Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    5.036
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Kos deg på Lille Ole Bull i kveld, ser ut som de har fyllt opp baren for deg :)
    1787664330074.png

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Å jøye meg, det for himkok apparatet til naboen😆
    Foreløpig usikkert hva det var som eksploderte, med hadde det smelt ca 30 minutter senere, hadde Pelsdotten og jeg tasset forbi på ca 10 meters avstand. Hvis jeg kunne velge, ville jeg heller ønsket at alkoholen tok meg og ikke et hjemmebrent apparat på avveier 😆

Sevald

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    34.071
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Foreløpig usikkert hva det var som eksploderte, med hadde det smelt ca 30 minutter senere, hadde Pelsdotten og jeg tasset forbi på ca 10 meters avstand. Hvis jeg kunne velge, ville jeg heller ønsket at alkoholen tok meg og ikke et hjemmebrent apparat på avveier 😆
    Ende jo skikkelig tragisk dette😔

Dolbytor

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    43.819
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Huff… Jeg slettet et par latter emojier jeg hadde lagt inn på noen innlegg her… ☹

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Fin konsert med Otis Gibbs i går kveld. Skikkelig Americana/folk singer i nedstrippet versjon, og med den godeste Otis som fortalte lune og morsomme historier som intro til hver låt. Han virket rett og slett som en hedersmann. Tiden gikk fort og det eneste negative var at jeg følte meg som en ungdom blant publikum (litt kjekt også 😆).

IMG_2845.jpeg

Stusselig nok er neste ukes konsert med Rattlesnake Milk avlyst på grunn av sykdom. Den hadde jeg gledet meg skikkelig til! Et godt plaster på såret er at vi fikk med oss at Gil Landry er booket samme sted i slutten av september. Spesielt hans to siste album er skikkelig verdsatt på Foldnes. Billetter er naturligvis nå i boks 😊

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    7.136
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Jeg var i samme bygg, men på prøveforestillingen til Øyvind Raftos Soloshow, «LATER SOM INGENTING».

Starten syntes jeg var litt amåkjedelig, men det kom seg utover i forestillingen. Så alt i alt vil jeg si det var en litt svak firer på terningen.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Mye som har skjedd og skjer i kongeriket i dag, og da er det viktig å holde tradisjoner ved like.
    I den forbindelse gjennomføres nå den tradisjonsrike øltimen på sedvanlig eksemplarisk vis.

Musiseringen er det Gill Landry som ivaretar. Jeg har konsertbillett til ham i neste måned, men foruten de to siste albumene hans, har jeg ikke fått de eldre utgivelsen hans «under huden». Slikt må det selvfølgelig gjøres noe med 😊

IMG_1916.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Naboen fortsetter å høste sild/makrell med garn rett utenfor stuedøren……..

IMG_2852.jpeg

………mens jeg høster egne godbiter fra underetasjen.

IMG_2854.jpeg

Det har ellers begynt å pissregne, så kveldens grilling er avlyst.

IMG_1917.jpeg

Foldnes Ø&B har hatt en god dag med en del platesalg, og attpåtil er Ayre RIAAen min hentet. Åpent kjøp, og jeg har en mistanke om at den kommer i retur, noe som har ingenting med kvalitet å gjøre. Jeg får se. Enten ett steg frem eller ett tilbake mot økonomisk verdensherredømme 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Akkurat tidsnok til å få hanket inn litt ferske kreps og reker til kveld. Kjekt å støtte det lokale næringsliv istedenfor Meny……..selv om Liegruppen, uten våre bidrag, har til umåtelige mengder salt i grauten 😆

IMG_2858.jpeg

IMG_2857.jpeg

Da gjenstår kun å bestemme seg for om det blir Albarino eller Chablis til maten 😊

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    5.601
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Valgets kval,
    noen kilo med smågodt fra havet
    +
    noe drikke som jo absolutt hører med
    =
    hvor mange nyutgitte vinyl kunne man kjøpt i stedet?

både vinyl og god drikke er jo ofte av en slikt art at det nyes en gang, neste gang er det noe nytt..
    Tøffe valg når man har passert 29

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Valgets kval,
    noen kilo med smågodt fra havet
    +
    noe drikke som jo absolutt hører med
    =
    hvor mange nyutgitte vinyl kunne man kjøpt i stedet?

både vinyl og god drikke er jo ofte av en slikt art at det nyes en gang, neste gang er det noe nytt..
    Tøffe valg når man har passert 29
    På Foldnes fremstår ikke dette som et valg. Vi holder oss klokelig unna enten eller, og fokuserer på både og 😆

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    82.310
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat tidsnok til å få hanket inn litt ferske kreps og reker til kveld. Kjekt å støtte det lokale næringsliv istedenfor Meny……..selv om Liegruppen, uten våre bidrag, har til umåtelige mengder salt i grauten 😆

Da gjenstår kun å bestemme seg for om det blir Albarino eller Chablis til maten 😊
    Tror det fint skal gå an å få ned sjømaten uansett.
    Alle drikker Chablis.😉
    Hvis du har, så Albarino! 🥳

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Et alternativ:

En favoritt til Sushi, men nyter den fint til reker også.
    Det fine med Riesling er at det passer til stort sett alt. Blir nok likevel en Albariño som dras ut av vinskapet 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    I min naivitet tenkte jeg et nytt forsøk med Radiohead kunne være på sin plass.
    Klarte fire spor. Om enn aldri så kritikerrost er ikke Thom Yorke og gutta noe for meg!
    Dette er musikk for dem som liker rolige overganger til bråk og er utstyrt med et rikere indre liv enn meg.
    Spiller heller, lett rødmende, Even More Power Ballads 😆

IMG_2860.jpeg

Naboen høster også i dag fra sjøen……..

IMG_2861.jpeg

…….mens jeg fortsetter ufortrødent å høste fra kjøleskapet.

IMG_2863.jpeg

Den skarpe leser vil se at min Ayre RIAA er tilbake i hyllen. Den lagde visst samme ulyd som den RIAAen kjøper hadde tenkt å bytte ut. Ayre er en god RIAA, men dette beviser vel at den ikke kan utføre magi 😂

Sevald

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    34.071
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan aldri huske et album som jeg digget så mye som Ok Computer når det kom ut. Syntes det var magisk fett. I dag liker jeg det fremdeles godt, men ikke som i ungdommen😉

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Ikke mange av CDene som har fungert i dag. Buklanding enten på musikk eller lyd…..eller begge deler. Forbausende nok fungerer Kenneth Sivertsen på begge parametre. Kommer nok ikke til å skje hver dag. Husker ham som en gærning sammen med Herbjørg Kråkevik, men også som et musikalsk «geni» med stor musikalsk spennvidde. Denne utgivelsen er mer «enkel»…….og det er kanskje grunnen til at den fungerer på Foldnes (i dag) 😊

IMG_2866.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Fant tilfeldigvis frem et samlealbum med Jan Eggum. Fikk litt hakeslepp da jeg så den første sangen……. Fristende i disse dager å reflektere over teksten på låten, men tror jeg skal la være…….foreløpig. En tilsynelatende flott mann og flott konge er død etter sykdom i en alder det er de færreste av oss forunt å oppnå. Klart familien og vi skal sørge…….og definitivt familien. Jeg synes likevel media og NRK nå drar det altfor langt. Alle skal kommentere stort og smått og verden er satt på pause. Jeg synes det nå er på tide og roe medietrykket, og la familien og folket sørge uforstyrret hver på sin måte. Meg om det 😊

IMG_2867.jpeg

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    7.136
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Har Jan Eggum dansk kone ? 🤭😁.
    Av dette må det kunne utledes at du tidligere var en stor fan av Eggum, men som med de fleste eldre artister synes du ikke han i dag når opp til de tidligere utgivelsene som du synes var så innmari bra. Det gjør deg fremdeles til Eggum fan. Kjekt at du har kommet ut av skapet 🥰

Evo III

Hva nå a?
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    74.498
    Sted
    Hertugdømmet Nordre Follo
    Torget vurderinger
    89
    Av dette må det kunne utledes at du tidligere var en stor fan av Eggum, men som med de fleste eldre artister synes du ikke han i dag når opp til de tidligere utgivelsene som du synes var så innmari bra. Det gjør deg fremdeles til Eggum fan. Kjekt at du har kommet ut av skapet 🥰

Tatt på fersken skjønner jeg, det er bare og legge kortene på bordet og innrømme det, Jeg er JE fan på min hals😂😂 NOT!!!

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Tatt på fersken skjønner jeg, det er bare og legge kortene på bordet og innrømme det, Jeg er JE fan på min hals😂😂 NOT!!!
    Nja, dette er litt som med de skeive. Når du nå har kommet ut av ditt musikalske skap, kan du ikke tasse inn igjen, lukke skapdøren og be folk glemme hele greien!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Hadde lave forventninger til det nye albumet til The Jayhawks, men det låter forbausende frisk og fint og får nok en runde eller to til på Foldnes 😊

IMG_1923.jpeg

Jeg var derimot ikke forbauset over at Mark Olson fremdeles ikke er en del av gruppen. @The Shy og jeg ble frivillig utsatt for mannen i Langesund i fjor. En konsert man burde fått betalt for å gå på, og ikke betale for å miste en time eller to av livet til ingen annen nytte enn forbauselse, påtatt interesse og ultimat kjedsomhet 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.750
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Synes det blir døllere og døllere med mindre aktivitet på HFS om sommeren for hvert år som går.
    Passer egentlig dårlig for meg som er hjemme om sommeren og tar «feriene» på andre tidspunkt.
    Har nå to «ferier» bestilt på høsten, og har dag bestilt tur nummer to for vinter/tidlig vår.
    Da rekker jeg akkurat hjem til sommeren 2027 med et enda døllere HFS med enda mindre aktivitet 😆🤪😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn