X-Cell lever i matrixen med katta & Nico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Ikke for å stille spørsmål ved planer og valg, men hvis du har mulighet til å byttelåne forsterker med noen elns syns jeg du bør det før du handler.
    Min erfaring er at Primare har "et eller annet" i øvre mellomtone jeg ikke blir helt fortrolig med, og SF deler diskanten såpass lavt at det blir ekstra fremtredende på italienerne.
    Men blir du fornøyd er det jo helt klart det viktigste :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det hadde nok vært mere optimalt og bo på sentrale østlandet slik at man kunne lånt forskjellige merker og typer hjem ja, desverre værre her på "feilsiden" av polarsirkeln :)

    Virker som Venere serien har en litt annen signatur enn litt dyrere sonus, og må si at i21 låter magiskt på disse.. diskanten er fløyel og luftig.. stor scene som åpner seg, mellomtonen er klar og åpen den også og vokaler, piano og streng instrumenter låter helt fantastisk :)
    Samtidig er det litt trykk i bunn, og faktisk en overraskende del bass i disse små jævlene :)

    Det jeg savner med i21 er den siste lille puffen, den blir ikke andpusten dirkte, men det føles som det bor mer i høytalerne :)
    Så blir morro med extra power! :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ja, det kan tenkes at SF vil respondere godt på litt bedre forsterker. :)
    Det gjør dem nok.. men må si jeg liker lyden de lager med I21 :) skulle bare ønske det var dobbelt så mye power ut av den ;)

    Vincent vil jeg ikke kalle en "dårlig" forsterker.. har hatt SV226mk tidligere over flere år, og den spilte fantastisk.. men de er varme i lyden, og snille i toppen... det funka ikke på Sonus. Høytalerne er litt snille i toppen av seg selv, eller de er kansje det som kalles normale i toppen... bare at 8år med Klipsch har ødelagt øret for diskant opplevelser.. ;)
    Vil tro du er evig skadd..:cool::cool:

    gismo
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja, det kan tenkes at SF vil respondere godt på litt bedre forsterker. :)
    Det gjør dem nok.. men må si jeg liker lyden de lager med I21 :) skulle bare ønske det var dobbelt så mye power ut av den ;)

    Vincent vil jeg ikke kalle en "dårlig" forsterker.. har hatt SV226mk tidligere over flere år, og den spilte fantastisk.. men de er varme i lyden, og snille i toppen... det funka ikke på Sonus. Høytalerne er litt snille i toppen av seg selv, eller de er kansje det som kalles normale i toppen... bare at 8år med Klipsch har ødelagt øret for diskant opplevelser.. ;)
    Vil tro du er evig skadd..:cool::cool:

    gismo

    Vil tro du har veldi RETT! :) men Sonus er fin medisin.. ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    SF er vel litt motsettning av Klipsch.
    Klipsch er brutalt og med høy party faktor. SF er behersket og skapt for og gi 0 lyttetrethet. Men begge har kan gi samme glede og er bare forskjelige filosofier på høyttaler konstruksjon.

    roeng2
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    SF er vel litt motsettning av Klipsch.
    Klipsch er brutalt og med høy party faktor. SF er behersket og skapt for og gi 0 lyttetrethet. Men begge har kan gi samme glede og er bare forskjelige filosofier på høyttaler konstruksjon.

    roeng2
    SF er rene øre-behandlingen/restaureringen etter en langvarige skadelige Klipsch seanse roeng2:cool:
    Klipsch har aldri fristet eller vært i tankene en gang:cool:
    Men SF er heller itte like "sirompa" som de tidligere/eldre modeller, for da hadde je itte hatt det settet jeg har nå:p
    Føler at de SF`ene jeg liker best er de modeller som ble produsert på slutten av/eller rett etter Franco Serblin sin Sonus faber periode. Dagens modeller er litt mer mainstream føler jeg;)

    gismo
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    SF er vel litt motsettning av Klipsch.
    Klipsch er brutalt og med høy party faktor. SF er behersket og skapt for og gi 0 lyttetrethet. Men begge har kan gi samme glede og er bare forskjelige filosofier på høyttaler konstruksjon.

    roeng2
    Det er nok ikke langt fra sannheten.. men må si disse små djævlene imponerer :)

    SF er vel litt motsettning av Klipsch.
    Klipsch er brutalt og med høy party faktor. SF er behersket og skapt for og gi 0 lyttetrethet. Men begge har kan gi samme glede og er bare forskjelige filosofier på høyttaler konstruksjon.

    roeng2
    SF er rene øre-behandlingen/restaureringen etter en langvarige skadelige Klipsch seanse roeng2:cool:
    Klipsch har aldrig fristet eller vært i tankene en gang:cool:
    Men SF er heller itte like "sirompa" som de tidligere/eldre modeller, for da hadde je itte hatt det settet jeg har nå:p
    Føler at de SF`ene jeg liker best er de modeller som ble produsert på slutten av/eller rett etter Franco Serblin sin Sonus faber periode. Dagens modeller er litt mer mainstream føler jeg;)

    gismo
    Nei hadde disse vært helt sirompa så hadde dem vel allerede vært lagt på brukten! :)
    Ja det er en god restaurering av rasserte ørekanaler.. og jeg blir mer å mer forelska i lyden.

    Gleder meg stort til mere effekt til dem!! :)

    Akurat nå ruller det live albumet til ani difranco i bakgrunn her.. låter fantastisk! :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    SF er vel litt motsettning av Klipsch.
    Klipsch er brutalt og med høy party faktor. SF er behersket og skapt for og gi 0 lyttetrethet. Men begge har kan gi samme glede og er bare forskjelige filosofier på høyttaler konstruksjon.

    roeng2
    Det er nok ikke langt fra sannheten.. men må si disse små djævlene imponerer :)

    SF er vel litt motsettning av Klipsch.
    Klipsch er brutalt og med høy party faktor. SF er behersket og skapt for og gi 0 lyttetrethet. Men begge har kan gi samme glede og er bare forskjelige filosofier på høyttaler konstruksjon.

    roeng2
    SF er rene øre-behandlingen/restaureringen etter en langvarige skadelige Klipsch seanse roeng2:cool:
    Klipsch har aldrig fristet eller vært i tankene en gang:cool:
    Men SF er heller itte like "sirompa" som de tidligere/eldre modeller, for da hadde je itte hatt det settet jeg har nå:p
    Føler at de SF`ene jeg liker best er de modeller som ble produsert på slutten av/eller rett etter Franco Serblin sin Sonus faber periode. Dagens modeller er litt mer mainstream føler jeg;)

    gismo
    Nei hadde disse vært helt sirompa så hadde dem vel allerede vært lagt på brukten! :)
    Ja det er en god restaurering av rasserte ørekanaler.. og jeg blir mer å mer forelska i lyden.

    Gleder meg stort til mere effekt til dem!! :)

    Akurat nå ruller det live albumet til ani difranco i bakgrunn her.. låter fantastisk! :)
    Er vel ingen fare for at dine blir sidrumpa da du har 2 stk sub som tar seg av den biten. Så du hadde nok kommer i mål med eldre stativ SF også.
    I grunn er komboen stativ med sub en meget bra løsning så sant man får til overgangen mellom høyttaler og sub. Med gulvstående er det ikke gitt at opptimal plassering for for lydbildet (hålografi og 3D) samsvarer med det som gir det mest korrekte bassen.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Er vel ingen fare for at dine blir sidrumpa da du har 2 stk sub som tar seg av den biten. Så du hadde nok kommer i mål med eldre stativ SF også.
    I grunn er komboen stativ med sub en meget bra løsning så sant man får til overgangen mellom høyttaler og sub. Med gulvstående er det ikke gitt at opptimal plassering for for lydbildet (hålografi og 3D) samsvarer med det som gir det mest korrekte bassen.
    Nei det låter langt fra sidrompa :) Blir vel egentli mer å mer glad i disse venerene.. de spiller fantastisk.
    Det er oppløste og har et stort lydbilde og samtidig er dem nå ganske så stramme i fisken :)
    Sub'ene imponerer mer og mer også, de er mere musikalsk enn jeg kansje fryktet, de spiller bassgitarer og kontrabasser på en meget overbevisende måte.
    Det er kontroll og de er stille når dem skal være stille, Men det forventer man jo av en lukket konstruksjon.

    Samtidig så rumler de langt ned i kjelleren når det er film på tapeten. Så Star Trek i går, og det rumlet godt.. samtidig når soundtracket går er det bare gåsehud her med sonusene i toppen! :)
    GLEDER meg til mere power inn i sonusene, mere kontroll og åpenhet! :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Da er en ny kilde også på tur.

    En multispiller egentli, men den skal vistnok gjøre god jobb som CD spiller, skal bli morsomt og få en dedikert cd spiller i hus igjen... DET er mange år siden sist.. :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da er en ny kilde også på tur.

    En multispiller egentli, men den skal vistnok gjøre god jobb som CD spiller, skal bli morsomt og få en dedikert cd spiller i hus igjen... DET er mange år siden sist.. :)
    Og det ble (Primare)?
    Jeg har ikke hatt dedikert cd spiller siden jeg hadde EMC 1up og det er vel tett på 5 år siden:rolleyes:
    Nå er det en BD spiller via dac eller så er det rippet og og strømmes fra NAS.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Da er en ny kilde også på tur.

    En multispiller egentli, men den skal vistnok gjøre god jobb som CD spiller, skal bli morsomt og få en dedikert cd spiller i hus igjen... DET er mange år siden sist.. :)
    Og det ble (Primare)?
    Jeg har ikke hatt dedikert cd spiller siden jeg hadde EMC 1up og det er vel tett på 5 år siden:rolleyes:
    Nå er det en BD spiller via dac eller så er det rippet og og strømmes fra NAS.
    Nei det ble ikke primare i denne omgangen :) Ble en Oppo bd83 :) Så nå starter jakten på neste ledd som er en DAC. der har jeg vel bestemt meg for å gå etter Hegel.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da er en ny kilde også på tur.

    En multispiller egentli, men den skal vistnok gjøre god jobb som CD spiller, skal bli morsomt og få en dedikert cd spiller i hus igjen... DET er mange år siden sist.. :)
    Og det ble (Primare)?
    Jeg har ikke hatt dedikert cd spiller siden jeg hadde EMC 1up og det er vel tett på 5 år siden:rolleyes:
    Nå er det en BD spiller via dac eller så er det rippet og og strømmes fra NAS.
    Nei det ble ikke primare i denne omgangen :) Ble en Oppo bd83 :) Så nå starter jakten på neste ledd som er en DAC. der har jeg vel bestemt meg for å gå etter Hegel.
    Hvilke Hegel går du for? Oppo er vel ganske opp på lyd i stereo så ingen grunne til og gå for noe som gir liten eller ingen forbedring.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Da er en ny kilde også på tur.

    En multispiller egentli, men den skal vistnok gjøre god jobb som CD spiller, skal bli morsomt og få en dedikert cd spiller i hus igjen... DET er mange år siden sist.. :)
    Og det ble (Primare)?
    Jeg har ikke hatt dedikert cd spiller siden jeg hadde EMC 1up og det er vel tett på 5 år siden:rolleyes:
    Nå er det en BD spiller via dac eller så er det rippet og og strømmes fra NAS.
    Nei det ble ikke primare i denne omgangen :) Ble en Oppo bd83 :) Så nå starter jakten på neste ledd som er en DAC. der har jeg vel bestemt meg for å gå etter Hegel.
    Hvilke Hegel går du for? Oppo er vel ganske opp på lyd i stereo så ingen grunne til og gå for noe som gir liten eller ingen forbedring.

    Ser nå på HD11 fra hegel... lyden fra PS3 skal inn i den er planen, håper oppo'n kansje klarer seg alene :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Og der var Hegel HD11 bestilt.. black friday tilbud hos soundgarden!! ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her går det fort i svingene ja :) Gratulerer! Du får legge ut nye bilder når det nye utstyret er på plass!
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja, begynner å se nå at det kansje gjør det.. :)

    Men det roer seg nok nok ned nå :) Kilde er på vei som skal være av ok kvalitet. DAC'n skrytes det jo av så den skal nok få være her lenge :)

    Primare låter bra på sonus så Pre30'n og A30.2 blir nok værende.. Her kan det såklart bli oppgraderinger til nyere og bedre modeller litt med tiden men en extra A30.2 er nok det første som kommer :) eventuelt byttes a30.2 ut med en a32!(pga power syken) ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Heeeiaaa Bloooggeeen!!

    Neida så ille er det vel ikke.
    Var på nippet i går til å bestille System Audio Aura 50 som var på tilbud hos Soundgarden, men ble utsolgt før galskapen tok overhånd. ;)

    Nå sitter man og venter på 4 pakker... huff.. vente vente..
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Heeeiaaa Bloooggeeen!!

    Neida så ille er det vel ikke.
    Var på nippet i går til å bestille System Audio Aura 50 som var på tilbud hos Soundgarden, men ble utsolgt før galskapen tok overhånd. ;)

    Nå sitter man og venter på 4 pakker... huff.. vente vente..
    Blir dårlig med pakker under treet til deg i år da antar jeg ut fra mengden pakker som har kommet inn i hus før Jul:rolleyes:

    Har du gjort noe med akustikken i stua eller har du planer om det?

    Mvh
    Roeng2
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.648
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Heeeiaaa Bloooggeeen!!

    Neida så ille er det vel ikke.
    Var på nippet i går til å bestille System Audio Aura 50 som var på tilbud hos Soundgarden, men ble utsolgt før galskapen tok overhånd. ;)

    Nå sitter man og venter på 4 pakker... huff.. vente vente..
    Blir dårlig med pakker under treet til deg i år da antar jeg ut fra mengden pakker som har kommet inn i hus før Jul:rolleyes:

    Har du gjort noe med akustikken i stua eller har du planer om det?

    Mvh
    Roeng2
    Tenkte det samme når jeg slepte de nye ht.over dørstokken for 3 uker siden her hjemme....føkk jula! Nå skal kroppen å sjela masseres :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Heeeiaaa Bloooggeeen!!

    Neida så ille er det vel ikke.
    Var på nippet i går til å bestille System Audio Aura 50 som var på tilbud hos Soundgarden, men ble utsolgt før galskapen tok overhånd. ;)

    Nå sitter man og venter på 4 pakker... huff.. vente vente..
    Blir dårlig med pakker under treet til deg i år da antar jeg ut fra mengden pakker som har kommet inn i hus før Jul:rolleyes:

    Har du gjort noe med akustikken i stua eller har du planer om det?

    Mvh
    Roeng2
    Hehe.. jula bruker som regel være litt lunken her da man er blitt såpass gammel at det ikke er mange gaver til "far" lenger :)

    Men vi får se om det ikke blir noe mere til far alikevel ;)

    Akustikk tiltak er det nok ikke gjort noe av i stuen enda, og vet ikke hvor mye av det jeg vil gjøre i stuen.. tror det blir en prosess den dagen man har et dedikert lytterom :)

    Sonusene spiller absolutt nydelig, men jeg har noen høner jeg må plukke med soundgarden på dem.. ikke helt imponert over byggefinishen på disse.. Glassplaten er begynt og løsne på ene HT'n og den andre har et sår under glassplaten ser jeg etter litt nærmere sjekk.

    Så mail er sendt til SG. Men lurer rett å slett på om jeg skal gå opp til Venere 2.0 eller kansje 2.5.. som du også ser vurderte jeg SA.. må si et par Mantra 50 frister til test... :)

    Heeeiaaa Bloooggeeen!!

    Neida så ille er det vel ikke.
    Var på nippet i går til å bestille System Audio Aura 50 som var på tilbud hos Soundgarden, men ble utsolgt før galskapen tok overhånd. ;)

    Nå sitter man og venter på 4 pakker... huff.. vente vente..
    Blir dårlig med pakker under treet til deg i år da antar jeg ut fra mengden pakker som har kommet inn i hus før Jul:rolleyes:

    Har du gjort noe med akustikken i stua eller har du planer om det?

    Mvh
    Roeng2
    Tenkte det samme når jeg slepte de nye ht.over dørstokken for 3 uker siden her hjemme....føkk jula! Nå skal kroppen å sjela masseres :)
    Hehe.. Det er vel fort sånn det kan bli.. Men pokker heller.. barskapet er fult, kan pakke inn en flaske til meg sjøl!! ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Her er foresten et bilde av "såret" i glassplaten på ene høytaleren... ikke stor greia.. MEEEEN klarer ikke helt å leve med sånn...

    20141120_160840.jpg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Her er foresten et bilde av "såret" i glassplaten på ene høytaleren... ikke stor greia.. MEEEEN klarer ikke helt å leve med sånn...

    Vis vedlegget 292297

    Dette skal du heller ikke akseptere, er i grunn ingen tvil om at dette er reklamasjon og at de må gi deg et nytt produkt.
    Spennende og se hva du faller på når du skal ha nye høyttalere, har du vurdert Dynaudio?

    roeng2
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Dette skal du heller ikke akseptere, er i grunn ingen tvil om at dette er reklamasjon og at de må gi deg et nytt produkt.
    Spennende og se hva du faller på når du skal ha nye høyttalere, har du vurdert Dynaudio?

    roeng2
    Har sett over alt dem har på soundgarden(tror jeg velger å handle videre der).
    Dynaudio virker spennende, men tror ikke jeg vil gå den veien før jeg kan gå betydelig opp i pris :)

    Og jeg må jo være ærlig og si at sonusene spiller nok slik jeg ønsker at det skal låte :) Så i mailen jeg fikk hos soundgarden i dag så svarte jeg at jeg ønsker og levere tilbake mine 1.5 og betale litt extra for et par 2.0 :)

    Tror 2.0 kan gi meg det lille lille extra som jeg av og til savner i 1.5 :)

    Så får man slå seg litt til ro når alt er i hus og begynner å fylle sparebørsa igjen.. ;)


    Ser jo allerede nå mange produkter jeg kunne tenkt meg å fått i hus en dag man får dedikert lytterom(neste hus en gang i tiden).
    Emotiva XPR-1 er noen beist jeg godt kunne tenkt meg å hatt atme høytalerne(og da ville aldri power blitt et problem) :)

    Når det kommer til høytaler så er nok Sonus Faber Olympica II eller III øverst på ønskelisten og skal spares til i mange år! :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Du må ikke handle nytt. Ser den at du gjør det nå, siden Sonus'ene er nye, men skal du handle nytt hver gang du skal bytte ut går du på en økonomisk skrell.

    DA F140/60 får du til 6-10.000 i fin stand. Du har allerede to SVS. 220 rundt 15.000
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er jeg fult klar over :) Men av å til er det godt med noe nytt også :)

    Har nok trålet brukten også nå både her inne og finn.no.. forsåvidt hifishark.com også :)

    Og du vet.. noen av oss må jo være dumme å kjøpe nytt slik at det blir noe på bruktmarkede også.. ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er jeg fult klar over :) Men av å til er det godt med noe nytt også :)

    Har nok trålet brukten også nå både her inne og finn.no.. forsåvidt hifishark.com også :)

    Og du vet.. noen av oss må jo være dumme å kjøpe nytt slik at det blir noe på bruktmarkede også.. ;)
    Hehe, ja det blir nok etter hvert ganske så kjedelig hvis alle handler brukt :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er jeg fult klar over :) Men av å til er det godt med noe nytt også :)

    Har nok trålet brukten også nå både her inne og finn.no.. forsåvidt hifishark.com også :)

    Og du vet.. noen av oss må jo være dumme å kjøpe nytt slik at det blir noe på bruktmarkede også.. ;)
    Hehe, ja det blir nok etter hvert ganske så kjedelig hvis alle handler brukt :)

    Det har du helt rett i TOMZ :)
    Nå er mye av anlegget faktisk handlet brukt også da så kan vel forsvare litt nykjøp med at man har spart andre plasser :)
    Sonus Faber Venere er også noe som ikke florerer på bruktmarkedet så da ble man tvunget til nytt.
    SVS sub'ene var det heller ikke mye av, og det som lå på nettet av brukt falt ikke i smak.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    FAAAN... der gikk man på nok en black friday smell.. :)
    Jaja, man er sin egen lykkes smed! ;)

    Hifikabel.no fikk seg nettopp en ny kunde :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er jeg fult klar over :) Men av å til er det godt med noe nytt også :)

    Har nok trålet brukten også nå både her inne og finn.no.. forsåvidt hifishark.com også :)

    Og du vet.. noen av oss må jo være dumme å kjøpe nytt slik at det blir noe på bruktmarkede også.. ;)
    Hehe, ja det blir nok etter hvert ganske så kjedelig hvis alle handler brukt :)
    Handler selv mye nytt, så har i alle fall bidratt til og skape et bedre utvalg på brukt markedet8)

    Mvh
    roeng2
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er jeg fult klar over :) Men av å til er det godt med noe nytt også :)

    Har nok trålet brukten også nå både her inne og finn.no.. forsåvidt hifishark.com også :)

    Og du vet.. noen av oss må jo være dumme å kjøpe nytt slik at det blir noe på bruktmarkede også.. ;)
    Hehe, ja det blir nok etter hvert ganske så kjedelig hvis alle handler brukt :)
    Handler selv handlet mye nytt så har i alle fall bidratt til og skape et bedre utvalg på brukt markedet8)

    Mvh
    roeng2
    Joda :) Liker egentli å handle høytalere nytt.. da VET du at dem ikke er trollkjørt og sånt :)
    Elektronikk kan jo altid være en risiko å handle brukt, men har til nå vært heldig.. :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er jeg fult klar over :) Men av å til er det godt med noe nytt også :)

    Har nok trålet brukten også nå både her inne og finn.no.. forsåvidt hifishark.com også :)

    Og du vet.. noen av oss må jo være dumme å kjøpe nytt slik at det blir noe på bruktmarkede også.. ;)
    Hehe, ja det blir nok etter hvert ganske så kjedelig hvis alle handler brukt :)
    Handler selv handlet mye nytt så har i alle fall bidratt til og skape et bedre utvalg på brukt markedet8)

    Mvh
    roeng2
    Joda :) Liker egentli å handle høytalere nytt.. da VET du at dem ikke er trollkjørt og sånt :)
    Elektronikk kan jo altid være en risiko å handle brukt, men har til nå vært heldig.. :)
    Har kun gode erfaringer med det jeg har handlet brukt, er da handlet på hfs eller avforum.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    FAAAN... der gikk man på nok en black friday smell.. :)
    Jaja, man er sin egen lykkes smed! ;)

    Hifikabel.no fikk seg nettopp en ny kunde :)

    Og det ble?
    Det ble et sett nye Høytalerkabler, en nettkabel, noen XLR signalkabler, Toslink og litt annet små snadder fra DH Labs-silversonic :)
    Skal klippe å lime litt bilder og lage et lite innlegg her nå tenker jeg :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Skal vi se. Oversikt over helgens hel sorte kjøp...

    Startet med en Hegel HD11 DAC fra soundgarden.. grei pris å vistnok en god dac :)

    hegel-dac-innen.jpg


    Så ble det et par XLR kabler til bruk mellom PRE30 og A30.2(har noen andre sett også som skal inn til dac)
    DH Labs BL-1.. mye bang for det bucks som alle DH Labs produkt er :)

    BL1xlr.jpg

    graph-BL1.jpg


    Høytalerkabler.. et hakk opp fra de jeg har i dag. også ferdig terminert og pene. Dette blir morro :)
    DH Labs Silversonic Q10 :) absolutt en killer! :)
    graph-Q10.jpg

    Q-10-full.jpg

    DH Labs Encore nettkabel.. Enkel men BRA til en grei pris!
    Silversonic Encore.jpg


    DH Labs Toslink 2stk. Til denne prisen er det vel en killer, skal brukes fra PS3 til dac. kjøpte en extra for og bruke på OPPO bd83 for og teste den på Hegeln istede for innebygget dac. 295kr for 1 meter.
    Toslink-close.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hmm... hva fan skjedde nååååa?? Innbrudd??

    20141201_134900.jpg


    Opplever det oppsetter over her som litt sirævva og lite luft i diskanten... nei noe må gjøres.. ;)

    20141201_143056.jpg

    Ahh.. litt bedre.. :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn