lytteaften i skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå var det ikke så stor fare for slakt... Iallefall ikke i mine ører. Salty er jo frelst så han liker lyden uansett, men lasse, og iallefall for meg , var dette nye bekjenntskaper. Konkret fortonet lyden seg som en ren sommerfoss. Kraftig, ren , nyansert og med en flyt og sprut som gjorde ting artige å høre på. At verten har diverse småobskure tyske plater høynet bare morroa mer... :)
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    BigD er platespiller mann på sin hals. Før hadde han en VPI, men nå har han byttet merke til Avid. Var ingen smerte det for å si det slik. Selvom Malmin moddet Sony XA5400 var frsik ig temposterk så bidro Avid komboen med mer naturlighet og pondus hos undertegnede.
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Riia var Malmins nye. Denne kan D gjerne si mer om her. Den fungerte uansett ypperlig. I mottakerende sto et par Audio Note E. Riktig plassert i hjørne på stativer. Med Musical Innovation "in controll" låt disse friskere enn jeg kan erindre å ha hørt de. Punch og attack, men kanksje uten den varmen som noen liker å høre de gjengir.. Det brukes og sølvkaber til høytaler kabler der i gården, tynne, tvinnet.. Funkerer ypperlig.
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Iløpet av kvelden hørt vi og på Aragon 4004 Mk2. Mens den var kald var det ikke mye å skrive hjem om, men etter litt oppvarming så spilte den oppløst og godt. Kan ikke huske at den var så utklingende i toppen ifra den gangen jeg selv eide Palladium 2 , men det kan ha med match av resten å gjøre og. Morro var det lell :)
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Som sagt vle det servert øl...Og dette fikk kanskje følger ? Neida, det hele foregikk pent og pyntelig... Men en vil pose litt for fotografen og det fikk han lov til... ;D.. Med dette vil jeg takke for besøket og lytten til et godt gjennomarbeidet anlegg. Trivelig å møte Salty og R.M der. R.M sine produkter gjorde på ingen måte bort seg, dette var håndverk av høy klasse som gjenga lyd på en besnærende måte...
     

    Vedlegg

    L

    lasse5214

    Gjest
    Haha, den kroppen der drakk bare cola light.

    Bra referat HC

    Lasse :)
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.948
    Antall liker
    4.619
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Spennende lesning dette her. Den nye riaa fra Roar er jeg virkelig nyskjerrig på. Men jeg savner en god beskrivelse av lyden i denne.. Vi snakker jo virkelig høy prisklasse her.. Og en annen ting: Jeg kjenner ikke så godt AN høyttalere, men en slik hjørneplassering... er det riktig?

    mvh
    lassemann
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Bra referat, HCS!! ;D
    En meget hyggelig "Lytteaften i skauen", det ble jo ganske så jovialt etter hvert, og kanskje mindre lytting...?
    Artig å møte menneskene bak nickene var det også. Trivelige folk, lidenskapelig opptatt av hobbyen sin.
    BigD har et velkomponert, velspillende anlegg, bygget rundt forsterkeri fra Musical Innovation. Høyttalere fra AN.
    Spesielt likte jeg AVID Volvere platespiller, bestykket med SME arm og DV pickup. Stor siklefaktor!
    Nok en gang takk for en vellykket kveld BigD, der både musikken, lyden og maten var utmerket! :D
    Mvh Salty
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    lassemann skrev:
    Spennende lesning dette her. Den nye riaa fra Roar er jeg virkelig nyskjerrig på. Men jeg savner en god beskrivelse av lyden i denne.. Vi snakker jo virkelig høy prisklasse her.. Og en annen ting: Jeg kjenner ikke så godt AN høyttalere, men en slik hjørneplassering... er det riktig?

    mvh
    lassemann
    Ja, disse er konstruert for å stå i hjørner...Ikke for ingenting at noen av de går langt ned på 20hz-tallet når det spilles denslags musikk.. ;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.734
    Antall liker
    33.002
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Flott sammendrag av en sikkert hyggelig seanse, og bilder er jo alltid koselig og setter ansikt på både medlemmer og utstyr ;)
    Herlig folkelig sammenkomst ;D

    gismo
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    3.863
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    lassemann skrev:
    Spennende lesning dette her. Den nye riaa fra Roar er jeg virkelig nyskjerrig på. Men jeg savner en god beskrivelse av lyden i denne.. Vi snakker jo virkelig høy prisklasse her.. Og en annen ting: Jeg kjenner ikke så godt AN høyttalere, men en slik hjørneplassering... er det riktig?

    mvh
    lassemann
    vanskelig å sette ord på lyd for meg, men du er hjertelig velkommen til en lytt hvis du er interessert i riaa'n.
    jeg kan sier at det var en STOOR oppgradering å få denne riaa'n i huset sammenlignet med Brinkmann Fein riaa'n som jeg hadde før.
    hvis du ser det rent prismessig så koster Brinkmannen rund 20k og lydforbedringen tilsvarer nok prisforskjellen, imho- det må også sies at sånne løsninger som fjernstyrbart trinnløst impedansekontroll og gain er ikke akkurat billig å realisere hvis du vil holde en meget høy standart lydmessig.

    om å se bort fra tallene så låt platene som jeg spillte med Brinkmannen som opptak i direkte sammenligning, mens MI RIAAn fjernet nok en meget stor del av konservelyden og bringer meg noen trinn nærmere live-følelsen. (den er faktisk bedre i alle punkter)

    jeg kan nok heller ikke argumentere bort en viss synergi-effekt i sammenspill av MI RIAA, MI11 og MI10 ;)

    jeg må desverre beklager at høyttallerne ikke var plassert optimalt enda - jeg hadde nettopp vunnet argumentasjonen med interiørsjefen og fikk lov til å flytte de 1m lengre fra hverandre... diverse omstendigheter førte med seg at jeg fikk ikke særlig ro til å optimere plasseringen som hadde noe tap av dybde og ikke helt optimalt klangbalanse til følge. "Heldigvis" kom Amademus en dag for sent til lytteaften 8) og jeg hadde anledning til å rette opp plasseringen (takk for den, A.! mye lettere å gjøre noe sånt med ett ekstra sett ører :))

    håper maten klarte å kompensere litt for suboptimalt lyd ;)

    velkommen tilbake!
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    HCS skrev:
    Og her har vi den lykkelige hjord i salighet ;D
    Fra venstre: slartibartfast (aka BigD), RM, SaltyDog, HCS. Lasse5214 kan beskues noen poster lenger opp.
     

    Vedlegg

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Takk for bilder og kommentarer. Ser ut som en passe seriøs gjeng å tilbringe kvelden med 8)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn