Vinylplate: Pixies - Doolittle - MoFi

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Hepp

Noen andre som har Doolittle på MoFi?

Denne utgaven:
http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=MFSL 1-309

På mitt eks er de 3-5 første sekundene av debaser totalt føkka :mad:
Høres ut som en grov produksjonsfeil.

Noen som har hørt om flere med samme feilen? Kjøpte den fra elusivedisc, så en klage der kommer vel ikkje så veldig langt akkurat.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Har ikke lagt merke til noe feil på min, men skal ha det i bakhodet neste gang jeg spiller plata.
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.121
Antall liker
3.903
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
CD utgaven av denne er helt grei (UDSACD 2033)
 

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Innlegg
448
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Townes skrev:
Hepp

Noen andre som har Doolittle på MoFi?

Denne utgaven:
http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=MFSL 1-309

På mitt eks er de 3-5 første sekundene av debaser totalt føkka :mad:
Høres ut som en grov produksjonsfeil.

Noen som har hørt om flere med samme feilen? Kjøpte den fra elusivedisc, så en klage der kommer vel ikkje så veldig langt akkurat.
1) MoFi er ikke lenger noen garanti mot dårlige produkter. (Basert på egne erfaringer.)
2) Joda, du kan returnere plata til Elusivedisc og få tilsendt ny, men du må betale frakt selv. ;)
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
OivindS skrev:
Townes skrev:
Hepp

Noen andre som har Doolittle på MoFi?

Denne utgaven:
http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=MFSL 1-309

På mitt eks er de 3-5 første sekundene av debaser totalt føkka :mad:
Høres ut som en grov produksjonsfeil.

Noen som har hørt om flere med samme feilen? Kjøpte den fra elusivedisc, så en klage der kommer vel ikkje så veldig langt akkurat.
1) MoFi er ikke lenger noen garanti mot dårlige produkter. (Basert på egne erfaringer.)
2) Joda, du kan returnere plata til Elusivedisc og få tilsendt ny, men du må betale frakt selv. ;)
1) Mer og mer tilbøylig til å være enig der. Har et nokså ambivalent forhold til MoFi etterkvert
2) Jada, men da kan jeg like gjerne bestille en ny fra et annet sted. Det koster jo rundt 150,- å returnere en plate... Og om eg må betale Elusivedisc's fraktkostnader i tillegg, så kan eg jo omtrent reise over til USA sjøl for prisen...

Fint om du poster her etter du har hørt din Birdman :)
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Skal ikke skryte på meg at jeg er rask med å svare. Har nå sjekket mofien min og kan ikke høre noen produksjonsfeil. Nå er Debaser en relativt hårete låt i utgangspunktet, men hvis du hører noe ekstra grums i starten har du nok fått en feilpressing. Kan legge til at jeg har en relativt tidlig pressing (ca. nr.200) men det skal uansett ikke bety noe i dette henseendet. Kjøp et nytt eksemplar og heng det første på veggen ;).

Mvh. B
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Birdman skrev:
Skal ikke skryte på meg at jeg er rask med å svare. Har nå sjekket mofien min og kan ikke høre noen produksjonsfeil. Nå er Debaser en relativt hårete låt i utgangspunktet, men hvis du hører noe ekstra grums i starten har du nok fått en feilpressing. Kan legge til at jeg har en relativt tidlig pressing (ca. nr.200) men det skal uansett ikke bety noe i dette henseendet. Kjøp et nytt eksemplar og heng det første på veggen ;).

Mvh. B
Takker for svar Birdman!

Er nok en feilpressing ja. Har hørt Debaser noen hundre ganger og vet det ikkje skal høres sånn ut. Feilen høres ut som om noe drar ut noen ledninger et eller annet sted. Dårlig kontakt rett og slett. Det varer jo bare to-tre sekund, men det er trolig nok til at eg aldri kommer til å gidde å spille den igjen. Serienr er nokså lavt på min og. 421 om eg husker rett. Jaja. Elusive godtar jo retur, men å returnere den er like dyrt som å kjøpe ny fra amazon marketplace tror eg.
 

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Townes skrev:
Birdman skrev:
Kan legge til at jeg har en relativt tidlig pressing (ca. nr.200) men det skal uansett ikke bety noe i dette henseendet.

Mvh. B
Serienr er nokså lavt på min og. 421 om eg husker rett.
Serieno. burde ikke spille noen rolle. Har # 1794 og “Debaser” og resten av albumet lyder aldeles fortreffelig bortsett fra noen mindre tilfeller av overflatestøy som er relativt harmløse. Er dog ikke verdens vakreste presning og jeg synes MOFI har kommet litt på etterskudd i det siste hva overflater angår. For øvrig en trist affære - "Doolittle" er liten perle som lyder friskt den dag i dag.
 
Topp Bunn