X-Cell lever i matrixen med katta & Nico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Innspilling? Antall timer? Har mye moro i vente du.
    Innspillingen er godt i gang.. det har rullet og gått i 5timer allerede nå. Merker det åpner seg mer å mer, men det var faktisk imponerende straight out of the box :)
    Men Vincent blokkene funker ikke på dem, den dreper diskanten totalt.. :S

    Har gått Klipsch RF -> Detaljert HT -> Klipsch RF ruta frem og tilbake mange ganger, sjønner meget godt hva du snakker om, og sjønner det andre veien også den dagen man savner driv og smekk.

    Nyt dagene med nytt i hus, vi venter på flere bilder, det er alltid gøy !!!
    Ja siste 8åra har vært i Klipsch sitt tegn :) Og klipsch er morro, i massevis.
    På stående fot er det vel bare RF 7 mk II eller paladium stativ høytalerne som kan endre status her i huset :)
    Men begge er nok litt for brutal pr i dag.. RF7 blir for store, og paladiumen er utfor mitt budsjett :)

    Regner med at litt av smekket kommer i morgen da sub'ene kobles opp :)
    Da skal jeg også ta litt bilder med et ordentlig kamera, ikke bare mobil :)
     
    G

    Gasolin

    Gjest
    Gratulerer med nye fine høyttalere:p Etter lytterunde med diverse høyttalere står Venere 2.0 øverst på listen. Kos deg videre med innspilling.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    er nok fare for at 2.0 eller 2.5 kan bli neste oppgradering her også ja! :) dette ga mersmak så det holder!! :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer
    Smykker av noen høyttalere og helt i tråd med det vi er vant med fra SF.
    Blir spennende og høre dine inntrykk etter subbene er på plass og du har lekt litt med plasseringen.

    Jeg pakket ut den siste pappesken i mitt nye anlegg i går og det er noe spesielt med jul i mitt november:cool:
     
    G

    Gasolin

    Gjest
    Har aldri eid klipsch men lest mye meninger om de. Hvordan opplever du generelt overgangen til SF?
    Gasolin.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med nye høyttalere :) De gjorde seg meget godt i stua di ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer
    Smykker av noen høyttalere og helt i tråd med det vi er vant med fra SF.
    Blir spennende og høre dine inntrykk etter subbene er på plass og du har lekt litt med plasseringen.

    Jeg pakket ut den siste pappesken i mitt nye anlegg i går og det er noe spesielt med jul i mitt november:cool:
    Tusen takk! Ja det er virkelig en fryd for øyet og se på.. kontra RF :) Og lyden må jeg si er topp, klart det er MYE innspilling igjen, men jeg GLEDER meg til fortsettelsen!! :)
    I morgen kommer nok subbene i hus, men får vel desverre ikke prøvd så alt for mye før på søndags kveld da det er pappa-helg denna helga :)

    Julaften med pappesker i november er HELT rett!! ;) Hva pakket du ut i går?

    Har aldri eid klipsch men lest mye meninger om de. Hvordan opplever du generelt overgangen til SF?
    Gasolin.
    Som jeg har sagt litt lengere opp så er Klipsch partyfaktor og in your face.. meget dynamiske og morro, mye Decibel! :)
    RF52 som jeg hadde er vel et lite smykke i serien da den spiller veldig pent også om man vil! OG jeg må vel tilføye at man burde eie et par klipsch iløpet av livet.. det er virkelig morro! :)

    Overgangen er foreløbig og venne seg til litt mindre decibel i stuen.. SF er litt mere stille.. men en fløyels diskant og en mellomtone til å dø for.. og samtidig litt trøkk i bassen :)

    Spilte Ed Sheeran - i see fire nå.. og jeg har aldri hørt den så "rolig" og beherska.. balansert og nydelig! :)

    Grattis med nye høyttalere :) De gjorde seg meget godt i stua di ;)
    Disse passa absolutt inn her ja! tusen takk! :)
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Hatt og hørt mye, Venere er et varp. Ferdig, ferdig! :)
    Hørt på Primare, McIntosh, Kompaniet og Hegel. Sistnevnte ble beholdt ..

     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hatt og hørt mye, Venere er et varp. Ferdig, ferdig! :)
    Hørt på Primare, McIntosh, Kompaniet og Hegel. Sistnevnte ble beholdt ..

    Se der ja.. MEGET pent oppsett!! :) Og meget grei tilbakemelding også.. Ser at på forsterker siden må jeg nok endre ting :)
    Vincent utgår og skal selges da dette ikke låt rett. Primaren låter bra, men føler kansje det skulle vært mer enn 70w på disse.. når max volum på forsterkern uten at det er skrekkelig høyt ut av høytalerne! :)

    Så godt og se at Hegel kan passe, er absolutt noe som er verdt og prøve da! :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tja.. Julaften del 2!! :)

    At det er "made in USA" vises.. "this is how to open a cardboard box so u can't sue us!" :)
    20141121_123653.jpg


    En boks..
    20141121_123704.jpg


    OI.. en til.. julaften er altid bedre med 2 bokser!! :)
    20141121_123714.jpg


    Godt pakket.. :)
    20141121_124416.jpg


    Nå står alt til innspilling.. dette fylte opp det lille tomrommet som var i lydbildet under venere 1.5 pent! :)
    Og ut fra det man hører tror jeg fort dette er en sub man kan anbefale til musikk bruk.. stram og kjapp bass.. ikke masse buldring og blåsing! :)

    Slik ser det ut fra sweetspot :)
    DSCN0594.jpg

    pent! :) stor WAF selv med 2x12" :)
    DSCN0592.jpg


    DSCN0593.jpg


    DSCN0595.jpg
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Ser gromt ut, og tenk så mye bedre øllene blir i kveld :D
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det kommer nok til å bli noen søte toner til øllet i kveld ja! :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Sitat fra karen som driver SG Tr.heim! :

    Krise med rør til Venere 1.5 (216ia). Nå var ikke han noe fan av rør generelt, men han mente at det kunne umulig gi deg det lydbildet SF V 1.5. fortjener.

    Kan ikke bli for negativ i disse gladager. Men, han er jo bare en fjott som alle oss andre. Fortsett med kosen :)
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Sitat fra karen som driver SG Tr.heim! :

    Krise med rør til Venere 1.5 (216ia). Nå var ikke han noe fan av rør generelt, men han mente at det kunne umulig gi deg det lydbildet SF V 1.5. fortjener.

    Kan ikke bli for negativ i disse gladager. Men, han er jo bare en fjott som alle oss andre. Fortsett med kosen :)
    Det er nok fult mulig han har noe rett i det han sier så blir spennede og se, nå har ikke mala svart på mail i dag så vet ikke status på 216 :)
    Men rør er generelt varmt i lyden, og diskanten noe snill, så er mulig diskanten vil dø litt ut og dempes noe.

    Vincent blokkene dempet diskanten alt for mye så derfor går de ut døren uansett.. :) lydbilde i Primaren passe meget bra.. :)

    Men kansje man dropper alle planer og går for en Hegel h300.. :)
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Hvis du ikke har planer om mye større høyttalere i nærmeste fremtid er nok H160 et bedre valg enn H300, og som bonus har du 8 laken å kjøpe andre greier for :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Fant dette nå på nettet.. så vis LM låter litt som PrimaLuna så kan det jo bli morro? :)

    Venere 1.5 and PrimaLuna
    After the 1.5s had demonstrated their abilities with the UnitiQute they remained in place while the amplifier was exchanged for the tube powered PrimaLuna DiaLogue Premium. The UnitiQute was used as a network player with its digital output connected to the Micromega MyDac, so I had exactly the same source (NAS) at my disposal. The cabling remained almost the same although I added a Stereovox digital interconnect and a Crystal Cable analogue interconnect to the PrimaLuna. Considering the Venere's six Ohm impedance I chose the PrimaLuna's 4 Ohm connection and before listening I gave the amplifier’s EL34 valves a 30 minute warm-up. With the Fledermaus this amplifier made a significant difference, for a start the spatial reproduction expanded and became three times bigger. The intensity of the impact and attack from the orchestra doubled and at the same time the subtlety and micro dynamics increased. It sounded as if the orchestra had twice as many musicians, all holding their breath in the soft passages. The music still escaped the speakers, the midrange was a little less heavy and the pressure in the bass increased without significantly altering the treble, which means that the overall picture remained neutral. Still, as the saying goes, the leopard doesn't change its spots and this applies to the Venere 1.5. The portrayal of the grand piano on the Patricia Barber CD was no different to my earlier observations. I would like it to have more body, more acoustic enclosure. The key-strokes are a little more intense and a little closer to the listener. If the 1.5s showed their smooth side when driven by the UnitiQute the PrimaLuna brought out a different aspect of their character. I think this is mainly due to the increase in power, although we should not forget the change in D/A converter, that certainly leaves its mark on the sound. The title song of Paper Airplane by Alison Krauss & Union Station is a nice track, the dynamics on this high resolution download are so big that in my smallish listening room I needed to reduce the volume in order to avoid being blown away. The Sonus fabers deal with increases in volume as easily as a dog chases a sausage. Allan Taylor's The Beat Hotel offers a lot of detail, deep bass and a stereo image that stands out especially in width and height. The bass was by far the most impressive aspect of this set-up and was unexpectedly powerful. One would never expect the 1.5, a neutrally voiced speaker, to go this low in the bass with its single small woofer. Taylor is perfectly intelligible although this is partly a result of attenuating a part of the frequency range that could have given more body to a grand piano. I had trouble remaining aware of the modest price-tag on these speakers, in many areas they perform so well that a small unevenness is immediately conspicuous. I needed to ground myself with a relaxed piece of Sunday music, Foreplay by Fourplay did the trick. With this the percussion is always present and tight, giving the music its rhythm; the bass is discreet and well defined and the lovely guitar cuts through the air. A set of KT120 valves was lingering on the shelf waiting to be inserted in the DiaLogue but I left the amplifier as it was and enjoyed the Venere 1.5 as Herman van Veen sang Anne. Believe me, listening to music is much more enjoyable than tube rolling!

    Forsåvidt et utdrag fra denne: Sonus faber Venere 1.5 & 2.5 | The Ear
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Må vel ta en runde på clas olson eller biltema og kjøpe litt rekvisita så man får samla og rydda litt opp i kabel rotet.. en kabel kanal opp til tv'n hadde værtfall hjulpet på.. utenom det så begynner jeg å bli meget fornøyd med anlegget :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Svarte deg ikke på hvilke esker som hadde kommet i hus men dette så du nok da du var inn på min tråd.

    Hva har du for budsjett om du skal skaffe ny forsterker til venere?
    Ja jeg så nok det.. måtte inn og snike! Og vakkert var det! :)

    ja si det.. salg av primare og vincent frigjør vel kansje rundt 7000kr.. så et totalt budsjett opp til 15.000 er vel kansje sannsynlig.. da gjerne med DAC :)
    Skal ha en LM audio 216ia hjem på lytteprøve.. låter den bra så blir den nok værende.. også primaren som backup/alternativ man kan veksle med.. kansje I21 da blir byttet med en i22 dac eller brukt i30 :)

    Ser også på Hegel h200.
    Da du nevner H200 antar jeg det er en forsterker med dem karakter du er på utkikk etter. Om du kommer over Krell kav 400xi eller Musical Fidelety A5 brukt tror jeg dette også kan fungere på Venere. Disse er begge minst like kraftige som H200 og er like gode eller bedre.
    Når det kommer til dac er Musikal Fidelety M1 dac er meget habil. Og er absolutt meget god til prisen og på høyde med dac'er som ligger høyere i pris. Eneste som er litt tungvint er at den den ikke har remote. Dette burde du kunne få kjøpt brukt innenfor din grense på 15000,-
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Svarte deg ikke på hvilke esker som hadde kommet i hus men dette så du nok da du var inn på min tråd.

    Hva har du for budsjett om du skal skaffe ny forsterker til venere?


    Ja jeg så nok det.. måtte inn og snike! Og vakkert var det! :)

    ja si det.. salg av primare og vincent frigjør vel kansje rundt 7000kr.. så et totalt budsjett opp til 15.000 er vel kansje sannsynlig.. da gjerne med DAC :)
    Skal ha en LM audio 216ia hjem på lytteprøve.. låter den bra så blir den nok værende.. også primaren som backup/alternativ man kan veksle med.. kansje I21 da blir byttet med en i22 dac eller brukt i30 :)

    Ser også på Hegel h200.
    Da du nevner H200 antar jeg det er en forsterker med dem karakter du er på utkikk etter. Om du kommer over Krell kav 400xi eller Musical Fidelety A5 brukt tror jeg dette også kan fungere på Venere. Disse er begge minst like kraftige som H200 og er like gode eller bedre.
    Når det kommer til dac er Musikal Fidelety M1 dac er meget habil. Og er absolutt meget god til prisen og på høyde med dac'er som ligger høyere i pris. Eneste som er litt tungvint er at den den ikke har remote. Dette burde du kunne få kjøpt brukt innenfor din grense på 15000,-

    Takk for innspill.. skal sjekke opp disse mere i morgen kveld når man ar fått ro i huset og får skrudd opp litt musikk! :)
    Vet jo ikke om H200 har akurat det lydbildet jeg vil ha da jeg ikke har hørt den.. men ut fra at i21 passer ganske bra på Sonusene så har man fått høre at h200 vil være bra og med mye mere power.

    Jeg for min del er veldig nysgjerrig på i30.. :)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    JAAAAA.. da var subene sendt fra Lsound. Også snakket med Soundgarden i tromsø så sonusene er puttet i posten der oppe også.. :)

    Kjenner en følelse av juleglede komme snikende.. :)

    Og siden jeg har fått høre at jeg kan være sta som et esel(skjønner neimen ikke hvorfor) så måtte jeg ut og handle noen flotte puter for å ha i den nye sofaen.. :)

    Vis vedlegget 289617
    Ha! den puta har vi og:) Skikkelig hifipute!!!!
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ser du har samme Vincent monoblokker som jeg hadde for mange år siden. Ikke så store, men ganske imponerende til prisen i hvert fall. Etter hukommelsen. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ser du har samme Vincent monoblokker som jeg hadde for mange år siden. Ikke så store, men ganske imponerende til prisen i hvert fall. Etter hukommelsen. :)
    Jepp, det er noen morroe blokker til en meget fornuftig pris. De er dog på tur ut døren her nå, fikk akurat bud på mail fra en som vil ha dem så pakkes vel ned iløpet av morradagen og sendes.

    De spiller meget bra, men passet IKKE til sonus faber.. så da går dem ut, og i21 satser jeg på og bytte i enten en i22dac eller i30.
    Hegel h200 er også til vurdering.. :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ja, det kan tenkes at SF vil respondere godt på litt bedre forsterker. :)
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Ikke kjøp deg H200 til Venere uten å prøve selv først hvertfall. Tror du vil få litt skarp og kald lyd.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja, det kan tenkes at SF vil respondere godt på litt bedre forsterker. :)
    Det gjør dem nok.. men må si jeg liker lyden de lager med I21 :) skulle bare ønske det var dobbelt så mye power ut av den ;)

    Vincent vil jeg ikke kalle en "dårlig" forsterker.. har hatt SV226mk tidligere over flere år, og den spilte fantastisk.. men de er varme i lyden, og snille i toppen... det funka ikke på Sonus. Høytalerne er litt snille i toppen av seg selv, eller de er kansje det som kalles normale i toppen... bare at 8år med Klipsch har ødelagt øret for diskant opplevelser.. ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja, det kan tenkes at SF vil respondere godt på litt bedre forsterker. :)
    Det gjør dem nok.. men må si jeg liker lyden de lager med I21 :) skulle bare ønske det var dobbelt så mye power ut av den ;)

    Vincent vil jeg ikke kalle en "dårlig" forsterker.. har hatt SV226mk tidligere over flere år, og den spilte fantastisk.. men de er varme i lyden, og snille i toppen... det funka ikke på Sonus. Høytalerne er litt snille i toppen av seg selv, eller de er kansje det som kalles normale i toppen... bare at 8år med Klipsch har ødelagt øret for diskant opplevelser.. ;)
    Om lyden Primare gir deg er slik du vil ha den, mulig du skal se etter brukt pre og effektforsterker fra samme merke. Men mulig det blir vanskelig og få inn en dac også på ditt budsjett.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja, det kan tenkes at SF vil respondere godt på litt bedre forsterker. :)
    Det gjør dem nok.. men må si jeg liker lyden de lager med I21 :) skulle bare ønske det var dobbelt så mye power ut av den ;)

    Vincent vil jeg ikke kalle en "dårlig" forsterker.. har hatt SV226mk tidligere over flere år, og den spilte fantastisk.. men de er varme i lyden, og snille i toppen... det funka ikke på Sonus. Høytalerne er litt snille i toppen av seg selv, eller de er kansje det som kalles normale i toppen... bare at 8år med Klipsch har ødelagt øret for diskant opplevelser.. ;)
    Om lyden Primare gir deg er slik du vil ha den, mulig du skal se etter brukt pre og effektforsterker fra samme merke. Men mulig det blir vanskelig og få inn en dac også på ditt budsjett.
    Tanken har slått meg ja.. en a30.2 hadde vel vært mulig og suplere i21 med.. men er skeptisk til i21 som preamp/biamp.. det var INGEN match med vincent i allefall.. betydelig lavere volum ut av preout enn høytalerkoblinger.. :)

    Men ja.. en Pre30 og en a30.2 kansje... må se litt.. :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja, det kan tenkes at SF vil respondere godt på litt bedre forsterker. :)
    Det gjør dem nok.. men må si jeg liker lyden de lager med I21 :) skulle bare ønske det var dobbelt så mye power ut av den ;)

    Vincent vil jeg ikke kalle en "dårlig" forsterker.. har hatt SV226mk tidligere over flere år, og den spilte fantastisk.. men de er varme i lyden, og snille i toppen... det funka ikke på Sonus. Høytalerne er litt snille i toppen av seg selv, eller de er kansje det som kalles normale i toppen... bare at 8år med Klipsch har ødelagt øret for diskant opplevelser.. ;)
    Om lyden Primare gir deg er slik du vil ha den, mulig du skal se etter brukt pre og effektforsterker fra samme merke. Men mulig det blir vanskelig og få inn en dac også på ditt budsjett.
    Tanken har slått meg ja.. en a30.2 hadde vel vært mulig og suplere i21 med.. men er skeptisk til i21 som preamp/biamp.. det var INGEN match med vincent i allefall.. betydelig lavere volum ut av preout enn høytalerkoblinger.. :)

    Men ja.. en Pre30 og en a30.2 kansje... må se litt.. :)
    Pre30 og A30.2 er nok en god kombo og gir deg mulighet til ved senere anledning og supplere med en A30.2 for be-amping eller og oppgrader til en A32.
    Problemet med denne hobbyen er at det finnes så uendelig mye forskjellig der ute som man gjerne skulle hatt:cool:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    akurat nå så er pre30 og 2xa30.2 i tankene ja.. ser de kan brokobles til 380w... :D
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja leste at venere 1.5 lå for det meste på 8ohm selv om dem er oppgitt til 6 :)

    men 380w 8ohm.. da begynner det jo å ligne noe... eventuelt kan man såklart biampe. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tja.. da var man alene.. og morroa kan begynne.. :)

    Filmet nok en meningsløs og lite informativ video og la på youtube.. den sier lite om noe som helst.. men det er da i det minste morro :)

     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Tja.. da var man alene.. og morroa kan begynne.. :)

    Filmet nok en meningsløs og lite informativ video og la på youtube.. den sier lite om noe som helst.. men det er da i det minste morro :)
    Ble du inspirert etter du så element torturen jeg linket til;D
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ble du inspirert etter du så element torturen jeg linket til;D
    Hehe.. tja nesten.. ;) det morsome med disse venera er jo at det er forferdelig lite bevegelse i elementet.. selv her i den videoen med volumet på 70 av 79 mulige fra primaren så er elementene i lite bevegelse.. lyden er derimot like sjokerende stor... ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Da er noen nye komponenter kjøpt og noen solgt.. så da startet ventetiden igjen på å få det i hus! :)

    *VENTER..............*
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Fortell fortell? :)
    Hehe, etter min aktivitet i andre tråder her så skal det vel være enkelt for flere og gjette.. :)

    Vincent blokkene er solgt og sendes i morgen.
    Primare i21 blir byttet ut med Primare PRE30 og en A30.2 effekt.
    Satser på at I21 blir solgt og enda en A30.2 kjøpt inn :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn