Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    39.008
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Synes det blir døllere og døllere med mindre aktivitet på HFS om sommeren for hvert år som går.
    Passer egentlig dårlig for meg som er hjemme om sommeren og tar «feriene» på andre tidspunkt.
    Har nå to «ferier» bestilt på høsten, og har dag bestilt tur nummer to for vinter/tidlig vår.
    Da rekker jeg akkurat hjem til sommeren 2027 med et enda døllere HFS med enda mindre aktivitet 😆🤪😊
    Bare og starte en kabeldebatt det, så blir det aktivitet😄

gismo

Finnskogen❤️
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    47.342
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    23
    Synes det blir døllere og døllere med mindre aktivitet på HFS om sommeren for hvert år som går.
    Passer egentlig dårlig for meg som er hjemme om sommeren og tar «feriene» på andre tidspunkt.
    Har nå to «ferier» bestilt på høsten, og har dag bestilt tur nummer to for vinter/tidlig vår.
    Da rekker jeg akkurat hjem til sommeren 2027 med et enda døllere HFS med enda mindre aktivitet 😆🤪😊
    Måtte da vel være bedre å forlate Bergen om «sommeren»….🌧☔😎🤣

gismo

Sist redigert:

Sevald

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    34.071
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Faen, her bjudar jeg på med historier om spritstraff og sykkeltur i grøfta, så leser jeg at det er blitt døll her😜 Får drikke mer😆😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Blir vel ikke mer moro enn den man lager sjøl.
    Jeg tenker det er et godt tegn at aktiviteten synker på sommerstid, men det er jo fryktelig synd at det ødelegger så mye for deg.😉
    Pøh, jeg skriver så mye her inne av gammel (u)vane at jeg begynner å bli drittlei meg selv.
    Du er jo godheten selv 😝 For min egen del er jeg forbannet for at folk har såpass fornuftige liv at de holder seg unna HFS om sommeren 😆

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    3.175
    Torget vurderinger
    5
    Pøh, jeg skriver så mye her inne av gammel (u)vane at jeg begynner å bli drittlei meg selv.
    Du er jo godheten selv 😝 For min egen del er jeg forbannet for at folk har såpass fornuftige liv at de holder seg unna HFS om sommeren 😆
    For det første: At du skriver gjennom våre andres sommerferie er til glede nettopp for oss som har tatt og eller prøver å ta ferie. Vi underholdes, og ved noen anledninger snapper vi opp noen gode lyttetips. Skal hfs fortsatt ha livets rett, er man som ellers i samfunnet avhengig av at noen alltid tar sin vakttørn. Eer, som i sommer, at dersom vår tidsmessig avmålte ferie rammes av dårlig vær, er det en ikke ubetydelig trøst å registrere at været er enda dårligere andre steder. Skulle vi ha fint vær her øst, og det dokumenteres at det er dårlig vær der vest på, må Gud forby at det sniker seg inn en smule skadefryd. 🤫

For det andre: Det er et privilegi å kunne avvikle sin «ferie» når det måtte passe året rundt. Misunnelsesverdig!
    Med en avmålt periode for avvikling av ferie, må man utnytte tiden til å samle impulser og opplevelser i og fra «De andres» verden. Dermed kan vi hfsere møte høst og vinter fulladede, fulle av nytt pågangsmot og med en sterk akkumulert skrivekløe! 😁

Stor takk til deg for din innsats i sommer! 😁

Med ærbødig hilsen Olav E

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    23.330
    Sted
    Langesund
    Prøvde å be inn til litt moro i sommer, men det viste seg at sentralen var underholdning nok ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Prøvde å be inn til litt moro i sommer, men det viste seg at sentralen var underholdning nok ;)
    Et prisverdig tiltak, men etter fjorårets Mark Olson konsert i Langesund, trenger jeg et par år rekonvalesens etter slik «moro», og nøyde meg derfor med HFS denne sommeren 😆

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    23.330
    Sted
    Langesund
    Visste ikke hvem han Olson var før du introduserte han for meg, så jeg føler lite ansvar for skadene det påførte deg. Neste gang finner vi noe bedre:)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Visste ikke hvem han Olson var før du introduserte han for meg, så jeg føler lite ansvar for skadene det påførte deg. Neste gang finner vi noe bedre:)
    Hehe, I know, den konserten må jeg ta på min kappe 😊

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.627
    Har et avslappende liv med en nydelig kone, musikk, hund og barn og barnebarn, uten gnag fra almuen i den urettmessige og ferske hovedstad. Livet leker, men selvfølgelig, jeg hadde fortjent ualminnelig mye bedre!
    Virker som du har overtatt mottoet:" jeg er ikke innbilsk, men har veldig god grunn til å være det!"
    Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Altfor lenge siden jeg har hatt besøk av munker på loftet 😊

IMG_2872.jpeg

Det har blitt skrevet litt i denne og andre tråder om den fantastiske bluesartisten, John Campbell. Dessverre, ikledde han seg furudress etter kun to utgivelser. De to er til gjengjeld knallbra! Det har vært en viss uenighet blant oss som har skrevet om ham om hva som er hans beste album. De som vet best er klar på at det er One Believer, mens rare svensker og innlendinger har i sin villfarelse hevdet det er Howlin Mercy.

Forleden fant jeg nokså tilfeldig ut at det kom ut en «ny» utgivelse i mai med mannen. Dette er opptak fra en session han gjorde for nederlandsk tv. Det er 10 spor på utgivelsen, fire fra hvert av de to albumene og to som ikke har vært utgitt tidligere. Stillingen 4-4 tilsier vel at den godeste John Campbell mente begge album var like gode, så da har vel vi som har ment den ene eller andre, feil 😆

IMG_1931.jpeg

Lyden er forresten knallbra og glassklar (sistnevnte ment i positiv forstand 😊).

Hvis noen ikke liker dette albumet…….er de heldige ved å ha identifisert at de ikke liker blues, og sparer seg for å måtte høre en masse dørganes kjedelig gjennomsnitts-blues 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Hørte endel på Dexys Midnight Runners på tampen av min pønk »karriere». Noen år senere fikk jeg et gjenhør som deltaker i et britisk bryllup i Gibraltar. Skjønte ingenting da jeg sammen med alle menn i bryllupet ble sendt opp på scenen for å synge Come on Eileen. Ble fortalt etterpå at det er/var vanlig greie i britiske bryllup. Rett eller galt, ikke vet jeg, men det var en gøyal seanse for en som synger som en kråke.

Dexys tok seg etter hvert en lang walkabout, men dukket etter hvert opp igjen. I motsetning til mange andre gæmliser fortsetter Kevin Rowland å gi ut album som svinger, så også med albumet som kom ut i dag. Det er liksom noe kult med Kevin og gjengen hans i Dexys.

IMG_1935.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Har etter noen uker koblet inn rørforsterkeren igjen……..til ære for RoDa som stakk innom en rask tur på formiddagen.

Den skarpe leser vil huske at jeg synes den spiller riktig så bra, men på enkelte låter er det noe rusk nedi mellomtonen et sted. Det pussige har vært at det ikke er på alle låter, kun noen.

Da RoDa var innom begynte vi med en låt fra John Campbell albumet jeg skrev om i går. Låt riktig så fint. Deretter satt vi på How Does it Feel med Lee Harvey Osmond, som har mer «informasjon» i problemområdet og da var «skurrelyden» hjertelig tilstede igjen.

Jeg har nå byttet de oppgraderte smårørene med smårørene som fulgte med forsterkeren fra leverandør. Har så langt ikke hørt noen av disse «skurrelydene», men avventer friskmelding til jeg har spilt mer på den 😊

IMG_2873.jpeg

Hvis ikke nye unoter melder seg får jeg vel senere bytte litt om på disse smårørene for å få identifisert synderen. Ikke en fritidsaktivitet jeg synes er særlig givende, men det er vel ingen som kjøper rørforsterker for å sikre en problemfri tilværelse 😆😊

gismo

Finnskogen❤️
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    47.342
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    23
    Dette må jo være overkommelig🙏🏻
    Kun 4 rør å velge mellom, gjort på 20 min unge mann, lykke til🤗👌

IMG_8992.jpeg

Han RoDa ferdes land og strand rundt for tia skjønner je😎

gismo

Dolbytor

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    43.819
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Dette kan være starten på noe! Bare vent så sitter du snart med en rør-tester. Been there and done that 💸 🤪

Det minnet meg om at jeg snart må ha en runde å teste alle rørene...🙈 😂

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Dette kan være starten på noe! Bare vent så sitter du snart med en rør-tester. Been there and done that 💸 🤪

Det minnet meg om at jeg snart må ha en runde å teste alle rørene...🙈 😂
    Hehe, dette er bare et lite side show til pølsepris. Går jeg lei, forsvinner den bare plutselig 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Da er Ayre RIAAen min på vei til ny eier i Tiggerstaden.
    Salget førte til hyllebytte på høyrevingen. En hylle uten innhold og forskjellige farger på komponentene……..et visuelt mareritt……..for dem som bryr seg om sånt……noe jeg dessverre gjør 😆 Får la rørforsterkeren tralle litt i dag og tenke på hvor veien går videre 😊

IMG_2875.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    82.310
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Litt opphenting og kommentarer her.😎

Problemfri rørforsterker=Octave. Som je har sjøl.
    Litt dyrt og veldig bra.😄

Beste J Campbell er HOWLIN MERCY
    Står på mitt med god støtte av svensken.
    Han vil jeg si har ganske stor tyngde og kred på
    musikkfronten blant oss gjengangere på HFS.😎

Jeg har hørt mye Dexys Midnight Runners og skryter med ujevne mellomrom at jeg så dem live allerede i 1981. 😉
    Rowland er og har alltid vært en skrue.
    Men han legger sjela i det han gjør samme hva, og uansett hva andre skulle mene.
    1788798253474.png

Har du hørt denne:
    Fabelaktig coveralbum med flere irske songbooksanger og litt ymse ellers.

Sjarmerende Rod Stewart cover fra hans album Never a Dull Moment 1972.

Kanskje den spenstigste coveren av Joni Mitchells klassiker noensinne:

Helt praktfullt.🥰
    Den mannen kan synge telefonkatalogen og samtidig berøre folk.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Litt opphenting og kommentarer her.😎

Problemfri rørforsterker=Octave. Som je har sjøl.
    Litt dyrt og veldig bra.😄

Beste J Campbell er HOWLIN MERCY
    Står på mitt med god støtte av svensken.
    Han vil jeg si har ganske stor tyngde og kred på
    musikkfronten blant oss gjengangere på HFS.😎

Jeg har hørt mye Dexys Midnight Runners og skryter med ujevne mellomrom at jeg så dem live allerede i 1981. 😉
    Rowland er og har alltid vært en skrue.
    Men han legger sjela i det han gjør samme hva, og uansett hva andre skulle mene.

Har du hørt denne:
    Fabelaktig coveralbum med flere irske songbooksanger og litt ymse ellers.

Sjarmerende Rod Stewart cover fra hans album Never a Dull Moment 1972.

Kanskje den spenstigste coveren av Joni Mitchells klassiker noensinne:

Helt praktfullt.🥰
    Den mannen kan synge telefonkatalogen og samtidig berøre folk.

Hørte noe ganger på det albumet til Dexys da det kom ut. Kanskje på tide med et gjenhør 😊

Svensken som sannhetsvitne 😳 Han er en fallert stjerne! Pusler nå helst med glava og klassisk musikk……..og i tillegg synes han Wicked Games med Chris Isac er en knallåt 😳 Nei, svenskens knefall medfører at han ikke har stemmerett når det gjelder hva som er John Campbells beste album. Avstemningen har derfor bikket i favør, One believer! 😆😊

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    82.310
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Problemfri rørforsterker=Leben. Som je har sjøl.
    Litt dyrt og veldig bra😄
    Der tror jeg du har helt rett.
    Leben er vellydende kvalitet som dessuten har utseende med seg. Man ser også at det er Leben med egenart i design.👍🏻

Det finnes flere produsenter av rørforsterkere som holder fantastisk kvalitet. Tror ikke karmana er intetesser i at vi "rører" alt for. mye i tråden hans, men et annet merke som fortjener oppmerksomhet er Airtight. Vellydende og solid.
    Fantastisk byggekvalitet og finish.
    atm3211-3c585web8.jpg

atc7_585x445_1.png

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn