Lauget - legges ned ?

Status
Stengt for ytterligere svar.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Etter Stig Erik's betimelige spørsmål om laugets aktivitet så tar jeg det opp i egen tråd. Som kjent hadde vi to treff hos to ulike aktører som falt helt i dass.Og det er ikke kun på bakgrunn av disse to treffene jeg skriver det jeg nå gjør. Det er klart forstålig at folk har masse å gjøre. Det som har vært pyton ifra min side er å ta et initativ og sende en haug med beskjeder uten en gang å få respons. Da tenker jeg at entusiasmen for å drive som lauget er minimal. Folk er mer opptatte med å holde sammen med sine vanlige venner og tørr ikke utfordre musikksmak, teorier om stereoanlegg eller få nye venner. Satt på spissen dette må innrømmes :).

Det er å beklage, men jeg har ikke lenger tro på lauget , ei heller videre fremdrift. Så sant ikke responsen på det jeg nå skriver kan overbevise om noe annet så har ikke lenger lauget sin eksitensberettigelse og bør gå inn i historien som det det var. Tidvis veldig koselig, men for få opptatte mennesker som vanket der. :). Med andre ord, tråden stenges enkelt og greit.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.083
Antall liker
8.007
Torget vurderinger
12
I en frivillig organisering basert på en hobby så kan man ikke forvente at ting alltid klaffer og dessverre skjer endringer i siste liten og dessverre er man ikke alltid like flink til å melde i fra i tide. Siden du skriver så tydelig at du ikke ønsker å fortsette med dette så er det et personlig og forståelig valg. Kritikken til medlemmenes manglende tilstedeværelse og engasjement i tidligere sammenhenger, i Tangentråden og nå her, gjorde at jeg i går besluttet å ikke være med videre. Jeg liker rett og slett ikke at en organisator/initiativtager omtaler egen organisasjon og medlemmer i negative ordelag i det offentlige rom. Ingen sure miner fra min side, bare en erkjennelse om at dette ikke passer for meg da jeg vil prioritere min tid annerledes. Men jeg håper da virkelig at man kan treffes i andre sammenhenger som voksne fornuftige mennesker :).
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Trondmeg skrev:
I en frivillig organisering basert på en hobby så kan man ikke forvente at ting alltid klaffer og dessverre skjer endringer i siste liten og dessverre er man ikke alltid like flink til å melde i fra i tide. Siden du skriver så tydelig at du ikke ønsker å fortsette med dette så er det et personlig og forståelig valg. Kritikken til medlemmenes manglende tilstedeværelse og engasjement i tidligere sammenhenger, i Tangentråden og nå her, gjorde at jeg i går besluttet å ikke være med videre. Jeg liker rett og slett ikke at en organisator/initiativtager omtaler egen organisasjon og medlemmer i negative ordelag i det offentlige rom. Ingen sure miner fra min side, bare en erkjennelse om at dette ikke passer for meg da jeg vil prioritere min tid annerledes. Men jeg håper da virkelig at man kan treffes i andre sammenhenger som voksne fornuftige mennesker :).

Det å si ifra om at et økt engasjement er ønskelig er ikke klaging ifra min side. Snarere et ønske om at vi skulle få til noe sammen i sterkere grad. Hvis så er at det oppfattes som kritikk imot den enkelte så beklager jeg dette. Det jeg nå ser er at initativ ifra denne kant ikke lenger er ønsket i laugets sammenheng trondmeg , og dette tar jeg til meg. Jeg er heller ikke sur, snarere lettet over at musikken kan nytes til fulle og livet er godt. Uten å måtte ødsle krefter på noe som kanskje bare gir frustrasjoner.
 

vargen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.10.2007
Innlegg
1.545
Antall liker
208
Sted
Oppland
Det er kanskje for det beste, jeg selv var ikke superaktiv i tråden, og hadde heller smått med muligheter til å være med på flere treff enn det jeg var. Og nå som jeg ikke bor på samme sted for tiden heller, blir det desto mindre muligheter. Men, vil nå takke HCS for engasjementet. Hadde ikke du stått på, hadde det ikke vært noen treff i det hele tatt.:)
 

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Innlegg
1.262
Antall liker
22
Svarte i Tangen tråden før jeg oppdaget denne, men det skader ikke å si det en gang til.
Det er synd at det ikke er liv laga for et "laug" og synd at du ikke gidder mer HCS, men absolutt forståelig.
Vil rette en takk til at du har giddet å forsøke, og for de treffene og sammenkomstene du har ordnet.

Dessverre er jeg også en av de som trenger en til å ta intiativet og tilrettelegge for meg. Det innser jeg og er derfor takknemlig for at det finnes slike som "tar styringen".

Et merkelig fenomen dette med tidsklemme og prioritering blitt, er der selv men forstår ikke helt hvorfor ???
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.929
Antall liker
22.045
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Trondmeg skrev:
I en frivillig organisering basert på en hobby så kan man ikke forvente at ting alltid klaffer
Så sant som det er sagt. For meg er det nok størst sjanse for klaff fra oktober til påske.
jeg håper da virkelig at man kan treffes i andre sammenhenger som voksne fornuftige mennesker.
Det gjør jeg også.
 

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
Har ei søster som før likte å organisere en masse, men ble slik for hennes del at hun brukte en masse tid til ingen nytte.. Og da gikk hun virkelig sur.

Kjenner igjen problemstillinga...
Og jeg tror du er lei av at ingen eller få verdsetter at du bruker tid på det.
Er surt når man får beskjed i siste liten, eller for den saks skyld ingen.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Takk for vennlige ord norcad og ansepe :). Er nok ikke så veldig sur i det hele tatt, men ser at jeg kan bruke kreftene bedre på andre måter enn å forsøke å styre med dette. Har lauget en fremtid må en annen ta over stafettpinnen på den måten den ønsker å gjøre det. Registerer at dette ennå ikke skjer så tiden får vise om Mjøsen Lydlaug har en eksitensberretigelse. Jeg håper inderlig at lauget vil vedvare i en eller annen form. For det er mye kunnskap og mye spennede der ute blant medlemmene.

Å møte folk som fornuftige mennesker har vi vel stort sett gjort meg bekjennt.. At noen har et annet inntrykk sier kanskje mer om manerer eller mangelen på sådanne.. ;D..Undertegnede inkludert. Kommer sikkert til å møtes igjen. Uten at det må være i laugregi for min del.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.083
Antall liker
8.007
Torget vurderinger
12
Det er ingen som har et annet inntrykk enn at man er fornuftig. Det er ingen som har skrevet det heller. Det var et ønske om at man kan møtes fremover uten at det er noe ugreit med det. Noe som bør være en selvfølge, men så er det sagt.
 

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
2.436
Antall liker
1.600
Heisan
Takker for innsatsen til HCS og alle andre som gjorde en innsats for å få dette til å fungere.
Velger å ikke kommentere noe mer da meninger har en tendens til å bli misstolket og forvridd.

Takk for meg.

Mvh
RBN
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.183
Antall liker
10.720
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tråden er stengt ihht. trådstarters ønske. Om det blir noe aktivitet i lauget igjen så kan tråden åpnes.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn