Abrahamsen`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    pstraums skrev:
    Finnes litt "Abe" på Halloweenkampanjen til de grønne, så helt slutt ser det ikke ut til å være :)

    Dalakong skrev:
    Man sparer penger på å handle hos feks Dynabel. man sparer feks med V2.0 og V4.0 2200kr på å handle der. Men jeg er enig. Abrahamsen er ikke noe for elkjøp menigheten.
    Oioi! Det var billig. Der kunne jeg ha spart 400 på A-Dac og 1000 på V6.0 som jeg har kjøpt de siste ukene. ...Og 2000 spenn på V3 som jeg fikk i går. Får trøste meg med at min er oppgradert, men på Pre-en er nok ikke det verdt 200 Kr.

    Og 7000 spenn for uoppgradert V4 høres også ganske fristende ut.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har du altså A-DAC-en Dazed?

    Jeg bestilte nettopp en slik til headfianlegget. Har en NuForce Ion HDP på vei. Selv om HDP har innebygd DAC, så er dens styrke (ref. 6moon) hodetelefonforsterker, pre og deretter DAC. Så, jeg tok ingen sjanser og bestilte an A-DAC.

    Hva er ditt inntrykk av A-DAC?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Loevhagen skrev:
    Har du altså A-DAC-en Dazed?

    Jeg bestilte nettopp en slik til headfianlegget. Har en NuForce Ion HDP på vei. Selv om HDP har innebygd DAC, så er dens styrke (ref. 6moon) hodetelefonforsterker, pre og deretter DAC. Så, jeg tok ingen sjanser og bestilte an A-DAC.

    Hva er ditt inntrykk av A-DAC?
    Ja, jeg har både V6 og A-DAC. A-Dac spiller på et sett billige, aktive Argon-høyttalere på PC-bordet, (men skal brukes med hodetelefonforsterkeren som er under bygging her,) og lyden er overraskende bra. Det beste "Lydkortet" jeg har hørt. Balanserte utganger har den også. Jeg mistenker at den egentlig bare er en nedstrippet V6, uten toslink, rca, inngangsvelger, internt powersupply, etc, i en liten ekstrudert elektronikkboks. Flott produkt. Nesten så jeg har lyst til å bestille en til fra Halloween-kampanjen som kan stå på jobben.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Høres lovende ut. Skal hente den i morgen og sette den i anlegget og få et inntrykk i helgen om hvordan den låter mot V6.0 på full Abe-rigg og gulvstående. Må teste den ut (innspille/tilspille den) til NuForce HDP-en ankommer. :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Loevhagen skrev:
    Høres lovende ut. Skal hente den i morgen og sette den i anlegget og få et inntrykk i helgen om hvordan den låter mot V6.0 på full Abe-rigg og gulvstående. Må teste den ut (innspile/tilspille den) til NuForce HDP-en ankommer. :)
    Gjetter på at du blir fornøyd, selv om jeg egentlig ikke har noe tro på innspilling av komponenter selv.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er i tvil selv. Kan ikke huske at V6.0 låt vesentlig anderledes ut etter 2 uker eller 2 timer.

    Men, med V2.0 og V3.0/V4.0; signifikant anderledes. Og det skyldes ikke tilspilling (av egne ører), men innspilling (av komponentene). Har sammenligningsgrunnlag / referanse med andre forsterkere i samme anlegg / rom / musikk. V3.0/V4.0 har virkelig modnet og endret karakter fra når de var spill nye. :)
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Ja det så brukbart ut 796 kr billigere enn hos Dynabel om du tar oppgraderinga hos Ecs holdings. Men , tror uansett de vet mer om hifi hos Dynabel så kanskje man får bedre råd og service der.
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Når det gjelder innspilling av dac, så mener jeg at det er innspillingstid. Dette var spessielt tydelig da jeg fikk nytt up samplingskort. Først ble jeg litt skuffet og syntes det hele låt litt inneklemt. Etter noen timer begynte det å løsne litt og til slutt falt også bassen på plass. (kort fortalt).

    Tror heller ikke det var tilvenning.

    Må si at jeg nå er kjempefornøyd. Ble litt nervøs da jeg leste den testen på oppgradert v3 og v4 og ang valg av ht kabler. De kablene jeg har nå, har forholdsvis lav Kapasistans. Dvs ca 70,54 pF/pr m. og lav induktans i tillegg. Abrahamsens egne kabler har 100pF/pr meter.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dalakong skrev:
    Når det gjelder innspilling av dac, så mener jeg at det er innspillingstid. Dette var spessielt tydelig da jeg fikk nytt up samplingskort. Først ble jeg litt skuffet og syntes det hele låt litt inneklemt. Etter noen timer begynte det å løsne litt og til slutt falt også bassen på plass. (kort fortalt).

    Tror heller ikke det var tilvenning.

    Må si at jeg nå er kjempefornøyd. Ble litt nervøs da jeg leste den testen på oppgradert v3 og v4 og ang valg av ht kabler. De kablene jeg har nå, har forholdsvis lav Kapasistans. Dvs ca 70,54 pF/pr m. og lav induktans i tillegg. Abrahamsens egne kabler har 100pF/pr meter.
    Håper du har rett, for bassen min har blitt litt slank etter at V3 kom på plass, føler jeg, men både V3 og V6 har spilt sikkert under 5 timer. (Fryktelig dårlig tid iom dagen.) Vil forforsterkeren og dac-en ha nytte av å "spilles inn" uten at effektforsterkeren er påslått? I så fall er det jo ikke noe problem å raskt øke timetallet.
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Ja går ut ifra at det skulle være mulig, uten å hevde noen ekspertise på området.

    100 timer er vel standarden.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Da har jeg vært å hentet min Abrahamsen V6.0.. Kvalitetsfølelsen er enorm! Spent på lyden nå: Blir mer kritisk lytting imorgen. Da konkurerer den mot:

    PS Audio DAClink3, Lyngdorf DPA-1(sin innebygga dac). Skal også se om jeg får på plass Cambridge 840C cdspilleren, som kan sample opp lyden før den kommer til den digitale utgangen :).

    Men V6 sin kvalitetsfølelse ga meg inntrykk på at jeg hadde et produkt til godt over 10000kr... ;). Mye takket være EC muligens.

    A-DAC er også en spennende sak, men som utgår inntil videre.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    A-DAC er da hentet og satt inn i anlegget. Jeg skal ikke uttale meg for mye om førsteinntrykket.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Loevhagen skrev:
    A-DAC er da hentet og satt inn i anlegget. Jeg skal ikke uttale meg for mye om førsteinntrykket.
    Det hørtes da ikke så bra ut. Likte du den ikke?
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Da har jeg brukt V.6 DAC'en i hele dag. Og om det stemmer, så tar det minst 24timer før den spiller som den skal (dog har jeg lit lita troa på innspilling på slikt utstyr, iallefall så veldig lang tid ;)).

    Lytteintrykk: Dette er den mørkeste og "feteste" DAC'en jeg har hatt. Litt i overkant for meg, og den blir regelrett kjørt over av PS audio DAC (Cullen mod4). Men det skulle bare mangle til prisen, fordi det er interresant. Til prisen syns jeg den gir anlegget noe ingen andre har kunne gjort. Vet ikke om jeg skal bedømme den så veldig enda, fordi det kan jo være noe i det at den trenger litt tid på seg.

    Stikkord:

    Varme og glød, som dreper litt av dynamikken også.. skjønner godt at Klipsch folk kan leve lykkelig med denne :). Skal som sagt ikke dømme den enda, men den virker litt "lat" ;). 3000kr.... løp og kjøp for mange dette!
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.812
    Antall liker
    570
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Er det mulig å bruke en vanlig forforsterker med volumkontroll på V2?

    Hadde en oppgradert EC 4,7, som var svulstig og veldig mørk i lyden. Trodde de hadde gjort en feil under oppgraderingen. Håper ikke en oppgradert V2 vil være sånn. det er vel noen som har oppgraderte versjoner?
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Abrahamsen i likhet med Ec er nok litt mørk eller varm i klangen. Jeg har oppgradert min V2.0 og jeg syntes ikke det ble noe mørkere. Tvert i mot, så synes jeg lydbildet åpnet seg enda mer og ble mer detaljert. Det virket som det ble mer rom rundt instrumentene. Og det ble bedre kontroll i dyp bassen. På oppgraderingen ble det sagt at ca 50 timer innspilling måtte påregnes.

    Det andre spørsmålet ditt vet jeg ikke noe om
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dalakong skrev:
    Abrahamsen i likhet med Ec er nok litt mørk eller varm i klangen. Jeg har oppgradert min V2.0 og jeg syntes ikke det ble noe mørkere. Tvert i mot, så synes jeg lydbildet åpnet seg enda mer og ble mer detaljert. Det virket som det ble mer rom rundt instrumentene. Og det ble bedre kontroll i dyp bassen. På oppgraderingen ble det sagt at ca 50 timer innspilling måtte påregnes.

    Det andre spørsmålet ditt vet jeg ikke noe om
    Sånn apropos, så har jeg akkurat oppgradert fra en integrert, gammel NAD, I noen dager brukte jeg effektdelen i NAD-en sammen med V3.0, og lyden ble faktisk lysere. Mulig at det at den ble mye renere bidro til å "lure" meg til å tro at det ble slankere, selvsagt, men dette med "mørk" lyd er ikke noe å være redd for. Generelt sett spiller bare Abrahemsen, EC og mange andre med en litt "varmere" lyd enn helt nøytralt. ...Og når dete r sagt, er edt ikke menge som spiller "helt nøytralt".
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.812
    Antall liker
    570
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Takker for svar. Da har jeg bestillt oppgradering. det er fullt mulig å bruke en vanlig for og bruke V2 som ren effekt. Jeg regnet med det, måtte bare få det bekreftet før jeg gjore noe. Jeg tenker nemlig å bruke en rørpre og ha den som et rent effekttrinn. Har hatt et rent røroppsett før men savner noe i bassen. Synes jeg fikk det med V2 og håper at det vil bli enda bedre med oppgr.
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Fikk du svar på det fra Ecs? Var det mulig og bi ampe med V4.0 og?
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.812
    Antall liker
    570
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Ja, Ecs bekreftet det. Om det går an å biampe med V4 vet jeg ikke, men jeg antar det.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dazed skrev:
    Loevhagen skrev:
    He, he. I see. Du blir nok ingen Abrahamsenvenn. Synd, for produktene låter knall. :) ... og prismessig så er det m-e-g-e-t konkurransedyktige.
    Jeg er venn alt, jeg. Har 6.0 i racket. A-DAC på PC-en og V3.0 på vei fra Lillestrøm til lokalforhandleren as we speak. :)

    (Vær så snill å fortelle meg at displayet på forforsterkeren kan gjøre noe mer fornuftig!) ;) ...Og den eneste grunnen til at jeg lurer på det med displayene på V4.0 er selvsagt at jeg vurderer to sånne.
    Etter å ha lurt på å døyve abstinensene etter lyd siden jeg solgte den integrerte NAD-en noen dager etter V3.0 var i hus, ved å kjøpe en Emotiva XPA-2 for mye, billig effekt fort, tror jeg nå at jeg har kommet på den beste løsningen. Jeg kjøper én V4.0 nå (straks), og så kjører jeg med litt stusselige 2x70 Watt frem til jeg får råd til en V4.0 til og kan brokople dem. Med litt flaks kan den første V4-en være i hus allerede kommende uke! :)

    Det eneste problemet nå, er at anlegget vil se veldig "fanboy" ut, med V6, V3 og 2xV4. ;)
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Dazed skrev:
    Det eneste problemet nå, er at anlegget vil se veldig "fanboy" ut, med V6, V3 og 2xV4. ;)
    Det ser jeg ikke noe problem med ;D
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Det er vel bare en fordel spør du meg. Disse produktene matcher hverandre som hånd i hanske. Mangler bare FS401 og flx og fls kabler nå da eller, hehe
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen som har eller vet om et bilde av innmaten i en V4.0?
     

    V99

    Medlem
    Ble medlem
    30.10.2010
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Hei venner! :)

    Hvilke (aktive) høyttalere kan anbefales til A-DAC? Ønsker god lyd til å lytte til musikk på PC-en. Tenkte å benytte 2-5000 på et par PC-høyttalere.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    KP-AUDIO skrev:
    Brokobling medfører at forsterkeren ser bare "halve lasten" dvs. dobbling i effekt. i stedet for 2 x 70 watt i 8 ohm gir den 1 x 140 watt i 8 ohm..
    Men du halverer også forvregningen som igjen gir bedre lyd...
    Hvis vi sammenlikner to brokoblede V4, som iflg. Thomas Abrahamsen bør gi 230-240 watt hver (på høyttalere med impedanse på 8 Ohm, (Som forsterkeren "ser" som 4 Ohm?)) med en stereoforsterker som ikke-brokoblet gir de samme 230-240 watt pr. kanal: Vil da de brokoblede forsterkerne ha samme kontroll og kraft over høyttaleren som den "skikkelige" 240-watts forsterkeren? (Gitt at alt annet er likt. Total kapasitans i kondensatorbanken, samme kapasitet på trafoer, etc.)

    ...Eller er det slik at på en eller annen måte har de brokoblede forsterkerne dårligere "tak" på elementene, siden de "egentlig" bare har halve effekten, men jobber med en lavere last?

    Jeg er som dere ser godt utenfor mitt kompetanseområde, men jeg håper at noen som kan dette kan forbarme seg over meg og ta frem teskjeen igjen. ;)
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.981
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Om jeg ikke tenker/husker feil...blir dempningsfaktoren redusert til halvparten.
    Og det setter dobbelt så store krav til PSU...

    Arne K
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Cobra2 skrev:
    Om jeg ikke tenker/husker feil...blir dempningsfaktoren redusert til halvparten.
    Og det setter dobbelt så store krav til PSU...

    Arne K
    Så en Brokoblet forsterker med 1000VA transformator kan bare levere samme strøm som en stereoforsterker med 500 VA pr. kanal?

    Så da er f.eks. 2x250W EC AW250 mye kraftigere enn to brokoblede V4.0? (Sett bort fra den lille effektdifferansen)?



    Forresten var denne fin:

    http://www.bcae1.com/bridging.htm
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Stikker innom nå etter å ha fått sammenlgnet A-DAC, V6.0 og NuForce HDP. Hva som passer best varierer nok hva man foretrekker. Jeg har imidlertid ingen problemer med å rangere de i den opplistede rekkefølgen når det gjelder ytelse i eget anlegg (god, bedre og best). Hadde ikke trodd forskjellen var så stor (positiv) i NuForces favør. Bassen er så mye strammere enn de andre at dette var litt skummelt. :eek: ... og selvsagt lærerikt.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg la merke til at du hadde "flyttet" til NuForce-tråden. ;)
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.812
    Antall liker
    570
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Dazed skrev:
    KP-AUDIO skrev:
    Brokobling medfører at forsterkeren ser bare "halve lasten" dvs. dobbling i effekt. i stedet for 2 x 70 watt i 8 ohm gir den 1 x 140 watt i 8 ohm..
    Men du halverer også forvregningen som igjen gir bedre lyd...
    Hvis vi sammenlikner to brokoblede V4, som iflg. Thomas Abrahamsen bør gi 230-240 watt hver (på høyttalere med impedanse på 8 Ohm, (Som forsterkeren "ser" som 4 Ohm?)) med en stereoforsterker som ikke-brokoblet gir de samme 230-240 watt pr. kanal: Vil da de brokoblede forsterkerne ha samme kontroll og kraft over høyttaleren som den "skikkelige" 240-watts forsterkeren? (Gitt at alt annet er likt. Total kapasitans i kondensatorbanken, samme kapasitet på trafoer, etc.)

    ...Eller er det slik at på en eller annen måte har de brokoblede forsterkerne dårligere "tak" på elementene, siden de "egentlig" bare har halve effekten, men jobber med en lavere last?

    Jeg er som dere ser godt utenfor mitt kompetanseområde, men jeg håper at noen som kan dette kan forbarme seg over meg og ta frem teskjeen igjen. ;)
    Hvor mange watt trenger du?Til mine høttalere trengs det 2,2 w for å komme opp i 90db.............. Hvis du ikke har vannvittig tungdrevne HT, tipper jeg brokoblede har mer enn nok kontroll. Selv med "bare" 500 VA . Men som sagt, bare tipping fra min side.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    oyvjorge skrev:
    Hvor mange watt trenger du?Til mine høttalere trengs det 2,2 w for å komme opp i 90db.............. Hvis du ikke har vannvittig tungdrevne HT, tipper jeg brokoblede har mer enn nok kontroll. Selv med "bare" 500 VA . Men som sagt, bare tipping fra min side.
    Spurte ikke fordi jeg vil vite hva jeg trenger av strøm og effekt, men fordi jeg var interessert i å finne ut av hvordan brokobling fungerer, med begrensninger, fordeler og ulemper.

    Forøvrig trenger man ofte mye strøm/effekt til korte transienter med mye høyere lydtrykk, når det er høy dynamikk i musikken, selv når lydtrykket ligger rundt 90dB gjennomsnittlig. Mye effekt og strøm gir headroom, og lar forsterkeren spille på "komfort"-nivå og ikke tynes mot maks. Jeg synes at _litt_ overkill effektmessig må være bra.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dazed skrev:
    jeg har kommet på den beste løsningen. Jeg kjøper én V4.0 nå (straks), og så kjører jeg med litt stusselige 2x70 Watt frem til jeg får råd til en V4.0 til og kan brokople dem. Med litt flaks kan den første V4-en være i hus allerede kommende uke! :)
    Da var én V4.0 Upgrade bestilt hos gode, gamle Solberg HiFi, og valget er altså tatt. God Abrahamsen-venn, jeg nå. :)
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.812
    Antall liker
    570
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Dazed skrev:
    Dazed skrev:
    jeg har kommet på den beste løsningen. Jeg kjøper én V4.0 nå (straks), og så kjører jeg med litt stusselige 2x70 Watt frem til jeg får råd til en V4.0 til og kan brokople dem. Med litt flaks kan den første V4-en være i hus allerede kommende uke! :)
    Da var én V4.0 Upgraded bestilt hos gode, gamle Solberg HiFi, og valget er altså tatt. God Abrahamsen-venn, jeg nå. :)
    Gratulerer ;D

    Har klart selv å kjøre til Lillestrøm og fått oppgradering. Tok Hr. A bare 3 kvarter å gjøre det. Bassen ble mye strammere og dypere. Lydbildet virker også større og åpnere. Etterhvert skal jeg finne en rørfor, tror det vil være en god mætsj til A. Jeg har en 2,0 nå, kan jo tenkes jeg bytter til en 4,0 hvis det er noe å tjene på det. Men det er ganske praktiskt å ha en integrert i systemet, så står man fritt til å velge for eller hvis det skjer noe galt med den. Samme sak hvis man har to effekttrinn.

    Ellers er jeg ikke uenig med deg, gjør ingenting om man har litt flere krefter enn mann strengt tatt trenger.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.812
    Antall liker
    570
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    KP-AUDIO skrev:
    Roqer skrev:
    Er det identisk effekttrinn i V2 som i V4? I tilfelle nei: hva er forskjellen?
    Skal ha "noe" til RF63.
    Eneste forskjellen er at førstnevnte bruker 20-30va av trafon til pre-delen...
    Det holder i massevis til Klipsch rf-63... Abrahamsen fungerer forøvrig særdeles bra til Klipsch..

    mvh
    Ved å bruke HT funksjonen vil vel disse 20-30va brukes til kun effektdelen?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn