Vurderer "ny" spiller

V

vinyl-jønki

Gjest
Hei
Idag spiller jeg på Sansui SR 929, disse begynner å dra på åra og
for å avlaste denne tenker jeg på en bruksspiller.Er glad i vintage
og har lyst til å holde meg der.Her er noen som er tilgjengelige,
hvilke av disse mener dere er det beste valget?
Håper på litt innput, glad for alle svar
Mvh
Rack-Mannen
Dual Golden 1

Pioneer PL-71

Thorens TD160B Mk2 m SME3009 og AT-0C7

Technics SP 25

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
74.759
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Av de som du nevner er tilgjengelig; Technics SP 25. Technics er jo absolutt "bruksspillere" som du kaller det.
Det kommer jo selvsagt an på hvilken stand spilleren er i.
Slark i arm-lagre er jo f.eks ikke brukbart. SME er jo relativt robust.

Gamle spillere med fjærer, flytende oppheng o.l. hadde jeg holdt meg unna. Blir fort mye ergrelser og jobb hvis man da ikke synes det er morsomt å drive med slikt.
(noen synes jo det er minst halve moroa)

Er de spillerne som du kaller tilgjengelig funnet på nettet?

Sist redigert:

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Antall liker
165
Sted
Sunndalsøra
Hvor fandt du denne Pioneer PL-71:) spilleren? mvh. Guit

Sist redigert:

Festus

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2010
Antall liker
3.798
Torget vurderinger
3
Av utseende hadde den Thorens glidd rett inn hos meg, du må bare sende den videre ;)

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Antall liker
4.400
Torget vurderinger
10
Hviken prisklasse snakker vi om?

mvh

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
43.035
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Thorens eller Technics spilleren ville vært mine valg. Alt avhengig av pris. Justering av en TD-160 er ikke det store problemet, og den spiller veldig bra med en SME arm.
Et bra valg hvis du heller mot et stort og varmt lydbilde. Den ser jo også ut til å ha fått en fin plinth i massivt tre. SP 25 er også en fin spiller - kommer jo mye ann på hva du må betale for dette.

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.339
Sted
Nadadouro, Portugal
Micro Seiki BL 77 med Stax arm, original emballasje, og ST 20 der normalt selges for en formue på ebay følger med, 750 euro.
Få deg en ny rem ved Thakker (8 mm.) og du er klar for de neste 25 år.

Vedlegg

V

vinyl-jønki

Gjest
Hei
Da er avgjørelsen tatt allerede, det blir Tecnhics 25.Gjennomgått og satt opp.
Takk for alle innspill, det er dette som er flott med HFS,all hjelp.
Mvh
Rack-mannen

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Blir sikkert "bærre lekkert" med Technics 25. Fullstendig O.T., men jeg lurer på hvorfor mange armprodusenter laga armer med bøy eller S-form på? Jeg regner med at det er forskjellige forsøk på å utjamne feilvinkelen mellom p.u og rille, etterhvert som arma beveger seg innover mot senter? Hvorfor har man forlatt dette på dagens spillere / armer, hvor det stort sett sees rette armer?

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.205
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Dualen er vel "bare" en CS5000 med noen få endringer, mest på det visuelle planet. Jeg spilte på cs5000 i mange år, og hadde det bra med det, men du kan nok gjøre bedre valg.. Personlig hadde jeg nok gjort som deg, og prøvd med en Technics; Gratulerer!

Sist redigert:
V

vinyl-jønki

Gjest
Av de som du nevner er tilgjengelig; Technics SP 25. Technics er jo absolutt "bruksspillere" som du kaller det.

Gamle spillere med fjærer, flytende oppheng o.l. hadde jeg holdt meg unna. Blir fort mye ergrelser og jobb hvis man da ikke synes det er morsomt å drive med slikt.

Det er de,Thorens spilleren er solgt.Resten er fortsatt tilsalgs.

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
74.759
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1

Det er de,Thorens spilleren er solgt.Resten er fortsatt tilsalgs.
Lykke til:)

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.303
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Blir sikkert "bærre lekkert" med Technics 25. Fullstendig O.T., men jeg lurer på hvorfor mange armprodusenter laga armer med bøy eller S-form på? Jeg regner med at det er forskjellige forsøk på å utjamne feilvinkelen mellom p.u og rille, etterhvert som arma beveger seg innover mot senter? Hvorfor har man forlatt dette på dagens spillere / armer, hvor det stort sett sees rette armer?
Det er vel bare vinkelen på pickupfestet som styrer dette, uavhengig av formen på armen? Formen på armen påvirker vekt, resonanser osv, men ikke avtasting av rillene skulle jeg tro, og siden en rett arm trolig er både lettere i vekt, samt trolig billigere å produsere, ville jeg vel lett etter forklaringene der.

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.339
Sted
Nadadouro, Portugal
Til andre der leser tråden og trenger "ny" spiller, der ligger en splitter ny AR platespiller på dba.dk, aldrig brukt, ny i eske. 3 K tror jeg det var.

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Antall liker
3.451
Torget vurderinger
1
Til andre der leser tråden og trenger "ny" spiller, der ligger en splitter ny AR platespiller på dba.dk, aldrig brukt, ny i eske. 3 K tror jeg det var.
Jeg så også den, hva slags spiller er dette?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.855
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Jeg så også den, hva slags spiller er dette?
Dersom dette er AR-spelaren, er det den originale saken som inspirerte til produksjon av høgkvalitets beltedrivne spelarar, som t.d. Linn Sondek Ganske god, og høgt skatta i USA

Ble medlem
12.03.2012
Antall liker
8.279
Sted
Laksevåg - Bergen
Nå er det snart dags for vinylsnurring. Stuet vekk 2,5 meter med vinyl da CD-spilleren kom for full fart for lenge siden. Vurderte faktisk å selge vinylen. Heldigvis gjorde jeg ikke det. Nå skal jeg snart bli den lykkelige eier av en fantastisk flott Pioneer PL550. Gleder meg som en unge. Tenk å snurre vinyl fra LP'er jeg selv kjøpte helt tilbake på tidlig 70-tall.Har de fleste av Led Zeppelin,Pink Floyd, Black Sabbath, Deep Purple, Uriah Heep, Ten Years After, Emerson, Lake and Palmer, Beatles, Stones, Crosby Stills Nash and Young, Neil Young, Bob Dylan etc,etc.
Her er spilleren og anlegget :
009.jpg

DHmqyEUx5Y2aAo5BH1wud4_nN4Cd_yOFznZnM45XE44.jpg

Topp Bunn