Vinylsjapper på Jylland (Danmark)

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
842
Torget vurderinger
6
Heisann!
Får prøve meg for første gang med et innlegg på Vinylavdelingen:

Holder på å forberede kjøp av platespiller, men skulle gjerne hatt litt mer software først.
Dette holder jo ikke!?

Solgte hele platesamlingen min + spiller i 1990 for kr et tusen... ??? :p :-[
Heldigvis var jeg så heldig (etter mye mas vel å merke.... ;D ) at jeg for ti år siden fikk kjøpe tilbake de 50 viktigste platene mot at han fikk musikken på CD! :D
Etter det har jeg sakte men sikkert skaffet meg litt mer og er nå oppe i 140 stk (får en bra sendig fra Elusivedisk nå i neste uke).
Skal man kjøpe spiller så må man jo rettferdiggjøre kjøpet først... ;)

Skal til Danmark nå i høstferien, noen som har forslag til butikker med bra utvalg på Jylland?
 

hans

Bransjeaktør
Ble medlem
08.09.2003
Innlegg
47
Antall liker
0
Her må jeg jo næsten være expert, bor i Jylland og har gjordt det hele livet.. ;)

Nix, der findes ikke én butik med fint udvalg. Du vil kunne finde nogle få, som har et ganske lille udvalg, men ingen som har et større..

Så den ferie kunne du have sparet!
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.953
Antall liker
28.004
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Læsehesten i Aalborg kan anbefales, en gammel, ærverdig og velkjent institusjon i den byen.

De har et massivt utvalg av brukt analog og digital software, til hyggelige priser.

Skiven i samme by har også et stort utvalg i brukt, og er enda rimeligere enn Læsehesten, men de
var borte sist jeg var innom Aalborg, de lå i Danmarksgate, mye oppussing der, så antar at de har byttet adresse....

Happy hunting!

Morten ;)
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
496
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
hans skrev:
Her må jeg jo næsten være expert, bor i Jylland og har gjordt det hele livet.. ;)

Nix, der findes ikke én butik med fint udvalg. Du vil kunne finde nogle få, som har et ganske lille udvalg, men ingen som har et større..

Så den ferie kunne du have sparet!
Hej Hans

Er det rigtig :eek:

Er der ikke et par stykker i Aarhus?

Route66 og et par i latinerkvarteret aå vidt jeg husker.

Asbjørn
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
842
Torget vurderinger
6
Lagga skrev:
Læsehesten i Aalborg kan anbefales, en gammel, ærverdig og velkjent institusjon i den byen.

De har et massivt utvalg av brukt analog og digital software, til hyggelige priser.

Skiven i samme by har også et stort utvalg i brukt, og er enda rimeligere enn Læsehesten, men de
var borte sist jeg var innom Aalborg, de lå i Danmarksgate, mye oppussing der, så antar at de har byttet adresse....

Happy hunting!

Morten ;)
Takker for tips! :)

Ps: Flott logo du har! 8) Hvis jeg husker riktig så er bildet tatt av den engelske fotografen Bob Carlos Clarke.
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.953
Antall liker
28.004
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Læsehesten holder til i Reberbansgade 7. Fra gågatene ligger den i retning sykehuset, ca 3 minutter å gå fra der Algade opphører å være gågate. Webadresse:
http://www.laesehesten.dk/

Skiven har jeg dessverre ikke klart å spore opp, men kanskje Turistinformasjonen, som holder til på Nytorv, kan hjelpe...

Stereo Studio ligger i Algade, 2 minutter unna Turistinformasjonen. Velutstyrt butikk, men litt usikker på vinylutvalget nå.
Uansett er det en butikk med stort utvalg, og mange gode tilbud.

Det var godt sett, med avataren! Bob Carlos Clarke var en suveren fotograf, og en stor inspirasjon! ::)
Han hadde jo også flere spenstige albumcover på samvittigheten...

:) 8)

Vennlig hilsen

Morten
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
842
Torget vurderinger
6
Takker enda en gang for tips, Lagga.
Etter en hektisk time inne på Læsehesten kom jeg ut med 24 stk LP'er til kun kr 20 pr stk! :eek:
Da jeg skulle gå ut oppdaget jeg plutselig at de også hadde en Jazz-avdeling, men ble da bestemt holdt i øra av kona... ;D

Uansett utrolig mye billigere og bedre utvalg enn i Norge!
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.953
Antall liker
28.004
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Bra greier Finn M, hyggelig at du fant fram, og fant noe interessant.
Kanskje like greit jeg utelot det faktum at det ligger en spennende Hifi-sjappe 50 - 100 meter lenger ned i samme gata....

Sånn for husfredens skyld, mener jeg.... ::)

Vennlig hilsen

Morten
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
842
Torget vurderinger
6
Var faktisk innom! ;D
Kikket på Roksan Radius platespiller... riktig stilig sak faktisk!
Noen som vet hvem som er forhandler i Norge?

Så stod det en gammel kjenning der også, effekttrinnet McIntosh 275....

mvh
Finn Magne
 
Topp Bunn