Zensati avslørt av Stereo+ eller ikke?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.427
    Antall liker
    35.208
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    På en måte er den tråden om kabelforskjeller litt malapropos her. Den argumenterer jo for at det enkelte ganger kan oppstå hørbare forskjeller av helt naturlige grunner, men i denne testen var det ingen ting som tydet på at det var noen forskjeller å høre. Sånn sett kommer vi aldri til punktet hvor det er nødvendig å lete etter årsaker til forskjellene. Korstoget behøver ikke engang å ta på seg støvlene.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.427
    Antall liker
    35.208
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    For å si det slik ble jeg også mye mindre interessert i kabler etter å ha satt meg inn i temaet. Move on, nothing to see here, liksom. Men når jeg først hadde brukt tid på det, kunne jeg like gjerne dele det jeg hadde funnet ut. Kabel på snelle fra profflyd-forhandlere eller fra Clas Ohlson holder i massevis, og til og med helt vanlig skjøteledning er en utmerket høyttalerkabel. Det er ikke det som betyr noe. Denne kabeltesten i Stereo+ er bare nok en indikasjon på dette. Det synker vel inn etterhvert.
     
    Sist redigert:
    A

    ANM

    Gjest
    Kan vel dermed konkludere med at gjengen i Stereo+ er glade amatører, som brorparten av fagpressen og at det ikke er så galt for hobbyen vår at de ikke lenger har status som hovedkilde for info. Go HFS!
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.650
    Antall liker
    21.434
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Enjoy the show.. Kan noen linke til Asbjørn sin tråd om kabel - forskjeller så er vi i gang.. Gjesp...
    Da håper jeg du har sovet godt, HCS. Her er'n!
    http://www.hifisentralen.no/forumet...ne-ha-avsla-re-forskjeller-mellom-kabler.html
    Jepp, sovet som en sten. Der var Koranen på plass, så kan korstoget begynne.. Oh, joy to ye faithful.. :)
    Det er ikke Koranen, eller Bibelen for den saks skyld, men akkurat det motsatte, eller inversen om du vil.
    Men Asbjørn har rett. Tråden er malapropos her. Tenkte bare at jeg skulle gjøre deg glad jeg.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.268
    Antall liker
    3.287
    Torget vurderinger
    49
    Det er rart at når man vet hva som spiller, låter som regel det dyreste best :rolleyes:
    I Fidelity var jo Zensati (180 000kr) og Kimber (160 000kr) veldig mye bedre enn de andre kablene som ble testet.
    "Åpenbaringen" er overskriften på Zensati.
    "Tre munner måpet unisont da testplata begynte runde 4. Dette var rene åpenbaringen for hva en kabel kan gjøre.
    Vannvittig bra! Og vannvittig kostbar, skulle det vise seg. "

    Kan lastes ned her, side 42 og utover.
    http://www.audiofidelity.no/uploads/2/4/0/6/24060675/49_hele.pdf
     
    X

    X186841

    Gjest
    Nå sier det vel mer om de som skrev det enn om kabler :)

    Det er rart at når man vet hva som spiller, låter som regel det dyreste best :rolleyes:
    I Fidelity var jo Zensati (180 000kr) og Kimber (160 000kr) veldig mye bedre enn de andre kablene som ble testet.
    "Åpenbaringen" er overskriften på Zensati.
    "Tre munner måpet unisont da testplata begynte runde 4. Dette var rene åpenbaringen for hva en kabel kan gjøre.
    Vannvittig bra! Og vannvittig kostbar, skulle det vise seg. "

    Kan lastes ned her, side 42 og utover.
    http://www.audiofidelity.no/uploads/2/4/0/6/24060675/49_hele.pdf
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er ikke dette med å påstå at det IKKE er forskjeller like uinteressant som å påstå de store forskjeller? Kan vi ikke bare ha fred for at emnet er vel utdebattert for de neste årene? Kaste bort serverplass på ting som bare går i sirkel fra begge leire..

    Takk for den Val. Mye å glede seg over her, men kabler og deres profetiske utsagn, uansett ståsted, er kjedelig. Tror jeg må teste ski i blåsten i dag. Større mental utfordring det enn å akkedere om dette her inne..
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.367
    Antall liker
    102.301
    Torget vurderinger
    23
    Du får finne et skitrekk med kabel, HCS! Så ikke abstinensen tar deg midt i dobbeldansen :D
     
    L

    Larkus

    Gjest
    Jeg har aldri forstått vitsen med å lytte uten å vite hvilke kabler som brukes. Mistanken om at en sarvekabel kan befinne seg i signalkjeden ødelegger lytteopplevelsen fullstendig og fører ofte til alvorlige nevroser.
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Nå sier det vel mer om de som skrev det enn om kabler :)

    Det er rart at når man vet hva som spiller, låter som regel det dyreste best :rolleyes:
    I Fidelity var jo Zensati (180 000kr) og Kimber (160 000kr) veldig mye bedre enn de andre kablene som ble testet.
    "Åpenbaringen" er overskriften på Zensati.
    "Tre munner måpet unisont da testplata begynte runde 4. Dette var rene åpenbaringen for hva en kabel kan gjøre.
    Vannvittig bra! Og vannvittig kostbar, skulle det vise seg. "

    Kan lastes ned her, side 42 og utover.
    http://www.audiofidelity.no/uploads/2/4/0/6/24060675/49_hele.pdf
    Feil! De som skrev dette var der og hörte det de (trodde) seg höre! dette sier mer om de som er best uten ball, også kalt sofadommerene, som tror seg vite best, jeg har sagt det för og sier det igjen, at folk som alikevel ikke tror det er noen forskjell (mellom kabler), bruker så mye tid på noe de alikevel ikke mener utgjör noen forskjell, forteller mer enn hva godt er om slike folk, og er like interessant å lese som det navlebeskuende perspektivet det er å sitte i sofaen og ikke höre en dritt, men alikevel tro seg vite det, reine snåsafaktoren over det kunststykket der...
     
    Sist redigert av en moderator:
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Nysgjerrigheten på hifi eller anlegg med høy troverdighet, har vært en stor drivkraft for mine mange besøk rundt om i det ganske land.
    Det som er litt merkelig er at lydkvaliteten på anleggene nesten alltid står i stil med eiers påståtte evne til å høre forskjell på alt. Jo på mer de hører forskjell på ting, jo jævligere høres anlegget ut. Observert med mine 100% perfekte ører - i hvert fall i utforming
     
    A

    ANM

    Gjest
    Den største klampen om foten har alltid vært den kulørte hifipressen. En selger vil man alltid ha en en viss skepsis til, produsenters reklamebrosjyrer likeså. Hifimagasiner derimot, skulle være forbrukerens venn, de skulle være det uhildede bindeleddet mellom entusiast og produsent. Faktumet er at de endte opp som den forlengede armen til de som lever av å forsyne oss med godsakene. Jeg tror ikke alltid de gjorde det med overlegg, men rett og slett uvitenhet. Argumenter som "Gidder ikke skrive om dårlige produkter" og "Målinger og specs forteller lite" forsterker min oppfatning.

    Jeg kan ikke gjenta det nok. Er så lykkelig over at internett ser ut til å drepe denne delen av bransjen og tvinger de som vil overleve til å innta en mer ansvarlig og nyansert posisjon. Stereo+ er et eksempel på den siste krampetrekningen fra en gammel utdøende generasjon av for meg lite kunskapsrike synsere. Dette ser vi gjennom ovennevnte kabeltest. De prøver å tilnærme seg det noe mer vitenskapelig, men har ikke forstått hvordan man gjennomfører slikt eller tolker resultatet.

    Randi blir nevnt i testartikkelen, som kanskje ikke overraskende er en av mine store helter. I videolinken under kan dere se hvordan han og andre plukket fra hverandre homeøpatien ved å gjennomføre en ekte blindtest.

    mvh
    André

    Har lest gjennom regelverket og føler at jeg har begrunnet min kritikk nok til å ikke bli refset.

    https://www.youtube.com/watch?v=FZrfXuiM8Ro
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Nå er det vel ikke lenge för noen kommer med godhets kortet sitt og forteller meg at de er nödt til å väre så edle å hjelpe andre fra seg selv mot en kynisk og grådig bransje, vel, jeg undrer nå litt på hvem som bör reddes fra hvem :cool:

    mvh
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg er en optimist i blant kabler og har ganske god erfaring av lytting av kabler selv , men jeg endte opp med monster i front rekka for 50 kr meteren og 4 mm tverrsnitt kobber , og QED xt 40 til Surround høyttalerne. Men her vil jeg si zenati har driti på draget og kablen er kanskje Kina røveri. Men en ting skal folk vite en blind test over 1 dag er egentlig ikke nok , når jeg testet høyttaler kabler brukte jeg 12 timer pr dag i en uke og lyttet til forskjellige kabler , jeg har også blitt blind testet på mitt eget anlegg. Men si jeg skulle blind testet kabler på Roy sitt anlegg , har jeg ville klart og høre forskjell første gang ikke en sjangs. Men nå skjenner sikkert stereo pluss til anlegget til Roy , og da vil jeg si zenati har blitt avslørt.

    Imagine
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Zensati har värt i blåsväder för på hfs, og således er dette igjen, nok ett forsök på å slå inn åpne dörer, med det sagt, så er det absolutt ikke ett merke jeg hadde lagt mine kroner på, selv uten å ha testet de selv (og nu er jeg fordomsfull ser jeg).
    Men, nok om dette nu, nå er det musikk som gjelder, vel formidlet gjennom vel utvalgte kabler, så får de som gidder fortsette slå inn de åpne dörene og håpe på litt oppmerksomhet for sin hifi-politiske korrekthet!

    mvh
     

    runben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2003
    Innlegg
    160
    Antall liker
    177
    Torget vurderinger
    1
    Det er rart at når man vet hva som spiller, låter som regel det dyreste best :rolleyes:
    I Fidelity var jo Zensati (180 000kr) og Kimber (160 000kr) veldig mye bedre enn de andre kablene som ble testet.
    "Åpenbaringen" er overskriften på Zensati.
    "Tre munner måpet unisont da testplata begynte runde 4. Dette var rene åpenbaringen for hva en kabel kan gjøre.
    Vannvittig bra! Og vannvittig kostbar, skulle det vise seg. "

    Kan lastes ned her, side 42 og utover.
    http://www.audiofidelity.no/uploads/2/4/0/6/24060675/49_hele.pdf
    Det er ikke så rart som det kan virke.
    Så et interessant forsøk som ble utført ( tror det var BBC TV som viste det ). De hadde satt opp en kakebod der de serverte kakestykker der det ene var priset veldig billig og det andre mye dyrere. Så lot de publikum prøvesmake og uttale seg om hvilken kake som smakte best. De fleste mente den dyre smakte mye bedre. Den billige var både tørr og smakløs i forhold til den dyre. Cluet her var selvsagt at det var akkurat samme kaken de prøvesmakte!

    Forklaringen var visstnok at hjernens belønningsystem starter en prosess for å tilpasse seg.

    Mao skal man være skeptisk til alle uttalelser om hvor mye bedre dyre kabler er når man vet hva som spilles på og prislappen. Det vil jeg si gjelder annet utstyr også. Interessant å sett utfallet av en skikkelig blindtest av dyre kontra billige DAC'er !
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.514
    Antall liker
    9.663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Her har noen problemer med statistikken. Man kan ikke kaste 4 terninger et antall ganger, plukke ut de to med flest femmere og seksere og erklære at man nå har bevist at terninger stort sett lander på fem eller seks, og at det er noe galt med de andre to terningene som ikke støtter opp under dette.
     
    • Liker
    Reaksjoner: I_L

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Litt for få forsøk til hver person når det var så få deltakere. Da oppstår det teorier om at noen har bedre hørsel enn andre.
    Ja, den fristelsen er tydeligvis ganske stor. Det er vel samme logikk som argumentet om at "de som ikke kan høre forskjell på identisk like ting ikke har noe på et hifi-forum å gjøre".

    10 forsøk er også et litt "odde" tall i denne sammenhengen, ettersom det bare tillater én "feil" før man mister signifikans. Her kunne man satt opp et nytt forsøk for å teste om de to "beste" kan høre forskjell, f eks ved å la de to gjøre 12 nye tester hver og regne ut separat statistikk for de to seriene. Hvis en av dem fikk 10 eller fler riktige av 12 forsøk (eller 15 av 20, eller...) ville det vært sannsynlig at den ene personen hadde demonstrert å kunne høre forskjell på testobjektene. Men man må bestemme seg for hva man forsøker å finne ut før forsøket, ikke etter at man har sett tallene. Det er like grunnleggende som å ikke titte på hva som er koblet til før man svarer på hva man hører.

    Men her var det jo ingen ting som tydet på at noen av testpersonene kunne høre forskjell, uansett hvordan man vrir og vender på tallene, så det oppfølgingsforsøket er kanskje ikke så viktig å bruke tid på, det heller.
    Jeg ville nå sagt at 7 og 8 av 10 rette for to av forsøkspersonene er noe som kan gi grunnlag for en eventuell oppfølging fra Stereo+ sin side i et senere nummer. Men da burde man forberedt det på en bedre måte slik at resultatet kan fremstå med litt større autoritet rent faglig. Jeg tenker at kommunikasjon testpersonene imellom når lyttetesten utføres er noe som trekker ned troverdigheten. Man burde også regnet på en statistisk analyse før blindtesten slik at man bedre kunne ha et anslag over antall testpersoner og antall forsøk som er nødvendig for et tilfredsstillende datagrunnlag.

    Selve målet med testen kan gjerne være å undersøke om en kabel solgt til f.eks 30 000 kr kan skilles ut fra en til kr 300. Men dette er opplysninger som ikke burde være tilgjengelig for testdeltagerne før blindtesten. Heller ikke hva som rent konkret skulle testes burde oppgis. Fokuset burde utelukkende være på lyd og mulighet for identifisering i forhold til ABX.

    Man kunne slik ha to målsettinger med en slik test. For det første det åpenbare om det er mulig å identifisere A og B. Hvis testpersonene i tillegg til identifiseringen krysser av på hva som de oppfatter som best at A og B, ville man kunne se om det korrelerte med pris. Hvis det ikke korrelerer kunne det kanskje være utgangspunkt for en artikkel som kunne generere en del klikk og annonsekroner til Stereo+. På den annen side ville neppe de annonsekronene kommet fra produsenten av 30 000 kroners kablene brukt i testen.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Men hvem er virkelig interessert, Ketil?

    Vi som har akseptert at kabelen har svært begrenset betydning, trenger egentlig ikke flere bevis, dataene er entydige. Og de som er overbevist om at kabelen er en viktig komponent, kommer uansett ikke bli omvendt av en blindtest. Bransjen kan jeg love ville ha hoppet på sjansen om de hadde tro på at en nøytral test ville lønne seg. Smarte selgere toucher ikke slike debatter og med mindre du møter med konfirmasjonspengene eller spør direkte - pusher de ikke slike produkter.
     

    stereopluss

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.06.2015
    Innlegg
    96
    Antall liker
    445
    Sted
    Fjellhamar
    Den største klampen om foten har alltid vært den kulørte hifipressen. En selger vil man alltid ha en en viss skepsis til, produsenters reklamebrosjyrer likeså. Hifimagasiner derimot, skulle være forbrukerens venn, de skulle være det uhildede bindeleddet mellom entusiast og produsent. Faktumet er at de endte opp som den forlengede armen til de som lever av å forsyne oss med godsakene. Jeg tror ikke alltid de gjorde det med overlegg, men rett og slett uvitenhet. Argumenter som "Gidder ikke skrive om dårlige produkter" og "Målinger og specs forteller lite" forsterker min oppfatning.

    Jeg kan ikke gjenta det nok. Er så lykkelig over at internett ser ut til å drepe denne delen av bransjen og tvinger de som vil overleve til å innta en mer ansvarlig og nyansert posisjon. Stereo+ er et eksempel på den siste krampetrekningen fra en gammel utdøende generasjon av for meg lite kunskapsrike synsere. Dette ser vi gjennom ovennevnte kabeltest. De prøver å tilnærme seg det noe mer vitenskapelig, men har ikke forstått hvordan man gjennomfører slikt eller tolker resultatet.

    Randi blir nevnt i testartikkelen, som kanskje ikke overraskende er en av mine store helter. I videolinken under kan dere se hvordan han og andre plukket fra hverandre homeøpatien ved å gjennomføre en ekte blindtest.

    mvh
    André

    Har lest gjennom regelverket og føler at jeg har begrunnet min kritikk nok til å ikke bli refset.

    https://www.youtube.com/watch?v=FZrfXuiM8Ro

    Hei Andrè

    Synes det er litt interessant at du har lest deg opp på regelverket for sjekke hvor langt du kan gå i å "fjerndiagnostisere" de som jobber i Stereo+ . Bare i denne tråden har du tre innlegg hvor du lufter meningene dine om hifi-pressen generelt, og Stereo+ spesielt. Vi har fått det med oss nå, vi skjønner..... Men synes egentlig bare du treffer sånn passe. Selv om spekteret av personkarakteristikker, for å si det forsiktig, er ganske vidt.

    Håvard
     
    Sist redigert:

    stereopluss

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.06.2015
    Innlegg
    96
    Antall liker
    445
    Sted
    Fjellhamar
    Litt for få forsøk til hver person når det var så få deltakere. Da oppstår det teorier om at noen har bedre hørsel enn andre.
    Ja, den fristelsen er tydeligvis ganske stor. Det er vel samme logikk som argumentet om at "de som ikke kan høre forskjell på identisk like ting ikke har noe på et hifi-forum å gjøre".

    10 forsøk er også et litt "odde" tall i denne sammenhengen, ettersom det bare tillater én "feil" før man mister signifikans. Her kunne man satt opp et nytt forsøk for å teste om de to "beste" kan høre forskjell, f eks ved å la de to gjøre 12 nye tester hver og regne ut separat statistikk for de to seriene. Hvis en av dem fikk 10 eller fler riktige av 12 forsøk (eller 15 av 20, eller...) ville det vært sannsynlig at den ene personen hadde demonstrert å kunne høre forskjell på testobjektene. Men man må bestemme seg for hva man forsøker å finne ut før forsøket, ikke etter at man har sett tallene. Det er like grunnleggende som å ikke titte på hva som er koblet til før man svarer på hva man hører.

    Men her var det jo ingen ting som tydet på at noen av testpersonene kunne høre forskjell, uansett hvordan man vrir og vender på tallene, så det oppfølgingsforsøket er kanskje ikke så viktig å bruke tid på, det heller.
    Jeg ville nå sagt at 7 og 8 av 10 rette for to av forsøkspersonene er noe som kan gi grunnlag for en eventuell oppfølging fra Stereo+ sin side i et senere nummer. Men da burde man forberedt det på en bedre måte slik at resultatet kan fremstå med litt større autoritet rent faglig. Jeg tenker at kommunikasjon testpersonene imellom når lyttetesten utføres er noe som trekker ned troverdigheten. Man burde også regnet på en statistisk analyse før blindtesten slik at man bedre kunne ha et anslag over antall testpersoner og antall forsøk som er nødvendig for et tilfredsstillende datagrunnlag.

    Selve målet med testen kan gjerne være å undersøke om en kabel solgt til f.eks 30 000 kr kan skilles ut fra en til kr 300. Men dette er opplysninger som ikke burde være tilgjengelig for testdeltagerne før blindtesten. Heller ikke hva som rent konkret skulle testes burde oppgis. Fokuset burde utelukkende være på lyd og mulighet for identifisering i forhold til ABX.

    Man kunne slik ha to målsettinger med en slik test. For det første det åpenbare om det er mulig å identifisere A og B. Hvis testpersonene i tillegg til identifiseringen krysser av på hva som de oppfatter som best at A og B, ville man kunne se om det korrelerte med pris. Hvis det ikke korrelerer kunne det kanskje være utgangspunkt for en artikkel som kunne generere en del klikk og annonsekroner til Stereo+. På den annen side ville neppe de annonsekronene kommet fra produsenten av 30 000 kroners kablene brukt i testen.
    Selvsagt skal vi fortsette. Hvis det nå er noen som i det hele tatt vil låne oss dyre kabler etter dette. Det kan allerede nå se litt vanskelig ut. Men det er jo noe å skrive om det, også! :)
     
    A

    ANM

    Gjest
    Hei Andrè

    Synes det er litt interessant at du har lest deg opp på regelverket for sjekke hvor langt du kan gå i å "fjerndiagnostisere" de som jobber i Stereo+ . Bare i denne tråden har du tre innlegg hvor du lufter meningene dine om hifi-pressen generelt, og Stereo+ spesielt. Vi har fått det med oss nå, vi skjønner..... Men synes egentlig bare du treffer sånn passe. Selv om spekteret av personkarakteristikker, for å si det forsiktig, er ganske vidt.

    Håvard
    Selvfølgelig leser jeg regelverket, vet at det ikke er uproblematisk å kritisere enkeltaktører!

    Ja, innrømmer at jeg ikke aldri har vært spesielt imponert over hifipressens virke, noen hederlige unntak er det. I denne tråden er det en test ditt magasin har utført som er temaet, derfor ble dere nevnt spesielt. Har ikke hengt ut enkeltpersoner i denne tråden, men Stereo+ som et produkt. At du ikke liker det, tar jeg like lite hensyn til som dere gjorde overfor den ene kabelprodusenten dere valgte å henge ut. Et poeng som du veldig gjerne ville fremheve sist gang vi hadde en kort dialog om kvaliteten på produktet du leverer. Hva med resten av kabelbransjen?

    André
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Man kan jo ane hvorfor tidsskrifter omkring sjøfart ikke tester ut forskjellen eller likheten på kabeldrevne ferger :)))
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er feil å se på resultatene fra enkeltpersoner i etterkant og velge ut de som tilfeldigvis fikk best resultater. Det beviser ikke noe som helst.
    Ikke nødvendigvis, slik jeg ser det. Dersom man tar med seg de som hadde best resultater i denne testen videre i neste test, vil man kunne se om det er en sammenheng. Er det slik at disse personene er flinkere til å påpeke forskjeller? Hvis det viser seg å være tilfelle, vil det kunne vises neste gang man kjører en tilsvarende test.

    Så isolert sett for denne ene testen er jeg enig, men om man ser på det i et lengre perspektiv kan det hende vi kan lære noe, eller i beste fall, bevise noe.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Har ikke hengt ut enkeltpersoner i denne tråden, men Stereo+ som et produkt. At du ikke liker det, tar jeg like lite hensyn til som dere gjorde overfor den ene kabelprodusenten dere valgte å henge ut.

    André
    Bare for ordens skyld (siden du sier vi henger ut en kabelprodusent) så fikk jeg en melding fra Mark Johansen i ZenSati nå i ettermiddag, der han takket for en interessant og nøytral test. Samtidig tilbød han Stereo+ å få teste enda flere ZenSati-kabler om vi ønsket det, og vi får beholde ZenSati-kablene som vi testet sist slik at vi kan sammenligne dem med andre highend-kabler som vi skal teste, før vi trenger å returnere dem til ZenSati.

    På meg virker det ikke som han føler seg spesielt uthengt...

    Roy
     
    L

    Larkus

    Gjest
    At det er bortimot umulig å høre forskjell på kabler er noe alle vet innerst inne, men enkelte har dessverre store vanskeligheter med å innrømme det.
    Det er flott at Stereo+ har baller til å presentere en slik test. Er det noen som husker den store "blindtestingen" av kabler som Fidelity hadde for seg for noen år siden?
    Dyre kabler ble hauset opp i skyene. Når deltakerene i testen skulle beskrive sine personlige inntrykk av hver kabel, så sprikte beskrivelsene av lyden i alle retninger.
    Alle "hørte" forskjell, men inntrykket av hva som var bra med de forskjellige kablene varierte fra deltaker til deltaker. Signalkabler til kr. 10000,- ble forresten også omtalt som "budsjettkabler" i denne testen....................
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Du antar mye til å kreve data på det meste......
    At det er bortimot umulig å høre forskjell på kabler er noe alle vet innerst inne, men enkelte har dessverre store vanskeligheter med å innrømme det.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Bare for ordens skyld (siden du sier vi henger ut en kabelprodusent) så fikk jeg en melding fra Mark Johansen i ZenSati nå i ettermiddag, der han takket for en interessant og nøytral test. Samtidig tilbød han Stereo+ å få teste enda flere ZenSati-kabler om vi ønsket det, og vi får beholde ZenSati-kablene som vi testet sist slik at vi kan sammenligne dem med andre highend-kabler som vi skal teste, før vi trenger å returnere dem til ZenSati.

    På meg virker det ikke som han føler seg spesielt uthengt...

    Roy
    Det var jo fint å høre! Virker som en smart forretningsmann dette, har sett an motstanderen og tenkt "gode miner til slett spill"

    Oppriktig skylder jeg deg og Håvard en unnskyldning. At deres form for analyse, ikke er for meg, gir ikke meg rett til å hamre løs!

    Så....unnskyld! Skal øve meg på å kommunisere litt smidigere.

    mvh
    André
     
    L

    Larkus

    Gjest
    Du antar mye til å kreve data på det meste......
    At det er bortimot umulig å høre forskjell på kabler er noe alle vet innerst inne, men enkelte har dessverre store vanskeligheter med å innrømme det.
    Jeg er litt usikker på hva du mener her.
    Det finnes forresten flere eksempler på entusiaster som i vanvare har koblet høyttalerene sine i motfase uten å merke det, og som samtidigt hevder at de lett hører forskjell på kabler.:)
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Og dermed er alle stort sett døve? Eller finner du eksempler som støtter ditt syn? ;)
    Du antar mye til å kreve data på det meste......
    At det er bortimot umulig å høre forskjell på kabler er noe alle vet innerst inne, men enkelte har dessverre store vanskeligheter med å innrømme det.
    Jeg er litt usikker på hva du mener her.
    Det finnes forresten flere eksempler på entusiaster som i vanvare har koblet høyttalerene sine i motfase uten å merke det, og som samtidigt hevder at de lett hører forskjell på kabler.:)
     
    L

    Larkus

    Gjest
    Å ikke høre forskjell på kabler har ingenting med dårlig hørsel å gjøre.
    Ikke med kvaliteten på anlegget heller, bare så det er sagt:)
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Men noen hører forskjeller uansett tirader om placebo, snåsamanntilhengere eller annen hersketeknikk ;)
    Å ikke høre forskjell på kabler har ingenting med dårlig hørsel å gjøre.
    Ikke med kvaliteten på anlegget heller, bare så det er sagt:)
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Håper at neste test kan ta for seg hvordan vi alle blir lurt da, med ekstremt overprisede høytalere som eks Kawero, Magico, YG, B&W, Wilson Audio og en hel haug andre, som ikke spiller bedre enn et enkelt par Magnepan, eller en gammal Infnity høytaler av Irs sorten. Eller hifi stands til 150 000 vs egenlagde heiltrehyller. Bare tull det også selvfølgelig, på samme måte som det er tull å betale litt ekstra for noen gode kabler..
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn