Politikk, religion og samfunn Vi drømte om Amerika....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    32.608
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Demokratiet USA...

Ja.
    Men har lest litt opp på dette, og ifølge en del, er det klar konsensus om dette (selvfølgelig bare i USA)?
    at når du er i uniform, kritiserer du ikke ledelsen, og "the blubber" er jo The Commander in Chief.
    Hadde han vært i sivil, var saken nokk en annen = da hadde han "bare" blitt fyret (uten pensjon selvsagt).

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    6.008
    Nå snakker vi... 4 millioner kroner for en bachelorgrad. Slik jeg forstår er dette løpet 4 årig mot 3 her hjemme.
    Screenshot_20260902_072346_DuckDuckGo.jpg

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.541
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    yes virker fornuftig å si nei til penger som kan brukes til å hjelpe folk fordi man ikke kan med drive woke agendaen.
    Støttes 100%

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.541
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan i all verden kom du til den konklusjonen??! ; )
    Mange grunner, men i dette tilfelle så går det på at jeg vil at flest mulig skal hjelpes, mens idioter sier nei til bistand av prinsipp
    Og mere spesifikt så sprer den gule dansken surefjes hele tiden, samtidig som han er frekk og mobbete mot andre og klarer aldri å komme opp med en eneste fornuftig ting

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    6.008
    yes virker fornuftig å si nei til penger som kan brukes til å hjelpe folk fordi man ikke kan med drive woke agendaen.
    Støttes 100%
    Nå er ikke likestilling i landene dem opperer av samme standard som her hjemme. Så arbeidet skulle blitt kraftig hemmet da satsing på kvinner virker ha større posetiv effekt.

Enig at det ville være teit å avsi et slikt beløp om det bare skulle gjelde administrasjonen her hjemme. Hvor dem lett kunne "ridd av stormen" til passientene i the great white mental instetution var erstattet av mennesker med fungerende venstre hjerne.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.403
    Jeg tror det er litt vanskelig å sammenligne stater som Norge og USA i samme setning. Nesten umulig.
    USA er en supermakt og vil forbli det uansett hva Norge måtte mene, og det er en attraktiv nasjon for mange mennesker på kloden.
    Mange muligheter der og mange vil dit. Det er heller ikke så mange som flykter derfra, de blir selv om det er vanskelig for noen.
    Mange er der ulovlig og mange skal kastes ut som rett er. Obama kastet ut mange og fikk fredspris fra Norge.
    Tror ikke Norge skal ha sin største bekymring for USA

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    2.615
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror det er litt vanskelig å sammenligne stater som Norge og USA i samme setning. Nesten umulig.
    USA er en supermakt og vil forbli det uansett hva Norge måtte mene, og det er en attraktiv nasjon for mange mennesker på kloden.
    Mange muligheter der og mange vil dit. Det er heller ikke så mange som flykter derfra, de blir selv om det er vanskelig for noen.
    Mange er der ulovlig og mange skal kastes ut som rett er. Obama kastet ut mange og fikk fredspris fra Norge.
    Tror ikke Norge skal ha sin største bekymring for USA
    Om ein ikkje forstår at det ikkje er talet men måten som er problemet er eg redd at nytten i å diskutera dette er heller avgrensa.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.403
    Jeg skjønner selvfølgelig ikke hvilken måte du mener som er problemet. Og hvilket tall.?
    Men enig i at enhver diskusjon med de venstrevridde om USA er fånyttes.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    17.110
    Sted
    Oslo
    Jeg skjønner selvfølgelig ikke hvilken måte du mener som er problemet. Og hvilket tall.?
    Men enig i at enhver diskusjon med de venstrevridde om USA er fånyttes.
    Tenker du på alle litt til venstre for Listhaug og som ikke kjører Cadillac Escalade

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    22.311
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Tidligere hadde vi det slik at fienden var Sovjetunionen, mens NATO og USA var våre allierte òg holdt vår felles fiende i sjakk. Nå står Russland mer og mer fram som fiende, mens USA oppfører seg som alt annet enn alliert. USA er ikke et land vi lengre kan stole på. Senest i dag presterte idioten i presidentstolen å poste et kart hvor Grønland òg Island er en del av USA. USA er med andre ord i ferd med å gå fra alliert til fiende.

Om noen anser det som "venstrevridd", så gir jeg jamt f i det. Tenker det er greit å se verden som den faktisk er, ikke som man håper det skal være eller en gang i tiden var.

Sist redigert:

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.403
    Jeg tror det blir en uoverkommelig oppgave å introdusere NAV systemet i USA, i Chicago, New York city, Atlanta, LA, Philadelfia og over det hele landet.
    Det er heller ikke nødvendig. Folk klarer seg så best de kan, slik som ellers i verden, og de flyr ikke over til Canada og Mexico i store tall.
    Mye i USA er veldig bra og mange vil være der.
    (mulig sønn vil ta noen år i Texas, i olje industri og tjene 12 mill pr. år, + enebolig med basseng og tjener og alle andre utgifter betalt.)
    Litt usmakelig akkurat dette men slik er det.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.403
    Tidligere hadde vi det slik at fienden var Sovjetunionen, mens NATO og USA var våre allierte òg holdt vår felles fiende i sjakk. Nå står Russland mer og mer fram som fiende, mens USA oppfører seg som alt annet enn alliert. USA er ikke et land vi lengre kan stole på. Senest i dag presterte idioten i presidentstolen å poste et kart hvor Grønland var en del av USA. USA er med andre ord i ferd med å gå fra alliert til fiende.

Om noen anser det som "venstrevridd", så gir jeg jamt f i det. Tenker det er greit å se verden som den faktisk er, ikke som man håper det skal være eller en gang i tiden var.
    Vi har fortsatt bare en fiende og det er Rusland. USA er fortsatt en del av vår beskyttelse, som er selvforsømt i årevis og den eneste som kan bistå med kraft i et fremtidig angrep på landet.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    22.311
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Vi har fortsatt bare en fiende og det er Rusland. USA er fortsatt en del av vår beskyttelse, som er selvforsømt i årevis og den eneste som kan bistå med kraft i et fremtidig angrep på landet.
    USA er så absolutt ikke noen sikker alliert og beskytter. Det har blitt en røverstat, der "meg og mitt" er det eneste som betyr noe. Det beviser Trump hver eneste dag.

Grønland
    Island
    Venezuela
    Iran
    Lake "America"
    Gulf of "America"
    New "America"

Lefling med Putin, Kim, Netanyahu, Emanuel Desperados og Rudolf Blodstrupmoen, stjeler fredsprisen, motar fredspris fra FIFA (ledet av en annen Desperado)

Sannelig en troverdig alliert.

Sist redigert:

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.403
    At USA ikke vil hjelpe Europa en gang til ( for 3 e gang) er ikke spikret. Selv om presidenten er tvilsom nå.
    Jeg tror bestemt de vil bistå med kraft hvis det blir aktuelt. Håper sevfølgelIg vi slipper.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.403
    Norge alene kan aldri ha et troverdig forsvar mot Russland, men med Sverige og Finland i samarbeid kan det være mulig tror jeg men jeg vet lite om dette.
    Jeg vil tro Nato og det er USA det, de vil knuse Russisk angrep ganske greit og fort.
    Norge bør derfor legge til rette for at dette kan bli virkelighet og så lagre materiell på norsk jord som er hensiktsmessig.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    16.869
    Selvforsømt, faktisk. Deilig uttrykk, som frivillig eller ei, er en herlig presis beskrivelse av tingenes tilstand innad i USA. Lagres på harddisken.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.541
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Nå er ikke jeg noen russer forguder, men sånn helt konkret hvorfor skal man se på russland som fiende? Greit nok at de er i krig med nabolandet, men hvis man skal se på alle land som er i krig som fiende så blir det slitsomt.
    Hvis man tenker på spionasje så foregår det over hele verden, og kina er vel de verste der
    Hva annet har de gjort mot oss?

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    16.869
    Nå er ikke jeg noen russer forguder, men sånn helt konkret hvorfor skal man se på russland som fiende? Greit nok at de er i krig med nabolandet, men hvis man skal se på alle land som er i krig som fiende så blir det slitsomt.
    Hvis man tenker på spionasje så foregår det over hele verden, og kina er vel de verste der
    Hva annet har de gjort mot oss?
    Prinsipielt enig i at dette med fiendebilder kan være veldig kontraproduktivt. Men du skal allikevel være rimelig historieløs om du ikke har fått med deg Russlands modus operandi, og hvordan de selv setter opp skarpe fiendebilder og forvrengninger av Vestens oppfatninger.
    Russland er en aggressor, og under Putin er det rimelig klart at de har ambisjoner som ikke nødvendigvis er å anse som vennligsinnede overfor flere av sine naboland. Mens tanken om at et vestlig land skulle angripe Russland, er fullstendig meningsløst.
    Etter murens fall inviterte de vestlige land Russland med på både handel og annet samarbeide, de fikk være med som observatører på NATO-øvelser, og ble i det hele tatt behandlet vennlig, for å bygge bilateral tillit. Men etter Putin's overtakelse, har Russland stedig vendt tilbake til kald krigstilstand, og kontinuerlig økt hybride angrep og verbale utfall mot vestlige land.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn