Vintage med godlyd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Det var nesten riktig. 3000 begge komponentene. :)
    Dette kan jeg like. Kommer m bilder om det er ønskelig.....
     

    Geir_Bjerkaas

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Innlegg
    441
    Antall liker
    2
    Oj. Veldig fett sett det der.
    Har selv en slik stående..Og, joda den virker, var bare ikke påslått når bildet ble tatt(dårlig fotograf..).
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Geir_Bjerkaas skrev:
    Oj. Veldig fett sett det der.
    Har selv en slik stående..Og, joda den virker, var bare ikke påslått når bildet ble tatt(dårlig fotograf..).
    Se der ja. Men det er nok ikke samme model vi har.
    Her er min CA 3000:
    Det skjer noe rart med bildene mine når jeg legger dem ut her på HFS. De blir uklare. Er "sylskarpe" i orginalversjonen og behandlet.
     

    Vedlegg

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    utrolig vakker,det er noe spesielt med disse eldre forsterkerne :)

    mvh
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    emotikon skrev:
    Geir_Bjerkaas skrev:
    Oj. Veldig fett sett det der.
    Har selv en slik stående..Og, joda den virker, var bare ikke påslått når bildet ble tatt(dårlig fotograf..).
    Se der ja. Men det er nok ikke samme model vi har.
    Her er min CA 3000:
    Det skjer noe rart med bildene mine når jeg legger dem ut her på HFS. De blir uklare. Er "sylskarpe" i orginalversjonen og behandlet.


    Den der vekkte opp "MÅ HA" følelsen min gitt ;D ;D ;D
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    husker ikke hvordan dem låt? men det oser kvalitet når en ser slikt noe i dag.
    tenk så moro det hadde vært å hatt en liten samling av disse på hylla,eller helst i bruk :)


    mvh
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha hatt en del i hus de siste årene står ikke dette settet her tilbake for mye av det enormt dyre og moderne jeg har prøvd. Dere bør ha i mente at jeg ikke har vokst opp med slikt utstyr og derfor ikke har noe forhold til vintage på dette nivået før de siste dagene.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har nå bestemt meg for å sette sammen et oppsett nr.2 med utgangspkt i disse to fra Sansui. Dette er moro.

    Nå skjedde det igjen...skjønner ikke hva som skjer med bildene. Blir uklare når de legges ut. Noen tips? Bruker Picasa3 og Windows
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    utrolig vakkert,blir nesten litt misunnelig nå :)
    hvilken planer har du med oppkobling,tenker da på kilde og ht??

    mvh
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Høytalerne er på plass. IMF PSPM mkIV. Denne BA3000 drar IMF`ene helt ubesværet på nivåer jeg helst ikke vil spille.
    CD spiller er vel uaktuellt om en skal være heeeelt nerd. Men en vinylsnurre fra samme tid er nok på vei ;)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    blir utrolig spennende å høre om resultatet iallefall,noen tips hva som er på vei på vinyl siden? ;)

    mvh
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    En ERA med SME 3009 arm tenker jeg kanskje skulle passe. Vi får se hvordan det blir. Ellers har jeg jo både Philips og Michell i hus fra før.
     

    Geir_Bjerkaas

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Innlegg
    441
    Antall liker
    2
    emotikon skrev:
    Geir_Bjerkaas skrev:
    Oj. Veldig fett sett det der.
    Har selv en slik stående..Og, joda den virker, var bare ikke påslått når bildet ble tatt(dårlig fotograf..).
    Se der ja. Men det er nok ikke samme model vi har.
    Her er min CA 3000:
    Det skjer noe rart med bildene mine når jeg legger dem ut her på HFS. De blir uklare. Er "sylskarpe" i orginalversjonen og behandlet.
    Nei, jeg er veldig klar over at det ikke er den samme. Min er en integrert i samme serie som heter AU 20000, samme effekt som BA 3000. Kjøpte den litt brukt i 1977.
    Denne serien besto vel av AU 20000, integrert, CA 3000 forforst pluss effekttrinnene BA 3000 og 5000.
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Oj, en slik integrert kunne jeg virkelig tenkt meg. Vanskelig å oppdrive og til fantasipriser?
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje det blir bedre dersom du bruker en ekstern bildelagringstjeneste ala photobucket eller lignende og linker bildene hit ? Har aldri merka noen "forringelse" når jeg bruker den varianten (uten at jeg har sammenligna VELDIG nøye) .. ser jo ikke SÅ gæærnt ut da, og det du tar bilde av er jo så fint at det spiller nesten ingen rolle :)

    emotikon skrev:
    Jeg har nå bestemt meg for å sette sammen et oppsett nr.2 med utgangspkt i disse to fra Sansui. Dette er moro.

    Nå skjedde det igjen...skjønner ikke hva som skjer med bildene. Blir uklare når de legges ut. Noen tips? Bruker Picasa3 og Windows
     

    Geir_Bjerkaas

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Innlegg
    441
    Antall liker
    2
    baluba skrev:
    Oj, en slik integrert kunne jeg virkelig tenkt meg. Vanskelig å oppdrive og til fantasipriser?
    De er vel relativt sjeldne her på berget? Står en på e-bay hvor budene foreløpig er kommet opp i 800 dollar. tror ikke den går for den prisen. Har tidligere sett priser på langt over 1000 dollar. Så er det frakt, mva osv. Mener å huske at det gikk an å koble om på trafoen fra 110 volt til 220 volt.
    Det var en dyr forsterker når den var ny, kostet 13000 dkr i danmark, 1975. Kjøpte min brukt, for kr. 6000- i 1977.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Jeg solgte en AU 9900X.

    Den var helt strøken og oste av kvalitet og kilovis med trafo.

    Den spilte ikke så godt egentlig og hadde klem-terminaler noe som trakk ned.

    mener jeg fikk 4,5-5k for den.

    McLaren
     

    Geir_Bjerkaas

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Innlegg
    441
    Antall liker
    2
    McLaren skrev:
    Jeg solgte en AU 9900X.

    Den var helt strøken og oste av kvalitet og kilovis med trafo.

    Den spilte ikke så godt egentlig og hadde klem-terminaler noe som trakk ned.

    mener jeg fikk 4,5-5k for den.

    McLaren
    Det var jo også en feit forsterker i sin tid, men mye mer vanlig enn "Definition Serie" produktene. Det ble sagt,, at det ikke var importert mer enn 4-5 AU 20000 til Norge. Vet ikke om det stemmer, men har ikke sett noen andre enn min, hverken til salgs eller i andre sammenhenger. Men det er vel noen som har, men ikke er interesserte i å selge.
    Hadde også en Sansui Au-x 1 tidlig på 80 tallet, som ble solgt, og forsøkte å finne en slik for noen år siden. Det var ikke lett, tror jeg så en på e-bay i Tyskland, men prisen var drøy. (Hadde på det tidspunkt en TU-X 1 tuner, og ville gjerne hatt et komplett sett.)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Geir_Bjerkaas skrev:
    baluba skrev:
    Oj, en slik integrert kunne jeg virkelig tenkt meg. Vanskelig å oppdrive og til fantasipriser?
    De er vel relativt sjeldne her på berget? Står en på e-bay hvor budene foreløpig er kommet opp i 800 dollar. tror ikke den går for den prisen. Har tidligere sett priser på langt over 1000 dollar. Så er det frakt, mva osv. Mener å huske at det gikk an å koble om på trafoen fra 110 volt til 220 volt.
    Det var en dyr forsterker når den var ny, kostet 13000 dkr i danmark, 1975. Kjøpte min brukt, for kr. 6000- i 1977.
    Riktignok er jeg glad i både Sansui og vintage hifi, men dette er for drøyt. Jeg regner altså svarene å være ja + ja.
     

    Geir_Bjerkaas

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Innlegg
    441
    Antall liker
    2
    baluba skrev:
    Geir_Bjerkaas skrev:
    baluba skrev:
    Oj, en slik integrert kunne jeg virkelig tenkt meg. Vanskelig å oppdrive og til fantasipriser?
    De er vel relativt sjeldne her på berget? Står en på e-bay hvor budene foreløpig er kommet opp i 800 dollar. tror ikke den går for den prisen. Har tidligere sett priser på langt over 1000 dollar. Så er det frakt, mva osv. Mener å huske at det gikk an å koble om på trafoen fra 110 volt til 220 volt.
    Det var en dyr forsterker når den var ny, kostet 13000 dkr i danmark, 1975. Kjøpte min brukt, for kr. 6000- i 1977.
    Riktignok er jeg glad i både Sansui og vintage hifi, men dette er for drøyt. Jeg regner altså svarene å være ja + ja.
    Ja, og i Tyskland, ihvertfall på enkelte fora, virker prisnivået helt sykt. Det settet som startet tråden her: Sansui CA 3000, BA 3000, står annonsert til rundt 6500 dollar på http://www.audioscope.net/power-amplifiers-c-33.html?page=4&sort=2a.
    Tuneren Sansui TU-x1, som jeg solgte for kr 5000- for 3-4 år siden, selges der for 4250 dollar.
     
    L

    Lars.N

    Gjest
    Geir_Bjerkaas skrev:
    baluba skrev:
    Geir_Bjerkaas skrev:
    baluba skrev:
    Oj, en slik integrert kunne jeg virkelig tenkt meg. Vanskelig å oppdrive og til fantasipriser?
    De er vel relativt sjeldne her på berget? Står en på e-bay hvor budene foreløpig er kommet opp i 800 dollar. tror ikke den går for den prisen. Har tidligere sett priser på langt over 1000 dollar. Så er det frakt, mva osv. Mener å huske at det gikk an å koble om på trafoen fra 110 volt til 220 volt.
    Det var en dyr forsterker når den var ny, kostet 13000 dkr i danmark, 1975. Kjøpte min brukt, for kr. 6000- i 1977.
    Riktignok er jeg glad i både Sansui og vintage hifi, men dette er for drøyt. Jeg regner altså svarene å være ja + ja.
    Ja, og i Tyskland, ihvertfall på enkelte fora, virker prisnivået helt sykt. Det settet som startet tråden her: Sansui CA 3000, BA 3000, står annonsert til rundt 6500 dollar på http://www.audioscope.net/power-amplifiers-c-33.html?page=4&sort=2a.
    Tuneren Sansui TU-x1, som jeg solgte for kr 5000- for 3-4 år siden, selges der for 4250 dollar.
    Trur ikke de får solgt en dritt på audioscope trur neste det nettstedet er opprettet med et formål (Hype priser) på skrot .

    Mvh
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    For dem som har lyttet på disse komponentene så er det aldeles ikke skrot. Men prisene er nok kunstig høye ja.
    Mine eksemplar er mint, både utseendemessig og ikke minst lydmessig.
    Fikk en kommentar fra en bekjent tidligere i ettermiddag som besitter et mer enn oppegående oppsett hjemme, og ble sittende og smile her - som lød noe slikt som dette: "Utviklingen har ikke vært så stor at det gjør noe alle disse årene..."
    Enig med ham. En del komponenter fra den tiden ble laget som top of the line, og det ble ikke spart på hverken det ene eller det andre.
    Men hva vet jeg? Jeg hører bare det jeg hører.
    Jeg sitter bare her og hører plate etter plate og forundres over hvor mye flaks det går ann å ha. Denne gangen var det min tur at jeg kom over dette settet. De skal ikke ut av mitt hus før jeg (måtte Gud forby) event. en gang kommer laaang under smertegrensa økonomisk.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Rudi skrev:
    Et bilde eller to er kult, fullstendig kapring av tråden....... ikke kult.
    Ok...om du er seriøs med dette, oppretter jeg en annen tråd om gode vintagekomponenter.
    Virket bare som denne var laget for slikt. ;)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    emotikon skrev:
    Rudi skrev:
    Et bilde eller to er kult, fullstendig kapring av tråden....... ikke kult.
    Ok...om du er seriøs med dette, oppretter jeg en annen tråd om gode vintagekomponenter.
    Virket bare som denne var laget for slikt. ;)
    fint å lese om å se bilder av disse tingene emotikon. Håper du fortsetter i denne tråden
     

    Freako

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    90
    Min vintage platespiller, Luxman PD 121, 32 år gammel...

     

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.385
    Antall liker
    3.402
    Torget vurderinger
    0
    Freako skrev:
    Min vintage platespiller, Luxman PD 121, 32 år gammel...
    En klassiskt elegant spelare.
    Förstärkarna från samma tid är lika eleganta.
    :)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    5.338
    Sted
    oslo
    ingen grunn til å la denne tråden dø ut enda ;D

    er innehaver av en av sansui CA 3000's argeste konkurrenter; nemlig Kenwood 700c "supreme".

    nå har jeg ikke selv testet ut hvordan den måler seg mot moderne pre'er, men ryktene skal ha det til at gamlefar fortsatt kan spille polo med de kongelige.
    eiergleden og byggekvaliteten er det iallefall ingenting å si på.




     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Freako skrev:
    Min vintage platespiller, Luxman PD 121, 32 år gammel...

    Liker de der :)
    Har en PD-264 stående oppe. Kjerringa spiller jo vinyl må vite.

    /jan
     

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Rett og slett nyyydelig! ;D (har du resten?)

    Se på dette! Hvordan kan dette IKKE låte helt fantastisk ?




    bjarnetv skrev:
    ingen grunn til å la denne tråden dø ut enda ;D

    er innehaver av en av sansui CA 3000's argeste konkurrenter; nemlig Kenwood 700c "supreme".

    nå har jeg ikke selv testet ut hvordan den måler seg mot moderne pre'er, men ryktene skal ha det til at gamlefar fortsatt kan spille polo med de kongelige.
    eiergleden og byggekvaliteten er det iallefall ingenting å si på.

     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    5.338
    Sted
    oslo
    pstraums skrev:
    Rett og slett nyyydelig! ;D (har du resten?)
    skulle gjerne hatt resten, men det er visstnok pre'en som er diamanten i dette settet, så jeg tror jeg klarer meg.
    går med ambisjoner om å lage en trekasse til den, men har ikke klart å få tak i finér enda :(
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg tok en titt i arkivet......... designet av Kenwood og produsert av Accuphase/Kensonic 1979-1980. Syntes og gjenkjenne frontene fra 600 serien, er nok samme designer som har holdt på ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn