Winner, Cost No Object Floorstanding Loudspeaker Hi-Fi+ 2022. PMC Fact Fenestria.

PMC fortsetter å statuere eksempler på hvorfor så mange av verdens meste kjente studioer, produsenter, artister, filmmakere og musikk entusiaster velger PMC

Nå ble PMC Fact Fenestria tildelt den gjeveste prisen i magasinet Hi.Fi+ Winner, Cost No Object Floorstanding Loudspeaker 2022.12.07

“This is a phenomenal loudspeaker system of that there is no doubt but more than that is the way it leaves no trace of character on the music being reproduced.”

“…it’s also a powerful top-class loudspeaker in its own right, showing exactly what this UK loudspeaker company can do when the gloves come off.”

Les mer om Fact Fenestria her: http://norskaudioteknikk.no/project/pmc-fact-finestria/

Hi-Fi+ fen.jpg

fen4.jpg
 

Kommentarer

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.572
Antall liker
3.616
Torget vurderinger
6
Helt naturlig plassering på det nederste bildet der :LOL:
Det er selvfølgelig kun for å vise en finish alternativ i forskjellig miljø. Som er viktig for en kjøper av et produkt i denne prisklassen 👍
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.975
Antall liker
6.131
Torget vurderinger
32
Veldig mye av de "miljøbildene" av høyttalere som ikke er spesielt realistiske, blant annet mangler det stort sett alltid høyttalerkabler tilkoblet høyttalerne.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.657
Antall liker
21.464
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Å Gud! Et alter! :ROFLMAO:

Veldig flotte høyttalere. Aldeles enig med @R.E.S. Katalogbilder er sånn. Kaffetrakteren min ble f. eks vist med full vanntank, halvfull kolbe og ingen ledning.
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.572
Antall liker
3.616
Torget vurderinger
6
Nå har aldri jeg vært noen blodfan av designet til McIntosh for å si det forsiktig, men det oppsettet der vil trolig kunne spille musikk. I motsetning til de fleste katalog-bildene.
Har ingen mangel på alternativer. det var bare et.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.408
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Sikkert meget bra høyttalere. Fikk litt sånn Helios feeling.
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.572
Antall liker
3.616
Torget vurderinger
6
Her ser man litt hvordan Fenestria er bygget opp i videoen lengre ned på siden,

 
P

parafinoksen

Gjest
Det er selvfølgelig kun for å vise en finish alternativ i forskjellig miljø. Som er viktig for en kjøper av et produkt i denne prisklassen 👍
For målgruppen til akkurat det reklamebildet er nok hvit høyglans-finish og høy pris det viktigste. Men å sette høyre høyttaler midt i tråkket ville ingen ha gjort.
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Innlegg
625
Antall liker
2.709
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
1
6.5” transverse-weave, carbon-fibre, multicellular-core piston drivere. 4 stk faktisk, pr kasse...:LOL:
Men de var sånn småpene å se på i alle fall. Sikkert pen lyd også, men såpass må man forlange for en haug med penger.:)
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.572
Antall liker
3.616
Torget vurderinger
6
6.5” transverse-weave, carbon-fibre, multicellular-core piston drivere. 4 stk faktisk, pr kasse...:LOL:
Men de var sånn småpene å se på i alle fall. Sikkert pen lyd også, men såpass må man forlange for en haug med penger.:)
Det man ser med øynene er kun overflaten.
Under skjuler det seg mye spennende teknikk og nyvinninger👍
 

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Innlegg
625
Antall liker
2.709
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
1
Det man ser med øynene er kun overflaten.
Under skjuler det seg mye spennende teknikk og nyvinninger👍
Kanskje det. Så hele videoen med far og sønn(?) Thomas, men fikk ikke så veldig overaskende saker servert, synes jeg. 741.000,- er veldig, veldig mye penger. Utvikling av en slik sak koster, klart det. Men om de er verdt kostnadene må kjøper vurdere. Sikkert litt status å ha et sånt sett stående, for dem som liker det.
Man ser jo at Dali med sin Kore har lagt seg på samme prisnivå. Så det er jo noen få kjøpere der ute i denne klassen.
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.572
Antall liker
3.616
Torget vurderinger
6
Kanskje det. Så hele videoen med far og sønn(?) Thomas, men fikk ikke så veldig overaskende saker servert, synes jeg. 741.000,- er veldig, veldig mye penger. Utvikling av en slik sak koster, klart det. Men om de er verdt kostnadene må kjøper vurdere. Sikkert litt status å ha et sånt sett stående, for dem som liker det.
Man ser jo at Dali med sin Kore har lagt seg på samme prisnivå. Så det er jo noen få kjøpere der ute i denne klassen.
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.572
Antall liker
3.616
Torget vurderinger
6
Kanskje det. Så hele videoen med far og sønn(?) Thomas, men fikk ikke så veldig overaskende saker servert, synes jeg. 741.000,- er veldig, veldig mye penger. Utvikling av en slik sak koster, klart det. Men om de er verdt kostnadene må kjøper vurdere. Sikkert litt status å ha et sånt sett stående, for dem som liker det.
Man ser jo at Dali med sin Kore har lagt seg på samme prisnivå. Så det er jo noen få kjøpere der ute i denne klassen.
Når det kommer til nyvinger så kan jeg nevne planarvingene som hjelper til å kansellere kabinettresonanse. Så høyttaleren slipper å veie 450Kg. Siliconopphenget av diskanten og mellomtonen som hviler i en krybbe som er avkoblet ifra kabinettet. Nyutviklede kondensatorer i samarbeid med clarity cap, bassmembraner hvor det bukes en oppgardert teknologi som gjør kevlarmembranen tynnere, lettere og stivere enn hva som har vært mulig før. Nye målemetoder og bruk av målinger som PMC har brukt mye resurser på iblant annet i samarbeide med de to største universitetene i GB. MM.
Det er helt klart kjøpere i denne klassen som ønsker seg lyd på øverste hylle. Finnes mange like dyre og ikke minst dyrere høyttalere der ute. Mange selges på grunnlag av designe og at det koster mye. Andre på de lydkvalitative aspekt.
 
Sist redigert:

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Innlegg
3.635
Antall liker
3.245
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
Mitt første inntrykk var nok noe i retning av Hunsbedt. De er pene og annerledes, men litt puslete til å være i «money-no-object» kategorien? 170cm/80kg. 4*6,5’’ basser og 86dB/1w/1m. Det får meg ikke til å ta av i begeistring.

Hvis jeg imidlertid tar på meg den britiske hatten og tenker at jeg har en stue på 18-25 kvadratmeter, så kommer man nok rimelig langt med denne løsningen. Det er kanskje en Rolls Royce løsning nettopp for slike forhold. Ikke tvil om at de har lagt sjela i å presentere et virkelig ordentlig produkt. Hvis jeg plutselig tenker at jeg skulle solgt eneboligen og flyttet inn i en leilighet, ja da hadde jeg tatt en ekstra titt på disse! Da blir det et spørsmål om hvor gøy og pent man kan ha det på litt begrenset plass.
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.572
Antall liker
3.616
Torget vurderinger
6
Mitt første inntrykk var nok noe i retning av Hunsbedt. De er pene og annerledes, men litt puslete til å være i «money-no-object» kategorien? 170cm/80kg. 4*6,5’’ basser og 86dB/1w/1m. Det får meg ikke til å ta av i begeistring.

Hvis jeg imidlertid tar på meg den britiske hatten og tenker at jeg har en stue på 18-25 kvadratmeter, så kommer man nok rimelig langt med denne løsningen. Det er kanskje en Rolls Royce løsning nettopp for slike forhold. Ikke tvil om at de har lagt sjela i å presentere et virkelig ordentlig produkt. Hvis jeg plutselig tenker at jeg skulle solgt eneboligen og flyttet inn i en leilighet, ja da hadde jeg tatt en ekstra titt på disse! Da blir det et spørsmål om hvor gøy og pent man kan ha det på litt begrenset plass.
I teorien så er det arealet av 8 x 6,5 pr. side man får utnyttelse av. Grunnet ATL-systemet.
Poenget av at vekten er 80Kg og ikke tyngre. Er planarvingene som hjelper til å kansellere kabinettresonanse så den slipper å veie 450Kg. Som ikke er spesielt praktisk. Sikkert kult å snakke om «hvor tunge er dine høyttalere» 😎
Jeg kan garantere deg at disse kan fylle STORE rom!!!
 

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Innlegg
625
Antall liker
2.709
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
1
4x6,5" krever nok ikke veldig mye av kabinettet, for få ned resonansene. Selv med lang slaglengde vil ikke disse lette membranene få kabinettet til å hoppe rundt, liksom. Tykke nok plater, fornuftig avstiving og for eks constrained layer damping. Ikke veier slike løsninger særlig mer heller.

Når det er sagt, så virket demping av sidevegger fornuftig, særlig når den er avstemt med resonansfrekvenser. De har nok ikke valgt letteste vei til målet, men når man kan utvikle noe lovende nytt (ATL), så har man enda et godt salgsargument.
 

Informasjon om bruker

nat
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
3.616
Link til alle artikler
259
nat sine annonser
Bransjenyheter
Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

  • 1
Etter en liten stund på markedet. Så har Bladelius Ask gjort seg sterkt bemerket hvor bra man kan få en alt-i-et forsteker med samme egenskapene som separate løsninger (bokser) Les hele testen på...
Fortsett
Bransjenyheter
Lørdagen 6 april stenger vi kl 13.30 grunnet kundebesøk.

Lørdagen 6 april stenger vi kl 13.30 grunnet kundebesøk.

  • 8
Vi må dessverre stenge kl 13.30 i morgen grunnet kundebesøk. Skal kjøre halvveis opp til Trondheim og tilbake igjen i morgen. Er tilgjengelig på telefon. . Norsk AudioTeknikk AS Sofiemyrveien...
Fortsett
Bransjenyheter
Da var det siste farvel til Ullevålsveien i dag.

Da var det siste farvel til Ullevålsveien i dag.

  • 30
Sofaen er på plass i demorom Nr.1. Fortsatt mye jobb som gjenstår. Men dette blir bra🍾
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk flytter!

Norsk Audio Teknikk flytter!

  • 117
Sofiemyr blir Mekka for troende audiofile:cool: Trommevirvel! Etter nesten tre tiår med å utvikle en mild avhengighet til bylufta i Oslo, har vi bestemt oss for å pakke sammen sirkuset og...
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

  • 0
I forbindelse med våres 30-års jubileum i år og at vi flytter butikken til større og finere lokaler på Sofiemyrveien 12. 1412 Sofiemyr rett over påsken. Så vil vi under messen kjøre noe virkelig...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC lanserte en nyhet under helgens Bristol Hi-Fi Show. Twenty5-active.

PMC lanserte en nyhet under helgens Bristol Hi-Fi Show. Twenty5-active.

  • 15
Det var storlansering av PMC sin Twenty5- aktive modul under helgens Bristol Hi-Fi Show. Denne modulen kan etter monteres på alle 2-veis Twenty5 modeller. Både den gamle utgaven og på nåværende...
Fortsett
Topp Bunn