X-Cell lever i matrixen med katta & Nico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Den finnes den også.. så det går heller litt på prioriteringer :) kredittkort ville vel vært en løsning mange hadde brukt.. men er sterk motstander av slikt :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.824
    Antall liker
    50.758
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Den finnes den også.. så det går heller litt på prioriteringer :) kredittkort ville vel vært en løsning mange hadde brukt.. men er sterk motstander av slikt :)
    Flink gutt! Kreditkort og gjeld er noe dritt. Har selv ikke en eneste krone i lån.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.824
    Antall liker
    50.758
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Den finnes den også.. så det går heller litt på prioriteringer :) kredittkort ville vel vært en løsning mange hadde brukt.. men er sterk motstander av slikt :)
    Flink gutt! Kreditkort og gjeld er noe dritt. Har selv ikke en eneste krone i lån.

    O
    Gjeld har jeg nok av, betaler godt for å ha vært en bajas i 20åra :) men er man med på leken må man tåle streken :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    En kort sommerferie snart over.. ting må tydeligvis være ganske så ok på anleggsfronten da jeg plutselig tok meg i at jeg ikke har tittet på torget eller finn på flere uker..

    Ja primare skal ut og MI effekt skal inn, men ingen krise om det drøyer.. låter bra og vil bli bedre :)

    Ha en videre flott sommer :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    Radiorør skal visstnok ha gode egenskaper i forhold til EMP, som elektromagnetiske våpen eller kjernefysiske skaper ved detonasjon. Det er viktig når det smeller i alle retninger og man forsøker å holde ting gående.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det kan nok stemme. Ifølge teksten ble den lille søte sorte brukt i JAS Viggen j35.

    Tunnan beskuet av junior
    IMG_20180708_133755-1664x1248.jpg


    JAS lansen
    IMG_20180708_134238-1664x1248.jpg


    Junior med den ikoniske JAS Draken
    IMG_20180708_134413-1664x1248.jpg


    Noen utgaver av JAS Viggen
    Den grå er en Attack Viggen, altså fighter utgaven. Den grønne 2seteren et tidligere skolefly som er bygget om til en såkalt Telekrigs Viggen. Her er baksetesjåføren utrustet med flere våpen for å jamme signaler osv.
    IMG_20180708_134802-1536x864.jpg
    IMG_20180708_134559-1920x1080.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Kansje teste spiller nr 2... ;)

    Denne har vel fått nok skryt :)
    IMG_20180717_161618-1664x1248.jpg

    Ingenting negativt å komme med om denne.. serdeles likanes
    IMG_20180717_161636-1664x1248.jpg

    Flott live plate fra mitt favoritt band
    IMG_20180717_163156-1664x1248.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Når først mitt favoritt band slo på stortromma med 2 kjempe konserter med symphoni orkester osv og man ikke fikk være tilstede å se det live.. ja da kjøper man den største og mest limitede boksen :)

    AB-RAH_DVD-CD-VINYL-SETLIST_BLACK-BUNDLE2_1296x.png
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    morro med litt vinyl :) synd man får brukt anlegget så alt for lite nå både pga det gode været og den lille tornadoen av ei jente på 8månder :)

    men men, må si jeg trives bare med å se på palladiumene også.. flotte møbler! :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    Unger kan finne på mye rart.
     

    slendrian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    175
    Antall liker
    135
    Sted
    Rødøy
    morro med litt vinyl :) synd man får brukt anlegget så alt for lite nå både pga det gode været og den lille tornadoen av ei jente på 8månder :)

    men men, må si jeg trives bare med å se på palladiumene også.. flotte møbler! :)
    Trodde klåfingre var et guttefenomen helt til jeg fikk minste jentungen... :rolleyes:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Kabel debatten som går rundt paradox er litt underholdende.

    Glad jeg har funnet meg et merke som ikke koster heroin samt at de lager alt selv.. ikke pynter griser
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.715
    Antall liker
    10.168
    Sted
    London
    Kabel debatten som går rundt paradox er litt underholdende.

    Glad jeg har funnet meg et merke som ikke koster heroin samt at de lager alt selv.. ikke pynter griser
    Den er god underholdning, men det er litt merkelig at det er så mange kabeldebatter på HFS. Kabler er helt klart en fetisj for noen... :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Kabel debatten som går rundt paradox er litt underholdende.

    Glad jeg har funnet meg et merke som ikke koster heroin samt at de lager alt selv.. ikke pynter griser
    Den er god underholdning, men det er litt merkelig at det er så mange kabeldebatter på HFS. Kabler er helt klart en fetisj for noen... :)
    Absolutt en fetish ja.. har et merke jeg har holdt meg til i mange år, Dh Labs silversonic, de lager alt selv... Ikke kjøpkabel som er pyntet :)
    Også har Blue jeans fått innpass som billig og bra no bullshit greier.. siste som kom inn er audioquest, vet ikke mye om dem, men de låter ok :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt litt av hvert av kabler opp gjennom årene. Blir mest skeptisk når prisen forsvinner opp i taket. Men pr. i dag så er jeg egentlig overrasket over at romkorreksjon er såpass lite utbredt innen "tradisjonell" stereo. Det ville løst mye av problemene mange søker løst gjennom kabelbytter.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tja.. det finnes vel mange veier til Rom
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.715
    Antall liker
    10.168
    Sted
    London
    Equalizer, f.eks.
    Husker jeg lånte en Technics equalizer på slutten av 80-tallet - var artig å leke med, men ble aldri helt komfortabel med den og den gikk tilbake til butikken / distributør. Testet og ett par forsterkere (med tonekontroller) og fant dette en bedre oppgradering
    Var i grunnen heldig med hvor jeg bodde. Technics distributør hadde kontor/varelager der i gamle dager :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tone kontroll kan hjelpe, men har vel på alle forsterkere som har hatt den muligheten bestandig brukt pure direct eller hva det nå måtte hete på de ulike ;)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    Equalizer, f.eks.
    Husker jeg lånte en Technics equalizer på slutten av 80-tallet - var artig å leke med, men ble aldri helt komfortabel med den og den gikk tilbake til butikken / distributør. Testet og ett par forsterkere (med tonekontroller) og fant dette en bedre oppgradering
    Var i grunnen heldig med hvor jeg bodde. Technics distributør hadde kontor/varelager der i gamle dager :)
    Egentlig undrer jeg meg litt over at tross utviklingen de siste 20 år, så er det lite "romkorreksjon" i stereo. Innen surrirundt, finner man det i veldig rimelige produkter.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.715
    Antall liker
    10.168
    Sted
    London
    Equalizer, f.eks.
    Husker jeg lånte en Technics equalizer på slutten av 80-tallet - var artig å leke med, men ble aldri helt komfortabel med den og den gikk tilbake til butikken / distributør. Testet og ett par forsterkere (med tonekontroller) og fant dette en bedre oppgradering
    Var i grunnen heldig med hvor jeg bodde. Technics distributør hadde kontor/varelager der i gamle dager :)
    Egentlig undrer jeg meg litt over at tross utviklingen de siste 20 år, så er det lite "romkorreksjon" i stereo. Innen surrirundt, finner man det i veldig rimelige produkter.
    Har hatt en ide om å teste Yamaha MusicCast R-N803D. Denne har romkorreksjon innebygd.
    Tror ikke den er av samme kvalitet som min Musical Fidelity, men har lyst til å sjekke om jeg merker forskjell - og om jeg liker lyden bedre etter korreksjon.
    Fra Yamaha:

    For the first time in a Hi-Fi receiver, the R-N803D is equipped with the Yamaha Parametric room Acoustic Optimiser (YPAO), a famed technology used in Yamaha's AV receivers. It measures the shape of the room, the material of the wall and the position of the speaker, and then automatically adjusts the sound to create the ideal response and sonic quality. The unit also features other advanced YPAO functions, including YPAO™-R.S.C (Reflected Sound Control), which actively corrects the important early reflection sounds that greatly influence sound quality, and YPAO Volume, which applies exceptionally high-precision EQ (equalisation), with 192 kHz / 64-bit operation. The result? You can create an ideal listening environment right in your home, just like that of a professional audio listening room
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    Equalizer, f.eks.
    Husker jeg lånte en Technics equalizer på slutten av 80-tallet - var artig å leke med, men ble aldri helt komfortabel med den og den gikk tilbake til butikken / distributør. Testet og ett par forsterkere (med tonekontroller) og fant dette en bedre oppgradering
    Var i grunnen heldig med hvor jeg bodde. Technics distributør hadde kontor/varelager der i gamle dager :)
    Egentlig undrer jeg meg litt over at tross utviklingen de siste 20 år, så er det lite "romkorreksjon" i stereo. Innen surrirundt, finner man det i veldig rimelige produkter.
    Har hatt en ide om å teste Yamaha MusicCast R-N803D. Denne har romkorreksjon innebygd.
    Tror ikke den er av samme kvalitet som min Musical Fidelity, men har lyst til å sjekke om jeg merker forskjell - og om jeg liker lyden bedre etter korreksjon.
    Fra Yamaha:

    For the first time in a Hi-Fi receiver, the R-N803D is equipped with the Yamaha Parametric room Acoustic Optimiser (YPAO), a famed technology used in Yamaha's AV receivers. It measures the shape of the room, the material of the wall and the position of the speaker, and then automatically adjusts the sound to create the ideal response and sonic quality. The unit also features other advanced YPAO functions, including YPAO™-R.S.C (Reflected Sound Control), which actively corrects the important early reflection sounds that greatly influence sound quality, and YPAO Volume, which applies exceptionally high-precision EQ (equalisation), with 192 kHz / 64-bit operation. The result? You can create an ideal listening environment right in your home, just like that of a professional audio listening room
    Det gått meg hus forbi at Yamaha har en stereo-forsterker, eller receiver, som har YPAO. Nå ble til og med jeg litt nysgjerrig.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Da ser det ut til at Primare havner i Madrid.. så ikke den helt komme.. men men ;)

    Så i vente på mine nye og litt grovere ting trenger jeg en integrert, billig vente Amp... Noen forslag der ute? Burde jo klare å sparke greit liv i klipschene og eventuelt Proac klonene.. begge er sulten på strøm :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da ser det ut til at Primare havner i Madrid.. så ikke den helt komme.. men men ;)

    Så i vente på mine nye og litt grovere ting trenger jeg en integrert, billig vente Amp... Noen forslag der ute? Burde jo klare å sparke greit liv i klipschene og eventuelt Proac klonene.. begge er sulten på strøm :)
    Er dette via PayPal?
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Så i vente på mine nye og litt grovere ting trenger jeg en integrert, billig vente Amp... Noen forslag der ute? Burde jo klare å sparke greit liv i klipschene og eventuelt Proac klonene.. begge er sulten på strøm :)
    Abrahamsen V2.0 up? Stor psu samtidig lett og like lydmessig.
    Omsettes ofte på brukten - lett og kjøpe, lett og selge ;-)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Da ser det ut til at Primare havner i Madrid.. så ikke den helt komme.. men men ;)

    Så i vente på mine nye og litt grovere ting trenger jeg en integrert, billig vente Amp... Noen forslag der ute? Burde jo klare å sparke greit liv i klipschene og eventuelt Proac klonene.. begge er sulten på strøm :)
    Er dette via PayPal?
    Ja, jeg sendte faktura via Paypal.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    Er det ikke dyrt å shippe ut av landet da?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Vet ikke hva det kom på.. han har fikset med TNT.. de kommer å henter den her når pengene er på konto.. dvs pengene er på Paypal, og jeg har lagt inn flytting til min bank konto.. tar 1-2 virkedager
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn