Vinylkveld hjemme hos Petter.

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.590
Antall liker
11.081
Hallo folkens !
Jeg inviterer til vinylkveld hos meg den 11/2- kl 17.00. Alle i OVK er hjertlig velkommen ! Det vil bli servert mat, og hvis noen vil ta med noen egne plater, er det bare hyggelig.

Adressen er Rasmus Windererns vei 6, 2 etg. Dette er rett ved Blindern t-bane stasjon, og her går nr 3,4 og5 , så det skulle ikke være vanskelig å finne .
Håper mange kommer ! Påmelding på denne siden.

Mvh Petter.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.353
Antall liker
102.244
Torget vurderinger
23
Sluket møter til vinyl-sesjon renvasket og med drikke for første døgn!
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Terryboy kommer om ikke ragnarock inntreffer før treffet. Hvis ikke ragnarock blir det vel bare rock hos Petter'n i stedet.....
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
JackX kommer gjerne også!
Bor i Vettakollen, så det blir ikke lange rusleturen bort til Vinderen for å ta 1-trikken oppover når jeg skal heimatt.
Tar mer enn gjerne noen LP'er med meg - greit med barokk?

Cheers!
 

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Innlegg
555
Antall liker
102
Torget vurderinger
8
hei, kommer fra nordnorge,har vært ute på sildefiske, så jeg kunne sef ikke delta!! dette hørtes ut som en kjempe ide`Ble det vellykket? :)
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Hei, Petter

Takker for innbydelsen, og kommer gjerne en tur.
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.629
Antall liker
15.452
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
OVK: Vinylkveld hjemme hos Petter.

Supert Petter. Den invitten har vi ventet på med lengsel og gledet oss til, ...så Grumpy kommer!
 

Nusse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
397
Antall liker
174
Skulle veldig gjerne kommet Petter, men jeg befinner meg i Tromsø den 11. dessverre.
Bjørn
 

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.590
Antall liker
11.081
Dette var hyggelig !!!
Ta med barokk og alslags musikktyper. Det er fortsatt plass til flere !

Synd det ikke passet for deg Bjørn, du får ha et besøk tilgode ;).

Petter.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.641
Antall liker
1.368
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Hei Petter, jeg er dessverre bortreist den helga!

Kos dere! Vi får jo hørt en annen dag :)
 

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.590
Antall liker
11.081
Hei igjen !

En uke igjen før min lille sammenkomst er foreløpig liste : aair , Sluket , cash 63 , terryboy , Jackx , Eik , 1001 watt , grumpy og Scrooge .
9 stykker er en fin gjeng,men det er plass til flere !! Pga. forberedelser ang. mat setter jeg torsdag 9/2 som påmeldingsfrist . Jeg står for maten , så får mine kjære gjester ta med drikke og godt humør . . . :)
Vi kommer naturligvis til og spille mest vinyl, men det er desverre en masse meget god musikk som ikke finnes på det formatet, så noe cd blir det vel også ! :eek: ;D Gleder meg !!! Sees den 11/2.

Mvh Petter.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Om det er plass ledig så tar jeg gjerne turen. Og søker samtid om medlemskap i OVK.
 

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.590
Antall liker
11.081
Fosse skrev:
Om det er plass ledig så tar jeg gjerne turen. Og søker samtid om medlemskap i OVK.
Selvsagt er det plass !! Da kan du jo med det samme bli oppdatert på mine siste intriøroppgraderinger ! En litt annen stue enn det kaoset du var i sist . . . ;)

Petter.
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Hallo Petter!
Jeg må dessverre melde avbud for kommende helgs begivenhet hos deg. :-\
Årsaken er at jeg er satt opp på såkalt dutyvakt på jobben - fra fredag kveld til søndag ettermiddag, og har små muligheter for å vri meg unna den.
Håper at det byr seg en anledning senere?
Kos dere så masse, jeg kommer til å misunne dere lørdagens "utskeielser"! :)
 

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.590
Antall liker
11.081
Scrooge skrev:
Hallo Petter!
Jeg må dessverre melde avbud for kommende helgs begivenhet hos deg. :-\
Årsaken er at jeg er satt opp på såkalt dutyvakt på jobben - fra fredag kveld til søndag ettermiddag, og har små muligheter for å vri meg unna den.
Håper at det byr seg en anledning senere?
Kos dere så masse, jeg kommer til å misunne dere lørdagens "utskeielser"! :)
Noen ganger er man bare nødt til å jobbe, sånn er livet . . . ;) Det byr seg sikkert en annen anledning. God jobbe økt !

Mvh Petter.
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Æsj ja. :mad:
Hils de andre, ha en trivelig kveld! :)
 

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.590
Antall liker
11.081
Hei igjen !

Da er den endelige lista følgende : aair , sluket , cash 63 , terryboy , Jackx , eik , grumpy og fosse.

Velkommen skal dere være !! Hvis noen lurer på noe er det bare og sende pm, eller tlf: 47 46 54 09.

Mvh Petter.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Hjertelig, hjertelig takk for en strålende kveld Petter. Deilig mat og et av de mest spennende og vellydende oppsettene jeg vet om. Størrelsen på lydbildet, åpnheten og innsikten er formidabel når innspillingen har infomasjonen. Du har et knippe kremkomponenter som vi alle vet, men jeg tipper romstørrelsen også er sterkt medvirkende til det enorme formatet musikken kommer i. En flott gjeng som var samlet i går, jeg storkoste meg.

Takk!
 

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.590
Antall liker
11.081
Fosse skrev:
Hjertelig, hjertelig takk for en strålende kveld Petter. Deilig mat og et av de mest spennende og vellydende oppsettene jeg vet om. Størrelsen på lydbildet, åpnheten og innsikten er formidabel når innspillingen har infomasjonen. Du har et knippe kremkomponenter som vi alle vet, men jeg tipper romstørrelsen også er sterkt medvirkende til det enorme formatet musikken kommer i. En flott gjeng som var samlet i går, jeg storkoste meg.

Takk!
Tusen takk for overveldende ros !! Setter spesielt pris på din vurdering ettersom du kjenner anlegget mitt ganske godt etterhvert , og fordi jeg vet hva du selv er vant til . . . ;)
Koste meg igår jeg også ! Usedvanlig hyggelige gjester, og god drikke. Nå gleder jeg meg til en sammenligning av DV xv-1s og xv-1t . . . :)

Petter.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.863
Antall liker
26.592
Sted
Oslo/Grebbestad
Instemmer i ordene til Fosse! en veldigt trevlig kveld med god mat og drikke i hyggeligt sellskap, trur t.o.m pus koste seg med hifi
kveld :)
Lyden i anleggt var av særdeles god kvalitet, lydbildet stort oppløst og luftig, T Waits kunne knappt vært mer til stede i egen person
her.
Takk...
Roger
 

Vedlegg

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.590
Antall liker
11.081
cash 63 skrev:
Instemmer i ordene til Fosse! en veldigt trevlig kveld med god mat og drikke i hyggeligt sellskap, trur t.o.m pus koste seg med hifi
kveld :)
Lyden i anleggt var av særdeles god kvalitet, lydbildet stort oppløst og luftig, T Waits kunne knappt vært mer til stede i egen person
her.
Takk...
Roger


Ja takk for igår cash !! Pus ( Nemi ) storkoste seg, spesielt som eneste "kvinne" i forsamlingen av menn i sin beste alder . ;D Vi fikk jo kanskje ikke pratet skikkelig ut om Transparent, men kanskje vi skulle møtes ved en anledning oppe hos deg, og sett hva høytalerkablene kunne bidra med i ditt system ? Snakkes.

Petter.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.863
Antall liker
26.592
Sted
Oslo/Grebbestad
Petter! vi kan godt møtes her en gang fremover når det passer deg, Men HT kabl trenger du ikke ta med!!! men takk for tilbudet.
/snakkes
Roger
 

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.590
Antall liker
11.081
cash 63 skrev:
Petter! vi kan godt møtes her en gang fremover når det passer deg, Men HT kabl trenger du ikke ta med!!! men takk for tilbudet.
/snakkes
Roger
Du hører fra meg . Må bare konsratere at du begynner og gå grumpy i næringa, fine bilder !! ;)
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.863
Antall liker
26.592
Sted
Oslo/Grebbestad
Petter Hagen skrev:
cash 63 skrev:
Petter! vi kan godt møtes her en gang fremover når det passer deg, Men HT kabl trenger du ikke ta med!!! men takk for tilbudet.
/snakkes
Roger
Du hører fra meg . Må bare konsratere at du begynner og gå grumpy i næringa, fine bilder !! ;)
Næ Grumpy setter en helt annen standard vad gjelder bilde kvalitet! så han får bare fortsette med bilde repotasjene ;)
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Hmm, det ser jo ut til at jeg gikk glipp av litt av hvert her?
Men takket være Roger, så får jeg i alle fall nyte synet av mange flotte komponenter! :)
Det aner meg at de spiller like bra som de ser ut til. ;)
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.629
Antall liker
15.452
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Takk for en feiende flott vinylkveld Petter.
Hele verdikjeden fra mat, drikke, syklubbtenderende skravling til utsøkt musikk satt som ei kule.

Det eneste som var å sette fingern på denne klubbkvelden, var "Store Stifinner Cash", som forårsaket at gangturen ble i overkant lang og kald.
-Dette tiltross for at Cash hadde tatt på seg førerhund-sokkene med lys i tuppen, så hjalp det ikke!



Blindern er ikke Vindern Cash!
Ergo: Spør aldri en intelligent "svenske" om å vise vei i Oslo, gjør researchen selv! ;D
 

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Innlegg
3.590
Antall liker
11.081
Grumpy skrev:
Takk for en feiende flott vinylkveld Petter.
Hele verdikjeden fra mat, drikke, syklubbtenderende skravling til utsøkt musikk satt som ei kule.

Det eneste som var å sette fingern på denne klubbkvelden, var "Store Stifinner Cash", som forårsaket at gangturen ble i overkant lang og kald.
-Dette tiltross for at Cash hadde tatt på seg førerhund-sokkene med lys i tuppen, så hjalp det ikke!



Blindern er ikke Vindern Cash!
Ergo: Spør aldri en intelligent "svenske" om å vise vei i Oslo, gjør researchen selv! ;D

;D ;D Fikk ikke med meg de sokkene ! Man kan jo se positivt på den lille ekstra turen, og konkludere med at dere nå er litt bedre kjent på vestkanten . . Til cash sitt forsvar skal det jo sies at tallsystemet er likt i sverige og norge. Dette medfører jo faktisk at nr 6 var nødt til å være i motsatt retning av hva dere begynte og gå. . . ;) ;D Vil med det samme takke for de skivene du la igjen. Det var absolutt noen av dem som kommer til og bli spilt rett som det er !!

Petter.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.863
Antall liker
26.592
Sted
Oslo/Grebbestad
Må allt hete likt her da! Vindern Blindern Lindern etc ??? Med Italienske danse skor på kallaste plassen i Oslo så blev du litt trang i skjæret :eek:
Takk for skjutsen :D
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Selv om både Fosse og Cash allerede har tilbakemeldt de adjektivene jeg tenkte jeg skulle servere etter gårsdagens utrolig hyggelige samling, kan vel ikke en god ting som "stort oppløst og luftig lydbilde" gjentas for ofte??! I tillegg vil jeg legge på utrolig godt balansert og homogent, da jeg faktisk ble positivt overrasket over at Adyton høyttalerne i ditt oppsett ikke ble så fokusert og smått "stressende" i diskantområdet som det jeg har hørt disse line source skulpurene servere før. Du har jobbet ekstremt godt med matching og tilpasning av hver enkelt komponent til et velbalansert HELE, og det høres at du har brukt tid på å finne de lego klossene som passer best sammen.

Mye god og varierende musikk fra stort spenn av musikalske stilarter og tidsepoker gjorde også at den kulturelle delen av arrangementet ikke sto tilbake for den systemmessige. Mest av alt imponerte anlegget når det fikk sin dose fra klassisk musikk bibiloteket med konserter både av Vivaldi og Rachmaninov. Her ble ditt gode og store lytterom forvandlet til en stor konsertsal, så et STORT lydbilde er ubetinget en av mange styrker i et fantastisk oppsett.

Som vanlig i OVK sammenheng ble den sosiale rammen av den virkelig gode sorten, og jeg storkoste meg med teselskap prat, god drikke, mat og skrøner i skjønn forening. Sender her en generell takk til alle OVK'ere som stilte opp, og en spesiell takk til verten for det hele!! Det er vel et godt bevis på at alle syntes at dette var en HYGGELIG og GOD kveld at kubbens provismedlem drar som førstemann klokken halv ett på natten, bare for å rekke siste tog hjem til grisgrente strøk. Jeg hadde garantert blitt lenger om jeg hadde adresse Blindern, Vindern eller Lindern ;D
 
Topp Bunn