Jeg stakk innom i går etter å ha lest her. Det var et stusselig utvalg av plater, etter at jeg hadde fantasert om langt mer. Kun fire mindre kasser i utgangspunktet og jeg kom ganske lenge etter åpningstid. Platene var greit holdt, faktisk bedre enn de nye platene som de nå har til utlån. Det er egentlig ganske irriterende men CDene og litt LPene blir lånt av noen som burde ha blitt svartelistet fra å låne noe som helst.
Men det var likefullt mulig å plukke ut 10 ting. (10 pr person, faktisk ble det 11, jeg hadde baby i bæresele og kunne sikkert ta flere om jeg hadde funnet det for godt)
En nydelig sak, Karajan svisker nærmest:
Albinoni- Adagio, Pachebel-Kanon, Bach-Air m fl.
Berlioz-Romeo og Julie boks fra Decca
Tjaikovski med 1812 overturen med Haitink fra 1973
En August Mauritsen sak med Tom Leher viser med Sølvi Vang
Beethovens 5 med Karajan
An Evening with Harry Belafonte fra 1957
En All Star FN plate fra 1963 (100% strøken)
Juleoratioriet med Richter (uten cover)
Mahalia Jackson , tidlig samleplater (uten cover)
billig plate med bl a Svendsen, Tveit, Sæverud og Irgens Jensen
og en Verdi boks jeg ikke kjenner: La Forza Del Destino
Vel verd sine 75 kroner dette her. De var (foruten manglende cover på to av dem) i god til strøken tilstand. Noen kanskje uspilt. Folk hadde kommet tidlig og plukket i vei, men jeg vet ikke om det var noen virkelig godbiter lagt ut.
Jeg lånte også for første gang Lp på biblioteket (dette kunne man ikke i gamle dager)
Disse trengte en runde i platerensmaskinen. Jeg lånte bl a en SuperSilent 6 plate (dobbel ). Kjempetunge (mye tyngre enn 180g), 45 rpm og god avstand mellom rillene. Overraskende lite igjen for dette lydmessig men kanskje bruken har slitt på den slik at fordelene svinner.