Yamamoto HS4/SL1200G

Prebs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2013
Innlegg
160
Antall liker
46
Hei. Er det noen som har erfaring med shell Yamamoto HS4? Planen er å montere den på en SL1200G. Kjører idag original Technics shell med AT33EV. For å være ærlig så spiller dette kanon pluss litt til!! Men i disse korona tider har man jo tid til å fundere over livet, så jeg lurer på å oppgradere til ART9 med overnevnte shell. Planen var å legge ved bilder tatt med mobilen, men finner ikke "legg ved" knappen her på forumet når jeg nå skriver på min Samsung S8. Hjelp mottas med takk
God påske videre
 

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.664
Antall liker
1.411
Torget vurderinger
2
Jeg har lenge benyttet Yamamoto HS1-A (vet det ikke er helt det samme headshellet, men kvalitetsinntrykket av dette var bra, IMHO) på Jelco 750 arm med stort hell og liker godt Yamamoto headshell! Har også brukt Teknichs headshell (og andre?!) men synes HS1 er det som alltid har gitt best lyd, om man da i det hele tatt klarer å bedømme det? Det er uansett det lekreste å montere pickupen på av mine headshell.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 

MFA

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2007
Innlegg
635
Antall liker
1.924
Torget vurderinger
1
Mornings

Hs4 karbonfiber Shell veier litt over 10 gram, pluss art9 på 8,5g gir bortimot 19 gram totalt
Standard technics Shell veier litt over 7 gram pluss at33ev på 6,9 gir ca 14 gram totalt. 4-5 gram i forskjell kan gi litt utfordringer og anbefaler at du eksperimenterer litt om du klarer å få dette til.

Edit: vekter tatt fra internettet, kjenner ikke til om 1200g har standard headshell.

Har selv kjøpt project signature Carbon headshell men har ikke fått eksperimentert med det ennå. Uansett artig å dulle med headshell mm. Karbon og alternativ tre ( hs1a) kan gi variasjoner i lyd. Vanskelig å gi en fasit, må nesten bare prøves.

Lykke til

Mvh Atle
 
Sist redigert:

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.935
Antall liker
753
1200G leveres med 2 ekstra vektlodd til arma som kan skrues på bak på arma. Så når headshell+pu nærmer seg 20g totalt kan en skru på det minste ekstra armloddet bak. Så i prinsippet skal det gå bra. I praksis tør ikke jeg å mene noe sikkert her pga manglende erfaring. Jeg sliter akkurat nå selv med å få Hana ML PU til å fungere på min 1200G, så her blir det fort litt prøving og feiling.

Standard headshell på 1200G er oppgitt til bare ca. 7,6 g.
 
Topp Bunn