Hei cybervision.....grattis med ny snurrer.....her er det mye vinylglede for særs lite penger ! Ett smart valg!
Sprakingen kan ha flere årsaker :
Møkk/støv på plata som du sier........tiltak : kjøp en platebørste hos vinylforretningen (big dipper)
dra børsten over plata mens den ligger på spiller , før du senker tonearmen (la armen ligge i hvilern sin mens du børster , så slipper du å rive borti no...)
2) den pickupen som følger med har nok ikke den vasseste slipinga , så den spiller nok ikke veldig dypt i rillene , derfor vil du ra med deg en del overflateriper som pu en vil kunne gjengi.....med en langt dyrere pickup , som gir bedre og bedre slipinger , reduseres dette veldig mye......men pytt , litt kos med spraking og da
finn fram ei flask rødvin, og ett par stearinlys......
skal du ha minimalt med rillestøy er dette noe å tenke på ved neste korsvei før pu innkjøp.....men nå kjøper du en kost , børster platene dine etter beste evne(når tallerken går rundt) du fører liksom børsten over ytterkanten skrått utover etter ett par runder , slik ser du at støvet "blir med" over ytterkanten på platene , litt trening og det sitter !
Børsten koser ca en hundrelapp-----kan du velge mellom ulike typer , er den med myke hår ca 1,5 cm bust å anbefale , fremfor den med filt i midten og hår på hver side.....
lykke til,,.,,,,,,,her er det mange timer vinylglede......og ikke glem at pickupen er lydmotoren , oppgraderer du , vil du få ting enda bedre , men først , oppgrader platesamlingen og litt duppeditter som børste , onzow zeroduster pu renser fra planet snapa feks.......og ikke minst å kose seg , det er viktig det cybervision.........skal du dra det veldig langt kan det koste veldig mye penger , så ikke fortvil , du har gjort ett knallkjøp , jeg bøyer meg i støvet , og sier kos deg med masse vinyl fremover , kjøp deg ei flunka ny plate , da kan du gjøre en sammenlikning mellom brukt/nytt mht rillestøy , støv v.s rene plater.........
Er budsjettet sprengt, har jeg kanskje noen nye å låne ut om du tar kontakt på pm ,
Espen