Vinylens gjenninntreden

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Grunnet junior (2) har vinnylspilleren stått lagert ett års tid. Tenkte det var på tide å teste denne igjen. Riaa`n har i mellomtiden blitt solgt så innspirert og påvirket av det jeg har lest ble det bråbestemt innkjøp av en ASR mini basis som jeg tenkte kunne være god for innsteg til vinyleverden igjen!
Etter å ha satt belastningen til 100 ohm (anbefalt min L04) og 46 db. Gain tenkte jeg SRV med "Tin pan alley" kunne være en god plass å begynne ;)
Fikk nærmest hakeslipp!!!! av hvor godt dette låt og det med totalt uinnspillt riaa (hmmm!!!).
Systemet har blitt vesentlig oppgradert i det siste med ny cd-spiller, strømrenser og sub i tillegg til dagens riaa investering. Vinyllyden har nok nytt godt av alt dette (foruten cd-spilleren selvfølgelig).
Dette var gøy, blir nok en sen kveld her ;) Regner med riaa`n har enda mere å by på etter noen timers innspillng.
Glad jeg ikke gjorde alvor av noen viltfarende tanker om å selge vinylsnurreren for noen uker siden. ;D
Kjetil
 

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
441
Antall liker
173
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
Hvist dere planlegger en junior 3 vil jeg anbefale en vegghylle
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Hvist dere planlegger en junior 3 vil jeg anbefale en vegghylle
Junior 3 blir det nok ikke! (2) refererer til alderen til den første ;)
Ellers er vel vegghylle å anbefale uansett selv om spilleren virker å trives ok på IKEA lack-bordet også!
 

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
441
Antall liker
173
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
Jeg kuttet hull i stuegulvet å murte opp en mur fra grunnmuren som jeg satt snurreren på,men dette er vel lettest for ungkarer
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Grunnet  junior (2) har vinnylspilleren stått lagert ett års tid. Tenkte det var på tide å teste denne igjen. Riaa`n har i mellomtiden blitt solgt så innspirert og påvirket av det jeg har lest ble det bråbestemt innkjøp av en ASR mini basis som jeg tenkte kunne være god for  innsteg til vinyleverden igjen!
Etter å ha satt belastningen til 100 ohm (anbefalt min L04) og 46 db. Gain tenkte jeg SRV med "Tin pan alley" kunne være en god plass å begynne ;)
Fikk nærmest hakeslipp!!!! av hvor godt dette låt og det med totalt uinnspillt riaa (hmmm!!!).
Systemet har blitt vesentlig oppgradert i det siste med ny cd-spiller, strømrenser og sub i tillegg til dagens riaa investering. Vinyllyden har nok nytt godt av alt dette (foruten cd-spilleren selvfølgelig).
Dette var gøy, blir nok en sen kveld her ;) Regner med riaa`n har enda mere å by på etter noen timers innspillng.
Glad jeg ikke gjorde alvor av noen viltfarende tanker om å selge vinylsnurreren for noen uker siden. ;D
Kjetil
Jaså!
Var det du som var og hentet deg en ASR hos Stereofil i dag, da jeg var der å betalte min ;D ;D ;D
Det må det vel nesten ha vært. Gratulerer så mye og velkommen inn i de mørktonede akrylplaters verden (jeg tenker på kabinettet)
Det skal bli et tidsfordriv og holde de reine fra små barnefingre tenker jeg.

Mvh,KW
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Jaså!
Var det du som var og hentet deg en ASR  hos Stereofil i dag, da jeg var der å betalte min ;D ;D ;D
Det må det vel nesten ha vært. Gratulerer så mye og velkommen inn i de mørktonede akrylplaters verden (jeg tenker på kabinettet)
Det skal bli et tidsfordriv og holde de reine fra små barnefingre tenker jeg.

Mvh,KW
Hallo! det var nok meg du traff da ja!.
Det ble handel på deg også skjønner jeg! Virker meget bra denne, selv om jeg ikke kan direkte sammenlikne med det jeg har testet tidligere, siden det har blitt forandringer i systemet i mellomtiden!.
Spiller ihvertfall meget støysvakt og med for meg tidligere ukjendt bass fra vinylriggen (mulig inntreden av et par 15" har hatt like stor betydning her ;D)
Men definitivt artig dette. Her blir det nok endel vinylspilling fremover!
mvh.
Kjetil
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hallo! det var nok meg du traff da ja!.
Det ble handel på deg også skjønner jeg! Virker meget bra denne, selv om jeg ikke kan direkte sammenlikne med det jeg har testet tidligere, siden det har blitt forandringer i systemet i mellomtiden!.
Spiller ihvertfall meget støysvakt og med for meg tidligere ukjendt bass fra vinylriggen (mulig inntreden av et par 15" har hatt like stor betydning her ;D)
Men definitivt artig dette. Her blir det nok endel vinylspilling fremover!
mvh.
Kjetil
Jeg var innom for å betale jeg, fikk aller nådigst låne en på demoen som var der forrige torsdag.
En lp til og så i seng ;D
Mvh.KW
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Morsomt at flere har valgt dette fantastisk riaa-trinnet! Er tilbøyelig til å tro at det er det største kuppet jeg har gjort innen hifi ;D

Har knapt spilt cder siden dette kom på plass...farlig farlig ;)

O.
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Morsomt at flere har valgt dette fantastisk riaa-trinnet! Er tilbøyelig til å tro at det er det største kuppet jeg har gjort innen hifi ;D

Har knapt spilt cder siden dette kom på plass...farlig farlig ;)

O.
Tja.... farlig og farlig. dette er jo en av de rimelige hifi-investeringene man kan gjøre, så det er kanskje ikke SÅ farlig! Trenger selvfølgelig i tillegg et brukbart drivverk, arm og pick-up for at dette skal bli morsomt! ;)

Ble noen plater i finværet i formidag også. er på jobb nå men "klør" etter å komme hjem!
Kjetil
Kjetil
 
Topp Bunn