X-Cell lever i matrixen med katta & Nico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    En kromklump til å bli glad i i allefall..
    Dyktig til å gjøre jobben sin

    Eneste minuset jeg kan si å finne er at den originale fjernkontrollen ikke er et mesterverk :)

    Continuum-S2-3Q (1).jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Kanskje man bare skal stenge denne tråden nå.. for det er merkelig rolig her med oppsettet som står her.
    Byttesyken er vel så nært kurert som den kan bli..

    Eller skal man ta unødvendige sjanser og prøve seg mere fram? 😂

    Godt med ro, men kan det bli for kjedelig? :)
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Hvem prøver du lure nå? :unsure: ingen av oss to greier å sitte stille i båten uansett hvor bra ting låter....
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hvem prøver du lure nå? :unsure: ingen av oss to greier å sitte stille i båten uansett hvor bra ting låter....
    Joda, jeg klarer veldig fint å sitte stille med dagens grunn oppsett(forsterker og høyttalere).

    Om jeg skulle gjort noe så er det nok forbedring av kilder.. og kanskje en gang i framtiden en annen retning på subber.. :)

    Pr nå er en bedre streamer/dac det eneste som er planlagt..
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Joda, jeg klarer veldig fint å sitte stille med dagens grunn oppsett(forsterker og høyttalere).

    Om jeg skulle gjort noe så er det nok forbedring av kilder.. og kanskje en gang i framtiden en annen retning på subber.. :)

    Pr nå er en bedre streamer/dac det eneste som er planlagt..
    Jeg vedder 500.- på at du har byttet ut noe innen 1år...
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tja.. jeg tror faktisk ikke et år skal være et problem :)

    Ingenting der ute jeg kunne tenkt meg egentlig.

    Skulle jeg vært helt ærlig så hadde jeg nok godtatt en byttehandel med Jeff mot et sett med aw180 og en ec4.8 preamp.. bare fordi det er et sånn gammelt "drømme" oppsett..

    Men det dukker nok neppe opp :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hehe.. det regner jeg med han tok som en selvfølge ;)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    T-1 har faktisk ymtet frempå om at forsterker, dac og høyttalere står trygt. Men det har han sagt før også 😂
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Joda, det har vel jeg også sagt..

    Men jeg har faktisk aldri følt en sånn ro jeg gjør nå.. så kanskje man klarer det umulige?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Alltid godt å starte uken med fri @Seskage .

    Personlig så er arbeidslivet bare blitt en salig grøt her pga hjemmekontor i 2,5år nå.. så vet ikke om jeg alltid er på jobb eller alltid egentlig har fri 😂😂
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Jobber i turnus, så har fire dager fri denne helgen. Men man må jo betale en pris for det også, jobbing neste helg.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja turnus har jeg også styrt med en gang i tiden.. har sine gode og dårlige sider :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    En av de dårlige sidene er en fullstendig ødelagt døgnrytme. Har jobbet treskiftsturnus fra 1989 til 2012 og toskifts fra 2012.
    Hjalp litt å slippe nattevakter, men kommer vel aldri til å bli noe A menneske 🤣
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    ettermiddag og natt er helt perfekt.. formiddags skiftene som var ei mare for min del :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Morro og se alle diskusjonene som skjer her inne på forumet..

    "forsterkere, hva gjelder", "hvem kan høytalere" osv.. egentlig pur komiske titler og spørsmål.

    Det er mer eller mindre umulig å kunne diskutere dette på et forum og få et godt svar alle kan enes om.
    For et av de viktigste premissene i denne hobbyen eller galskapen er våre ØRER som ikke er like og totalt individuelle..
    Ifølge Darko så er rommet den viktigste komponenten du har, men jeg vil heller si at ørene er det viktigste.

    For meg selv kan jeg bare si at jeg liker og har likt alle klasser av forsterkere som har vært innom... Klasse a, ab og D.
    Jeg har også likt veldig mange høytalere som har vært her. Det er egentlig bare noen få jeg totalt har mislikt.

    Noen høyttaler merker har jeg også likt noen modeller veldig godt, men mislikt andre modeller. Så det er overhode ikke bankers at liker man en modell så funker resten også. Det beste eksempelet der er Vienna Acoustics for min del.. Hayden GSE digget jeg vilt.. Beethoven Baby GSE var totalt bom og ikke etter mine ører.

    Og Pris er heller ikke synonymt med god lyd etter min erfaring.

    Et av de absolutt mest musikalske oppsettene som var her og fikk mye mer spilletid enn masse annet var Tandberg Troll med Klipsch RP150m. Makan til musikkglede og morro. Samtidig som det oppsettet sto på kontoret(som nå er mitt lydrom fram til flytting) så sto Sonus Faber Olympica 1 i stuen..
    Vel, Sonus faber olympica 1 er ikke noe høydare i mine ører.. til prisen egentlig en skuffelse..


    Så ja, morro og lese diskusjonen som pågår... Men alle glemmer det viktigste som er ørene.. totalt ulike på oss alle.. musikksmaken.. totalt ulik osv osv osv..


    Så godt nyttår ønskes fra surkuken i nord :)
    Han som går totalt mot strømmen og nyter en alt for dyr klasse D forsterker(hvordan i all verden går det ann?), et par billige micro monitorer som jeg syns spiller bedre enn det meste jeg har hørt.. og 2 små micro subber som i de flestes øyne ikke er subber engang.. og alt dette uten en DAC og bare med google cromecast..
    Og en billig platespiller som de fleste overser i sin søken..

    Jaja.. jeg er nok ikke en audiofil ;)
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Tja.. jeg tror faktisk ikke et år skal være et problem :)

    Ingenting der ute jeg kunne tenkt meg egentlig.

    Skulle jeg vært helt ærlig så hadde jeg nok godtatt en byttehandel med Jeff mot et sett med aw180 og en ec4.8 preamp.. bare fordi det er et sånn gammelt "drømme" oppsett..

    Men det dukker nok neppe opp :)
    Kremt.. 😜
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Tja.. jeg tror faktisk ikke et år skal være et problem :)

    Ingenting der ute jeg kunne tenkt meg egentlig.

    Skulle jeg vært helt ærlig så hadde jeg nok godtatt en byttehandel med Jeff mot et sett med aw180 og en ec4.8 preamp.. bare fordi det er et sånn gammelt "drømme" oppsett..

    Men det dukker nok neppe opp :)
    EC 4,8 dreper lyden i AW 180 så en pre med rør er og anbefale,eller en Karan😅.
    Helt seriøst så er ikke 4.8 god nok for AW 180 ampene du får mere av alt med en annen preamp,men prøv gjerne selv😜
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    EC 4,8 dreper lyden i AW 180 så en pre med rør er og anbefale,eller en Karan😅.
    Helt seriøst så er ikke 4.8 god nok for AW 180 ampene du får mere av alt med en annen preamp,men prøv gjerne selv😜
    Blir nok ikke noe man prøver uansett :) aw180 gjerne.. men som preamp hadde vel en mi23.5 stått øverst vis ikke rør er mulig.. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    EC 4,8 dreper lyden i AW 180 så en pre med rør er og anbefale,eller en Karan😅.
    Helt seriøst så er ikke 4.8 god nok for AW 180 ampene du får mere av alt med en annen preamp,men prøv gjerne selv😜
    Og Jeff som står her gjør ikke noe galt :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Og Jeff som står her gjør ikke noe galt :)
    Jeg har jo testet den her på SF,så ja jeg vet hvordan den låter😜. Den gjør ikke noe galt men den er ikke noe fyrverkeri av en amp heller😁. AW 180 med Karan pre er det😉.

    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg har jo testet den her på SF,så ja jeg vet hvordan den låter😜. Den gjør ikke noe galt men den er ikke noe fyrverkeri av en amp heller😁. AW 180 med Karan pre er det😉.

    O
    Det var nok SF sin skyld siden det ikke akkurat er noe fyrverkeri av noen høytalere 😂
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det var nok SF sin skyld siden det ikke akkurat er noe fyrverkeri av noen høytalere 😂
    De kan godt være det,med rett forsterkeri😉. AW 180 fikk de til å virkelig til å spille musikk som ingen andre amper her har klart før. Luxman har vært nærmest 😁

    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    De kan godt være det,med rett forsterkeri😉. AW 180 fikk de til å virkelig til å spille musikk som ingen andre amper her har klart før. Luxman har vært nærmest 😁

    O
    Rett matching er nok viktig :) også var det ørene ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jaja.. skal dumpe litt frustrasjon ut i tråden..

    Audiocompaniet er et firma jeg ikke kan anbefale noen å handle med.. direkte uprofesjonell og grenseland svindlere..

    Kjøpte 2stk element der til palladium. Og jeg regnet med at dette var 2 nye element siden ingen annen i fo ble gitt.. det viser seg at det bare var et nytt element og et brukt.. det brukte viser seg å ha samme problem som de gamle med at gummi var sprukket.

    Audiocompaniet var kjapp å respondere når man ønsket å kjøpe noe.. når man tar kontakt og gir beskjed om at et element var defekt så uteblir svar totalt.

    Har sendt flere e-poster. Forsøkt ringe osv.. null svar.
    Uprofesjonelt er mildt sagt.

    Så vis noen som er innom tråden min kjenner eller har noe kontakt med audiocompaniet kunne gitt dem et spark på leggen og minne dem på at de godt kunne refundert meg pengene for det defekte elementet så hadde det vært fint. For meg tørr de tydeligvis ikke svare.

    Og som tilleggsinformasjon, jeg har hatt en hyggelig og trivelig tone i alle mine e-poster. Men nå blir det ikke det lenger :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    og en liten som strekker litt på elementene :)

     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Grei utsikt..
    IMG_20210109_101654.jpg


    Og akkurat til venstre for bildet var det en malmbåt på vei inn som plutselig heiv seg på hornet og begynte med en brå 180grader... Trodde først det var øvelse men..

    Screenshot_20210109-194110.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn