Windowskonvertitt trenger MAC-RÅD

G-nøkkel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2011
Innlegg
433
Antall liker
199
Sted
Mysen
Torget vurderinger
3
I dag sluttet min Windows-pc med J River å virke. Nå står en Mac Mini og spiller her.

Hva slags software anbefaler dere med Mac-er? Behovet er bibliotek, DSP (trenger parametrisk eq for romfiks) og en avspiller med optimal lyd...

Så langt:
1. Lastet ned Audirvana. Men finner bare spiller.
2. Lastet ned J River trial. Nektes installert - ikke godkjent provider.
3. Lastet ned Amarra. Nektes installert - ikke godkjent provider.

Takker på forhånd for svar! Det haster voldsomt! :)

Hilsen G-nøkkel
 

G-nøkkel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2011
Innlegg
433
Antall liker
199
Sted
Mysen
Torget vurderinger
3
Og så googlet jeg. Og fant måten å installere ikke godkjent programvare på.

Men programvarespørsmålene består!
 
S

sorgenfri

Gjest
Ad Audirvana, hva mener du med at du kun finner spiller?
 

G-nøkkel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2011
Innlegg
433
Antall liker
199
Sted
Mysen
Torget vurderinger
3
At jeg kun har sett spiller hittil. Og da tenker jeg jo - at den enten mangler bibliotek og DSP, eller at den har ting jeg ikke har funnet hittil...
 
S

sorgenfri

Gjest
Den kan legge over alt fra Itunes, eller du lager ditt eget bibliotek..

Bruker denne på MAC, og er superfornøyd med den. Det er en egen tråd om den her inne, og det er en film på Audi sine sider, du kan sikkert enklest bare søke på youtube..

Men, om jeg kan hjelpe bare si fra:) Sitter å nyter en pils og spiller musikk uansett:)
 

G-nøkkel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2011
Innlegg
433
Antall liker
199
Sted
Mysen
Torget vurderinger
3
OK. Men jeg har brukt iTune på Windows for min datter. Prøver å unngå denne. Amarra ser lovende ut. Men den er ikke oppe og kjører enda...
 
S

sorgenfri

Gjest
Amarra, har jeg aldri benyttet så der kan jeg ikke hjelpe deg.

Tror det er konsensus at Audi gir bedre lyd, men da er vi jo igang:)

Håper det ordner seg-RASKT
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
OK. Men jeg har brukt iTune på Windows for min datter. Prøver å unngå denne.
Ikke for å starte en diskusjon om de audiofile egenskapene til iTunes men iTunes på Mac er en helt annen og mye bedre opplevelse enn på Windows.
 

G-nøkkel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2011
Innlegg
433
Antall liker
199
Sted
Mysen
Torget vurderinger
3
OK. Men jeg har brukt iTune på Windows for min datter. Prøver å unngå denne.
Ikke for å starte en diskusjon om de audiofile egenskapene til iTunes men iTunes på Mac er en helt annen og mye bedre opplevelse enn på Windows.
Jo, sikkert! Men jeg ble dritt lei følelsen av å ikke ha kontroll på hva iTunes gjorde med musikkfilene mine. Klarte liksom ikke å styre organiseringen av biblioteket. Den tok sine egne valg liksom...

Men jeg gir iTunes en sjanse til nå som jeg har en Mac i anlegget. Og integrasjonen med Audirvana virker jo som et bra opplegg...
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.688
Antall liker
9.284
Sted
Trondheim
Det er jo bare å slå av at iTunes skal organisere filene for deg, så kan du jo organisere dem akkurat som du selv vil. I iTunes valg finner du fanen Avansert og slår av at iTunes skal organisere filene. Så kan du organisere dem akkurat som du vil. iTunes oppdaterer hele tiden biblioteksfilen automatisk din slik at den finner filen hvis du flytter den.
Menhvorfor man skal drive å organisere filene sine selv har jeg aldri skjønt. Det er kanskje greit hvis man ikke har så mange filer, men er det ikke nettopp for å slippe sånt man bruker verktøy da? Mitt bibliotek består av 171000 musikkfiler. Jeg er veldig glad for at jeg slipper å organisere dem selv.
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Menhvorfor man skal drive å organisere filene sine selv har jeg aldri skjønt. Det er kanskje greit hvis man ikke har så mange filer, men er det ikke nettopp for å slippe sånt man bruker verktøy da? Mitt bibliotek består av 171000 musikkfiler. Jeg er veldig glad for at jeg slipper å organisere dem selv.
Enig i det. iTunes organiserer etter tags, er musikken tagget rett/fornuftig er biblioteket også rett, IMO.
Jeg har bare under 40K filer og er veldig glad iTunes holder styr på dem for meg :)
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.754
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Jeg bruker Fidelia og der lager man egne spillelister eller bruker biblioteket til itunes. Har bra utvalg av "tilleggsutstyr" også. EQ etc.
Lydmessig syns jeg også at det passer anlegget mitt best, for den som tror på slikt.

Prisen er absolutt overkommelig om man sammenligner med Amarra, rundt 150 for standardversjonen, men man bør legge på ca 350 til for advanced versjonen.
 
Topp Bunn