Xindaks Venner!

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • PĂ„l gundersen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2020
    Innlegg
    1.898
    Antall liker
    2.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    7
    Da er visst WAF faktoren strukket ut til yttergrensene.
    Dette inkluderer en mega bassfelle (stor sofa). 2 reclinere mÄtte ut for Ä fÄ plass. Bassresonanser fra hÞyre hjÞrne er borte. NÄ er bassen sentrert uten equalyzing. Den tidligere plassering av ht var nok skyltdig i de kraftige resonanser ved hÞyre hjÞrne. Vil ogsÄ tro at sofaen gjelper masse nÄ.
    Tusen takk sambo, og Mala audio👍 Vis vedlegget 764921
    Gratulerer😊
     

    AndersD

    Medlem
    Ble medlem
    15.09.2008
    Innlegg
    5
    Antall liker
    1
    Heisann!
    Er det noen her som har forslag pÄ forforsterker til PA-1 monoblokker?

    Benytter en Nad m51 som dac/pre, og alt mates ut i Golden Ear Triton Two+.

    Vurderer nĂ„ en annen dac, (har solgt en Bryston dac nylig), kom gjerne med innspill pĂ„ dac’er ogsĂ„

    Har tidligere eid 8800mne og spilte da med Nordic Ming Da rĂžrforforsterker, en forrykende match sammen med Physic Audio Scorpio 2!

    Har ogsÄ en eldre Xindak 6950, og den nye 6950 mk2, samt en Gato 250s.

    Planen nÄ er egentlig Ä sjekke ut potensialet i PA-1, og alt utstyr skal handles inn pÄ bruktmarkedet.

    mvh Anders
     

    PĂ„l gundersen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2020
    Innlegg
    1.898
    Antall liker
    2.450
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    7
    Heisann!
    Er det noen her som har forslag pÄ forforsterker til PA-1 monoblokker?

    Benytter en Nad m51 som dac/pre, og alt mates ut i Golden Ear Triton Two+.

    Vurderer nĂ„ en annen dac, (har solgt en Bryston dac nylig), kom gjerne med innspill pĂ„ dac’er ogsĂ„

    Har tidligere eid 8800mne og spilte da med Nordic Ming Da rĂžrforforsterker, en forrykende match sammen med Physic Audio Scorpio 2!

    Har ogsÄ en eldre Xindak 6950, og den nye 6950 mk2, samt en Gato 250s.

    Planen nÄ er egentlig Ä sjekke ut potensialet i PA-1, og alt utstyr skal handles inn pÄ bruktmarkedet.

    mvh Anders
    Jeg bruker en nad c658 og syntes den er ganske fin lydmessig pÄ xindakene mine. Den er det jo streamer og Dirac pÄ ogsÄ.
     

    AndersD

    Medlem
    Ble medlem
    15.09.2008
    Innlegg
    5
    Antall liker
    1
    Hei, litt trÊg...dirac live(fullversjon) fungerer fint. Kan jo tune kurven i etterkant sÄ fÄr du det slik du liker det. En slags eq kurve.
    Ok. FĂ„r se om jeg fĂ„r rotet meg til Sandvika og lĂ„nt en. Kunne vĂŠrt meget interessant Ă„ se hvor mye det er Ă„ hente pĂ„ en kalibrering👍
     

    otello

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    111
    Antall liker
    99
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Jeg har en Xindak XA6200 og har Genalex Gold Lion 6922 rÞr som lÄter meget bedre enn originale rÞr. De koster 675.- stk. pÄ Mala. Er det noen her som har testet andre prerÞr og har erfaring med dette. Noe som kanskje lÄter bedre enn disse. Forslag tas imot med takk :)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Ah, den har jeg ikke sjekket ut. Hvordan er erfaringen din med Dirac?
    Uten Dirac aktivert sÄ vil det nok vÊre ganske nÊrt M51 ville jeg tippe. Men bruker du ikke M51 som forforsterker idag?
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    BĂŠĂŠĂŠĂŠrgen
    Torget vurderinger
    5
    Hei! Jeg har en Xindak XA6200 og har Genalex Gold Lion 6922 rÞr som lÄter meget bedre enn originale rÞr. De koster 675.- stk. pÄ Mala. Er det noen her som har testet andre prerÞr og har erfaring med dette. Noe som kanskje lÄter bedre enn disse. Forslag tas imot med takk :)
    Spennende! Mange gode, men ogsÄ forskjellige alternativ Ä velge blant. Likte godt Valvo nos....
    Sikkert mange trÄder og tips om akkurat det rÞret - 6922 altsÄ...

    Mvh
    Prioffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    BĂŠĂŠĂŠĂŠrgen
    Torget vurderinger
    5
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    BĂŠĂŠĂŠĂŠrgen
    Torget vurderinger
    5
    SpÞrsmÄlet blir vel mer hvor mye en synes det er verdt Ä investere. Til dels store prisforskjeller ute og gÄr, og noen Är siden man sist syslet med rÞr selv....
    Finnes dessuten en del ekvivalenter som kan nyttes....

    Mvh
    Proffen
     

    otello

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    111
    Antall liker
    99
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar Proffen! Jeg har en svoger som har samme forsterker her i sverige, (xindak) med ihjelkjÞrte prerÞr. (Forrige eier hadde hÞrt at det ikke var vits i Ä slÄ av forsterker :rolleyes:) SÄ da overtok han mine Genalex Gold Lion 6922 rÞr. Jeg hadde fortsatt ubrukte originalrÞr. Derfor er jeg pÄ jakt etter en oppgradering selv.
    Jeg tok med med meg Pontus og iris pÄ hytta for Ä teste mot Xindak..... fyttigrisen for en Äpenbaring. Jeg synes Xindak-en skinte som den aldri har gjort fÞr. Men da hadde jeg fortsatt Gold Lion rÞra. OriginalrÞra er vel ikke innspilt enda. Men rÞr er en egen jungel som jeg er ganske ukjent i.
    Selv om jeg har hatt LM-805IA nesten et Är nÄ, da med alle oppgraderte rÞr i Oslo.
     
    S

    Spyd

    Gjest
    Hei ! Noen som vet nÄr Xindak Xa 6950 V ble lansert ? Har den rÞr i fortrinn ? Mvh Spyd
     
    S

    Spyd

    Gjest
    Hei ! Takk for svar , vurderer Ă„ kjĂžpe en slik. Mvh Spyd
     

    IngeniĂžren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Herlig forsterker med gromlyd. Ikke sÄ opplÞst men mye forsterker for penga. Hadde en i flere Är fÞr den ble utkonkurrert av noe mye dyrere...
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Hei ! Noen som vet nÄr Xindak Xa 6950 V ble lansert ? Har den rÞr i fortrinn ? Mvh Spyd
    Den ble vel mulig lansert irundt 2005 eller godt mulig endel Är fÞr det ogsÄ, jeg eide en slik irundt 2005 tiden.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar ,er jo noen Ă„r gammel da .Mvh Spyd
    Det er den jo, kan nevne at en kompis kjÞpte den av meg og puttet den i et skap der den fortsatt stÄr pÄ 24/7.. Mye mer bang for the bucks er vanskelig Ä finne, men litt varm lyd sÄ passer dessverre ikke til alt av hÞyttalere. Men spiller godt nÊr man finner noe som matcher. Husker jeg betalte ca. 3500,- for min ny, det var et varp pÄ den tiden. Gikk etter noen Är over til 8800MNE monoblokker, sammen med 8250 pre som jeg ogsÄ hadde i noen Är. Xindak har god byggekvalitet og god lyd og har relativt god pris sammenlignet med mye annet. At de varer lenge uten problemer er ogsÄ et meget stort pluss, minus er at det er dÄrlig med softstart sÄ sikringer ryker om de er dÄrlige i huset om man driver og slÄr av og pÄ ogsÄ blir de relativt varme og bruker endel effekt bare ved Ä vÊre pÄslÄtt idle, men jeg hadde mine pÄ stort sett hele tiden for Ä slippe Ä flippe sikring hele tiden.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ble stereoampen PA-1 omsatt her i Norge?
    Tenker ift om den kan vÊre mulig Ä oppdrive pÄ bruktmarkedet..

    B899879A-374C-4581-A5A5-CC47F0E40F31.png
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    378
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Er visst ingen som selger denne i Norge, men du kan prĂžve Ă„ kjĂžpe direkte fra fabrikk, eller hĂžr med Mala audio
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.938
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har lenge lurt pÄ Ä prÞve Dac 8 da jeg har hatt 3 og 5 for lenge siden og liker veldig godt Xindak :)
    Noen som har erfaring og kan fortelle litt?

    mvh
     
    Sist redigert:

    IngeniĂžren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Og sÄ stÄr det Mono pÄ den sÄ da trengs det kanskje 2....
     

    otello

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    111
    Antall liker
    99
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Gir nok god varme i stua pÄ kalde vinterdager :)
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn