VERDENS VERSTE BAND/ARTIST

M

Mr-T

Gjest
Dansbandbassister kan TRE grep, men de kan de i nesten alle tonearter, siden de jo ofte må modulere en halv eller heltone opp, som regel flere ganger i løpet av en låt.
 

Hedde

Førr evig!
Ble medlem
20.04.2009
Innlegg
6.591
Antall liker
3.286
Låten! De bruker å legge den opp, ikke ned. Tøffere sånn. Helt sant.
 
M

Mr-T

Gjest
Ja, det var det jeg skrev. Modulere opp, opp, opp. Men kun hvis trommisen fikser det. ;D
 

Hedde

Førr evig!
Ble medlem
20.04.2009
Innlegg
6.591
Antall liker
3.286
Det ble vist en lesefeil. Min adaptive tilnærming la til det som øyensynlig passet inn i setningsstrukturen. 8)

(kansje det heller var de sorte brillene)
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
ArtDeco skrev:
Trondmeg skrev:
ArtDeco skrev:
Pink_Panther skrev:
Kristian Valen. Noen burde fortelle ham at han ikke burde gi ut musikk.
Jeg trodde Steely Dan var verst, men det var før Kristian Valen. Helt enig, Han er verst.
Steely Dan? Da har du neppe hørt mye ;)
Du har selvfølgelig helt rett. Jeg er takknemmelig for å bli bedømt av en som deg, som har så mye flotte greier i signaturen din. Jeg blir så imponert. Du vet sikkert mye bedre. Å takk og takk!
Vart tuppin du :) Arrogant usaklighet fra øverste hylle.
 

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Innlegg
3.048
Antall liker
1.407
Sted
Trondheim
På tide å sparke liv i denne tråden! Er dette tidenes treigeste sang?
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Verdens verste er umulig å si da de fleste aldri har hørt om de verste, men The Rolling Stones etter 1972 må være noe av det verste, eller (for å være snill) de ble av de verste etter "Some Girls" i 1978. Men etter det var det bråstopp. Da ble de ala Gerry And The Pacemakers, men på større arena
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Dansbandbassister kan TRE grep, men de kan de i nesten alle tonearter, siden de jo ofte må modulere en halv eller heltone opp, som regel flere ganger i løpet av en låt.
Bassister bruker som regel ikke grep.
 

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Innlegg
3.048
Antall liker
1.407
Sted
Trondheim
På tide å sparke liv i denne tråden! Er dette tidenes treigeste sang?
...
Den har god konkurranse av denne:
...

Et skikkelig mageplask av gammelrebellen Joe Cocker. Han var vel blakk.
Up Where We Belong er antagelig det eneste av Cocker jeg klarer å høre på. Den har litt samme 80-tallsfølelse som den sangen Ebony and Ivory av de to andre karene.
 

stingrayV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2011
Innlegg
480
Antall liker
245
Sted
Skodje
Torget vurderinger
4
Dansbandbassister kan TRE grep, men de kan de i nesten alle tonearter, siden de jo ofte må modulere en halv eller heltone opp, som regel flere ganger i løpet av en låt.
Bassister bruker som regel ikke grep.
Det er vel ikke noe i veien for å bruke grep på en bass, men det stemmer kanskje ikke med jobbeskrivelsen til en dansebandbassist?
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
The Ramones brukte 2 grep i løpet av en sang, og det låter meget bra

Les Claypool bruker 256 grep i løpet av en låt og det låter jo ganske........
 

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.292
Antall liker
876
Sted
Tromsø
The Ramones brukte 2 grep i løpet av en sang, og det låter meget bra

Les Claypool bruker 256 grep i løpet av en låt og det låter jo ganske........
Legenden vil ha det til at Townes Van Zandt lærte seg å spille gitar som femtenåring. Når han hadde fylt tjueèn lærte han seg sin andre akkord. Det er definitivt ikke antallet som er vesentlig. :)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Disse er jeg fristet til å legge her;

[video=youtube;PWDVGeS-QVM]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PWDVGeS-QVM[/video]

Vokalisten, en barndomsvenn - kommer til å sette seg på meg om han får se dette.....
 
Sist redigert:

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.890
Antall liker
3.221
Disse er jeg fristet til å legge her;

[video=youtube;PWDVGeS-QVM]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PWDVGeS-QVM[/video]

Vokalisten, en barndomsvenn - kommer til å sette seg på meg om han få se dette.....
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
 
Topp Bunn