Vurderer stativhøytalere fra Sonus Faber

Svirre

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
184
Antall liker
0
Jeg har lenge vurdert stativhøyttalere fra Sonus Faber og nå som antall kvadrat anlegget mitt har å utfolde seg på er redusert en del, er stativhøyttalere igjen til vurdering. De to spesifikk modellene jeg har i tankene er Sonus Faber Liuto Monitor og Sonus Faber Auditor M. Budsjettmessing er det definitivt førstnevnte som er mest aktuelle siden mellomlegget ved salg av mine nåværende høytalere ikke blir så voldsomt stort. Utseendemessig er det dog vanskelig å få Auditor M ut av hodet når de først har vært på besøk.

Jeg har ikke hørt noen av høyttalerne, det planlegger jeg imidlertid å gjøre noe med. Det jeg lurer på er om de vil matche forsterkerne jeg har i dag (Abrahamsen V3.0 forforsterker og to stk brokoblede Abrahamsen V4.0, se signatur) og om de vil fungere greit i et lite rom? Som nevnt er det høyst sannsynlig kun Liuto som er aktuelle, men det kunne vært interessant å få noen kommentarer på hvordan Auditor M ville klart seg i et slikt oppsett.

Per i dag har jeg et par Elac FS 208.2 som jeg er godt fornøyd med, men jeg klarer ikke å få kontroll på bassen i det rommet de står i. Det har bedret seg en del ved hjelp av noen akustiske tiltak, jeg har imidlertid begynt å innse av de aldri vil låte optimalt slik bosituasjonen min er i dag.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.385
Antall liker
20.791
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Cremona Auditor, som er forgjengeren til Auditor M, får du brukt for omtrent det samme som ny Liuto Monitor. En no-brainer, spør du meg.

 

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Innlegg
1.431
Antall liker
1.492
Torget vurderinger
29
Valentino skrev:
Cremona Auditor, som er forgjengeren til Auditor M, får du brukt for omtrent det samme som ny Liuto Monitor. En no-brainer, spør du meg.
Selv har jeg hatt Concertino Domus og Cremona Auditor.
Jeg vil si meg enig i Valentino!
Var nylig et sett Auditor til salgs her på sentralen til 13K (mulig de er her ennå?) Bedre kjøp skal du lete lenge etter.
 

Murgen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.09.2009
Innlegg
89
Antall liker
0
Hold dig til det råd du fik av Valentino
 

Svirre

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
184
Antall liker
0
Takk for rådet om Auditor, jeg får holde øynene oppe på bruktmarkedet. Jeg tror ikke jeg har sett en vakrere stativhøytaler enn Cremona Auditor, og jeg har alltid hatt et ønske om å eie et par SF iløpet av hifi-karrieren. Jeg føler det er litt om å være bilinteressert å på et tidspunkt ha eid en Alfa Romeo.

Hvordan låter Cremona Auditor i forhold til den nyere M varianten? Jeg har planer om å prøvelytte litt på Auditor M ila uken, så det hadde vært greit å vite hva forskjellene mot forgjengeren er. I forhold til forsterkerne mine er det kanskje ikke så mange brukererfaringer på akkurat den kombinasjonen, men Electrocompaniet skal jo ha en viss likhet med Abrahamsen og såvidt jeg har forstått det pleier SF og EC å spille godt sammen?
 
Topp Bunn