Yngve bygger Honey Badger og annet småtteri

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Litt vanskelig å si helt sikkert da subbene summerer høyre og venstre, men det virker som det er mest støy på venstrr side. Skal prøve å dra kablene over kortet i morgen. :)
     

    skrodahl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2015
    Innlegg
    797
    Antall liker
    547
    Har du ikke hatt støy når du har brukt MM-steget for seg selv, så er ikke AC-kablene på MM-forforsterkeren problemet.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Hadde litt med kun MM-steget også, men det kom mye tydeligere frem sammen med mc stepup.

    Det viste seg at den plukket opp mye brum fra de 3 trafoene som ligger under den inni pre- ampen. Det hjalp godt på å flytte den bort fra pre-ampen, men jeg får ikke flyttet den særlig langt da jeg bare har 30cm kabel ut ifra platespilleren.

    For å redusere støy til ett minimum, puttet jeg begge trinnene i en boks og forsynte dem med regulert +-15v fra Pitchfork pre-ampen. Nå kan jeg endelig høre på musikk uten å drukne i brum.

    Ikke se på finishen, det ble koblet opp med noe kabelkapp jeg hadde liggende i firmabilen bare for å se om det virket.

    IMG_20201120_211204.jpg


    Jeg vurderer å flytte platespiller og riaa trinn langt bort ifra anlegget for å få det langt bort ifra alle trafoene.

    Må si at jeg liker lyden så langt.

    Burde loadingen være høyere enn 47k på pp4 når den er koblet sammen med mc head?

    IMG_20201120_211638.jpg
     

    skrodahl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2015
    Innlegg
    797
    Antall liker
    547
    Vakkert!
    47k blir helt perfekt. Så lenge du mater den med MC Head Amp, kan du gå lavere. Ned til ~30k uten problemer. Gå ikke høyere bare, det gir deg en lavere SNR.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Det har blitt veldig lite diy i det siste, men jeg har likevel puslet med litt elektronikk. :)
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Ikke akuratt hifi, men er det noen som har liggende ett par elektrolytter med følgende specs?

    8200uF, mål 35x35mm, 63V. Disse skal inn i en airbag modul, så kan ikke bruke høyere kondensatorer enn 35mm.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Fant ikke den da jeg så på RS. :/ Tenkte at jeg kunne benytte anledningen til å bestille deler på jobben og ta med kondensatorer i samme slengen.
    Endte opp med å bestille to stk på Elfa istedet. Det ble en dyr fornøyelse siden de har minsteordre på kr 250 eks mva.
    Måtte fylle opp med bits for å komme over 250. Totalsum inkludert frakt ble da kr 452,-. Det er tydelig at de ikke ønsker å selge smådill til privatpersoner.

    For de som måtte være interessert, er det dette jeg sliter med.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn