YouTube høyttaler konstruksjoner

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.240
Antall liker
2.672
Sted
Liten by
Finnes det noen som har bygget noen av de utallige konstruksjonene som eksisterer på YouTube?

YouTube-speaker-build.jpg


Det er mange spennende kostruksjoner, men å bruke tid og penger på noen som kan låte middelmådig er ikke spesielt interessant. Ikke har jeg erfaring nok til å kunne gjette meg frem til hvem som er mest spennende å lage heller.

Eksempler:




Finnes det en morsom og ikke for avansert konstruksjon å bygge for oss som ikke er har garasjen full av CNC styrte maskiner, som ikke er møbelsnekkere eller elektronikkingeniører, som låter OK og som ikke koster 10.000vis? Det er mere det å bygge noe selv som teller, ikke nødvendigvis å finne opp kruttet på nytt eller få et tillegg eller oppgradering i HiFi anlegget.
 

mvno_subscriber

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.03.2020
Innlegg
1.131
Antall liker
2.098
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Hvis du ikke vil ha middelmådig resultat, tør du da egentlig satse på YouTube?

Finnes nok av profesjonelt lagde kits. Jeg er absolutt ingen ekspert, men mange her på forumet som har erfaringer med sånt siden før krigen virker det som 😁

SEAS og Jantzen går vel igjen.. fant denne med et kjapt søk: https://analoghifi.no/product-category/seas-diy-kit/
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.240
Antall liker
2.672
Sted
Liten by
Hvis du ikke vil ha middelmådig resultat, tør du da egentlig satse på YouTube?

Finnes nok av profesjonelt lagde kits. Jeg er absolutt ingen ekspert, men mange her på forumet som har erfaringer med sånt siden før krigen virker det som 😁

SEAS og Jantzen går vel igjen.. fant denne med et kjapt søk: https://analoghifi.no/product-category/seas-diy-kit/
Det er jo ikke slik at alt på YouTube er middelmådig vel?
Man må bare finne det rette og de rette kanalene, og det er det jeg etterspør?
Som jeg skrev, jeg er ikke nødvendigvis ute etter noe nytt i anlegget, men mere et morsomt prosjekt som også låter bra. Noe å "fikle" med! YouTube er bra fordi det lages enkle videoer som er relativt lette å følge og det ser ut til at elementene som brukes ikke er svindyre heller. Det finnes dusinvis av sider med byggesett, men jeg vet like lite om lydkvalitet på de også og der er prisene litt mere seriøse også. Jeg er definitivt ikke ute etter prosjekt som flere her inne driver med. Det har jeg hverken tid til, ustyr til, kunnskap om og interesse av å drive med :cool: med mindre det er enkelt å finne deler til det og det er enkelt forklart! Er en enkel sjel...
 
Sist redigert:

mvno_subscriber

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.03.2020
Innlegg
1.131
Antall liker
2.098
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Tja, hvis du spør meg.. så ville jeg sagt bare prøv de du synes ser artige ut. Ikke uvanlig at den beste lærdommen inkluderer å oppleve det som ikke funker, og få en følelse for ting. Om noe blir dårlig, så kan man likevel ha lært mye og hatt det moro? 🙂

Hvis du begynner med høye krav som utgangspunkt kan dørstokkmila fort bli for vanskelig å komme over.
 
Sist redigert:
Topp Bunn