsen ikke er nevnt på Ec-sidene. Trykk på About us/Learn about the history of Ec...og nederst på den siden trykk på Read more (blå tekst).

    Mvh

    pettern
     
    B

    brand-x

    Gjest
    pettern skrev:
    Det er vel ikke helt riktig at Per Abrahamsen ikke er nevnt på Ec-sidene. Trykk på About us/Learn about the history of Ec...og nederst på den siden trykk på Read more (blå tekst).

    Mvh

    pettern
    Joda... Rett skal være rett... men vi snakker om den spede begynnelse..
    Per Abrahamsen har tross alt gjort Ec til det flaggskipet det er i dag..

    mvh
    Kjell P..
     

    Reima

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    0
    brand-x skrev:
    pettern skrev:
    Det er vel ikke helt riktig at Per Abrahamsen ikke er nevnt på Ec-sidene. Trykk på About us/Learn about the history of Ec...og nederst på den siden trykk på Read more (blå tekst).

    Mvh

    pettern
    Joda... Rett skal være rett... men vi snakker om den spede begynnelse..
    Per Abrahamsen har tross alt gjort Ec til det flaggskipet det er i dag..

    mvh
    Kjell P..
    Tross alt, så har han vel ikke det.

    Han har gjennom slett økonomisk håndtverk, kjørt i grøften et merke som kunne blitt et flaggskip. Så har nåværende eiere ryddet opp i varierende kvalitet, usikker levering med mer, og gjort det til noe som ligner på en suksess.
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Reima skrev:
    brand-x skrev:
    pettern skrev:
    Det er vel ikke helt riktig at Per Abrahamsen ikke er nevnt på Ec-sidene. Trykk på About us/Learn about the history of Ec...og nederst på den siden trykk på Read more (blå tekst).

    Mvh

    pettern
    Joda... Rett skal være rett... men vi snakker om den spede begynnelse..
    Per Abrahamsen har tross alt gjort Ec til det flaggskipet det er i dag..

    mvh
    Kjell P..
    Tross alt, så har han vel ikke det.

    Han har gjennom slett økonomisk håndtverk, kjørt i grøften et merke som kunne blitt et flaggskip. Så har nåværende eiere ryddet opp i varierende kvalitet, usikker levering med mer, og gjort det noe som ligner på en suksess.
    Du har fulgt dårlig med i timen hvis du kaller Ec tidligere og nå noe som ligner på en suksess.... Mye godt skal tilfalles nye eiere inget ondt i så måte... men for å understreke nok en gang, tror du Ec hadde eksistert uten Per Abrahamsen ?? Uten å dra dette for langt fra min side så er jeg forbauset og sjokkert over karakteristikkene du bruker.. Denne saken fra Pana som du tydelig bifaller er blitt usmakelig.....
     

    ChrisX

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.04.2007
    Innlegg
    69
    Antall liker
    0
    Zomby_Woof skrev:
    Dette er ikke akkurat spekulasjoner uten rot i virkeligheten. Spekulasjoner, javel. Men med røtter som strekker seg godt ned i jordsmonnet.
    Jeg dro den kanskje litt langt der ja, hehe. Uansett, INGEN bortsett fra WC og ECS vet hvorfor det befinner seg et EC print i et Abrahamsen produkt, da ser jeg egentlig ikke det store poenget med å synse fram og tilbake om forhold vi forumbrukere ikke vet noe som helst om.
     
    O

    Omar

    Gjest
    Hva slags lydfilosofi hadde matti Otala? Stod ikke han også bak Harman Kardon sine konstruksjoner på 70 0g 80 tallet? Bygger både De nye Abrahamsen forsterkerne på Otala?
    Var det også et bytte av matematikkere i tiden før EC gikk konkurs?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    brand-x skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Her var det både lange føtter og såre tær, gitt! Man må jo subbe med føttene om man ikke vil trå på dem.

    Dette er ikke akkurat spekulasjoner uten rot i virkeligheten. Spekulasjoner, javel. Men med røtter som strekker seg godt ned i jordsmonnet.

    Men, som sagt. Jeg har bare utledet den naturlige konsekvensen av det Pana har skrevet. Jeg ønsker meg snarest et svar fra Abrahamsen. Det skal bli spennende å se hvordan dette forklares.

    Pana har da ikke skrevet Abe ut av 'Companiets historie. Han har skrevet ham ut av eierskapet. Det er noe ganske annet.
    Kan du med dine henvisninger belære meg uvitende om hvor på Ec sine sider Per Abrahamsen er nevnt i historien ???? 

    På forhånd takk...

    mvh
    Kjell P..
    Huff og huff!

    Jeg skriver et siste innlegg, og så gidder jeg ikke mer av dette.

    Jeg referer til det Pana skriver i denne tråden. Punktum.

    Det er ingen grunn til å betvile at Per Abramamsen spilte en sentral rolle gjennom 'Companiets historie, frem til Westcontrol tok over i '05. Det er heller ikke rart at han føler bitterhet over at hans livsverk nå eies av andre. Jeg føler med Per. Men faktum er at han ikke bygget et fyrtårn, men et konkursbo. Dette er nå solgt til andre.

    Hvis han bruker konstruksjoner som eies av Westcontrol har hans historiske betydning i 'Companiets historie ingen relevans. Det er et spørsmål om eiendomsrett, ikke noe annet. At det finnes en 'avtale' mellom Abrahamsen og Westcontrol, får jeg ikke til å stemme med innleggene til Pana.

    Jeg er fortsatt interessert i å høre Per Abrahamsens egen forklaring. Så langt ser det ut som et helt vanlig teknologityveri. At Westcontrol ikke tar saken til retten, ser ut til å være et spørsmål om medlidenhet mer enn usikkerhet i forhold til de juridiske vurderingene.
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    brand-x skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Her var det både lange føtter og såre tær, gitt! Man må jo subbe med føttene om man ikke vil trå på dem.

    Dette er ikke akkurat spekulasjoner uten rot i virkeligheten. Spekulasjoner, javel. Men med røtter som strekker seg godt ned i jordsmonnet.

    Men, som sagt. Jeg har bare utledet den naturlige konsekvensen av det Pana har skrevet. Jeg ønsker meg snarest et svar fra Abrahamsen. Det skal bli spennende å se hvordan dette forklares.

    Pana har da ikke skrevet Abe ut av 'Companiets historie. Han har skrevet ham ut av eierskapet. Det er noe ganske annet.
    Kan du med dine henvisninger belære meg uvitende om hvor på Ec sine sider Per Abrahamsen er nevnt i historien ????

    På forhånd takk...

    mvh
    Kjell P..
    Huff og huff!

    Jeg skriver et siste innlegg, og så gidder jeg ikke mer av dette.

    Jeg referer til det Pana skriver i denne tråden. Punktum.

    Det er ingen grunn til å betvile at Per Abramamsen spilte en sentral rolle gjennom 'Companiets historie, frem til Westcontrol tok over i '05. Det er heller ikke rart at han føler bitterhet over at hans livsverk nå eies av andre. Jeg føler med Per. Men faktum er at han ikke bygget et fyrtårn, men et konkursbo. Dette er nå solgt til andre.

    Hvis han bruker konstruksjoner som eies av Westcontrol har hans historiske betydning i 'Companiets historie ingen relevans. Det er et spørsmål om eiendomsrett, ikke noe annet. At det finnes en 'avtale' mellom Abrahamsen og Westcontrol, får jeg ikke til å stemme med innleggene til Pana.

    Jeg er fortsatt interessert i å høre Per Abrahamsens egen forklaring. Så langt ser det ut som et helt vanlig teknologityveri. At Westcontrol ikke tar saken til retten, ser ut til å være et spørsmål om medlidenhet mer enn usikkerhet i forhold til de juridiske vurderingene.
    Jeg synes du drar dette litt i lengste laget spesielt med tanke på att innholdet kan være grovt injurierende.... hadde jeg vært deg hadde jeg spart innholdet til du hadde fakta... Du henger her ut navngitte personer i full offentlighet med beskyldninger om teknologityveri på grunnlag av påstander fra en involvert i nye EC... Om denne Pana skulle vise seg å være M.Dreggvik har saken mere alvorlig karakter... Jeg tror ikke så er tillfelle men jeg kan meget godt ta feil... I og med att det virker som det er fritt frem å bruke grove karakteristikker og anklagelser mot Abrahamsen&co. og da i særdeleshet mot Per Abrahamsen personlig vil det også antas att det samme er tillatt mot nye Ec og da ikke som selskap men av personlig karakter...

    Pana har bevist drevet en sværte-kampanje mot tidligere eiere uten att det har fått konsekvenser...

    Som eier av komponenter i begge leire synes jeg dette er direkte kjedelig, men mitt valg for fremtiden er blitt betydelig enklere...

    mvh
    Kjell P...
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Hvem er det som injurierer hvem? Slemt nick er stygt i munnen
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Pana er registrert som bransjeaktør på Hifisentralen, og presenterer seg som 'infokanal for Electrocompaniet'.

    Hvis Pana lyver, skal jeg være den første til å beklage.

    Inntil det eventuelt kommmer noe relevant fra den andre kanten, synes jeg det han skriver virker ganske troverdig.

    Med det får det være slutt fra min side. Jeg ønsker meg ikke en ny Vebjørn Tandberg heller. Hele historien er skikkelig trist, uansett.
     
    B

    brand-x

    Gjest
    65finger skrev:
    Hvem er det som injurierer hvem? Slemt nick er stygt i munnen
    Hvis jeg bruker andres utsagn/påstand til inntekt for egen argumentasjon blir det også injurierende all tid fakta ikke foreligger..
    Omformulering med samme hensikt å "skade" andres omdømme og troverdighet inklusiv....

    mvh
    Kjell P..
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    brand-x skrev:
    65finger skrev:
    Hvem er det som injurierer hvem? Slemt nick er stygt i munnen
    Hvis jeg bruker andres utsagn/påstand til inntekt for egen argumentasjon blir det også injurierende all tid fakta ikke foreligger..
    Omformulering med samme hensikt å "skade" andres omdømme og troverdighet inklusiv....

    mvh
    Kjell P..
    Greit nok. Ser ikke helt poenget med å sverte Abrahamsen.
     

    mikal

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    23.08.2005
    Innlegg
    44
    Antall liker
    0
    Hei

    Jeg vet ikke hvorfor noen her vil påstå at vi bruker energi på å svarte noen som helst. Vi har forsøkt å informere korrekt. Det finnes ingen avtale mellom EC med noen andre selskap om bruk av vår teknologi, logo, navn etc. Ei heller dette selskap som det her vises til. At noen synes det er rart at vi reagerer på denne saken finner vi svært beklagelig.
    Det er også rart at med slik inngående kjennskap som noen synes å om ECS at denne setningen fra ECS hjemmeside ikke tas til vurdering:

    "I forbindelse med oppstart av nytt Electrocompaniet, har vi valgt å ikke være en del av dette selskapet på noen måte. "

    Hvordan man da får til at det skulle være en avtale mellom oss forstår ikke jeg. Vi er selvsagt meget kritisk til at vårt navn, og vårt produkt er å finne i et direkte konkurerende produkt.

    mvh
    Pana
     

    PAA

    Fersking
    Ble medlem
    02.06.2009
    Innlegg
    1
    Antall liker
    1
    Det ser ut som det er på tide og rette opp en del feil / misforståelser i denne tråden.
    Jeg ser at Oblivion nevner noen prototyper på den første 25 watts forsterkeren som ble bygget på Nera AS, av Nils Jørgen Kjærnet & co.
    En av disse ble presentert for meg, med forespørsel om vi (Electrocompaniet) kunne produsere og selge den.
    Det er ikke tilfelle at produksjonsmodellene ble 100 % lik prototypene. Det var med datidens transistorteknologi ikke mulig og få de tekniske data ut av produktet som Matti Otala hadde oppgitt.
    Matti Otala og Jan Lohstroh jobbet på utviklingsavdeling på Philips i Nederland, og hadde tilgang til selekterte / spesielle transistorer til den første prototypen de bygde.
    Disse dataene var viktig for å få en TIM fri forsterker.
    Produksjonsmodellen ble derfor endret på en del punkter slik at den kunne produseres.
    Disse endringen ble gjort i samarbeid med Terje Sandstrøm, Peik Borud og meg, med Svein Erik Børja som lyttegodkjenner.
    Det er heller ikke tilfelle at Terje Sandstrøm utviklet AWII og en 200 watter.

    Så tilbake til det berømte DAC kortet.
    Dette kortet ble utviklet av meg i samarbeide med Helge Skoog, som fremdeles jobber hos oss.
    Kortet ble utviklet og produsert for fremtidige digitale produkter som CD spillere, konvertere etc.

    Når Electrocompaniet AS ble avviklet kjøpte vi (familien Abrahamsen) opp ferdigvarer, halvfabrikata og deler fra produksjonsfirmaet. Dette ble gjort etter enighet mellom produksjonsfirma og Electrocompaniet.
    En av delene var dette kortet.
    En god stund etter dette ble Electrocompaniet overtatt av Westcontrol, og vi tilbød dem og få kjøpt deler og halvfabrikata som gikk til produksjonen.
    De avsto fra dette. Vi la da disse kortene på lager for å avvente utviklingen fra Westcontrol.
    Da vi utviklet V6 trengte vi et kort med S/pdif inngang og bestemte oss for og bruke dette kortet, men for ikke å reklamere for det nye Electrocompaniet, og skape usikkerhet om produktet, bestemte vi oss for og fjerne navnet på kortet.
    Ved et arbeidsuhell ble dette oversett på et par kort, og vi beklager den utilsiktede reklamen dette har gitt det nye Electrocompaniet.

    Det er altså ikke sånn at vi har ”stjålet” eller brukt andres design / teknologi.
    Westcontrol har aldri eiet det kortet som vi har på lager. Det ble solgt til oss av Electrocompaniet som eide kortet, på en normal måte før Westcontrol overtok Electrocompaniet.
    Jeg er ikke sikker på hva Pana mener med at ingen kan bruke teknologien som er utviklet i det originale Electrocompaniet. Det er ingen ting som er pattentert eller beskyttet, og så langt jeg vet så har alle transistorer 3 ben, og det er ikke så mange måter og koble disse på.
    Det er heller ikke nødvendig for meg å ta design fra Westcontrol, da jeg gjennom 40 år har bevist at jeg kan greie og utvikle lyd produkter på egenhånd.

    Jeg vil samtidig få benytte anledningen til å be Westcontrol oppdatere historien om Electrocompaniet, slik at de riktige personene får kreditt for det de har gjort.

    Give credit when credit is due.

    Per Abrahamsen, designer av originale Electrocompaniet og Abrahamsen Audio
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.036
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Meget bra svar Per A., veldig godt å få klarhet i endel ting usannheter som noen tydeligvis nyter å spre.

    Takk! :)




    Pana skrev:
    Hvorfor vi ikke har saksøkt dette selskapet for lenge siden er en intern sak hos oss. Vi jobber på en annen måte, godt innenfor skrevne og uskrevne etiske linjer, og vi har så langt aldri saksøkt noen selskap. Verken i Westcontrol eller Electrocompaniet. Men det er nok en grense hvor snillisme går over i dumskap.

    mvh Pana
    Pana skrev:
    Jeg vet ikke hvorfor noen her vil påstå at vi bruker energi på å svarte noen som helst. Vi har forsøkt å informere korrekt.

    mvh
    Pana
    Kanskje du kunne utdype dette Pana? Har du forsøkt å informere korrekt? Hvorfor har dere ikke har valgt å saksøke Abrahamsen Audio? Samtidig kunne du gjerne skrive ned etpar setninger om hvorfor du mener at du ikke sverter Abrahamsen Audio i dine innlegg? Du insinuerer jo ganske tydelig her at Abrahamsen Audio jobber utenfor "de skrevne og uskrevne etiske retningslinjer" som du selv kaller det...

    Jeg har mye positiv erfaring med begge merkene og har hatt og har fortsatt mye glede av produktene. Beklageligvis ser ikke Pana hvordan dette trekker i negativ retning, jeg får ikke akkurat lyst på et produkt fra Tau når de i sin egen selvgodhet må rakke ned på konkurrerende produkter...

    Hører fra deg!
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Synes det er utrolig useriøst av Pana som bransjeaktør å komme med anntydninger om tyveri, når delene er kjøpt rettmessig!
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Jeg må nesten hive meg på denne bølgen her - ser frem til en offisiell avklaring fra Pana vedrørende de momenter som PAA tar opp. Setter også pris på en ryddig avklaring rundt hva som har skjedd.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.985
    Antall liker
    1.234
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Det er vel ingen som selger mer enn Abrahamsen om dagen i disse nedgangtidene. Alle kjører prisene i været og Abrahamsen <gir> ut en kvalitets dac til nisse pris. Og jeg tror nye produkter vil dukke opp i løpet av året (eller til neste år), så de gutta tror jeg vil <gjennoppstå> sterkere og mer ambisiøse enn noen gang :D
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vet hvilken dac jeg hadde kjøpt skulle jeg kjøpt en ferdig dac, og ikke en DIY-versjon.

    Det er vel sikkert en del som kan tweakes med V6 uansett, og den leveres i et fint kabinett.. Sikkert et meget godt utgangspunkt for litt DIY!
     

    mikal

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    23.08.2005
    Innlegg
    44
    Antall liker
    0
    Hei

    Slik dette har utviklet seg skal vi ta ballen og se på dette. Vi er som sagt ikke glade for å se våre komponenter i andre produkter.
    Om vi har missforstått regler om kopiering, eierskap og rettingheter fullstending skal vi være de første til å beklage dette. Men det blir altså etter at noen eksterne har sett på saken. Siden vi her har diametralt motsatt oppfatning av saken blir nok det det beste for alle parter.

    mvh

    Pana
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Pana skrev:
    Hei

    Slik dette har utviklet seg skal vi ta ballen og se på dette. Vi er som sagt ikke glade for å se våre komponenter i andre produkter.
    Om vi har missforstått regler om kopiering, eierskap og rettingheter fullstending skal vi være de første til å beklage dette. Men det blir altså etter at noen eksterne har sett på saken. Siden vi her har diametralt motsatt oppfatning av saken blir nok det det beste for alle parter.

    mvh

    Pana
    Enig her. Greit å ikke hoppe på første og beste (?) konklusjon. Vi har fått PAA sin side av saken, og det er bare rettferdig at EC får samme mulighet.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.036
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Pana skrev:
    Hei

    Slik dette har utviklet seg skal vi ta ballen og se på dette. Vi er som sagt ikke glade for å se våre komponenter i andre produkter.
    Om vi har missforstått regler om kopiering, eierskap og rettingheter fullstending skal vi være de første til å beklage dette. Men det blir altså etter at noen eksterne har sett på saken. Siden vi her har diametralt motsatt oppfatning av saken blir nok det det beste for alle parter.

    mvh

    Pana
    Pana skrev:
    Hvorfor vi ikke har saksøkt dette selskapet for lenge siden er en intern sak hos oss. Vi jobber på en annen måte, godt innenfor skrevne og uskrevne etiske linjer, og vi har så langt aldri saksøkt noen selskap. Verken i Westcontrol eller Electrocompaniet. Men det er nok en grense hvor snillisme går over i dumskap.

    mvh Pana
    Pana skrev:
    Jeg vet ikke hvorfor noen her vil påstå at vi bruker energi på å svarte noen som helst. Vi har forsøkt å informere korrekt.

    mvh
    Pana
    Men kan du ikke svare på om du virkelig har prøvd å informere korrekt samt at du har prøvd å unngå å sverte Abrahamsen Audio da? Det trenger man vel ikke noen eksterne til å gjøre?

    Jeg ser jo at deres egne etiske regler ikke alltid gjelder...
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Det er unødvendig å kommentere Pana`s oppførsel inntil videre..

    Men når det er sagt er det minst 2 til som har bidratt med beskyldninger som burde kjenne sin besøkelsestid for videre deltakelse her på forumet . De har brukt grove anklagelser til inntekt for eget skyts og bifallt forumets desidert verste bransjeaktør.

    HØVDING !
    Jeg forventer også att Pana utestenges fra forumet med øyeblikkelig virkning... For å understreke alvoret så er denne saken tilknytet en spesifikk bransjeaktør ELECTROCOMPANIET...

    mvh
    Kjell P..
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.036
    Antall liker
    574
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Støttes 100% - dette er så ufint som det går! Og forumreglene er krystallklare på det området også...
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Pana, du kommer ikke med en eneste håndfast opplysning. Først kommer du med halvskjulte beskyldninger, nå snakker du helt generelt. Dersom Abe har kjøpt delene rettemessig, hva er det da du klager over?

    Dette virker mer og mer som en svertekampanje, der en i mangel på gode kort, henfaller til sutring og ullene påstander som gir grobunn for spekulasjoner. Slik oppførsel må jo nettop være eksempelet på hvordan representanter fra bransjen ikke skal opptre!

    Har du noe substansielt å si til ditt forsvar, kom med det. Hvis du ikke liker at andre har kjøpt deler på en lovlig måte kan du grine over det, men ikke kom her og påstå en masse greier som du ikke kan eller vil forklare på en ryddig og ordentlig måte!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.327
    Antall liker
    11.215
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    tore_v1 skrev:
    ................. Setter også pris på en ryddig avklaring rundt hva som har skjedd.
    Det tror jeg gjelder de fleste, men jeg forventer ikke at avklaringen kommer gjennom ordveksling mellom Abrahamsen og EC. De er konkurrenter, husk det, de lever av å konkurrere bl.a. med hverandre, og må derfor gjøre akkurat det her også!
    Alle skjønner vel at dette er en sak det er to forskjellige syn på. Mange utenforstående (kunder/'supportere') har en viss glede av å se denslags ordveksling, enkelte håper kanskje å se det utarte i skikkelig skittkasting og slenger på med kommentarer.

    V6.0 er sannsynligvis et brukbart produkt til en brukbar pris for den som trenger denslags. Det får holde for meg.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.572
    Antall liker
    3.458
    Torget vurderinger
    1
    brand-x skrev:
    HØVDING !
    Jeg forventer også att Pana utestenges fra forumet med øyeblikkelig virkning... For å understreke alvoret så er denne saken tilknytet en spesifikk bransjeaktør ELECTROCOMPANIET...

    mvh
    Kjell P..
    Tullball. Det er ikke skrevet noe i denne tråden som strider mot Sentralens regelverk.

    Det er vondt blod mellom Tau og Abrahamsen, bl.a. fordi sistnevnte startet opp med et nytt konkurrerende konsept som la seg tett opp til EC designmessig. Jeg har hørt at Tau vurderte å få dette rettslig prøvet, men det har vist ikke skjedd noe mer herom. Det er også mulig at de har knivet i andre spørsmål som ikke fremkommer her. Etter mitt skjønn er dette gråsone-juss, så ikke sikkert at en rettssak fører fram. Teknologien er ikke beskyttet som Abrahamsen anfører, og i dagens marked så er det mye som ligner på hverandre. Generelt er også konkurranse en god ting, ikke minst for forbrukerne.

    Det som imidlertid ER beskyttet er varemerket "Electrocompaniet". At dette står påtrykket innvendig i Abrahamsen produkter er definitivt et "lovbrudd", noe Abrahamsen også beklaget i sitt svar. Omfanget er det ingen som vet. Er det bare snakk om "et par kort" som Abrahamsen her skriver, så er det jo en bagatell, isolert sett.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    brand-x skrev:
    Det er unødvendig å kommentere Pana`s oppførsel inntil videre..

    Men når det er sagt er det minst 2 til som har bidratt med beskyldninger som burde kjenne sin besøkelsestid for videre deltakelse her på forumet . De har brukt grove anklagelser til inntekt for eget skyts og bifallt forumets desidert verste bransjeaktør.

    HØVDING !
    Jeg forventer også att Pana utestenges fra forumet med øyeblikkelig virkning... For å understreke alvoret så er denne saken tilknytet en spesifikk bransjeaktør ELECTROCOMPANIET...

    mvh
    Kjell P..
    Du opptrer like drøyt du brand-x. agiterer høylydt for å utestenge en annen bransjeaktør. Undres over dine motiver
     
    B

    brand-x

    Gjest
    65finger skrev:
    brand-x skrev:
    Det er unødvendig å kommentere Pana`s oppførsel inntil videre..

    Men når det er sagt er det minst 2 til som har bidratt med beskyldninger som burde kjenne sin besøkelsestid for videre deltakelse her på forumet . De har brukt grove anklagelser til inntekt for eget skyts og bifallt forumets desidert verste bransjeaktør.

    HØVDING !
    Jeg forventer også att Pana utestenges fra forumet med øyeblikkelig virkning... For å understreke alvoret så er denne saken tilknytet en spesifikk bransjeaktør ELECTROCOMPANIET...

    mvh
    Kjell P..
    Du opptrer like drøyt du brand-x. agiterer høylydt for å utestenge en annen bransjeaktør. Undres over dine motiver
    I så tilfelle bør du lese tråden en gang til....

    mvh
     

    Audiodidakt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Innlegg
    1.419
    Antall liker
    622
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har ikke finlest alt i denne tråden.

    Jeg vil dog presisere at et produkt fint kan være beskyttet selv om det ikke ligger inn under et patent. Eksempelvis har en beskyttelse via designloven, og jeg vil bli svært overrasket dersom EC-kortet ikke er beskyttet. Spørsmålet blir deretter hvorvidt og hvordan den som evt. har kjøpt kortene, har rett til å benytte seg av kortene i det videre. Svaret på dette burde finnes i overdragelsesavtalen.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.214
    Antall liker
    10.764
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Alltid flere sider av en sak. Inntil vi vet akkurat hva som skal gjøres med denne tråden er den flyttet til bransjehjørnet.
    Der den har vært plassert så er det mange utsagn som ikke skulle stått der. Beklager at vi ikke har fulgt opp denne tråden.

    Regelverket for bruk av forumet finnes fremdeles her.

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=17889.msg575915#new

    Nå er representanter for begge leire representert på forum. Da utfordrer jeg dere til å ordne opp på kammerset og ikke i offentligheten på forumet.
    En telefon går sikkert også fint. Jeg er rimelig sikker på at telefonnummeret er å oppdrive......
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Pana skrev:
    Hei

    Slik dette har utviklet seg skal vi ta ballen og se på dette. Vi er som sagt ikke glade for å se våre komponenter i andre produkter.
    Om vi har missforstått regler om kopiering, eierskap og rettingheter fullstending skal vi være de første til å beklage dette. Men det blir altså etter at noen eksterne har sett på saken. Siden vi her har diametralt motsatt oppfatning av saken blir nok det det beste for alle parter.

    mvh

    Pana
    Har du fått med deg dette innlegget brand-x (Uthevelser av meg) jeg har lest tråden og reagerer fortsatt på din opptreden. For ordens skyld. jeg er ikke spesielt imponert av Pana heller
     
    B

    brand-x

    Gjest
    pedal skrev:
    brand-x skrev:
    HØVDING !
    Jeg forventer også att Pana utestenges fra forumet med øyeblikkelig virkning... For å understreke alvoret så er denne saken tilknytet en spesifikk bransjeaktør ELECTROCOMPANIET...

    mvh
    Kjell P..
    Tullball. Det er ikke skrevet noe i denne tråden som strider mot Sentralens regelverk.

    Det er vondt blod mellom Tau og Abrahamsen, bl.a. fordi sistnevnte startet opp med et nytt konkurrerende konsept som la seg tett opp til EC designmessig. Jeg har hørt at Tau vurderte å få dette rettslig prøvet, men det har vist ikke skjedd noe mer herom. Det er også mulig at de har knivet i andre spørsmål som ikke fremkommer her. Etter mitt skjønn er dette gråsone-juss, så ikke sikkert at en rettssak fører fram. Teknologien er ikke beskyttet som Abrahamsen anfører, og i dagens marked så er det mye som ligner på hverandre. Generelt er også konkurranse en god ting, ikke minst for forbrukerne.

    Det som imidlertid ER beskyttet er varemerket "Electrocompaniet". At dette står påtrykket innvendig i Abrahamsen produkter er definitivt et "lovbrudd", noe Abrahamsen også beklaget i sitt svar. Omfanget er det ingen som vet. Er det bare snakk om "et par kort" som Abrahamsen her skriver, så er det jo en bagatell, isolert sett.
    Jeg tror du også hadde hatt nytte av å lese tråden en gang til...... Det er greit å være selektiv men det får være grenser.... Hvis ikke ærekrenkende og injurierende beskyldninger er brudd på forumreglene bør de defineres på nytt...

    mvh
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    brand-x skrev:
    pedal skrev:
    brand-x skrev:
    HØVDING !
    Jeg forventer også att Pana utestenges fra forumet med øyeblikkelig virkning... For å understreke alvoret så er denne saken tilknytet en spesifikk bransjeaktør ELECTROCOMPANIET...

    mvh
    Kjell P..
    Tullball. Det er ikke skrevet noe i denne tråden som strider mot Sentralens regelverk.

    Det er vondt blod mellom Tau og Abrahamsen, bl.a. fordi sistnevnte startet opp med et nytt konkurrerende konsept som la seg tett opp til EC designmessig. Jeg har hørt at Tau vurderte å få dette rettslig prøvet, men det har vist ikke skjedd noe mer herom. Det er også mulig at de har knivet i andre spørsmål som ikke fremkommer her. Etter mitt skjønn er dette gråsone-juss, så ikke sikkert at en rettssak fører fram. Teknologien er ikke beskyttet som Abrahamsen anfører, og i dagens marked så er det mye som ligner på hverandre. Generelt er også konkurranse en god ting, ikke minst for forbrukerne.

    Det som imidlertid ER beskyttet er varemerket "Electrocompaniet". At dette står påtrykket innvendig i Abrahamsen produkter er definitivt et "lovbrudd", noe Abrahamsen også beklaget i sitt svar. Omfanget er det ingen som vet. Er det bare snakk om "et par kort" som Abrahamsen her skriver, så er det jo en bagatell, isolert sett.
    Jeg tror du også hadde hatt nytte av å lese tråden en gang til...... Det er greit å være selektiv men det får være grenser.... Hvis ikke ærekrenkende og injurierende beskyldninger er brudd på forumreglene bør de defineres på nytt...

    mvh
    Å koke suppe på en spiker. Hva er ærekrenkende og injurierende? Les tråden på nytt!
     
    B

    brand-x

    Gjest
    65finger skrev:
    Pana skrev:
    Hei

    Slik dette har utviklet seg skal vi ta ballen og se på dette. Vi er som sagt ikke glade for å se våre komponenter i andre produkter.
    Om vi har missforstått regler om kopiering, eierskap og rettingheter fullstending skal vi være de første til å beklage dette. Men det blir altså etter at noen eksterne har sett på saken. Siden vi her har diametralt motsatt oppfatning av saken blir nok det det beste for alle parter.

    mvh

    Pana
    Har du fått med deg dette innlegget brand-x (Uthevelser av meg) jeg har lest tråden og reagerer fortsatt på din opptreden. For ordens skyld. jeg er ikke spesielt imponert av Pana heller
    Hva mener du ? min oppførsel ? Jeg har vel argumentert etter regelboken uten å skyte først og spørre etterpå....

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn