Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.763
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Deilig med noen timer foran anlegget. Har beiset et par rekkverk i dag, og slått inn tre spikre, så kom ikke å si jeg ikke fortjener en pause!

Ekstra deilig å få koblet inn Ayre ampen. Bedre på alle mine øre-parametre, og noe annet ville vært uventet og smått utrolig. Rørampen får stå pent plassert som hyllevarmer til mørke kvelder med forandring fryder behov 😊

IMG_2796.jpeg

Kevin Morby sitt siste album traller pent på loftet. En produktiv singer/songwriter som ikke leverer legendarisk, men riktig så ålreit.

IMG_1892.jpeg

Vurderer å kikke på Vikings CL kvalifisering i kveld. Usikker på om jeg skal heie på Norge eller håpe Viking får juling. Blir nok det siste……..Tripic er som kjent et klessetryne……….som jeg hadde forgudet hvis han spilte på rett lag 😆😊

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    5.037
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Gøy med litt forandring. Også er det vel greit at Ayre tross alt er bedre så det økonomiske herredømme borte hos deg ikke drukner i rørbytter når du brenner for mye rør :)

gismo

Finnskogen❤️
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    47.344
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    23
    Ekstra deilig å få koblet inn Ayre ampen. Bedre på alle mine øre-parametre, og noe annet ville vært uventet og smått utrolig. Rørampen får stå pent plassert som hyllevarmer til mørke kvelder med forandring fryder.
    Nå synes jeg du snakket et tydelig og meget forståelig språk unge mann👌🎶
    Kos dæ med foball😅⚽
    Kunne jo ha sagt noe om sub’er på «utsiden» men må vel la det vente litt😎🤣🤣

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.763
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Nå synes jeg du snakket et tydelig og meget forståelig språk unge mann👌🎶
    Kos dæ med foball😅⚽
    Kunne jo ha sagt noe om sub’er på «utsiden» men må vel la det vente litt😎🤣🤣

gismo
    Hehe, her på Foldnes har jeg (heldigvis) ikke mulighet for sånt (uten å gjøre store endringer).………..

IMG_1893.jpeg

……..uten at det plager meg noe særlig 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.763
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Pelsdotten har ikke vært her på noen dager, så da måtte jeg selv dra meg i gang for ikke å råtne helt vekk. Lenge siden jeg har tasset opp på Pyttane. Det er jevnt bratt oppover, men klarte et jevnt driv uten pauser………og så får det heller bare være at tiden opp var atskillig bedre tidligere. Konkluderer med middels bra form for en halvgæmlis 😊

IMG_2799.jpeg

Halvveis opp er det noen bikuber hvor det er honning til salgs mot Vippsing. Det var dessverre tomt. Greit å legge fra seg noen kroner til sånne småprodusenter. Traff derimot på noen kalkuner lengre nede, men siden det er en stund til Thanksgiving synes jeg det ble feil å ta med seg en sånn en i mangel på honning 😆

IMG_2805.jpeg

I dag er det CD som gjelder på Foldnes. Fleetwood Mac traller fra et gammelt live album, og musikk kan jo være atskillig verre enn dem 😊

IMG_2827.jpeg

Jaggu meg sol i dag også 😳 E det mulig 😳🥳

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    3.175
    Torget vurderinger
    5
    God ettersommer!

Selv om du ikke har fått mange tommelen opp fra meg i sommer, har jeg sneket meg inn og fulgt med på noen av dine ekskapader. Må gratulere med nye anskaffelser, herunder rør, og uttrykke kred for iherdig forsvar for egne musikalske helter og preferanser.

Å lufte seg selv uten forpliktelser overfor Pelsdotten, er og verd å applaudere. Et gløtt av sol og et kort fravær av nedbør, er en velfortjent anerkjennelse. 🏆

Her på rette siden av fjellet, tørker vi ut. Ikke er det innevær til å stulle med hifi, og ørreten har gjemt seg på dypt vann i fjellheimen. Lar seg sjeldent lokke opp til overflaten av nyanskaffede flyer og spinnere. Skulle det dukke opp kalkuner også på dine kommende turer, kan det være et tips om alternativ inntektskilde ved eksport østover. Her er det i mangel av fjellørret mer enn nok ledig plass i fryseren.

Registrerer for øvrig av bildet ditt fra toppen at det er et godt soppår hos dere. Er usikker på hvilken type sopp som bildet viser, men som alt der vest, er det sjelden størrelsen som er utfordringen. Dog er vel utfordringen å få den med seg hjem. 🤔
    IMG_3320.jpeg

Mvh Olav E

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.763
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    God ettersommer!

Selv om du ikke har fått mange tommelen opp fra meg i sommer, har jeg sneket meg inn og fulgt med på noen av dine ekskapader. Må gratulere med nye anskaffelser, herunder rør, og uttrykke kred for iherdig forsvar for egne musikalske helter og preferanser.

Å lufte seg selv uten forpliktelser overfor Pelsdotten, er og verd å applaudere. Et gløtt av sol og et kort fravær av nedbør, er en velfortjent anerkjennelse. 🏆

Her på rette siden av fjellet, tørker vi ut. Ikke er det innevær til å stulle med hifi, og ørreten har gjemt seg på dypt vann i fjellheimen. Lar seg sjeldent lokke opp til overflaten av nyanskaffede flyer og spinnere. Skulle det dukke opp kalkuner også på dine kommende turer, kan det være et tips om alternativ inntektskilde ved eksport østover. Her er det i mangel av fjellørret mer enn nok ledig plass i fryseren.

Registrerer for øvrig av bildet ditt fra toppen at det er et godt soppår hos dere. Er usikker på hvilken type sopp som bildet viser, men som alt der vest, er det sjelden størrelsen som er utfordringen. Dog er vel utfordringen å få den med seg hjem. 🤔

Mvh Olav E
    Kjekt at du er innom og følger litt med 🥰

Jeg er også usikker på type av denne røslige soppen, men er nokså sikker på at hvis @united tok turen, hadde den nå vært fraktet, oppkuttet og vel forvart i frysen hans 😆

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    39.010
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Skal gi deg rett ang serien Gull Ranet 🙂👌 Du skrev noe annet vilsekommet i helgen🙄 men det setter vi på ditt handikapp konto pga geografiske opphav 🫣🥰

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.763
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    En hyggelig, men også traumatisk start på dagen.

Det hyggelige først. Jeg hentet akkurat en bunke plateemballasje hos en særdeles hyggelig medforumist som forbarmet seg over den sleipe innehaveren av Foldnes Ø&B. Registrerte i forbifarten at mannen hadde kledd seg i en Yes t-skjorte. Nok en gang fikk jeg underbygget min oppfatning om at progfolket er hyggelige mennesker………dog med en outrert musikksmak.

Det traumatiske!! Da jeg kom hjem og skulle plassere plateemballasjen i lytterommet fant jeg denne på gulvet foran anlegget:

IMG_2829.jpeg

Den må ha falt av da jeg bedrev omrokkering av kabler forleden. Nå står jeg i den tøffe situasjonen at signalet på en av komponentene muligens går feil vei. Dette kommer til å medføre timesvis med nevrotisk lytting for å identifisere den mulige feilen, eventuelt benytte minstepensjonen i Staten til å finansiere nye kabler. Dette igjen fører til vann og tørt brød den neste uken og utstrakt bruk av beroligende midler……..sistnevnte forsterkes nok gjennom Brann sin kamp i Hellas i dag hvor de stiller med reservelaget. Dette er jaggu en tøff hobby, og alldeles ikke å anbefale for pyser!

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    32.612
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Nå står jeg i den tøffe situasjonen at signalet på en av komponentene muligens går feil vei. Dette kommer til å medføre timesvis med nevrotisk lytting
    Nå skal jeg hjelpe deg....... bare én gang, siden du er så hjelpeløs 😂 .
    Du skruer av endene på kablet, der pilene er fallt av.
    Der vi du typisk ha 2 ledere og én skjerm. I den ene enden er bare de to lederne forbundet.
    I den andre enden er skjermen forbundet til den leder, som sitter på huset. Denne enden er "send".
    Den andre enden uten skjerm forbundet sitter i "mottaks-enden".
    Se der........ Da sparte jeg deg for "timesvis med nevrotisk lytting".
    Gave i form av "noe brunt" fra den nordlige enden av UK forventes, neste gang vi ses 😂:LOL:😂

NB.
    Er det "bare" én leder og en skjerm i det kablet, har pilene ingenting på seg, og du har blitt lurt. Betyder NADA
    hvilken vei, det vender.

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    2.603
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    God ettersommer!

Vis vedlegget 1216699

Mvh Olav E
    Soppen ser ut til å være en Avinor Radar sopp:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.763
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Nå skal jeg hjelpe deg....... bare én gang, siden du er så hjelpeløs 😂 .
    Du skruer av endene på kablet, der pilene er fallt av.
    Der vi du typisk ha 2 ledere og én skjerm. I den ene enden er bare de to lederne forbundet.
    I den andre enden er skjermen forbundet til den leder, som sitter på huset. Denne enden er "send".
    Den andre enden uten skjerm forbundet sitter i "mottaks-enden".
    Se der........ Da sparte jeg deg for "timesvis med nevrotisk lytting".
    Gave i form av "noe brunt" fra den nordlige enden av UK forventes, neste gang vi ses 😂:LOL:😂

NB.
    Er det "bare" én leder og en skjerm i det kablet, har pilene ingenting på seg, og du har blitt lurt. Betyder NADA
    hvilken vei, det vender.
    Du burde SKJERMET meg fra aktivitet som kan minne om ulønnet arbeid. Dette LEDER ikke til noe som helst. Må derfor dessverre ekskludere deg fra brennevinslisten. Beklager for knusktørr humor 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.763
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Soppen ser ut til å være en Avinor Radar sopp:
    Det stemmer. Nå tjener nok Vestnytt en formue på alle som vil betale en krone for å komme forbi betalingsmuren og lese i detalj om dette 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.763
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Vestnytt trenger sikkert hver krone den kan få. Kvaliteten på papirutgaven har sikkert rast etter at jeg sluttet å trykke den da jeg jobbet på Mediatrykk i Bergen 🤓
    Det tror jeg nok. For min del har jeg satset på spare min egen krone i mange år 😆 Jeg har nok gått glipp av mange basarer, lokale kor som holder kirkekonserter og hvor mye naboen fikk for huset etc., men jeg forsøker å leve med det som best jeg kan 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.763
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Kjekt med tjommier på besøk, og ekstra kjekt når de har peiling på musikk og vil ha en runde med pop-anlegget. Han ville høre rørforsterkeren, og da er det ekstra gøyalt at han likevel får litt hakaslepp på hvordan ting kan låte på et ålreit stereoanlegg 😊

IMG_2833.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    82.314
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ser du kjører rødvins-dop prinsippet😎
    Hender det hjelper😅
    Da @ou812rh var oppe hos meg dro jeg til med riklige mengder med whiskey….. bare får å være på den sikre siden😎😅🤣
    Nyt vinen og kvelden🍷🎶

gismo
    I hvert fall vet vi nå hva som skal til for å være sikre på at fasen stemmer.🙈

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.763
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Litt slakk i dag etter gårsdagen. Øltimen lar derfor vente på seg 😆 Skiftet kabler over til rørforsterkeren i salongberuset tilstand i går kveld, og pip edru gidder jeg ikke bytte tilbake i dag. Konkluderer med at alkohol i blodet gir initiativ og handlekraft, mens man edru ender opp slapp og tilbakelent 😆

Rørforsterkeren min funger best på litt nedpå musikk. Da er det ingen grunn til ikke å spille fjorårets utgivelse fra Chris Eckman (The Walkabouts og foruten debuten, produsent av alle albumene til Midnight Choir). Stort sett alt den mannen har gjort masserer ørene mine på en svært så tilfredsstillende måte 😊

IMG_1903.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.763
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    I dag kreves det litt fuzz og fart på Foldnes. Da passer det bra med en cd med Neil Young og hans indianerhøvding. Mange fordyper seg i spesielle artister og hører alt de har gitt ut. Jeg har ingen sånn artist. Har kun spilt en håndfull eller to av utgivelsene til Neil Young, men hvis jeg skulle dypdykke i musikken til en artist med stor katalog, hadde han vært særdeles høyt på listen.

IMG_2837.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.763
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Det kan sikkert diskuteres om Manfred Mann’s Earth Band kun var et strålende coverband, men de hadde jaggu litt av en gullrekke med flotte låter som de gjorde til sine egne!

IMG_2838.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.763
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    I dag kom jaggu vårt stille og rolige nabolag på Foldnes i VG. Heftig eksplosjon og brann. En tragisk hendelse for noen, mens noen av oss også har fokus på om bussene begynner å gå igjen så jeg rekker en pils eller to før kveldens Otis Gibbs konsert 😆

IMG_2839.jpeg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    35.290
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    I dag kom jaggu vårt stille og rolige nabolag på Foldnes i VG. Heftig eksplosjon og brann. En tragisk hendelse for noen, mens noen av oss også har fokus på om bussene begynner å gå igjen så jeg rekker en pils eller to før kveldens Otis Gibbs konsert 😆

Vis vedlegget 1217858
    Se der, ja.

Leste om det i BT, der det sto at det hadde skjedd på Straume. Men her i tkr Towers hørte vi ingenting. Nå er jo Foldnes en del av det "utvidete Straumebegrepet" så der fikk vi forklaringen.

Håper at alt står bra til hos dere.

Mvh

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.763
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Se der, ja.

Leste om det i BT, der det sto at det hadde skjedd på Straume, men her i tkr Towers hørte vi ingenting. Nå er jo Foldnes en del av det "utvidete Straumebegrepet" så der fikk vi forklaringen.

Håper at alt står bra til hos dere.

Mvh
    Eksplosjonen som kom først var heftig, og flammene sto lenge høyt til værs. Alt vel her, og jeg har aldri sett sånn befolkning på terrasene i nabolaget som det er i dag 😊

Sevald

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    34.077
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 1217858
    Å jøye meg, det for himkok apparatet til naboen😆

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn