Verdivurdering

rasa28

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
103
Antall liker
9
Hei.
Er det noen som kan gi meg en en verdivurdering av denne vinyl platen?
"Jørn Hoel, Love Will Make You Do Things That You Know Is Wrong."
Utgitt i 1989, 1500 eks. På vinyl og 1500 eks. På cd.
Plateselskap Decca. Eksemplar nr. 312.
Skal visstnok bare være spilt en gang.
Legger ved ett bilde.

Mvh.
Raymond.
 

Vedlegg

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Sv: Verdivurdering

Verdivurdering av slike relativt sjeldne norske, er frykteleg vanskeleg. Variasjonar frå aust-vest og nord-sør, så vel som effekten av å samle på artist, sjanger eller epoke kan vere utslagsgjevande.
Du kan vel neppe håpe å få meir enn 400 kr, vil eg tippe?
På den andre sida...finn du ein entusiast....
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Sv: Verdivurdering

Ok, jeg skal gjøre et forsøk. Samboeren min hadde denne skiva på kassett som var ufattelig sliten. Opptaket var også heller skralt. Men skiva er jo kul nok, den..(nesten så man lurer på hvorfor unge Hoel ikke gjør mere i samme gata, i steden for å synge småenerverende låter om å drikke av noens sko eller å koke blå poteter....)

Uansett, jeg ville overraske kvinnen i mitt liv samtidig som jeg overbeviste henne om at en høykvalitets vinylrigg var tingen å ha. Dermed herjet jeg rundt en stund for å finne et eksemplar, og endte opp med et forseglet og uspilt et, kjøpt av en dreven kremmer av en Tromsøværing. Prisen ble stiv, 1000,- pluss frakt. Effekten var den ønskede. Hun ble veldig glad.
Senere , like før jul i fjor, la jeg merke til et ex. hos Ringstrøms. Det var prissatt til 500,- og så rimelig uspilt ut, selv om det ikke var forseglet.
 

rasa28

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
103
Antall liker
9
Sv: Verdivurdering

Takk for svar. :)
Trodde den var verdt mer.
Får legge den ut på qxl, da dette ikke faller helt i min smak.

Mvh.
Raymond.
 
Topp Bunn