Zu Audio - "We're only here for the MUSIC"

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Veldig fornøyd med Druid - men som mange andre erfarer, må man jobbe med dem. F4-klone funker bra. Basically har jeg byttet og tweaket alt annet i anlegget for å få lyden mer dit jeg vil den. En ting jeg digger med Druid er at de er svært "villige" - de holder ikke igjen. Basert på erfaringene her hjemme, vil jeg si at forsterker har vanvittig mye å si for hvor mye bass som produseres med Zu Druid. F4 er et slags monster, og med den blir det da også monsterbass.

Jeg har hørt mer oppløst diskant fra andre høyttalere hjemme og ute i verden, men alltid akkompagnert av noe kjedsommelig i helheten.

PS! Leste i et annet forum at blant F'-ene, er det F3 som låter best på Druid. Det er litt morsomt, da jeg fortsatt har til gode å bygge Zen V9 jeg har deler til, som er cirka samme amp. ;)

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
133
Torget vurderinger
7
Lysta er stor til å prøve RØR, men elektronikk skifte var ikkje plan per no. Så då får Zu Tone klare seg med transistor sålangt...

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.987
Sted
Bergen
Kjempe spennende høyttalere dette! Vet at Zu gjengen bruker Atma-Sphere for/effekt i demo og i egne privat oppsett. Kunne godt tenkt meg å hørt disse høyttalere! Tøfft design har de også.

Cyber

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2005
Antall liker
3.024
Torget vurderinger
5
Hvem selger Zu om dagen?

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
133
Torget vurderinger
7
Hmmm... Nå begynner det jo virkelig å høres bra ut her. "Foten" går meir, og ja... Kjekke greier. Bytta preamp, og ja... Utruleg mykje kjekkare.... Og dette med Zu Tone som sikkert er den minste av Zu sine høytalere?

Edit: Moro å mikse mellom en tradisjonell bassrefleks(i mitt tilfelle SF) og så over til Zu Tone. Morsomt på den måten at kvar gang du bytter over til Tone så trur du noko er "ødelagt". Øyretilvenning må absolutt til. Det endå meir morsomare er at etter litt lyttetid på Zu så er de heilt kanon(!)

Så frå at du trur at dei er kaputt til lydMORO er kort veg!

Sist redigert:

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Morsomt også at Zu Audio selger Druid igjen... nå i Mk V-versjon. På FAQ-siden skriver de interessante ting om "innspiling" av høyttalere, mer konkret at andelen returnerte høyttalere innen returperioden sank dramatisk da de begynte å spille inn alle høyttalere på fabrikken - og at den steg igjen da de sluttet med det i en periode for en bestemt modell. :)

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
133
Torget vurderinger
7
Trur mine Zu Audio Tone havnar på brukten. Ikkje fordi det er ein dårlig ht, men har Tannoy DC8 inne, og den er endå meir "meg".
Er for tida på utlån, men tenker å legge de ut om ikkje "låner" eventuelt har lyst å kjøpe då.

Kva pris kan ein legge seg på?
16k ny.
Relativt strøken, noen småriper under(som en uansett ikkje ser).
Litt ukjent historikk med tanke på alder etc.
Ingen org.emb.

ZuAudio_Tone_Front2.jpg

Seskage

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.12.2014
Antall liker
2.046
Sted
Bergen
Torget vurderinger
3
Druid mkIV

Gjenoppliver denne tråden da jeg har fått disse i hus :)

Hørte Zu for første gang hos T-1 for en drøy uke siden på hans Roksan Blak. Det låt bra, men jeg ble ikke overveldet av begeistring.
Jeg hadde med en liten MP-301 rørforsterker på 2x11watt som vi koblet dem til, og det gjorde susen. Utrolig hvordan lyden endret seg og til det bedre. Endte med at jeg kjøpte dem av ham ;)

Nå står de i all sin prakt hjemme hos meg, koblet til en Lm audio Lm 518iA. Hos meg er det en veldig god match :)

9206084E-2348-4742-8A61-6E572E35D8C3.jpg

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
12.623
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Grattis, fellow gunner!

Liker trynet på de. Har dimensjonene som appellerer estetisk. Har tenkt på de ved flere anledninger, faktisk.
Hva erstattet de, og hva liker du ved dem?
Ser at du har en søt sub også, hvordan blir den integrert?

Seskage

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.12.2014
Antall liker
2.046
Sted
Bergen
Torget vurderinger
3
Grattis, fellow gunner!

Liker trynet på de. Har dimensjonene som appellerer estetisk. Har tenkt på de ved flere anledninger, faktisk.
Hva erstattet de, og hva liker du ved dem?
Ser at du har en søt sub også, hvordan blir den integrert?
Takk :)
De erstattet Spendor a6. Hadde i grunnen slått meg til ro med dem, men måtte kjøpe Zu da jeg hørte dem. Det var noe som jeg falt pladask for med lyden. Og Spendor vil nok ha mer effekt enn Lm kunne levere.
Liker: Lyd, detaljer, bunn, synes det er mer «livefremstilling» med dem.

Har faktisk ikke spilt med sub sammen med Zu. Den skal få ny jobb på kjøkkenet og hjelpe Proac tablette som står der. Er ikke koblet opp der enda.

Sist redigert:

T-1

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.08.2015
Antall liker
4.101
Sted
Bergen
Torget vurderinger
30
Å siden jeg hadde solgt de før jeg fikk hørt de på rør var det jo ikke annet å gjøre enn å følge etter m zu å rør...
20190907_202143.jpg

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Antall liker
517
Sted
Lier
Torget vurderinger
2
Hei. Glad det er flere som liker ZU, har et par Zu Audio Omen DEF mk2 som drives av en Luxman L-509x og dynkes i bass sammen med Sonus Faber Gravis 2 sub. Det er bare så knall kombo at alle som kommer å lytter jubler! He he. Vurderer en sub til av samme. . . . .

• Liker
Reaksjoner: T-1

T-1

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.08.2015
Antall liker
4.101
Sted
Bergen
Torget vurderinger
30
Hei. Glad det er flere som liker ZU, har et par Zu Audio Omen DEF mk2 som drives av en Luxman L-509x og dynkes i bass sammen med Sonus Faber Gravis 2 sub. Det er bare så knall kombo at alle som kommer å lytter jubler! He he. Vurderer en sub til av samme. . . . .
Pøs på med bilder ;)

Mongo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2008
Antall liker
108
Zu Druid IV med Triode lab 2a3i var helt fantastisk bra hos meg!

Volund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
81
Sted
OSLO
Torget vurderinger
11
Virker som interessen og kjennskapen for Zu Audio går i bølgedaler.

Utrolig fornøyd med mine Omen MKII, men mye vil ha mer. Noen som har efraring med disse kontra soul superfly?

Vedlegg

dotn

Medlem
Ble medlem
22.02.2011
Antall liker
56
Torget vurderinger
1
Her er nye Zu Audio OMEN DEF SUPREME. Forrige Zu var Omen Def Mk2

_DSC0038.jpg

Topp Bunn