X-Cell lever i matrixen med katta & Nico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Synd å høre det går skeis med samboeren. Kjipt når det skjer. Har vært der selv for bare 1 år siden. Men vi så det komme. Så enklere da. Ta vare på deg selv. Er tungt i starten, så går det gradvis bedre. Bare å prøve å holde hodet over vannet min venn :) Du må bare gi et ord om det skulle være noe.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.130
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kjipern. Lykke til i ny tilværelse. Vært gjennom det samme tidligere. Ta vare på deg selv.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Æsj da! Men husk det er mye god terapi i musikk og hifi om du ikke må selge:)
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.500
    Antall liker
    6.873
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Kjipern dette, og noe dritt når det står på :(

    Desverre er det ikke alt som er ment å fungere - en må bare gjøre det beste en kan.

    Johan-Kr
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.689
    Antall liker
    9.989
    Sted
    London
    Ikke greit når slike ting skjer. Som andre har sagt allerede - ting blir bedre etter hvert. Har vært gjennom det samme, og i ettertid er vi nå bedre venner enn da vi var sammen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.039
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Synd å høre det går skeis med samboeren. Kjipt når det skjer. Har vært der selv for bare 1 år siden. Men vi så det komme. Så enklere da. Ta vare på deg selv. Er tungt i starten, så går det gradvis bedre. Bare å prøve å holde hodet over vannet min venn :) Du må bare gi et ord om det skulle være noe.
    Ja det er alltid kjipt.. Her så ikke jeg den komme I allefall så det har vært noen måneder nå som man gjerne skulle vært foruten.. Og strengt tatt skulle jeg ønske de kommende å bare ble fjernet. Å sitte i samme hus "låst fast" fram til det blir solgt blir nok ikke en morro lek. Tar fort en måned eller 2 før huset er på markedet.. Også får man se hvor lang tid det tar før det er solgt.. :)

    Men men, man overlever nok denna runden også.. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.039
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Litt anleggs prat i all elendigheta..

    Hovedsaklig er det vel elektronikksiden jeg har mest å tjene på når man tenker å forenkle.. Lydmessig blir det nok Kansje en nedgradering men men.. Overlever da det å, har da levd med betydelig dårligere oppsett å smilt tidligere.

    Tenker integrert.. Gjerne Primare i32 da den er kjent og kjær og man vet hva man får. Hegel h190 har også ramlet innom i hode da den virker å være en "alt i ett" boks..

    Men rundt 2x150w, hodetelefon mulighet, gjerne streaming innebygd er de viktigste kriteriene tror jeg.

    Så får vi se hva det ender opp med.

    Høytalerne lever jeg fint med, de vil skli rett inn i leilighet eller hva man nå ender opp med. Om de blir byttet så er nysgjerrigheten på B&W 805d2 eller et pent par PM1 det som frister..
    De søte små nabovennlige subbene kan gjerne få bli :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    I all elendighet: tips er å se på brukt Moon Neo Ace, hvis du skal gjøre det enkelt. Tror de driver Pandion uten i det hele stort savn av mange watt og du kan beholde ht. Har hatt Hegel H190 og Moon er på en helt annen banehalvdel. Ikke på grunn av watt eller detaljgjengivelse, men måten den spiller på. Et driv i bass som ikke hører hjemme med 50 watt. Har vært en øyeåpner for meg, og du liker jo mange musikkstiler. Moon spiller alt, inkl AlterBridge.... ;)
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.039
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Takker for tips. Moon er jo saker som alltid har fått gode skussmål så den skal huskes :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.039
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Da var maske og latex hansker med silkehansker utpå tatt på..

    Det kom en eske...

    20200325_140349.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.039
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    MIforsterkern?
    Nei de er nok i et tidlig produksjons stadie.. men har jo en mi forsterker stående også.. samt preampen..

    Dette er en integrert sak som er på audition.. en sak jeg har klødd etter lenge da merket har satt dype spor tidligere...
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.039
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Kan bare si at dette var en jææævlig lekker sak.. å for en byggekvalitet.. tanks.. selv marantz pm11s3 må se seg grundig slått...

    20200325_151001.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.039
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Som enkelte vet så snakket jeg veldig varmt om et par monoblokker som var innom her for noen år siden..
    De satt faktisk et ganske varig inntrykk og jeg har aldri helt klart å glemme hvor bra de var..

    Så når jeg leste at dette noe spesielle merket kom med en full size integrert, som også har samme navn som en serdeles kul zz top sang.. ja da måtte den testes.. :)

    Så, hvor mange klarer nå å gjette hva dette er? :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Zz Top er feil. De har mellomrom i ordet :) Gratulerer!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.908
    Antall liker
    8.201
    Torget vurderinger
    1
    Å, driver dere enda å leker med sånne umoderne forsterkere?
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    MIforsterkern?
    Nei de er nok i et tidlig produksjons stadie.. men har jo en mi forsterker stående også.. samt preampen..

    Dette er en integrert sak som er på audition.. en sak jeg har klødd etter lenge da merket har satt dype spor tidligere...
    Spennende med ny amp, gratulerer :)

    Lov å spørre hvor lenge du har ventet på ny MI og fjernkontroll?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.039
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    MIforsterkern?
    Nei de er nok i et tidlig produksjons stadie.. men har jo en mi forsterker stående også.. samt preampen..

    Dette er en integrert sak som er på audition.. en sak jeg har klødd etter lenge da merket har satt dype spor tidligere...
    Spennende med ny amp, gratulerer :)

    Lov å spørre hvor lenge du har ventet på ny MI og fjernkontroll?
    Jeg er vel ikke blandet de som har ventet lengst.

    Men jeg ønsker å presisere til alle at mitt salg av MI har ingenting med Roar å gjøre, ikke ventetid, kvalitet, lyd eller service.

    Roar har vært ærlig og imøtekommende hele veien. MI23.5 bygget han kjapt mellom slagene og han bygget en MI7 forsterker til meg som han hadde liggende mye ferdig i hyllen sin slik at jeg fikk lyd i venten på mi21 monoblokkene.

    Så jeg kjøpte MI godt innforstått med ventingen, jeg hadde en åpen dialog med Roar hele veien og har ingenting negativt å si om MI.

    Når sant skal sies så har jeg opplevd betydelig dårligere service og og blitt behandlet mye dårligere av godt kjente og etablerte forhandlere og importører. Og jeg har også fått høre det samme av flere. Men klart, Roar er bare en mann og hanner nok enklere å henge ut enn de mer etablerte som er flinkere enn Roar til å framstå som vellykket og store :)


    Dette salget gjøres pga et samlivsbrudd og at jeg nok ender opp i en liten leid leilighet kontra eid enebolig. Det er for å forenkle oppsettet og minimere bokser.


    Neste steg er å selge unna CD spiller og et par minidisk spillere som står her. Også blir høyttalerne vurdert byttet i stativ modeller.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.039
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Førsteinntrykket av Lagrange må jeg si imponerer.
    Absolutt lett å kjenne igjen Heed lyden. Den er kjapp og spenstig men samtidig ikke så påtrengende som mye kan være.
    Instrumenter plasseres rett og den takler det harde like godt som det rolige og akustiske..

    Min største bekymring var at 2x60watt skulle bli lite for jeg vet at System Audio liker litt futt for å blomstre det lille ekstra, men tror ingen hadde tippet at denne saken var under 2x150w når de hører kontrollen den tar på elementene.

    Også må byggekvaliteten nevnes.. tung, solid og tanks er gode ord. Når man betjener volumhjulet og inngangsvelgeren så er det hel ved og null slark, en betydelig vekt i hjulene som virkelig gir en premium følelse.. selv en så solid sak som Marantz pm11s3 hadde ikke en så solid framtoning og følelse av volumhjulet..

    Og smaken er som baken, men jeg syns den er jævlig pen å se på.

    Vis vedlegget 576480
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Ingen som savner XLR inn/ut på en integrert sak til nesten 40k da? Klarer ikke å få meg til å kjøpe en pre uten xlr inn/ut engang jeg, og mange av de er rimelig gamle, sikkert derfor jeg stort sett bare har gamle greier. :p

    Klasse D i den saken der eller?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.039
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ingen som savner XLR inn/ut på en integrert sak til nesten 40k da? Klarer ikke å få meg til å kjøpe en pre uten xlr inn/ut engang jeg, og mange av de er rimelig gamle, sikkert derfor jeg stort sett bare har gamle greier. :p

    Klasse D i den saken der eller?
    Nei kan ikke si at det bekymrer meg.. :) har hatt det nå med MI23.5 og ikke brukt det selv om jeg har en cd spiller med XLR ut..
    streamern er RCA, platespillern RCA.. så da er jeg berget :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.908
    Antall liker
    8.201
    Torget vurderinger
    1

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.039
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn