Wharfedale Linton Heritage på lager

Kommentarer

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
983
Antall liker
742
Torget vurderinger
8
Tok sjansen og bestilte ett par av disse i dag. Utfra omtaler og seskage sin tråd her inne så ser dette virkelig ut som value for money. Det er 60 års gaven til meg selv, så utfra utseende glir de rett inn. :)
 

pcnr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
191
Antall liker
367
Hva er total høyde med stativer?
 

Seskage

Baron af Skage ;)
Ble medlem
15.12.2014
Innlegg
1.946
Antall liker
5.491
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
Med original spikes på stativene er de 101,5cm hos meg.
 

M.B.S

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.04.2006
Innlegg
727
Antall liker
394
Torget vurderinger
1
Digger designet og løsningen med bassporter bak samt singlewire.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.073
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
10
Sikkert fine og gode og mye for pengene. Men dessverre, i likhet med så mye annet i dag, produsert i Kina. For hvem ønsker vel bidra til å bygge opp den kinesiske økonomien, for så før eller siden måtte innse at man samtidig har bidratt til å undergrave vår egen industri og kanskje i neste omgang selvråderett i verden. Syns det er rart at vi som forbrukere og industrien som snart selger alt til kineserne og flytter mer og mer av produksjonen dit, ikke er mer betenkt over denne utviklingen. Er klar over at dette er å forenkle, at det er mange forhold som spiller inn her og at det trolig heller ikke passer inn i denne tråden. Likevel, et lite hjertesukk kan vel ikke skade.
 

pcnr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
191
Antall liker
367
Det skal sies at Kina ikke lenger anses som et lavkostland, og flere globale aktører flytter nå produksjon til f.eks Vietnam. Det er forøvrig også et kommuniststyre med tette bånd til storebor i Øst, langt fattigere og dessverre også mindre utviklet enn Kina mht samfunnsansvar og miljøtiltak.
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
983
Antall liker
742
Torget vurderinger
8
Ja stativer er med. Fikk mine HT og stativer i ettermiddag, så tidlig å si for mye. Annerledes og besnærende, her er potensiale det er helt klart. Powderfinger med Neil Young og noen galne hester her nå. Lovende, veldig lovende :)
 

Seskage

Baron af Skage ;)
Ble medlem
15.12.2014
Innlegg
1.946
Antall liker
5.491
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
Ja stativer er med. Fikk mine HT og stativer i ettermiddag, så tidlig å si for mye. Annerledes og besnærende, her er potensiale det er helt klart. Powderfinger med Neil Young og noen galne hester her nå. Lovende, veldig lovende :)
Gratulerer med å ha fått 60-årsgaven i hus @7th-hifi 😊
Blir spennende å høre hvilket inntrykk du får av dem når du har fått spilt en stund Og funnet optimal plassering.
Jeg har mine stående med mye toe-in, ser akkurat yttersiden fra lytteposisjon.
Bakerste hjørne er ca 80cm fra bakvegg. Må ha dem ganske tett på sidevegg, ca 25 cm avstand, for å få noenlunde samme avstand mellom dem og til lytteposisjon.
Her er det Melody Gardot som tryller frem liflige toner fra mine Linton 😊
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
983
Antall liker
742
Torget vurderinger
8
Skal gi deg en rapport Seskage når de har fått noen flere timer.. Patti Smith her nå, bare en låt til, en til osv. osv.
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.447
Antall liker
2.293
Sted
Endor
Fra Stereophile: Wharfedale manufactures every piece of the Linton Heritage, including bolts and capacitors, in its 1.5 million-square-foot factory in Jiangxi Province, China. (Wharfedale's parent company, International Audio Group, is based in Shenzhen, China.) All design work takes place in Huntingdon, Cambridgeshire, UK, where Wharfedale maintains a 50-person research and development team. :eek:
 
Sist redigert:

Kondis

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.02.2013
Innlegg
905
Antall liker
699
Sted
Okkaby
Torget vurderinger
13
Dette må vell være et av de beste `Ny stativ høytaler m/stativer`sammenlignet med andre Engelske høytalere til en langt høyere pris..skulle en tru...
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
Er Linton på "billig" salg nå? Eller er det bare Stereofil?
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
983
Antall liker
742
Torget vurderinger
8
Om messeprisen til Stereofil inkluderer stativene så vil jeg si det er ett "varp" (y) :cool:
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.695
Antall liker
37.938
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Så bra ut og kostet ikke veldig mye :)tipper en får mye for pengene her

mvh
 

T-1

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.08.2015
Innlegg
3.114
Antall liker
9.645
Sted
Bergen
Torget vurderinger
33
Har hatt disse i hus i sommer å de er imo et kupp til prisen!
 

Pål gundersen

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2020
Innlegg
1.898
Antall liker
2.450
Sted
Østfold
Torget vurderinger
7

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Innlegg
1.355
Antall liker
85
Mulig det. Så kan sjappene her til lands bare legges ned👍
Du var kjapt ute med å siterte Lydforetaket sin opprinnelige post fra i fjor og si "mye for pengene" her, rett etter at jeg postet om den mye lavere prisen i Sverige. Hvorfor det?

Når det er sagt, jeg lyttet til høyttalerne hos Stereofil i august, men når jeg senere skulle bestille og prisen der var satt opp til 19.995 så var det en no-brainer å bestille fra Sverige. Det sparte jeg jo kr 9755 på!

Eller mener du det ville være rimelig å forvente at jeg skulle subsidiere en norsk bransjeaktør med 9755 bare for å holde liv i dem?

Men til orientering så handlet jeg andre ting hos Stereofil, en DAC og et CD-drivverk, tilsammen ca 15.000, så besøket mitt hos dem fikk de noe igjen for uansett. Så får de og importøren Lydverket heller leve med litt konkurranse også fra utlandet.

(Regner med det er slutt på den tiden der enkelte produsenter kunne forby distributør/importører i ett land å selge til andre land - for å skjerme importørene der. EU ser nok ikke med blide øyne på slik praksis)
 

Pål gundersen

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2020
Innlegg
1.898
Antall liker
2.450
Sted
Østfold
Torget vurderinger
7
Du var kjapt ute med å siterte Lydforetaket sin opprinnelige post fra i fjor og si "mye for pengene" her, rett etter at jeg postet om den mye lavere prisen i Sverige. Hvorfor det?

Når det er sagt, jeg lyttet til høyttalerne hos Stereofil i august, men når jeg senere skulle bestille og prisen der var satt opp til 19.995 så var det en no-brainer å bestille fra Sverige. Det sparte jeg jo kr 9755 på!

Eller mener du det ville være rimelig å forvente at jeg skulle subsidiere en norsk bransjeaktør med 9755 bare for å holde liv i dem?

Men til orientering så handlet jeg andre ting hos Stereofil, en DAC og et CD-drivverk, tilsammen ca 15.000, så besøket mitt hos dem fikk de noe igjen for uansett. Så får de og importøren Lydverket heller leve med litt konkurranse også fra utlandet.

(Regner med det er slutt på den tiden der enkelte produsenter kunne forby distributør/importører i ett land å selge til andre land - for å skjerme importørene der. EU ser nok ikke med blide øyne på slik praksis)
Det var jo mye billigere da. Så skjønner den. Men sånn skjenerelt sett så virker det ut som at det har utviklet seg litt i gal retning med mye utenlands handel.
 

Informasjon om bruker

LydForetaket AS
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
31
Link til alle artikler
10
LydForetaket AS sine annonser
Bransjenyheter
Acoustic Energy AE1 Active -25%

Acoustic Energy AE1 Active -25%

  • 0
Nå har vi sommerkampanje på Acoustic Energy AE1 Active! Alle utførelser på lager! Veil: 12.995,- NÅ: 9.746,- Les mer på www.lydforetaket.no Kampanjen gjelder ut august, eller så langt...
Fortsett
Bransjenyheter
Acoustic Energy AE520 nå på lager!

Acoustic Energy AE520 nå på lager!

  • 3
Acoustic Energy sitt nye flaggskip er nå på lager. Høyttalerne leveres i sort eller hvit pianolakk i tillegg til en helt nydelig matt valnøtt. Pris 44.995,- per par Les mer på...
Fortsett
Bransjenyheter
Quad Vena II er nå på lager...

Quad Vena II er nå på lager...

  • 0
Og vi har satt ned prisen! Veil kr 9 995,- / Tilbudspris: kr 7 496,-. Spekket med innganger og basert på en fullblods klasse A/B-forsterker med ringkjernetrafo er Quad Vena II et realt røverkjøp...
Fortsett
Bransjenyheter
LydForetaket AS har ny nettbutikk

LydForetaket AS har ny nettbutikk

  • 19
Vi har jobbet hardt med en helt ny nettside - håper du liker den! :) LydForetaket er nå også ny norsk forhandler av Wharfedale høyttalere, Leak elektronikk og Powergrip nettfiltre...
Fortsett
Bransjenyheter
Parasound P6 på lager!

Parasound P6 på lager!

  • 0
Da er Parasound sin nye "do it all" forforsterker endelig på lager! Dette er et lite HiFi-kupp, og et utrolig morsomt produkt for de som liker å utforske ulike måter å koble opp en anlegg på...
Fortsett
Bransjenyheter
Acoustic Energy AE1 Active med topptest i What Hi-Fi?

Acoustic Energy AE1 Active med topptest i What Hi-Fi?

  • 0
Acoustic Energy AE1 Active har fått topptest i What Hi-Fi? Vi feirer anledningen ved å gi deg 20% rabatt! Tilbudet er gyldig t.o.m. 15.07.18 Hilsen oss i LydForetaket...
Fortsett
Topp Bunn