Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    6.243
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    4
    Da er dyr Champagne og kaviar til jul høyst aktuelt igjen 😆 Fikk akkurat en telefon fra han som har testet rørene. Han tror det er noe i veien med rørtesteren sin, og har derfor nå testet noen av rørene mine på en annen rørtester, og på den måler de knallgodt. Satser på at resten måler like bra 😊
    Det var bra og synd🤭

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.940
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Det var bra og synd🤭
    Hehe, tror jeg hadde blitt litt lang i masken hvis jeg hadde sendt de sørover og senere fått vite at de spilte gulle godt 😂 Det var bra han dobbeltsjekket rørene. Det var liksom litt rart at alle skulle være ødelagt eller knapt brukbar.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.940
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Registrerer at det var fire ganger så mange som trykket entusiastisk på emojier da jeg skrev at rørene mine var ødelagt, sammenlignet med når jeg skrev at de målte kjempegodt. Tøff morgen på Foldnes. Et avsindig drittvær og minimal tro på menneskeheten 😆😂

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    74.771
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Registrerer at det var fire ganger så mange som trykket entusiastisk på emojier da jeg skrev at rørene mine var ødelagt, sammenlignet med når jeg skrev at de målte kjempegodt. Tøff morgen på Foldnes. Et avsindig drittvær og minimal tro på menneskeheten 😆😂
    Hvis man tenker at forumet her representerer den verden man speiler egne tanker i, er det kort vei til bunnen.
    Mye tyder på at det kan være fornuftig for flere av oss å få oss et liv. Også utafor Hifisentralen.
    Hva med et lite keramikkkurs, mindfulness eller strikkekafė? 🤗
    Screenshot_20251202-093811~2.jpg

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    5.079
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Har akkurat fått målt en del gamle kremrør jeg hadde liggende. Hadde tenkt å selge dem, men ikke før de var målt. Gidder ikke kjøpere som føler de har kjøpt katta i sekken. Nå viser det seg dessverre at mesteparten av rørene er bare å kaste. Dette var ment å skulle finansiere Champagne fra øverste hylle og kaviar av ypperste kvalitet. Sånn ble det ikke. Julen er derfor avlyst på Foldnes, så nissen kan bare holde seg unna!

Vis vedlegget 1164354
    Eller kanskje mer riktig. You win some and you loose some, og like blid 😊😄
    Hei! Jeg testet rørene i min nylige kalibrerde AVO mk4. Kan bekrefte at måleresultatet var feil. I manual var innstilling av ECC82 oppgitt feil og nå foreligger helt andre resultater. Tror Karmana kan få seg en brukbar champagne til jul nå. Undertegnede beklager så klart forvirringen dette har ført til.
    Mvh lassemann 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.940
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Hei! Jeg testet rørene i min nylige kalibrerde AVO mk4. Kan bekrefte at måleresultatet var feil. I manual var innstilling av ECC82 oppgitt feil og nå foreligger helt andre resultater. Tror Karmana kan få seg en brukbar champagne til jul nå. Undertegnede beklager så klart forvirringen dette har ført til.
    Mvh lassemann 😊
    Unødvendig å beklage. Visste jo at rørene var i de beste hender, og veldig glad for at du ikke slo deg til ro med de første resultatene 🥰 Mye bedre at det gikk fra dårlig til godt enn omvendt 😊 Godt du fant ut av årsaken også for din egen del 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.940
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Hvis man tenker at forumet her representerer den verden man speiler egne tanker i, er det kort vei til bunnen.
    Mye tyder på at det kan være fornuftig for flere av oss å få oss et liv. Også utafor Hifisentralen.
    Hva med et lite keramikkkurs, mindfulness eller strikkekafė? 🤗
    En filosofisk morgen i Blåskogen 😊
    De fleste av oss er heldigvis atskillig mer sympatisk in real life enn hva man ofte ser på trykk, så det borger for en viss tro på menneskeheten 😆😊
    Keramikk-kurs og mindfulness er selvfølgelig helt uaktuelt, men du skal ikke kimse av strikkekafe. Så nettopp et nyhetsinnslag fra en strikkekafe i Bergen. Masse unge flotte damer og en hane i kurven som påberopte seg at han hadde veldig lyst å lære seg å strikke 😳 Den unge mannen hadde helt klart skjønt noe som jeg ikke fikk med meg når jeg var på samme alder…….og nå er det for sent 😆😡

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.940
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Av og til er det godt å ha en Pelsdott som sørger for at jeg blir luftet på dager med drittvær. Jeg er nok gladere enn ham for å være ferdigluftet (frem til i kveld) 😊

Har gjort noen A/B tester på CD-spilleren og Stello DACen. Hørte forskjell mellom CD spiller alene og som drivverk for DACen. Hørte også forskjell med og uten upsampling og jaggu opplevde jeg ikke også vokalen som bedre da jeg skiftet fase på DACen………helt til jeg skiftet tilbake, gjorde alt på nytt og ble mer enn veldig usikker usikker. Konklusjonen så langt; særdeles forvirret og får heller gi det litt tid og teste en annen gang i ro og mak 😊

IMG_1308.jpeg

Nokså sikker på at det ikke blir dårligere CD-lyd med Stello innkoblet, og så gjør den at alle hyllene i racket igjen er fylt og jeg slipper å tenke på om jeg burde byttet Solid Tech racket i noe mindre 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    84.940
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Og testplaten var selvfølgelig Genesis? 😁
    -Mest sansynlig "A Trick of the Tail",,,😆
    Slemme menn 😡 Jeg går frivillig ut i regnet, men det er da grenser for masochisme 😆

Kan ellers rapportere at køen hos Foldnes Ø&B var ikke-eksisterende for kjøp av Selling England by the Pound for ett pund 😆

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn