Vinykjøp i London

helarn

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.06.2006
Innlegg
845
Antall liker
573
Sted
Bodø
Torget vurderinger
1
Er det noen som vet om butikker i London som selger vinylplater, da fortrinnsvis nye?
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.498
Antall liker
15.290
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Mener noen av bruktsjappene i Soho også fører ny vinyl!

OU812
 

Nusse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
397
Antall liker
174
Det er mange bruktbutikker i Soho som selger vinyl. De er ganske spesialiserte på sjangre. Jeg kan imidlertid anbefale en liten, men god platesjappe som ligger i et lite smug inn fra Oxford street. Jeg husker ikke adressen, men man går ut fra Sohos vinylsjapper og i rettning Oxford street. Når man da kommer ut på Oxford street går man nordover, ca 300 - 500 meter. Smuget går da inn fra Oxford Street på venstre side av gaten. Jeg tror du finner stedet hvis du googler bruktvinyl butikker i London.
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
Gå Berwick Street nedover fra Oxford street. 6-7 bra vinylsjapper nede i SoHo. Ellers så finnes det 10 eksisterende tråder om temaet.
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.853
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Trålet London på kryss og tvers i sommer og ble ikke spesielt imponert over vinylutvalget med mindre du skal backtracke kataloger. HMV har dårligere utvalg enn Platekompaniet i Tromsø

Her er en butikk som er verdt et besøk

Sister Ray Ltd
34-35 Berwick Street
Westminster
London
W1F 8RP
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.885
Antall liker
26.683
Sted
Oslo/Grebbestad
Nusse skrev:
Det er mange bruktbutikker i Soho som selger vinyl. De er ganske spesialiserte på sjangre. Jeg kan imidlertid anbefale en liten, men god platesjappe som ligger i et lite smug inn fra Oxford street. Jeg husker ikke adressen, men man går ut fra Sohos vinylsjapper og i rettning Oxford street. Når man da kommer ut på Oxford street går man nordover, ca 300 - 500 meter. Smuget går da inn fra Oxford Street på venstre side av gaten. Jeg tror du finner stedet hvis du googler bruktvinyl butikker i London.
Nusse den du tenker på ligger i Hanway street, liten men bra utvalg! ligger en til litt lengre inn i veien der også, mye og rotete.
Ellers så er disse to oppe i Essex road meget bra.
Haggle records: speciellt om man ser etter jazz, og en meget underhållende eier :D
http://www.hagglevinyl.com/
Flashback records: mye rock 60/70t og veldigt ryddigt, lett og leta.
http://flashback.co.uk/
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.281
Antall liker
11.053
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Hei
Her er en tråd om samme tema, og jeg tipper at de fleste sjapppene nevnt der eksisterer fremdeles.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,46651.0.html

Ny vinyl vet jeg ikke så mye om, men for brukt pleier jeg å sjekke ut
Sister Ray og Reckless Records, begge i Berwick Street, Soho.
I tillegg til Harold Moores for klassisk.
Og Music & Goods Exchange i Notting Hill Gate, like ved Bayswater og Hyde Park.
 

helarn

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.06.2006
Innlegg
845
Antall liker
573
Sted
Bodø
Torget vurderinger
1
Jeg er interessert i pop, rock, prog og en del jazz. Ganske så tradisjonelt, egentlig.
Takker for mange gode tips.
 
Topp Bunn