Wally Tractor

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Har etterhvert fått med meg at flere liker denne, kontra Dr. Feickert. Og mine egne, som er i papir, stoler jeg ikke helt på om senterhullet er 100% i senter.. ;D
Planet Snapa som fører Wally har ingen igjen, og han veit heller ikke når han får den inn igjen. Kan ta lang tid skjønte jeg. Noen som vet om andre som kan ha denne?
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Wally er ustabil , men du får tilsendt en fra Veteranhi-fi i Stockholm om du tar kontakt med han som driver sjappa , snakka med han i forrige uke , han hadde noen få wallytractor igjen ,......

Husk at den er for ett visst antall armer , og disse står bakpå ....

rega,jmw,breuer,dynavector 505/507 triplanar bla a.

Jeg har fått meg en sånn , og er rett og slett strålende fornøyd.... ;D

Espen
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Takk for info Espen! :) Veit du om den passer til Mørch DP-6?
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Mørch i sin helhet er ikke oppgitt på baksiden , men spør veteranhi-fi , det kan godt hende at en av målene er riktig fordet.....ikke vet jeg.

Mvh Espen
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Mørch har en effektiv armlengde på 23 blank, så det ser ikke ut som det er et godt sammentreff. Wally's "universal" protractor treffer heller ikke helt blink, med sitt nærmeste skudd på 22.9 mm.

Det blir vel Dr. Feickert, får bare håpe at den kan skaffes med engelsk tekst..... ;D
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
det var linket til en billigere variant fra needledoc her , til 50 dollar i en tråd,.....den så fin ut?

Titt litt i vinyltrådene husker ikke hvor jeg så den......svart ,
 

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Innlegg
1.355
Antall liker
85
ssm skrev:
det var linket til en billigere variant fra needledoc her , til 50 dollar i en tråd,.....den så fin ut?
I sitt analoge hjørne i Stereophile i januar i år, skrev Michael Fremer (min avskrift her - med forbehold om feil!):

"While I use my trusty Wally Phono Tools gauge to set overhang, at RMAF I recomended Mint LP's Best Tractor alignment gauges, from Hong Kong (which I saw at RMAF),.because I havent been able to contact Wally Malewicz for many months now, nor have readers. The Mint LP gauges, like the Wally Tools, are precision cut in glass and cost around $100"

(RMAF = Rocky Mountain Audio Festival)

Mint Best Tractor: http://mintlp.com/best.htm. Pris $110, inkl. frakt og diverse ting og tang.

http://mintlp.com/best.htm skrev:
There are just too many templates and tractors in the market. Yet the best approach is to have a tailor-made tractor for a particular turntable/tonearm setup.

When you purchase our Best Tractor, we will first confirm the tonearm and turntable particulars with you. Then the Tractor is prepared using high-tech computer graphics. Best Tractor is accurate to the 2nd digit of a millimeter and this ensures your cartridge stylus is sitting on the perfect set of Null Points.

Result is very apparent, no more inner-groove distortion. Users report more coherence, darker background, natural balance after aligning with our Best Tractor.
Ergo Cundis som har en Mørch-arm vil kunne få skreddersydd vare. Men som det fremgår av websiden, skreddersøm kan ta tid, fra bestilling til levering. Som et alternativt har de noen "ferdigsydde varer" til ulike spillere/armer, for den som ikke kan vente: http://www.mintlp.com/best/9-series.htm
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja tenkte på geodisk-..------

Dette med skreddersøm kan du glemme fra wally , rett og slett fordi figuren har gått under jorden og greier/vil ikke levere varer , de som ahr fprskuddsbetalt for ett år siden har ikke fått noe de heller (jens her på sentralen bla a)

Se min tråd om wally , ute av kurs....

Så mitt råd , akn du ikke bruke den originale som veteranhi-fi har på lager , så glem denne.

Da er vel feickert eller andre bedre...den geodisken er jo fin den , men kanskje lettere med hvis bakgrunn på feickert cundis.....

IKKE gå på den smellen å custombestill noe fra wally , iallefall ingen forskuddsbetaling.....

Jeg skulle kjøpe flere ting , men gidder ikke rett og slett , altfor useriøs mot seriøse kunder....

Espen
 

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Innlegg
439
Antall liker
6
Cundis skrev:
Mørch har en effektiv armlengde på 23 blank, så det ser ikke ut som det er et godt sammentreff. Wally's "universal" protractor treffer heller ikke helt blink, med sitt nærmeste skudd på 22.9 mm.

Det blir vel Dr. Feickert, får bare håpe at den kan skaffes med engelsk tekst..... ;D
Den får du med engelsk tekst, det er ikkje noe problem....
Eg bestilte en hos MarTech Audio.

Personlig har eg både Dr. Feickert og wally'en, syns førstnemnte er enklest å bruke. Iallefall i mitt tilfelle...
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Da utelukkes iallefall Wally, så da står kampen mellom Feickert og Mint LP's Best Tractor, som iallefall er et billigere alternativ enn Feickert. Men sistnevnte er vel igrunn det beste alternativet på sikt, med tanke på evt. bytte av arm. Feickert er sånn sett en engangsutgift.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Gå for en feickert , trygt valg , fåes både her og der.....trur snapa har disse fortsatt.
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.449
Antall liker
457
Torget vurderinger
2
ssm skrev:
Gå for en feickert , trygt valg , fåes både her og der.....trur snapa har disse fortsatt.
En kompis av mæ fikk denne på lån fra Snapa etter å handla en fet PU; DV Te Kai.... Den va genialt enkel å bruke,anbefales :)
mvh Filip
 
Topp Bunn