Zulu vingler avgårde!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    MarkusH

    Gjest
    Er ikke så hypp på gamle Elcomp'er for tiden. music angel kan jo være noe, er dog ikke så glad i kt88 rør. Mulig den døyver stinget kt88 er kjent for. Men takk for tips :)
    Rør har jeg lite peiling på, har litt lyst til å prøve en rørpre, men det kan se ut som det er litt kjett å finne noe med xlr inn og ut, samt phono uten at det koster skjorta. En arc sp12 har jo ligget ute til ok pris, men leste litt rundt at sp10 var i en annen liga, men også en helt annen pris. Jeg har jo klasse d effektforsterkere og trives godt med de, kan klart anbefales hvis man trenger slik gamp, noe mine høyttalere gjør og de koser seg med headroomet som 900 watt har. jeg bruker en eldre classe pre, ellers ser jo consonance spennende ut (ble akkurat solgt noen på Hedmarken til under 5k). Kan ikke tenke meg så mange alternativer, jeg har jo både Hegel, Classe og Kenwood preer nå der jeg favoriserer de to siste fremfor Hegelen. Kenwood L1000C er meget god i mine ører, meget dyp og tung sak også. Får du tak i en Anaview ams1000 i kabinett til ok pris så har du et godt utgangspunkt, jeg har nå fire slike moduler, så man kan si at jeg er fornøyd :)
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.194
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Rør har jeg lite peiling på, har litt lyst til å prøve en rørpre, men det kan se ut som det er litt kjett å finne noe med xlr inn og ut, samt phono uten at det koster skjorta. En arc sp12 har jo ligget ute til ok pris, men leste litt rundt at sp10 var i en annen liga, men også en helt annen pris. Jeg har jo klasse d effektforsterkere og trives godt med de, kan klart anbefales hvis man trenger slik gamp, noe mine høyttalere gjør og de koser seg med headroomet som 900 watt har. jeg bruker en eldre classe pre, ellers ser jo consonance spennende ut (ble akkurat solgt noen på Hedmarken til under 5k). Kan ikke tenke meg så mange alternativer, jeg har jo både Hegel, Classe og Kenwood preer nå der jeg favoriserer de to siste fremfor Hegelen. Kenwood L1000C er meget god i mine ører, meget dyp og tung sak også. Får du tak i en Anaview ams1000 i kabinett til ok pris så har du et godt utgangspunkt, jeg har nå fire slike moduler, så man kan si at jeg er fornøyd :)

    Har du sjekket ut BAT VK3I? Har XLR ut og inn, samt phono inn. Litt gamle men ikke så dyre. Problemet er å finne en. Har hatt en slik en selv :) Varm og fin lyd.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe blir det musical affairs grand crescendo appassionata nå.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ja, da så.
    trodde det var musical affairs da du sa at det var noe i samme gata som lii.
    gratulerer.
    ikke lett å få fornuftige priser på eksotiske ting for tiden, så bytte er et ok alternativ.
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.194
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    ja, da så.
    trodde det var musical affairs da du sa at det var noe i samme gata som lii.
    gratulerer.
    ikke lett å få fornuftige priser på eksotiske ting for tiden, så bytte er et ok alternativ.
    Takker. Nei, sant det. Ikke sikkert jeg liker Zu, men burde være lettere å selge :)
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Nesten helt korrekt :) Får byttet de i Zu Druid mk IV + penger mellom i min favør
    Tenkte nok i litt andre baner, mer i stilen av Jbl 4365 eller M2, Tannoy, Arden (eller noe i den stilen), men de koster jo noen kroner mer også. Alltid spennende med nye høyttalere, men det er også godt å slå seg til ro med noe som spiller slik man ønsker, mine "plager" med lyden hjemme her er i alle fall borte. ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Etter vår lille samtale i går følger jeg spent med nå... :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer!!! Blir nok å låte riktig så stas, men det er ikke sikkert tankene slutter helt å kverne om å supplere med en sub 😃
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.194
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer!!! Blir nok å låte riktig så stas, men det er ikke sikkert tankene slutter helt å kverne om å supplere med en sub 😃
    Takker Karmana.

    Han som selger de bruker de sammen med et par hornsubber fra Kvålsvoll med bra hell. Kommer nok til å vurdere et par subber selv etter hvert :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis.
    hva er det for slags høyttaler?
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Grattis!
    Så disse lå ute. Spennennde saker 😊
    Gleder meg til å høre hva du synes om de!

    Fieldcoil og greier snasne saker 😊
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.194
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Setter alltid pris på konsultasjon fra deg HCS. Du har tross alt langt mer erfaring enn meg :)
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Setter alltid pris på konsultasjon fra deg HCS. Du har tross alt langt mer erfaring enn meg :)
    Så, så.. Men godt du er åpen for innspill. Det er slik vi alle lærer. Og jeg var særs imponert på mye av musikken vi hørte på de i Nederland. Og field coil er barskt
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.194
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    I morgen kveld blir det å ta farvel med mine Lii Audio. De tar turen til sørlandet. Selv om det har vært et hyggelig og interessant bekjentskap fant de seg aldri til rette i min stue.

    Tirsdag kveld blir en spennende kveld når jeg turen nedi Oslo-gryta etter mine nyervervede høyttalere fra Musical Affairs. Men det er ikke bare de som skal hentes der. Plukker med meg også et par små hornsubber fra Kvålsvoll hos samme selger. Blir også uhyre interessant å høre subbene i samspann med MA.

    Det som mangler da er en passende forsterker til MA. Kan tenkes at rør er veien å gå. Spørsmålet er hvilke(t) utgangsrør jeg burde gå for. Har uansett lyst til å teste ut flere forsterkere deriblandt transistorforsterkere.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    EL34 tenker.. Det røret spiller ofte greit på det meste.. Men få høyttaler i hus og prøv deg frem, spent hva du sier om field coil.. 🙂
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis, Zulu!

    Svært spennende saker, og jeg innrømmer at jeg trykket på den annonsen flere ganger selv;)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn