Klær, briller og klokker Tråden for hatter og hodeplagg.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.588
Antall liker
7.926
Torget vurderinger
0
Ser at Dephs forsøk på en tråd om dannet påkledning strandet for halvannet år siden. ( Etter en tapper kamp mot filisterne ) Derfor prøver jeg meg igjen med en tråd dedikert til hatter og hodeplagg.

Etter å ha brukt hatt nesten daglig de siste par årene var tiden inne for å utvide kolleksjonen. Samtidig som jeg hentet nye sko hos Dagestad var jeg i full fart innom Holms hattebutikk.

Der bla innkjøpt en Panamahatt av type "Stetson Jenkins". En fantastisk hatt! Lett og meget behagelig!
Panama Stetson Jenkins.jpg
Og når jeg nå var der falt jeg for fristelsen og kjøpte denne:
Tropehjelm.jpg
Selvsagt er de tenkt til ulik bruk! Panamahatten til varme sommerdager noe lenger sør i verden enn der min residens ligger, innlysende!;D
Den passer for øvrig fortreffelig til mine nye sko, (ref. skotråden) og min hittil ubrukte off white lindress.:cool:

En tropehjelm kan sikkert "come in handy" om jeg brått skulle befinne meg i India eller andre slike hete plasser. Hvem vet om man snubler seg inn i safari i det mørkeste Afrika? Dobbeltrifle i cal .58 har jeg jo allerede, så nå er det khakishorts og "safariskjorte" som rykker opp på "shortlist"!;)

Nei fra spøk til alvor, tropehjelm er mest på skøy, men en god Panama bør man faktisk unne seg!
 
Topp Bunn