VG mot FrP?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113423

Dette er en av en serie artikler rettet mot toppen i Norges snart største parti. Er FrP verre enn røpla, eller har VG innledet vårens og sommerens nådeløse innsirkling av ofre som skal ned fra sin pidestall, spyttes på og settes i gapestokk til alles forlystelse?

Honkey
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
VG er, som resten av den norske presse, anti-borgerlig og da spesielt anti-FrP. Derfor vil slike politiske kampanjer komme med jevne mellomrom, selv om det kanskje er mest vanlig å kjøre dem i forkant av valg. Det er åpenbart at VG bruker en vinkling som de mener vil henvende seg direkte til (deres oppfatning av) FrP-kjernevelgeren, med utstrakt bruk av fraser som "du må betale" og "på skattebetalernes regning". Jeg tviler dog på at kampanjen vil ha noen betydelig effekt.
 
N

nb

Gjest
VG har, i likhet med de fleste aviser, en misjon: Å selge flest mulig aviser.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
VG er, som resten av den norske presse, anti-borgerlig og da spesielt anti-FrP. Derfor vil slike politiske kampanjer komme med jevne mellomrom, selv om det kanskje er mest vanlig å kjøre dem i forkant av valg. Det er åpenbart at VG bruker en vinkling som de mener vil henvende seg direkte til (deres oppfatning av) FrP-kjernevelgeren, med utstrakt bruk av fraser som "du må betale" og "på skattebetalernes regning". Jeg tviler dog på at kampanjen vil ha noen betydelig effekt.
For meg høres dette rart ut, i det jeg ofte oppfatter VG som en forlenget arm av FrP i enkeltsaker. (ref serien "Duste-Norge"). De elsker jo enkle, populistiske utsagn, særlig der makthaverne blir stilt til veggs, eller skulle jeg si VG's? ;) Og VG har makt. De har tatt ned folk før, når de får Dagbla' med i kobbelet ender de av og til også som mordere. Min oppfatning er at FrP nå får oppleve hva det vil si å være en potensiell seriøs maktfaktor, og i henhold til VG's arbeidsmetoder er enkeltpersonene de beste bytter å jage. Carl og Siv ser tu til å være øverst på menyen.
Til tross for min aversjon mot FrP's politikk er jeg enda sterkere motstander av VG's arbeidsmetoder.

Honkey
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
VG - antiborgerlig? ;D Og anti-FrP? Ja den var god...det er en drittavis på alle tenkelige måter, noe som også inkluderer talerørfunksjon for de lettvinte.

Men det er vel fraksjoner i partiet som bruker VG til å gjøre en liten rokade...no big deal. Skitne tricks er ikke noe nytt på tinget, og spesielt ikke i det partiet ;)

O.


VG er, som resten av den norske presse, anti-borgerlig og da spesielt anti-FrP. Derfor vil slike politiske kampanjer komme med jevne mellomrom, selv om det kanskje er mest vanlig å kjøre dem i forkant av valg. Det er åpenbart at VG bruker en vinkling som de mener vil henvende seg direkte til (deres oppfatning av) FrP-kjernevelgeren, med utstrakt bruk av fraser som "du må betale" og "på skattebetalernes regning". Jeg tviler dog på at kampanjen vil ha noen betydelig effekt.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
VG er definitivt en drittavis (og det synes jeg helt uavhengig av denne saken) det er virkelig lavmål det de serverer, jeg kjøper den ALDRI og gidder sjelden å lese den på nettet, men uvisst av hvilken grunn så er den visst Norges største avis. Det er skremmende hvilken makt media har, og da spesielt slike aviser som VG.
Man kan jo få inntrykk av at folk faktisk er dumme, om det er dette folk flest vil ha.
Om denne anti-Frp-aksjonen vil ha noe for seg tviler jeg på, men de synes vel de bør prøve nå når Frp er blitt så store. Virkelig dynamitt dette....
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Felles for både avis og parti er vel at de begge kan gå under betegnelsen nisser. Medaljens bakside med et demokrati skinner klart igjennom når man ser at FrP snart er størst i landet.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Felles for både avis og parti er vel at de begge kan gå under betegnelsen nisser. Medaljens bakside med et demokrati skinner klart igjennom når man ser at FrP snart er størst i landet.
Og Hamas ble størst i Palestina.

Det virker som om vi trenger et alternativ til demokratiet.
Opplyst enevelde med Outlawbamse som diktator?
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Skal vi si at et hvert folk får den regjering de fortjener når de velger den selv? Vi kan vell også si at vårt valg reflekterer vår situasjon. Hamas i Palestina: Et folk uten håp, uten fremtid. De vil sloss for å få en fremtid, for å få et håp. De har INGENTING igjen å tape.
FrP i Norge: Vi har alt, vi vil ha enda mer. Vi hører FrP si at vi kan få alt vi peker på. Fler og fler tror på dem.

Honkey
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Dette er tull Honkey, de fleste (eller i alle fall 1/3) av Frps velgere stemmer som de gjør p.g.a innvandringpolitikken, eller mangel på hos de andre partiene kan man vel si. Folk er skremt av det vi ser av økt vold og kriminalitet og tafatte norske politikere og vil ha noen som vil ta fatt i disse problemene før det er for seint.
De som vil ha mer penger de stemmer høyre.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Skal vi si at et hvert folk får den regjering de fortjener når de velger den selv? Vi kan vell også si at vårt valg reflekterer vår situasjon. Hamas i Palestina: Et folk uten håp, uten fremtid. De vil sloss for å få en fremtid, for å få et håp. De har INGENTING igjen å tape.
FrP i Norge: Vi har alt, vi vil ha enda mer. Vi hører FrP si at vi kan få alt vi peker på. Fler og fler tror på dem.

Honkey
Kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen. Jeg stemte FrP ved siste valg først og fremst fordi de er partiet som i størst grad utfordrer det (alt for sterkt) etablerte særnorske overformynderiet og avgiftsvesenet. De vil også kutte mest i offentlige utgifter og gå lengst i å reformere velferdsordningene. I tillegg har de den, i dagens situasjon, mest fornuftige innvandingspolitikken. Derfor stemte jeg på FrP i '97 og '05. Ikke fordi jeg har så mye eller vil ha så mye mer. I hvertfall ikke "bare ved å peke på det", som alt for mange gjør i dagens sosialdemokratiske slaraffensamfunn. Jeg vil se mer svette pr. krone, ikke mindre. Jeg har forøvrig også stemt Høyre, den gang fordi det da var Foss og Petersen som virket mest offensive i utfordringen av AP-samfunnet.

For meg er nedbygging av overformynderi, avgiftsvesen, byråkrati og offentlig sektor den desidert viktigste faktor når jeg går til stemmeurnen. Dette er imidlertid ingen enkeltsak, det handler om politisk kurs.
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Enig med Ivar her! Det er både grov generalisering og feil å påstå at bakgrunnen for folks stemmegivning er så enkel.

Utsagnet "De som vil ha mer penger stemmer høyre" kan jo brukes andre veien også. "De som vil ha mer penger uten å gjøre noe stemmer SV". Det ligger ofte en politisk overbevisning bak valg av parti, og de høyreorienterte partiene er gjerne for rasjonalisering av offentlig sektor, eller innsparing, kutt og nedbygging som meningsmotstandrne nok heller verlger å kalle det.

Knut
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Ad saken

Vg er nok hakket mer borgerlig enn mange andre, f.eks Dagbladet og Dagsavisen, men ikke mer enn at de tror dette er en kjempenyhet som sikkert er bra for salgstallene!?

Det nytter ikke å lese tabloidnyheter, jeg blir sint, og sansynligvis dummere :) Jeg har prøvd å oppsøke medier med skikkelige nyheter, men de er vanskelige å finne. NRK Alltid Nyheter er forholdsvis bra, men de glimter til med f.eks grundig utreding av saken mellom Otto Jespersen og Brynjar Meling, bra jobba!!#¤"!/&!

:)

Knut
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
For meg høres dette rart ut, i det jeg ofte oppfatter VG som en forlenget arm av FrP i enkeltsaker. (ref serien "Duste-Norge").
Jeg har ikke lest serien "Duste-Norge", men både gjennom ledere og kommentarer, samt undersøkelser om journalisters generelle politiske ståsted, har det dannet seg et bilde av hvor de står. FrP og KrF ligger for hat blant stordelen av journaliststanden og det er da heller ingen andre partier som får tilnærmelsesvis like mange angrep rettet mot seg i pressen som disse to.

Journalister generelt er radikale, kvasiintelektuelle bedrevitere med mye TP-kunnskap og lite reell kompetanse. De forguder Bono, Bob Dylan, Quentin Tarantino og Che Guevara, - og de hater Bush, KrF og FrP. At de ofte i praksis løper sistnevnes ærend skyldes først og fremst kortsynthet.
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Dette er tull Honkey, de fleste (eller i alle fall 1/3) av Frps velgere stemmer som de gjør p.g.a innvandringpolitikken, eller mangel på hos de andre partiene kan man vel si. Folk er skremt av det vi ser av økt vold og kriminalitet og tafatte norske politikere og vil ha noen som vil ta fatt i disse problemene før det er for seint.
De som vil ha mer penger de stemmer høyre.
Dette stemmer ikke med de FrP velgerne jeg kjenner. De stemmer ut ifra ren egoisme. Meg selv først, deretter meg selv og til slutt meg selv.

Det går ikke så lang tid før en slik holding fører alle her til land, og ikke bare FrP velgere ut i dårligere tider.

Ikke uventet ser FrP velgerene ut til å ha det ganske så bra her i Norge og det forundrer meg ikke at de ønsker enda mer.
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Og Hamas ble størst i Palestina.

Det virker som om vi trenger et alternativ til demokratiet.
Opplyst enevelde med Outlawbamse som diktator?
Jeg tar jobben :D

Jeg vokste opp på et lite tettsted på østlandet før jeg flytta innover mot byen. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte når jeg nå besøker foreldrene mine og leser lokalpolitikk i avisa. FrP politkere i mange småbygder ser ut til å bestå av småkjeltringer og slappfisker.

Det eneste de gjorde da jeg vokste opp i bygda var å stå med handa ute for å karre til seg det som samfunnet kunne gi dem. Og at de nå skal sitte i styre og stell er for meg ganske skremmende.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Utsagnet "De som vil ha mer penger stemmer høyre" kan jo brukes andre veien også. "De som vil ha mer penger uten å gjøre noe stemmer SV". Det ligger ofte en politisk overbevisning bak valg av parti, og de høyreorienterte partiene er gjerne for rasjonalisering av offentlig sektor, eller innsparing, kutt og nedbygging som meningsmotstandrne nok heller verlger å kalle det.
Ja, hva er nå egentlig forskjellen på feks. billigere biler og billigere barnehager? I begge tilfeller dreier deg seg om et kutt i avgifter du må betale for å skaffe staten driftsinntekter. I begge tilfeller dreier det seg om et kutt i en for mange uunngåelig utgiftspost som ofte rammer usosialt. Det er ingen forskjell her, i begge tilfeller dreier det seg om en stemme til reduksjon av personlige utgifter.

Politikerne, spesielt fra venstresiden, fremstiller ofte dette som et verdivalg, og det er det også, dog ikke av grunnen de fremholder. Lokkematen til velgeren er akkurat den samme, lavere utgifter, men mens billigere biler betyr en reduksjon av offentlig inngripen og offentlige overføringer, vil billigere barnehager innebære en økning. Det er verdivalget.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Dette stemmer ikke med de FrP velgerne jeg kjenner. De stemmer ut ifra ren egoisme. Meg først, deretter meg og til slutt meg.

Det går ikke så lang tid før en slik holding fører alle her til land, og ikke bare FrP velgere ut i dårligere tider.
Vel det samme kan sies om de som stemmer SV som det påpekes her. De som ikke har så mye vil dele andres goder. De som har små unger vil ha billig barnehage. De som er gamle vil ha mer utbetalt i pensjon. De som tjener mye vil betale lite skatt. Kjenner få som stemmer for at andre skal få det bedre.Men samtidig regner jeg med at folk flest har tenkt seg litt om og selvsagt har mer enn en grunn til å velge som de gjør. Å stemple folk som dumme fordi de stemmer sånn eller sånn hva er vitsen med det?
Ellers enig i det Ivar L skriver om journalister. De er nok ikke dumme, men de kan ofte virke sånn...
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Vel det samme kan sies om de som stemmer SV som det påpekes her. De som ikke har så mye vil dele andres goder. De som har små unger vil ha billig barnehage. De som er gamle vil ha mer utbetalt i pensjon. De som tjener mye vil betale lite skatt. Kjenner få som stemmer for at andre skal få det bedre.Men samtidig regner jeg med at folk flest har tenkt seg litt om og selvsagt har mer enn en grunn til å velge som de gjør. Å stemple folk som dumme fordi de stemmer sånn eller sånn hva er vitsen med det?
Ellers enig i det Ivar L skriver om journalister. De er nok ikke dumme, men de kan ofte virke sånn...
Jeg har ikke kalt noen dumme. Jeg kaller dem egoister. Det er en stor forskjell.
 
T

tjn

Gjest
Handler alle valg om penger? Er ett verdivalg ett økonomispørsmål?

Forøvrig er som regel VG sine standpunkt (hvis de i det hele tatt har noe slikt...) synonymt med FrP (Fordomspartiet) sine....
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Jeg har ikke kalt noen dumme. Jeg kaller dem egoister. Det er en stor forskjell.
Da antar jeg at du fremstår som et altruismens fyrtårn? Unnlater å føre fradrag på selvangivelsen, nedprioriterer eget forbruk for å få råd til å donere mest mulig til gode formål og ofrer fritiden for arbeidsgiveren (når du ikke bedriver frivillig hjelpearbeid, selvsagt)?

Eller er du en av de som gir en hundrings i året til Røde Kors for å kjøpe deg selv berettigelsen til å rakke ned på alle andre?
 
A

Affa

Gjest
Dr. Løkken, ikke kast bort tiden din med å svare disse dårene.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Uansett er alle enige om at det er en drittavis! ;D

O.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Dr. Løkken, ikke kast bort tiden din med å svare disse dårene.
I motsetning til Dem, Hr Affa, tar i det minste Dr. Løkken sine meningsmotstandere seriøst.

Løkken sier:
Kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen. Jeg stemte FrP ved siste valg først og fremst fordi de er partiet som i størst grad utfordrer det (alt for sterkt) etablerte særnorske overformynderiet og avgiftsvesenet. De vil også kutte mest i offentlige utgifter og gå lengst i å reformere velferdsordningene. I tillegg har de den, i dagens situasjon, mest fornuftige innvandingspolitikken. Derfor stemte jeg på FrP i '97 og '05. Ikke fordi jeg har så mye eller vil ha så mye mer. I hvertfall ikke "bare ved å peke på det", som alt for mange gjør i dagens sosialdemokratiske slaraffensamfunn. Jeg vil se mer svette pr. krone, ikke mindre. Jeg har forøvrig også stemt Høyre, den gang fordi det da var Foss og Petersen som virket mest offensive i utfordringen av AP-samfunnet.

For meg er nedbygging av overformynderi, avgiftsvesen, byråkrati og offentlig sektor den desidert viktigste faktor når jeg går til stemmeurnen. Dette er imidlertid ingen enkeltsak, det handler om politisk kurs.
Det er slik at noen stemmer FrP ut fra at dette er til det beste for vårt samfunn som helhet. Dette tema har jeg tidligere tatt opp i tråden "hvorfor stemmmer du som du gjør". Og jeg respekterer ditt valg IL. Også jeg stemmer som jeg gjør ut fra den overbevisning at et rent elitistisk samfunn blir kaldere og skaper flere drop-outs. Helt isolert tilhører jeg de som definitivt ville få en bedret økonomi og større individuelll frihet med FrP. Men jeg har altså lest bl.a. hele FrP's program, og litt konskvensanalyse ga meg gåsehud. Og det var ikke av ekstatisk nytelse, kan jeg avsløre.
Jeg håper ikke VG lykkes i å drepe Siv Jensen (Hagen kan ingen drepe, han har fått føle pressens tortur i 30 år snart, han står fortsatt), men jeg håper kanskje de klarer å få opp øynene på folk for at FrP har mer i kjeften enn i handlingene. De er ikke ett hakk bedre enn de de kontinuerlig klager på. Allerede før de har kommet noe sted skal andre betale for personelig trener, og det når'u kan spa ut (vel fortjente, men dog) 800 høvdinger av skapet hvert år! Fy f...!

Honkey
 
A

Affa

Gjest
Tro det eller ei Honkey, men det var ikke deg jeg hadde i tankene som dåre denne gangen.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
De vil også kutte mest i offentlige utgifter og gå lengst i å reformere velferdsordningene.
Tror det er viktig å se forskjellen mellom det å reformere velferdsordninger, kontra det å rasere dem. ::)
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Det er slik at noen stemmer FrP ut fra at dette er til det beste for vårt samfunn som helhet.
Jeg tror at folks grunnlag for stemmeavgivelse i bunn og grunn er mye av den samme for alle partier. En kombinasjon av ønsket politisk kurs og prioriteringer, en oppfatning av hva som er samfunnstjenelig og selvsagt også egeninteresser. Som sagt, hva er i den sammenheng forskjellen på å lokke med billige biler og å lokke med billige barnehager?

Helt isolert tilhører jeg de som definitivt ville få en bedret økonomi og større individuelll frihet med FrP. Men jeg har altså lest bl.a. hele FrP's program, og litt konskvensanalyse ga meg gåsehud. Og det var ikke av ekstatisk nytelse, kan jeg avsløre.
Vel, med litt (ukvalifisert, men dog) konsekvensanalyse av en fortsettelse av den rådende sosialdemokratiske politikk i dagens globaliserte samfunn, får også undertegnede gåsehud. Den enorme ressursbelastning som "velferdssamfunnet" og den enorme offentlige administrasjonen og servicesektoren utgjør er i mine øyne ikke på lang sikt holdbar i en verdenssituasjon hvor ressursutveksling og produktivitetskonkurranse foregår på tvers av alle landegrenser. Den vil simpelt hen falle under sin egen tyngde. Spørsmålet er ikke hvordan vi kan spare til fremtidige pensjoner, som nevnt tror jeg aldri oljefondet vil komme oss til gode fordi økonomien kommer i ekstrem ubalanse i en situasjon hvor vi kun skal leve på opptjente midler, men hvordan man også i fremtiden har en verdiskapning som kan bevare vår høye levestandard. Når mesteparten av arbeidsstokken er sysselsatt i byråkrati og tjenesteytelse lar det seg simpelt hen ikke gjøre. Statsforvaltningen må effektiviseres. Prisen for likhetsidealet betales allerede i utdanningssektoren, som diskutert i en annen tråd, den vil i fremtiden også ramme på andre områder.

Hagen kan ingen drepe, han har fått føle pressens tortur i 30 år snart, han står fortsatt.
Så du innrømmer at pressen faktisk bedriver kampanje mot FrP?

Allerede før de har kommet noe sted skal andre betale for personelig trener, og det når'u kan spa ut (vel fortjente, men dog) 800 høvdinger av skapet hvert år! Fy f...!
Partiet har sitt budsjett, som alle andre. Hvordan partiene velger å forvalte og bruke sine midler synes jeg ikke er vårt anliggende. Bruker de dem dårlig, vil det kun ramme dem selv. Forøvrig er jeg av den oppfatning at stortingspolitikere, som andre i posisjoner med stort ansvar og ditto belastning, tjener alt for lite i Norge.

Tror det er viktig å se forskjellen mellom det å reformere velferdsordninger, kontra det å rasere dem. ::)
Det har du rett i og den forskjellen tror jeg ikke du ser.
 
K

knutinh

Gjest
Forøvrig er jeg av den oppfatning at stortingspolitikere, som andre i posisjoner med stort ansvar og ditto belastning, tjener alt for lite i Norge.
Enig. Gitt media-presset, kravene til absolutt plettfri privat-liv etc bør stortingspolitikere tjene minst like godt som det man kunne forvente i næringslivet.

Nå kan vel en stor del av dem ikke forvente stort i privat næringsliv, men kanskje ville bedre vilkår bedre det.

Ellers ønsker jeg meg tilbake til tida da politikere ikke trengte å være pietister. For min del må de gjerne ha en skandale i ny og ne med sekretærer og litt for mye drikking. Søkerommet blir rett og slett fryktelig lite hvis vi skal elliminere alle med mildt skandaløse tendenser for å lede landet.

-k
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Personelig trener og 800 høvdinger.
Ville aldri byttet jobb med Siv Jensen.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Så du innrømmer at pressen faktisk bedriver kampanje mot FrP?
Hva JEG innrømmer er vel en noe underlig spørsmålsstilling? Har vel ingenting å forsvare mht pressens galskap, så vidt jeg kan begripe. Men jeg er av den oppfatning at den generelle presse i Norge har bedrevet noe som minner om personforfølgelse overfor Carl I. Hagen i nær 30 år.

Honkey
 
K

knutinh

Gjest
Hva JEG innrømmer er vel en noe underlig spørsmålsstilling? Har vel ingenting å forsvare mht pressens galskap, så vidt jeg kan begripe. Men jeg er av den oppfatning at den generelle presse i Norge har bedrevet noe som minner om personforfølgelse overfor Carl I. Hagen i nær 30 år.

Honkey
En hypotese: "Forfølgelsen" er akkurat hva FrP trenger for å få oppslutning. Og akkurat hva avisene trenger for å selge. Win-win...

-k
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Det er ingen tvil om at forfølgelsen har vært instrumental i å gi Hagen den oppmerksomhet han har trengt for å bygge opp partiet. Imidlertid tror jeg det nå er så etablert og stabilt stort at det står på egne ben. Det er mulig jeg er naiv eller gammeldags, men jeg tror fortsatt at politikken er den viktigste faktor for hvilken oppslutning et (etablert) parti får, uansett farge. Selv lar jeg meg i hvertfall ikke affisere av denne typen overskrifter, men vil stemme på det partiet som til enhver tid har det politiske program jeg er mest enig i.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113423

Dette er en av en serie artikler rettet mot toppen i Norges snart største parti. Er FrP verre enn røpla, eller har VG innledet vårens og sommerens nådeløse innsirkling av ofre som skal ned fra sin pidestall, spyttes på og settes i gapestokk til alles forlystelse?

Honkey
Egentlig tror jeg dette handler om noe helt annet.

Nemlig å sette fokus på et parti som hevder de er opptatt av skattebetalernes penger samt lover og regler.
Spørsmålet blir da om det skal gjelde et sett regler for FrP og dets medlemmer, og et annet sett regler for "de andre".

FrP bør være det siste partiet til å misbruke statens midler. Man kaster ikke stein når man sitter i glasshus...
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Et annet prinsipp i en markedsliberal ideologi, er at man står fritt til å bruke sine egne penger til det man vil. Det gjelder både privatpersoner og bedrfter/organisasjoner. Utnytter man budsjettet sitt dårlig, går det ut over en selv, men det er også ens eget private anliggende. Det gjelder for alle.

Dette er norsk misunnelsesmentalitet, akkurat den samme som for noen år siden rammet Victor Norman; omtrent den eneste i regjeringen Bondevik-II som virkelig hadde noe å fare med, gjorde en kjempejobb, og så skulle han veltes av et par kostbare representasjonsluncher. Smålig.
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Da antar jeg at du fremstår som et altruismens fyrtårn? Unnlater å føre fradrag på selvangivelsen, nedprioriterer eget forbruk for å få råd til å donere mest mulig til gode formål og ofrer fritiden for arbeidsgiveren (når du ikke bedriver frivillig hjelpearbeid, selvsagt)?

Eller er du en av de som gir en hundrings i året til Røde Kors for å kjøpe deg selv berettigelsen til å rakke ned på alle andre?
Jeg fører opp det jeg har krav på og gir akkurat så mye til min arbeidsgiver som jeg føler for. Hundringsen min gir jeg til organisasjoner jeg vet bruker brorparten til formålet og ikke til administrasjon.

Når det er sagt så kan jeg heller ikke si at jeg bekymrer meg stort over den økonomiske situasjonen min for den er finfin. Hvis man kaller det å bruke noe av fritiden sin til å holde igang tilbud for barn og unge hjelpearbeid, så bruker jeg endel timer på det også.

De jeg har rakket ned på i denne tråden er slappinger som aldri har bedrevet annet enn dovenskap (min lille bygd der alle kjenner alle).

Jeg betaler min skatt med glede og kommer aldri noen sinne til å være enig i FrPs politikk.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Når det er sagt så kan jeg heller ikke si at jeg bekymrer meg stort over den økonomiske situasjonen min for den er finfin.
Er du da egentlig i posisjon til å rakke ned på de som lenger mye vekt på privatøkonomiske hensyn ved valg? Kanskje økonomien for dem er en reell kilde til bekymring?

Det fremstår som ganske arrogant å selv være i en bekvemmelig økonomisk posisjon og samtidig beskylde de som bekymrer seg for sin økonomi for å være egoister. Uansett hvilket parti de stemmer på.
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113423

Dette er en av en serie artikler rettet mot toppen i Norges snart største parti. Er FrP verre enn røpla, eller har VG innledet vårens og sommerens nådeløse innsirkling av ofre som skal ned fra sin pidestall, spyttes på og settes i gapestokk til alles forlystelse?

Honkey
Journalister og lignende er som regelt høyt utdannede, intelektuelle, og skyr følgelig partiet FRP som pesten.

De fleste ser på FRP som en bløff, som sanker stemmer ved å forlede de som ikke er like oppegående politisk som dem selv og ikke skjønner at politikken til FRP leder dem strake veien rett i grøfta. Og at FRP egentlig ikke har noen agenda, utenom å si og gjøre det som de tror vil sanke mest mulig stemmer.

Selv om VG, tror jeg må være den mest anti intelektuelle avisen, tettest Se & Hør av tabloid avisene. Og følgelig mest pro FRP.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Det skrives intellektuelle. Kommer fra latin; intellectus, fra intellegere - å forstå.

Journalister er ikke intellektuelle. De tror de er intellektuelle, men det blir noe helt annet. I mangel på et bedre ord; kvasiintellektuelle. De behersker orddeling, men ikke så veldig mye mer.
 
Topp Bunn