X-Cell lever i matrixen med katta & Nico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er vel kansje på tide å lage seg en liten galleritråd.
    Har og er vel Klipschoman men har tidligere hatt flere B&W og vært innom en ProAc respons 2.5 clone.. :)

    Dagens oppsett er vel ikke noe å skrive hjem om kontra mange andre anlegg man ser og leser om her inne, men en dag økonomien er 100% der så kansje man tar av sjøl også.

    Av klipscher så kan det vel sies at mye har vært innom hjemmets 4 vegger. Spilte inn en del HT og suber for en lokal leverandør og fikk således smake på mye morro.. og mye morro electronikk.

    Hadde både RF15,RB25,RB35,RF7 og flere sub modeller fra 8 til 12" hjemme på innspilling. Av elektronikk gikk det i Vincent, Consonance, parasound.
    Heftigste opplevelsen var de orginale RF7 på komplett parasound Halo sett... dette svingte noe voldsomt.

    Men av alle disse var det altid RF15 som stakk seg frem som en favoritt.. et slankt og flott kabinett med fine proposisjoner.. også spilte dem over aaaall forventning da det bare er 5,25"... man forventer jo va 6,5", 8" og 10" skal gjøre.. men når noe så søtt å smått kan slamre løst så hinnsides.. da ble jeg solgt.

    I eget eie startet det med et par beskjedene B3 bokhyllesaker på stativ. Disse ble kjørt på en Vincent 226mk2.(masse power).
    Når økonomien tilsa det så kom et par RF25 i hus. disse ble byttet ut med et par RF82.

    Så kom kneika der god elektronikk ble byttet ut med praktiske løsninger og vincenten måtte vike for en Onkyo surround reciver(som er på tur ut døren straks).
    Flyttet fra hus til leilighet å tenkte naboene neppe ville like RF82, så de ble solgt og RF52 ble kjøpt inn(pga tidligere kjærlighet til RF15)

    Disse har jeg nå planer om å bytte ut, og Sonus Faber Venere 1.5 med tilhørende stativer er bestilt, det er også 2stk SVS sb1000 for og fylle på litt i bunn.. ;)

    Av elektronikk så er vincent helt super, consonance imponerte også og jeg har letet etter brukt consonance nå lenge uten å lykkes..
    Så valget falt på et par Vincent sp996 monoblokker som jeg fikk til røverpris(ubrukte), også ble det en Primare I21.
    Dette var planlagt og kjøre i biamping på RF52, men det er noe med primaren som gjør at preout level er litt lavere enn eget volum så biamping funket ikke.. :S

    Når Venerene er i hus starter vel en fase med å finne ut hva man skal beholde av vincent eller primare.. :)

    20141106_123925.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Litt produktbilder av innholdet som båder er her og som er på tur :)

    Kan nevne at på kabelsiden så bruker jeg en Infinite Resolution nettkabel til Primaren. blir nok kjøpt 2 til for vincentene vis disse får være i oppsettet :)
    Kanon bra kabler som absolutt kan anbefales :)
    Har også en Infinite resolution signalkabel fra primaren til vincentene pr i dag.
    Infinite resolution Power Cable.jpg


    Høytalerkabler er fra DH Labs. Silversonic T-14. En veldig god kabel til bra pris. Har testet denne opp mot flere betydelig dyrere kabler(uten å nevne navn) og den klarer seg GODT! :)
    Silversonic t14.jpg


    Ellers så er Primare I21 kjent for flere vil jeg tro.
    High Current Dual Mono Integrated Amplifier.
    Inputs: 4: Unbalanced Stereo - RCA
    Outputs: 1: Unbalanced Record Output - Stereo RCA, 1: Unbalanced Preamp Output - Stereo RCA
    Output Power:
    75 Watts RMS x 2, 20 Hz - 20 kHz, 8 Ω, Both Channels Driven.
    125 Watts RMS x 2, 20 Hz - 20 kHz, 4 Ω, Both Channels Driven
    Mode of Operation: Dual Mono Construction:
    Totally Independent Power Supplies (1 Per Channel)
    Current Capacity 25 Amperes Peak Per Channel
    Frequency response: <10 Hz-100 kHz, -3 dB.
    Full Remote Control
    Finishes: Satin Black or Titanium
    Dimensions: W 430mm x D 385mm x H 100mm (With Feet)
    Weight 13.5kg

    Primare i21.jpg


    Vincent SP996 er noen trivelige små monoblokker som jeg personlig liker godt.
    Specifikationer
    - Frequency range: 20 Hz - 20 kHz +/- 0.5 dB
    - Nominal output power 8 Ohm: 125 Watt
    - Nominal output power 4 Ohm RMS: 170 Watt
    - Total harmonic distortion: < 0.1 % max. (1 kHz, 1 Watt)
    - Input sensitivity: 1.2 V
    - Signal-to-Noise Ratio: > 95 dB
    - Input Impedance: 47 kOhm
    - Mains supply: 230 V/50 Hz
    - Dimensions (W x H x D): 88 x 230 x 220 mm
    - Weight: 5 kg
    Vincent sp996.jpg


    Sonus Faber Venere 1.5 gleder jeg meg til å bli kjent med.. fine og se på i allefall :)
    Venere 1.5.jpg


    SVS SB-1000 virker som en grei sub til prisen. 12" 300w og relativt kompakt i størrelse.. Gleder meg til denne også, spesielt med 2stk! :)
    svs sb1000.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Da var nettfilter og noen bedre banaplugger kjøpt inn. Skal kjøpe 2 sett til av denne pluggen om den er bra slik at jeg kan lage meg en grei kabel fra høytalerne og ned til sub'ene også når alt skal monteres opp :)

    20141113_031128.jpg


    Skal fiske bedre bilder ettervært :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Venere 1.5 med stativer og 2stk svs sb1000 er bestilt ja.. men akurat nå vurderer jeg sterkt og avbestille venere 1.5 og gå for 2.5 som skulle selges billig sørpå.. :) det frister voldsomt faktisk.. :)

    Regner med subene sendes i morgen, Lsound ringte og sa han bare hadde 1 på lager og fikk flere inn på fredag, så håper dem går i posten da :)
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    stua er vel ca 35 kvadrat.. 5x7 meter eller no.. firkanta rom.. anlegget står på en av langveggene så har 4,5meter fra HT til sweetspot. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    joda, vil tro det skal bli sving i huset med dem.. :) blir morro og høre hva man får til med tanke på integrering med høytalerne.. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Da aktiviteten her inne stortsett bare består av meg så får jeg vel fortsette og holde det gående :)

    Fikk hyggelig SMS fra soundgarden at høytalerne og stativene var kommer, men det er enda 9 dager til jeg skal på langtur og hente dem... :mad:
    Klarer jeg vente så lenge?? NEI, det blir en telefon i morgen og får han til å putte alt i posten :)

    Sub'ene går i posten i morgen og dukke vel opp her mot slutten av uken også så ja.. :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det kommer seg sikkert etterhvert.

    Du får eventuelt legge ut litt dramatikk og ramaskrik fra hverdagen. Mange lesere som interesserer seg, da. Kan man jo pent se på andre tråder her på forumet. Du kan eventuelt invitere til en kabeldebatt?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hahaha. en kabel debatt faktisk.. :) Trodde faktisk folk skulle slenge seg på og krangle litt kabel når jeg la ut hva utstyret besto av... Regna sterkt med at det ville komme reaksjoner på høytalerkabelen osv osv, Men stille ble det.. ;)

    Ellers kan man si at det er jo pent vær ute.. og utsikten bak sweetspot er upåklagelig ;)
    20141116_140344.jpg


    Videre så dukker det kansje opp en forsterker til i racket om noen uker vis ting går som jeg vil :) når sonusene er på plass så skal det lyttet kritisk til om Vincent eller Primare gjør best jobb, det som svikter havner på Torget her og noe annet morro kommer inn :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    En liten videosnutt av litt spilling på anlegget i dag mens man reiv gammel sofaen ut og venter på ny sweetspot plass ;)

     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    JAAAAA.. da var subene sendt fra Lsound. Også snakket med Soundgarden i tromsø så sonusene er puttet i posten der oppe også.. :)

    Kjenner en følelse av juleglede komme snikende.. :)

    Og siden jeg har fått høre at jeg kan være sta som et esel(skjønner neimen ikke hvorfor) så måtte jeg ut og handle noen flotte puter for å ha i den nye sofaen.. :)

    eselputer.jpg
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Det finnes vel en uskreven regel at kabler og alt annet dilldall det kan bli diskusjoner av er noenlunde fredet i slike tråder og det er kanskje like greit ?

    Gratulerer med subbere!
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det finnes vel en uskreven regel at kabler og alt annet dilldall det kan bli diskusjoner av er noenlunde fredet i slike tråder og det er kanskje like greit ?

    Gratulerer med subbere!
    '

    Det vil jeg håpe det gjør.. for å diskutere sånt er noe som aldri vil ta slutt.. men det er vel egentli på lik linje med ALT innenfor hifi.. noen mener Luxman er verdens beste og noen mener Conrad Johnson..

    Jeg tror nok jeg havner i den kategorien som ikke helt klarer å høre forskjell på en god høytalerkabel til 3000 kr og en til 120.000kr.. :)

    Men vel bevares, er morro og lese om anleggene til folk som har brukt i million klassen på utstyr.. :)

    Takk, gleder meg til å høre alt når det er på plass.. er spent på å se hvor lang tid Bring klarer å bruke fra sørlandet og opp hit.. :) også posten da som sikkert blir og bruke 5 dager på å få høytalerane fra tromsø og hit(3timer med bil) :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    MEN, jeg hører klar forskjell på drit kabler og noen hakk opp ja.. :) en god nettkabel kan gjøre underverker faktisk.. så jeg kjører ikke orginalt :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja da sitter man her.. med 2 sporings nr og venter på julekvelden :) fysj så jeg gleder meg. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Da har man gått på med stålforakt og revet ned alt! :)

    20141119_201410.jpg


    TV'n er kommet på veggen slit at det blir bedre plass til hifi utstyr i racket. racket er også modifisert og nederste plate er smalet inn fra 120cm til bare 80cm :)
    Dette frigjør plass til 2stk SVS'er som er på tur :)

    Topp platen beholdes 120cm brei slik at det blir bedre plass til utstyr! :)

    Slik ser det ut nå:

    20141119_210658.jpg


    Også ryddet litt i kabel rotet og fått koblet opp Monster cabels sin nettfilter.
    Satt også på Monster Cable bananplugger på HT kablene. Det var bra kvalitet på de pluggene gitt!! :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Pent RF52mk2 jo helt fantastiske, og et funn til prisen!
    DET har du helt rett i.. er noen fantastiske høytalere som bare imponerer å imponerer.
    Disse kommer nok til å bli solgt da Sonus Faber er på tur inn :) skal bli morro og prøve noe annet etter 8år med Klipsch(B3,RF25,RF82 og RF52)! :)


    spennende lesning. skall bli kul att höra hur det blir när det är klart.
    Ja tror dette kan bli meget KUL! :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Jeg ville plassert RF-52 på kottet til en senere anledning. Men, det er bare meg. De koster så lite. Ta vare på de.

    Jeg har angret på 3 ting jeg har solgt siden juni. Det er ikke alltid det lønner seg tenkte kortsiktig. Jeg er et levende bevis på det. Bare et lite velment råd :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Blir spennende dette, SF lager jo nydelige høyttalere. Og du har 2 forskjellige forsterkere du kan prøve de ut på. Spennende og se hvem du velger.
     

    leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Den TV benken er den bare stablet eller er det noen for for fester/skruer?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da har man gått på med stålforakt og revet ned alt! :)

    Vis vedlegget 289979

    TV'n er kommet på veggen slit at det blir bedre plass til hifi utstyr i racket. racket er også modifisert og nederste plate er smalet inn fra 120cm til bare 80cm :)
    Dette frigjør plass til 2stk SVS'er som er på tur :)

    Topp platen beholdes 120cm brei slik at det blir bedre plass til utstyr! :)

    Slik ser det ut nå:

    Vis vedlegget 289981

    Også ryddet litt i kabel rotet og fått koblet opp Monster cabels sin nettfilter.
    Satt også på Monster Cable bananplugger på HT kablene. Det var bra kvalitet på de pluggene gitt!! :)
    Dette blir bra, to SF Venere og to sub' er innenfor blir flott;)
    Har 2 stk ditto stående og venter på at stua blir klar her hjemme også, skal prøve de alene først, men ser mulighet for en eller to små REL om behovet er der.

    gismo
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Blir spennende dette, SF lager jo nydelige høyttalere. Og du har 2 forskjellige forsterkere du kan prøve de ut på. Spennende og se hvem du velger.
    Ja blir morro og se, RF52 låter nok litt bedre med Vincent.. er mere punch da og diskanten er ikke over the top.. primaren skriker litt syns jeg :)

    Kan også nevne at det kommer til å bli enda en forsterker i hus om ikke så lenge som også skal få prøve seg, :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Den TV benken er den bare stablet eller er det noen for for fester/skruer?
    Den er bare stablet ja, med noen tynne dempematter mellom alle "ledd". Står meget stabilt og rikker seg ikke! :)

    Jeg ville plassert RF-52 på kottet til en senere anledning. Men, det er bare meg. De koster så lite. Ta vare på de.

    Jeg har angret på 3 ting jeg har solgt siden juni. Det er ikke alltid det lønner seg tenkte kortsiktig. Jeg er et levende bevis på det. Bare et lite velment råd :)
    Det er nok fare for at dem havner i et system 2 ja.. :)

    Dette blir bra, to SF Venere og to sub' er innenfor blir flott;)
    Har 2 stk ditto stående og venter på at stua blir klar her hjemme også, skal prøve de alene først, men ser mulighet for en eller to små REL om behovet er der.

    gismo
    Jepp, sub'ene blir pent plassert atme racket med SF utfor :) gleder meg VELDIG til og teste ut! :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tja, da har jeg leka meg litt med (mobil)kamera.. gidda ikke finne noen av de andre :)

    20141120_005430.jpg

    20141120_005508.jpg


    Tok noen bilder av blokkene også, men de blir bare snudd feil vei her inne.. :S

    20141120_005725.jpg

    Dette bildet får være på skakke, slike drikkevarer nytes i alle vinkler! :)
     

    Vedlegg

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tja.. da var Julaften del 1 i gang.. :) Fikk hyggelig melding tidligere i dag og hoppe i buksene og hentet pakker.. ;)

    20141120_151326.jpg


    20141120_151524.jpg


    20141120_151542.jpg


    20141120_151648.jpg


    20141120_153409.jpg


    20141120_160459.jpg


    20141120_151331.jpg


    Godt pakket og bra kvalitet.. ;)

    20141120_160631.jpg


    20141120_162921.jpg


    Nå INNSPILLING!! :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tja, dem åpner seg jo mer å mer opp :)

    Pen lyd, skjønner hva 6moon testern mente med at dette ble han ikke lei av å høre på :)
    MEN, forsterker prøvene viser for at Vincent IKKE passer til disse.. Diskanten havner i baksætet og forsvinner i det store bildet.
    Primaren gjør en relativt god jobb heldigvis... åpen og detaljert lyd, en varm og god diskant, mellomtonen er fantastisk... og det bor faktisk litt bass i disse også :)

    Blir morro og høre når subene også er på plass og hjelper til helt i bunn... :)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Grattis med flotte stativ ht'er til betalbar pris. Skal bli morsomt å lese om erfaringene her da jeg regner med lydsignaturen er ganske stikk motsatt av Klipsch.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Grattis med flotte stativ ht'er til betalbar pris. Skal bli morsomt å lese om erfaringene her da jeg regner med lydsignaturen er ganske stikk motsatt av Klipsch.
    DET har du helt rett i.. Klipsch er dB dB dB.. :) hylende diskant og såklart mye morro-faktor i..

    Men må si det er behagelig og høre en silkediskant igjen.. det er litt mykere og mere fløyel.. Samtidig så er det jo litt overraskende bass i disse også og en fantastisk mellomtone..

    Men, totalt sett kan det vel oppsummeres med at Sonus er fabelaktig detaljert.. det kommer fram mye i musikken man ikke har lagt merke til før.
    Må nok venne meg til at Volumet ikke når klipsch-høyder, men når man ser på totale antall timer forran anlegget så er det vel bare 2-3% som har gått med til total meltdown og sykelige volumer! :)

    Akurat nå ruller Seasick Steve ut av anlegget.. og gitarstrengene har vel aldri vært så detaljerte.. :)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Har gått Klipsch RF -> Detaljert HT -> Klipsch RF ruta frem og tilbake mange ganger, sjønner meget godt hva du snakker om, og sjønner det andre veien også den dagen man savner driv og smekk.

    Nyt dagene med nytt i hus, vi venter på flere bilder, det er alltid gøy !!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn