Vi ønsker Little FWEND velkommen til Horten Messen 5 til 6 Oktober

Little FWEND vil være å treffe i bankettsalen
Zobel-nettverk på SUT´en for å finjustere evt. ringing? Opp med strømmen og ned med spenninga! Det er bare helt vanlige Haufe T890-trafoer i Auditorium 23…..…. Partridge .977 eller .973 + en loddebolt og en boks fra Hammond? Eller rett og slett en altfor overpriset vintage Jørgen Schou til SPU´en? Bob´s Devices eller bare kjøpe en direkte fra Cinemag og bygge selv - hvor vanskelig kan det være? Legge på en OJAS-logo og doble prisen enda en gang? Kondo KSL-SFz eller AN UK-kopien? Noe japansk, noe eksotisk? Fremer mener Ypsilon er verdens beste, men 120k for en trafo er jo vannvidd! Sølv eller kobber? Eller kanskje sølv i primærviklingen og kobber i sekundær - eller vice versa? Eller var det 1kg sukker istedenfor 1kg pepper? Hvordan er det med headroom inn i RIAA´en? Den originale Sugano-era Koetsu Black´en hadde 0.6mV output, men den nye har 0.4mV - så da må du opp til 1:12 ratio. Hva med min Kleos vs Delos - de er 0.5mV vs 0.6mV Kan jeg ha samme SUT eller er det helt innafor?
Har du dykket et stykke ned i Step Up Transformer-kaninhullet oppdager du at det er rimelig dypt (og kan bli dyrt). Det og resultatet av en masse annen ekstra dyptgående utforskning, testing og eksperimentering er alltid på gang.
hifideli.com skal bli en kunnskapsbase for folk som er godt over gjennomsnittet interessert i å tweake & tune det lekre, men fragile signalet den industrielle diamanten genererer på sin mystiske vei gjennom den elektromekaniske labyrinten og ut fra baksiden av RIAA-trinnet. Det skal også bli en snarvei til hvem / hva / hvordan og tricks & tips for service og modifisering av vintage utstyr. Hvordan tune den variable resistor´en i en EMT-motor? Hvem kan se på min Ortofon Type C uten å kødde det til? Er det virkelig slik at jeg kun trenger å bruke penger på signal-siden i min DIY-kabel og ikke returen? Helix-kveiling - er det smart eller en dårlig idé? Kan du høre forskjell på magnetisk vs elektrisk støy? Does connectors matter? No. Or maybe yes, but definitely not sometimes always… Velkommen til en fascinerende oppdagelsesferd som aldri tar slutt!
Det er ingen vitenskapelige double-blind tester eller professorer i fysikk som kan gå god for innholdet i denne kunnskapsbasen og den er basert på min høyst personlige smak og tar utgangspunkt i den evige opp/ned/side-graderingen av mitt ydmyke stereoanlegg. Forhåpentligvis finnes det flere der ute med sammenfallende sådan. Altså smak…..og nysgjerrighet.
Vi har også et første produkt vi er eksklusiv representant for i Norge. Diplomingeniør Michael Ulbrich håndlager kobber- eller sølvtrafoer i Berlin på bestilling etter hvilken pickup du elsker (høyest). De mest vellydende rommene på Munchen-messa de to siste årene har (igjen etter min smak) vært hos bl. a. Martion Audiosysteme, Oswalds Mill Audio og Living Voice. Disse, for å si det mildt, “krevende” kundene bruker Michael sine trafoer fra Consolidated Audio Berlin. Leveringstid hvis bestilling nå er i januar 2025.
Ellers driver jeg også med Little Fwend og tar med to nye modeller til Horten - P8/P10Mount for Rega P8/P10/Naia og Disco Mk2 for Technics SL-1200-serien / SL-1300G etc. littlefwend.com
Stikk innom og si hei!
LITTLE FWEND
THE AUTOMATIC TONEARM LIFTER
Lasse Gretland
Managing Director
info@littlefwend.com
www.littlefwend.com
004791828713
Made in Scandinavia
https://www.instagram.com/littlefwend/
litt.jpg

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audio Aktøren
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.578
Link til alle artikler
202
Audio Aktøren sine annonser
Bransjenyheter
Vi ønsker Duet Audio velkommen til Horten Messen 5 til 6 Oktober

Vi ønsker Duet Audio velkommen til Horten Messen 5 til 6 Oktober

• 0
Duett Audio finnes på SPA, 1. etage. Som de 21 foregående år samles store og små, gamle og nye, hifi-entusiaster på Thon hotell Horten lørdag 5. og søndag 6. oktober. Erik og Aleksander fra Duet...
Fortsett
Bransjenyheter
Vi ønsker Børres Platebodega velkommen til Horten Messen 5 til 6 Oktober

Vi ønsker Børres Platebodega velkommen til Horten Messen 5 til 6 Oktober

• 2
Premiere for Børres Platebodega, stiller med et lite utvalg vinyl, og diverse "smalls" for analog entusiasten. Håndplukkede tiltler for platesmakeren, supervinyl, hi-fi vinyl, vintage monos, jazz...
Fortsett
Bransjenyheter
Vi ønsker Hifi & Vinyl velkommen til Horten Messen 5 til 6 Oktober

Vi ønsker Hifi & Vinyl velkommen til Horten Messen 5 til 6 Oktober

• 3
Hifi & Vinyl. Vi gleder oss til å treffe dere i Bankettsalen på Hi-Fi Messen i Horten i helgen! Vi har handlet, pakket og priset plater i mange dager for å sikre dere et meget godt utvalg. Nytt av...
Fortsett
Bransjenyheter
Vi ønsker HI-end Studio velkommen til Horten Messen 5 til 6 Oktober

Vi ønsker HI-end Studio velkommen til Horten Messen 5 til 6 Oktober

• 0
HI-end Studio er i Havestuen, 1. etage. Hoved produkter er Bryston forsterkere, strømmere og DAC er. BASIS Platespillere og armer, Canton høyttalere m.m. www.hiendstudio.no
Fortsett
Bransjenyheter
Vi ønsker Moet Audio velkommen til Horten Messen 5 til 6 Oktober

Vi ønsker Moet Audio velkommen til Horten Messen 5 til 6 Oktober

• 0
Moet Audio tar pause i oppussingen og vil holde til i messerom Andre Vi vil ha med oss bla produkter ifra følgende produsenter • Davis Acoustics - Høyttaler • Silent Angel - Streamer & Nettverk •...
Fortsett
Bransjenyheter
Første gang vist på Messen i Norge.

Første gang vist på Messen i Norge.

• 3
Første gang vist på Messen i Norge. PrimaLuna EVO 300 Hybrid poweramplifire Qln ref. 9 Cary Audio DMS-700 Vi har også med J. Sikora Standard MAX, Studer A80 og Tara Labs
Fortsett
Topp Bunn