Wolf von Langa hos Hagto Audio

Er veldig glad i små rørforsterkere og har lenge kikket etter lettdrevne høyttalere som kunne spille sammen med disse uten å være store plasskrevende hornhøyttalere. Har nå hatt Wolf von Langa sine Son høyttalere noen måneder og er helt frelst. Snuste på disse høyttalerene lenge. På Munchenmessa i 2015 når Air Tight spillte på dem var jeg ikke helt overbevist, men på messa i 2016 spilte de fantastisk. Da demonstrerte Wolf von Langa dem selv sammen med Thomas Mayer og hans berømte forsterkere. Veldig få høyttalre jeg har hørt gir slikt nærvær til musikken. Syntes dette var den beste lyden på messa og vendte stadig tilbake til rommet deres.
De er lettdrevne på 95db så de spiller flott sammen med mine små rørforsterkere. De er små og stuevennlige. De spiller dypt med god bass. De er veldig dynamiske med sine elektromagnetiske bass/mellomtonedrivere og de har utstrakt, åpen, og deilig diskant med sine modifierte bånddiskanter laget av Mundorf.
Hagto Audio er nå distributør for disse i Norge.

Wolf von Langa: MODERN FIELD-COIL SPEAKERS | Wolf von Langa

Priser: HagtoAudio
 

Vedlegg

Kommentarer

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.424
Antall liker
12.957
Og det spilte musikk på en overbevisende og vanedannende måte under Horten messa 2016.

Men si meg Hagto, var jeg helt svimmel med altfor store ølbriller siden jeg ikke klarte og fokusere på eders blide åsyn under messa i Munchen i fjor?
Dog ligger det noe og spinner på floppy discen om Munchen.
Hmmmmmmm......i alle fulle fall.

Til lykke med agenturet :cool:
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
interessant!
svinger innom ilpa våren, satser på å besøke gutta i egersund i samme slengen.
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
517
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Og det spilte musikk på en overbevisende og vanedannende måte under Horten messa 2016.

Men si meg Hagto, var jeg helt svimmel med altfor store ølbriller siden jeg ikke klarte og fokusere på eders blide åsyn under messa i Munchen i fjor?
Dog ligger det noe og spinner på floppy discen om Munchen.
Hmmmmmmm......i alle fulle fall.

Til lykke med agenturet :cool:
Tusen takk Powern. Traff noen nordmenn i Munchen men vi må ha gått rundt hverandre. Mange rom og mye å se på.....
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Field coil?
Finnes det noe mer teknisk informasjon om dette.
Fant ikke noe på nettsiden.......hvis det ikke var kamuflert i den tyske teksten da.
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
517
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Field coil?
Finnes det noe mer teknisk informasjon om dette.
Fant ikke noe på nettsiden.......hvis det ikke var kamuflert i den tyske teksten da.
De bruker elektromagnetiske bassdrivere. Disse må ha ekstern strømkilde for å drives (følger med). Gammel teknologi men skal ha fordeler i forhold til kraft, følsomhet, og dynamikk.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Field coil?
Finnes det noe mer teknisk informasjon om dette.
Fant ikke noe på nettsiden.......hvis det ikke var kamuflert i den tyske teksten da.
De bruker elektromagnetiske bassdrivere. Disse må ha ekstern strømkilde for å drives (følger med). Gammel teknologi men skal ha fordeler i forhold til kraft, følsomhet, og dynamikk.
Jo da.
Tenkte kanskje de hadde skrevet noe for de interesserte siden det ikke er en vanlig teknikk.
Det er minst en her på HFS som driver med dette. Lang vei til mål..........
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
517
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Field coil?
Finnes det noe mer teknisk informasjon om dette.
Fant ikke noe på nettsiden.......hvis det ikke var kamuflert i den tyske teksten da.
De bruker elektromagnetiske bassdrivere. Disse må ha ekstern strømkilde for å drives (følger med). Gammel teknologi men skal ha fordeler i forhold til kraft, følsomhet, og dynamikk.
Jo da.
Tenkte kanskje de hadde skrevet noe for de interesserte siden det ikke er en vanlig teknikk.
Det er minst en her på HFS som driver med dette. Lang vei til mål..........
Wolf von Langa regnes nok for den fremste på dette feltet i dag og har brukt mange år på å utvikle sine meget berømte drivere.
Kaiser Acoustic med sine Kawero høyttalere har snudd nå og kommer også med helt ny reference høyttaler til Munchenmessa i år med Wolf von Langa sine drivere.

Det står litt om teknikken rundt deres strømforsyning på Wolf von Langa sin hjemmeside: Wolf von Langa | FIELD COIL CURRENT SOURCE
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.068
Antall liker
3.049
Torget vurderinger
2
Ser spennende ut ja, og kudos til Hagto for å finne nye spennede ting, men jeg irriterer meg alltid over Promobilder som ikke forteller den hele sannheten om produktet.

Det er field-coil,strømforsyningen er ekstern og ser slik ut:


6e6641e304938837fddd5fbd4fd5e59c.jpeg
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
517
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Takk for fint bilde superhkm. Her ser vi også slavebassen bak. De er oppgitt å gå helt ned til 25Hz.
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.068
Antall liker
3.049
Torget vurderinger
2
Takk for fint bilde superhkm. Her ser vi også slavebassen bak. De er oppgitt å gå helt ned til 25Hz.

Bare hyggelig ! jeg var et øyeblikk redd for at jeg virket litt surmaget, jeg ble bare minnet om B&O-aktige presentasjoner som forutsetter doble kabelføringer skjult i gulv..
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.958
Antall liker
13.283
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
FC er en lang vei å gå for selvbyggeren...ennå en variabel
Vegard vet alt om dette
skal dc suppliet være swm, linjært, choke input....og slik vokser listen....
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
FC er en lang vei å gå for selvbyggeren...ennå en variabel
Vegard vet alt om dette
skal dc suppliet være swm, linjært, choke input....og slik vokser listen....
Kommer raskere i mål når en kan jobbe med slikt på heltid:)
 

Janpe

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
675
Antall liker
755
Field coil?
Finnes det noe mer teknisk informasjon om dette.
Fant ikke noe på nettsiden.......hvis det ikke var kamuflert i den tyske teksten da.
De bruker elektromagnetiske bassdrivere. Disse må ha ekstern strømkilde for å drives (følger med). Gammel teknologi men skal ha fordeler i forhold til kraft, følsomhet, og dynamikk.
Jo da.
Tenkte kanskje de hadde skrevet noe for de interesserte siden det ikke er en vanlig teknikk.
Det er minst en her på HFS som driver med dette. Lang vei til mål..........
Wolf von Langa regnes nok for den fremste på dette feltet i dag og har brukt mange år på å utvikle sine meget berømte drivere.
Kaiser Acoustic med sine Kawero høyttalere har snudd nå og kommer også med helt ny reference høyttaler til Munchenmessa i år med Wolf von Langa sine drivere.

Det står litt om teknikken rundt deres strømforsyning på Wolf von Langa sin hjemmeside: Wolf von Langa | FIELD COIL CURRENT SOURCE
Kaiser Acoustics har ikke "snudd". Det er kun i deres største nye høyttaler der Von Langa basselementer blir brukt. Jeg har sett prototypen på Kaisers nye toppmodell og den skiller seg mye fra deres andre modeller. Prisnivå Euro 120-150.000 alt etter finish, delefilterkomponenter, etc. Skal spille med Kondo (Japan) under Munchen messen i år.

Det er lov til å ha forventninger :).

JP
 

Informasjon om bruker

Hagto
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
517
Link til alle artikler
47
Hagto sine annonser
Bransjenyheter
MOONRIVER AUDIO HOS HAGTO AUDIO

MOONRIVER AUDIO HOS HAGTO AUDIO

  • 5
Nå er svenske Moonriver Audio sine produkter å få kjøpt hos Hagto Audio. I første omgang er det deres integrerte forsterker som er kommet på markedet. Riaa trinn er under arbeid og kommer om ikke...
Fortsett
Bransjenyheter
SØRLANDET: MINIMESSE HOS HAGTO AUDIO

SØRLANDET: MINIMESSE HOS HAGTO AUDIO

  • 7
Hei Da veldig mange har etterspurt oppfølger så gjentar vi suksessen fra sist gang. Lørdag den 25 januar fra kl.14 til kl.21 har vi åpen dag hos Hagto Audio, Trysnesveien 490, Søgne. Det blir...
Fortsett
Bransjenyheter
Selvbyggere. NYHET EMS drivere nå i Norge.

Selvbyggere. NYHET EMS drivere nå i Norge.

  • 4
EMS Fertin er en kvalitets bedrift som lager fulltone elementer. Disse blir brukt i mange fantastisk spennende prosjekter rundt i verden både proffesjonellt og på amatør basis. Det er en gammel...
Fortsett
Bransjenyheter
SØRLANDET: MINIMESSE HOS HAGTO AUDIO

SØRLANDET: MINIMESSE HOS HAGTO AUDIO

  • 31
Hei Fredag den 16.november fra kl.12 til kl.21 har vi åpen dag hos Hagto Audio, Trysnesveien 490, Søgne. Det blir satt opp forskjellige anlegg i tre lytterom. Ryo Aoyanagi kommer helt fra Japan...
Fortsett
Bransjenyheter
Velkommen til rom 102 på helgen messe!

Velkommen til rom 102 på helgen messe!

  • 3
Vi tar med Harbeths nye små P3ESR 40th Anniversary pluss mye annet nytt og spennende. Audioaktøren har med Harbeth SHL5+ og M30.1. De holder til i rom 312.
Fortsett
Bransjenyheter
HAGTO AUDIO selger ut.

HAGTO AUDIO selger ut.

  • 4
Bruktsalg. Masse demovarer med over 50% avslag. Se bruktside: Bruktliste - www.hagto-audio.com
Fortsett
Topp Bunn