Venstresidas ansvar for budsjettkuttene som satte helikopteret på bakken

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Alle ser nå hvor dramatisk seint politiet kunne reagere. Helikopteret hadde ferie! Storberget, regjeringen og SV har naturligvis ansvaret for den dramatiske pengemangelen i politiet.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.515
Antall liker
9.664
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Naturligvis. Venstresida har skylda for alt. Nå er du vel fornøyd og kan gå i dvale igjen? Ayayayayay boff.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
BBking skrev:
Alle ser nå hvor dramatisk seint politiet kunne reagere. Helikopteret hadde ferie! Storberget, regjeringen og SV har naturligvis ansvaret for den dramatiske pengemangelen i politiet.
Som jeg har skrevet i en annen tråd, skulle politihelikopteret ha en 24-7 beredskap, og det hadde man også i begynnelsen. De senere årene har helikopteret blitt salderingspost.
Noe sier meg at det blir det en forandring på nå.

Dessuten, hvem har bestemt at enkelte medlemmer på HFS skal ignoreres. Det er min oppfatning at slike oppfordringer er tarvelige.
 
N

Nifelheim

Gjest
gjentar det jeg skrev i den andre tråden:

Kritikken mot politiet og helikopteret er uberettiget kritikk som tar fokuset vekk fra kritikk som faktiskt er berettiget.

Politiet har tatt gode avgjørelser utifra informasjon som var tilgjengelig. Kritikken mot dem baserer seg på kunnskapen om at det var 1 gjerningsmann. Politiet måtte til enhver tid ta høyde for alle scenarioer, hvorav gjeldende scenario med 1 gjerningsmann kun var en i mengden. Politiet måtte ta hensyn til at det kunne være 10 mann med "atombomber" på øya.

Kritikken mot politiet er utenfor dimensjoner og okkuperer debattflaten som burde vært brukt til kritikk/debatt om holdninger som har blitt stuerene i politikken (og som ikke burde ha blitt akseptert og tatt for god fisk). Diverse aktører ønsker ikke denne debatten og prøver derfor å dreie debatten mot noe annet, som politiet.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
oddgeir skrev:
Dessuten, hvem har bestemt at enkelte medlemmer på HFS skal ignoreres. Det er min oppfatning at slike oppfordringer er tarvelige.
Når det gjelder bestemt: Jeg har bestemt at jeg skal ignorere. Mannen er, og har alltid vært, et forumtroll. Han har heller aldri vært no som helst annet her inne. Ja, jeg oppfordrer andre til å ignorere trollinga hans. Tarvelig eller ikke, uten publikum vil denne trollinga avta. Det har vi sett allerede, lenge siden sist han klarte å hisse på seg reaksjoner.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.515
Antall liker
9.664
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
oddgeir skrev:
Dessuten, hvem har bestemt at enkelte medlemmer på HFS skal ignoreres. Det er min oppfatning at slike oppfordringer er tarvelige.
Når det gjelder bestemt: Jeg har bestemt at jeg skal ignorere. Mannen er, og har alltid vært, et forumtroll. Han har heller aldri vært no som helst annet her inne. Ja, jeg oppfordrer andre til å ignorere trollinga hans. Tarvelig eller ikke, uten publikum vil denne trollinga avta. Det har vi sett allerede, lenge siden sist han klarte å hisse på seg reaksjoner.
+1.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Nifelheim skrev:
Kritikken mot politiet er utenfor dimensjoner og okkuperer debattflaten som burde vært brukt til kritikk/debatt om holdninger som har blitt stuerene i politikken (og som ikke burde ha blitt akseptert og tatt for god fisk). Diverse aktører ønsker ikke denne debatten og prøver derfor å dreie debatten mot noe annet, som politiet.
Jeg kritiserer ikke politiet. Hvor har du det fra?

Jeg konstanterer bare at årsaken til at helikopteret stod på bakken var myndighetenes nedprioritering, og at det etter 22/7 høyst sannsynlig blir en omprioritering.


Om helikopteret hadde utgjort en forskjell under de rådende omstendigheter, overlater jeg til de med kompetanse å avgjøre.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.515
Antall liker
7.849
Torget vurderinger
0
BBking skrev:
Alle ser nå hvor dramatisk seint politiet kunne reagere. Helikopteret hadde ferie! Storberget, regjeringen og SV har naturligvis ansvaret for den dramatiske pengemangelen i politiet.
Å fan, er det liv i den karen også!??

Håper ferien har vært både god og helsebringende!
 
S

Slubbert

Gjest
Det er mange nok troll her for tiden, folk som krangler hvor enn de setter sine tastatur.

Ad saken virker ropet etter en politistat å resonnere godt for øyeblikket, hvilket kanskje ikke er overraskende. Jeg frykter den dagen politiet har uinnskrenkede ressurser og total kontroll, da er Orwellsamfunnet en realitet.
 

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Innlegg
2.596
Antall liker
289
Ja blir jammen spennende å se hva som blir dagens "Politi-tabbe-nyhet". Og med den etterforskningene de legger opp til, får vi vel vite nøyaktig hvor mange og hvem som hadde sluppet å bli skutt dersom politiet hadde vært 24,37 minutter tidligere på øyen... Er det å være ansatt i lokalpolitiet i Buskerud rett og slett et arbeidsmarkedstiltak? :eek:

MEN det er jo mer nærliggende å legge vreden på idiotiske Frp- bygdetullinger som har slengt med leppen om snylte- innvandrere en gang i tiden ja..det er jo helt klart.. :p

Folk som ikke gjør jobben sin skikkelig kan faktisk tiltales for uaktsomt drap dersom folk dør av det...feks trøtte lastebilsjåfører som kjører på noen..sier ikke det er aktuelt i denne saken da..men udugeligheten synes å ha vært stor hos politiet. :mad:
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.429
Antall liker
35.214
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Kule-Trygve skrev:
Ja blir jammen spennende å se hva som blir dagens "Politi-tabbe-nyhet". Og med den etterforskningene de legger opp til, får vi vel vite nøyaktig hvor mange og hvem som hadde sluppet å bli skutt dersom politiet hadde vært 24,37 minutter tidligere på øyen... Er det å være ansatt i lokalpolitiet i Buskerud rett og slett et arbeidsmarkedstiltak? :eek:

MEN det er jo mer nærliggende å legge vreden på idiotiske Frp- bygdetullinger som har slengt med leppen om snylte- innvandrere en gang i tiden ja..det er jo helt klart.. :p

Folk som ikke gjør jobben sin skikkelig kan faktisk tiltales for uaktsomt drap dersom folk dør av det...feks trøtte lastebilsjåfører som kjører på noen..sier ikke det er aktuelt i denne saken da..men udugeligheten synes å ha vært stor hos politiet. :mad:
Noen nevnte troll, og se hvem som myser ut av hulen sin.

Til din info: Det er Oslo politidistrikt som har etterforskningsansvaret i denne saken, ikke Buskerud. Les her: http://www.dagsavisen.no/innenriks/article518825.ece. Om fakta skulle være av interesse.
 

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Innlegg
2.596
Antall liker
289
Men det var Buskerud som hadde et operativt ansvar da det sto på ikke sant? Synes du kanskje ikke det er riktig å kritisere politiet?
Verdens største KabelForumTroll er forøvrig Asbjørn, som demonstrerer gang på gang for de som vil se hvor kort han har kommet innen dette med hifi- opplevelser.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.429
Antall liker
35.214
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Kule-Trygve skrev:
Men det var Buskerud som hadde et operativt ansvar da det sto på ikke sant? Synes du kanskje ikke det er riktig å kritisere politiet?
Verdens største KabelForumTroll er forøvrig Asbjørn, som demonstrerer gang på gang for de som vil se hvor kort han har kommet innen dette med hifi- opplevelser.
Jeg vet ikke om det er riktig å kritisere politiet, vet rett og slett for lite ennå om hva som skjedde og hvilke vurderinger som ble gjort. Ser frem til rapporten fra granskingskommisjonen når den en gang kommer.

Helikopterberedskapen hadde vært et diskusjonstema også tidligere, og i etterpåklokskapens lys har nok flere innsett at det burde vært avsatt mer ressurser til dette. Det er et politisk valg, har lite med "udugelighet" å gjøre.

Jeg takker for utnevnelsen til "verdens største KabelForumTroll". Alltid hyggelig å bli anerkjent av eksperter.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg er nesten overbevist om at politiet på Karmøy er et arbeidsmarkedstiltak, etter å ha sett hvordan de ikke innehar kompetanse på mange områder. Dette gjelder nok flere mindre politikamre, men i denne stund er ikke jeg den som ønsker å kaste første stein. Til det blir rammebetingelsene for alvorlige og strengt tatt umulige.

Men på et tidspunkt er det klart at ting må revideres. Budsjettkutt i politi, helse, forsvar og kultur er ikke til å unngå noen ganger, men effekten av dette må også evalueres. Vi kan jo ikke spare oss til fant heller, og må foreta omprioriteringer fra tid til annen. Justering av kursen kalles slik. Og det er jo umulig å etterkomme ethvert budsjettbehov. Det usannsynlige har hendt i Norge, og har vist oss at selv i vår fredelige avkrok må vi være forberedt på slike eventualiteter. Penger må altså tilbakeføres til helikopterbudsjettet igjen, og det er legitimt av BB å mene det.

Så i utgangspunktet synes jeg dette er BBs mest konstruktive utspill siden Ålesund brant, men det er samtidig forstemmende. Her har vi i flere uker sørget, trøstet og filosofert over hvilke lumre krefter som har satt landet i brann. Vi har vist vår omtanke og sympati. Enkelte har latt sitt raseri gå utover FrP, noe som ikke var uventet. Og det hadde ikke vært helt borti natta hvis BB hadde begitt seg ut på et forsvar av FrP heller.

Det som er forstemmende, er at vi har behandlet denne saken i ukevis nå, uten at vår faste fakkelbrenner BB har vist sitt blide piratbilde for oss. Kanskje fordi han selv har en dømt terrorist som profilbilde (forbilde?)? Det er trist at han, som har ivret etter å fortelle oss på sentralen om alt han finner viktig, ikke har funnet det viktig å oppsøke oss for å lufte sine meninger og gi sin støtte til de pårørende i det hele tatt. Når BB endelig kommer ut av skjul så er det for å ikke delta i noen debatt rundt handlingene til gjerningsmannen, men utelukkende for å slå politisk mynt på situasjonen.

Å kritisere at budsjettkutt har ført til mannskapsmangel på helikopteret er langtfra galt, men det er enkelt å forstå hvorfor noen blir provosert av at BB dukker opp først nå, uten noe som helst å melde om selve forbrytelsen som han elegant hopper bukk over. Dette viser en manglende forståelser for hvordan man oppfører seg i slike stunder. Selv Carl I Hagen startet med å uttrykke sin sympati for de som har tapt sitt liv og deres pårørende. Det er direkte taktløst å hoppe inn i debatten uten å klargjøre sitt syn på det, besøke kondolansetråden til Pedal for å vise sin sympati for et forummedlems familie, og å ta avstand fra slike handlinger på sterkest mulig måte. Vi er et lite minisamfunn på sentralen, og må forvente å bli behandlet som et medlem av det.

Det er sjelden BB klarer å provosere meg. Til det har han vært altfor karikert. Jeg har nesten misstenkt BB for å være en karakter konstruert av et annet medlem, slik som Affa var. Derfor har jeg ikke tatt det så tungt om han har rabulert over stokk og stein, men nå er også jeg provosert. Dette er virkelig et eksempel på manglende forståelse for hva som er viktig. Hvis dette er det eneste han finner interessant å kommentere og klargjøre sitt syn på så forstår jeg godt at Zomby ønsker å ignorere utspillet. Og det er helt kurant å oppfordre de andre til å ignorere et utspill som provoserer så voldsomt i form av timing og mangel på andre meninger om tragedien. Det virker som om BBs eneste motivasjon for å overhodet blande seg inn i debatten er for å slå partipolitisk mynt på tragedien, og det er usmakelig. Hadde det vært på bakgrunn av deltakelse i prosessen på et tidligere tidspunkt ville han kunne blitt tilgitt for et slik utspill, ja til og med fått seriøse svar på utspillet. Slik det er nå kan han ikke regne med noe annet enn indignerte reaksjoner.

Det er ikke lenge siden hans tilstedeværelse ble etterspurt, riktignok uten at hans navn ble nevnt. Nå vet vi kanskje hvorfor? Han har nok ventet til han hadde nok fakta til å angripe de rødgrønne istedenfor å vise sin avsky overfor handlingene til Anders Satan Breivik. Kjekt å vite hvilke prioriteringer våre forskjellige medlemmer har.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Kule-Trygve skrev:
Verdens største KabelForumTroll er forøvrig Asbjørn
I "A fish named Wanda" går Jamie Lee Curtis-karakteren med på at aper leser Nietzsche, men, påpeker hun, de skjønner det bare ikke.

Tenk litt på det.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.163
Antall liker
6.829
Torget vurderinger
4
Når beredskapstroppen bruker lengre tid på ut dit enn en gjennomsnitlig tysk bobilturist er det absolutt på sin plass å sette spørsmålstegn i bolde typer. Bobilturisten hadde sannsynligvis vært bedre utrustet på fartøyfronten også.

Samtidig stod de lokale uniformene på kaia, 5 minutter unna øya, og klødde seg bak ørene mens de så turistene ute på vannet redde flyktende unger.

Da må det smake jævlig av ordene når politiledelsen straks og kategorisk avfeier all kritikk.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Trane skrev:
Når beredskapstroppen bruker lengre tid på ut dit enn en gjennomsnitlig tysk bobilturist er det absolutt på sin plass å sette spørsmålstegn i bolde typer. Bobilturisten hadde sannsynligvis vært bedre utrustet på fartøyfronten også.

Samtidig stod de lokale uniformene på kaia, 5 minutter unna øya, og klødde seg bak ørene mens de så turistene ute på vannet redde flyktende unger.

Da må det smake jævlig av ordene når politiledelsen straks og kategorisk avfeier all kritikk.
For noe usmakelig vrøvl! Det er greit nok at det stilles spørsmålstegn ved politihelikopterets fellesferie, en annen ting er det å kritisere Oslo-politiets hurtighet på en så latterlig måte. Det tok nesten nøyaktig en time fra den første meldingen om massakren på Utøya kom til politiet og ABB var arrestert. En time. De må samles og komme seg avgårde, og så kommer selve reisen på vei. Tror du at det var mulig å bruke kortere tid? Hadde du vært kjappere med en motorisert campingvogn?

Hvis du kan svare på det siste spørsmålet ut fra egen erfaring bør du fratas førerkortet.
 

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Innlegg
844
Antall liker
1

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
En av årsakene til at jeg sliter med moderne metall er nettopp den dyrkingen der, og min erfaring med at ekstreme høyreorienterte holdninger ikke er uvanlige både blant utøvere og dyrkere. Spesielt de siste, regner jeg med. I Stavanger samarbeidet black metall-miljøet direkte med Einsatz-gruppen. Det er litt i nærheten av landsforræderi imo. En nynazistisk organisasjon med sympatier for våre tidligere tyske okkupanter er landsforrædere som er født "for sent". Det er ganske trist igrunn.

Langtfra alle slike band og deres fans har slike holdninger. Det er nok en minoritet, men den er mye større enn i det generelle samfunnet. Og skyhøyt mye større enn det øvrige musikkmiljøet. Det som gjør meg mer trist er at musikk som jeg i utgangspunktet er mer troenes til å like også er infisert, nemlig punk. Det er ikke rart at nasser liker punk og metall. Det gir jo utløp for aggresjon, noe de har mer enn nok av. Det gjør meg likevel litt trist å dele såpass mye "smak" med de svina.

Men det er ikke bare med aggressiv rock ungdommen skal vinnes. Nå har de begynt å mestre popgenren også.


Jeg forbinder frøken Nasse med et hyllestalbum for Stuart Donaldson, som kanskje har vært nassenes sterkeste musikalske kort til nå. At det tok form som følsom emo-pop er vel ikke helt kult heller.


Forleden la jeg merke til at et av våre svært oppegående medlemmer presenterte Saga i en musikktråd. Det forundret meg, for dette er hverken kul musikk eller spiselige holdninger. Mulig at hun har gitt ut noen upolitiske plater også, men jeg personer velger å boikotte alle hennes plater. Heldigvis koster det meg ingenting fordi musikken er totalt intetsigende i tillegg til spymaterialet. Vel vel, hver sin smak.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Håper Dimmu fortsatt er stuerent, jeg har siste cden :-X
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Heksejakta er i full gang, ser jeg? Såpass at t.o.m. B.B.King finner det opportunt å hive seg frempå...
"Han" synes ikke å bry seg så mye om handlingene til den høyre-eksteme massemorderen, men bruke rheller tid på mulighetene for å henge ansvaret for den elendige hellkopterberedskapen på venstresida i norsk politikk... Det er helt utrolig.

Hvovedsaken må vel være at vi lærer noe, og at feilene blir korrigert - slik at vi står langt bedre rusta neste gang en fundamentalist eller høyre-ekstemist, Ku-Klux-klanmedlem eller nynazist tar til kriminelle handlinger for å nå sitt mål.

slik jeg ser det, ville det vært aller best om Norge hadde hatt et helikopter og en skarpskytter over Utøya med det samme alarmen gikk. Mange liv kunne vært spart, og vi hadde trolig hatt en utfordring mindre å takle, nemlig gjerningsmannen. Nå hadde vi ikke det, men etter mitt syn er det viktigste å lære. Og korrigere. Utøya-tragedien kan desverre ikke reverseres.

PS og heilt O.T.: VG's oppslag og bildeserie i søndagsutgaven av ABB's fullstendig iskalde og superkyniske rekonstruksjon av ugjerningene, kunne vi vært spart for. Skapningen jubler jo av glede for hver gang han får oppmerksomhet. Bildene var stygge og må virke voldsomt støtende på de pårørende... Media kan jo også vise sin støtte ved å tie massemorderen ihjel.
 

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
637
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
Helt enig i det med dekningen i avisene, begynner å bli dritlei av den nærmest perverse dekningen av dette. De går gjerningsmannens ærend, det var/ er dette han ønsker..
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.163
Antall liker
6.829
Torget vurderinger
4
baluba skrev:
Trane skrev:
Når beredskapstroppen bruker lengre tid på ut dit enn en gjennomsnitlig tysk bobilturist er det absolutt på sin plass å sette spørsmålstegn i bolde typer. Bobilturisten hadde sannsynligvis vært bedre utrustet på fartøyfronten også.

Samtidig stod de lokale uniformene på kaia, 5 minutter unna øya, og klødde seg bak ørene mens de så turistene ute på vannet redde flyktende unger.

Da må det smake jævlig av ordene når politiledelsen straks og kategorisk avfeier all kritikk.
For noe usmakelig vrøvl! Det er greit nok at det stilles spørsmålstegn ved politihelikopterets fellesferie, en annen ting er det å kritisere Oslo-politiets hurtighet på en så latterlig måte. Det tok nesten nøyaktig en time fra den første meldingen om massakren på Utøya kom til politiet og ABB var arrestert. En time. De må samles og komme seg avgårde, og så kommer selve reisen på vei. Tror du at det var mulig å bruke kortere tid? Hadde du vært kjappere med en motorisert campingvogn?

Hvis du kan svare på det siste spørsmålet ut fra egen erfaring bør du fratas førerkortet.
Oslo S => Utøya = 34 min. jfr. Gule sider.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Trane skrev:
baluba skrev:
Trane skrev:
Når beredskapstroppen bruker lengre tid på ut dit enn en gjennomsnitlig tysk bobilturist er det absolutt på sin plass å sette spørsmålstegn i bolde typer. Bobilturisten hadde sannsynligvis vært bedre utrustet på fartøyfronten også.

Samtidig stod de lokale uniformene på kaia, 5 minutter unna øya, og klødde seg bak ørene mens de så turistene ute på vannet redde flyktende unger.

Da må det smake jævlig av ordene når politiledelsen straks og kategorisk avfeier all kritikk.
For noe usmakelig vrøvl! Det er greit nok at det stilles spørsmålstegn ved politihelikopterets fellesferie, en annen ting er det å kritisere Oslo-politiets hurtighet på en så latterlig måte. Det tok nesten nøyaktig en time fra den første meldingen om massakren på Utøya kom til politiet og ABB var arrestert. En time. De må samles og komme seg avgårde, og så kommer selve reisen på vei. Tror du at det var mulig å bruke kortere tid? Hadde du vært kjappere med en motorisert campingvogn?

Hvis du kan svare på det siste spørsmålet ut fra egen erfaring bør du fratas førerkortet.
Oslo S => Utøya = 34 min. jfr. Gule sider.
Det tok dem 15 minutter å komme ut av døren. De valgte også en kronglete vei til vanns, men det ble forsvart av en ekspert fra militæret som den eneste fornuftige ruten å velge under omstendighetene. De har forholdt seg til boken, og vært der så kjapt som mulig uten helikopter.
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Trane skrev:
Når beredskapstroppen bruker lengre tid på ut dit enn en gjennomsnitlig tysk bobilturist er det absolutt på sin plass å sette spørsmålstegn i bolde typer. Bobilturisten hadde sannsynligvis vært bedre utrustet på fartøyfronten også.

Samtidig stod de lokale uniformene på kaia, 5 minutter unna øya, og klødde seg bak ørene mens de så turistene ute på vannet redde flyktende unger.

Da må det smake jævlig av ordene når politiledelsen straks og kategorisk avfeier all kritikk.
Ja, våre tyske venner gjorde nok mer enn politiet denne triste dagen.
Forstemmende! Storberget har hovedansvaret for at helikopteret var på bakken.
 
R

Roysen

Gjest
Trane skrev:
Da må det smake jævlig av ordene når politiledelsen straks og kategorisk avfeier all kritikk.
Akkurat det siste synes jeg alene brude være årsak tilhoderulling.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Audiofi skrev:
Trane skrev:
Da må det smake jævlig av ordene når politiledelsen straks og kategorisk avfeier all kritikk.
Akkurat det site her synes jeg alene brude være årsak tilhoderulling.
Og det vil sikkert komme også, men jeg synes personlig at det er mange ganger viktigere å trekke lærdom og agere ut fra det, enn å jakte på syndebukker. Hvis vi kan oppnå at det gis prioritet til styrket beredskap, et par, tre politihelikoptre, styrking av redningshelikoptrene har vi kommet utrolig langt.

Nå skjedde disse anslagene på det absolutte sentrale østlandet. Hva om det samme hadde skjedd et sted på Vestlandet, for ikke å snakke om i Nord-norge? Faktum er at vi vil aldri kunne beskytte oss fullt og helt mot det nesten utenkelige.

B.B; selvsagt er det til sist Storberget som justisminister som bærer ansvaret for dette. Blir det noe bedre hvis han må gå av? Hva med alle byråkratene som har bekledt kontorene i årevis uten å ofre situasjoner a la dette, en ringe oppmerksomhet? Skal vi sparke de også? Og regjeringen? Kongen i Statsråd? Skal vi innsette FrP og se om Siv, Karl I og han pedofilidømte karen fra Os kan gjøre det bedre?
 
R

Roysen

Gjest
VilhelmW skrev:
Audiofi skrev:
Trane skrev:
Da må det smake jævlig av ordene når politiledelsen straks og kategorisk avfeier all kritikk.
Akkurat det site her synes jeg alene brude være årsak tilhoderulling.
Og det vil sikkert komme også, men jeg synes personlig at det er mange ganger viktigere å trekke lærdom og agere ut fra det, enn å jakte på syndebukker.
Problemet med en slik holdning hos Politiet er vel at de ikke er innstilt på å ta lærdom fordi de aldri gjør noe feil.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Slubbert skrev:
Pedofilidømt kar?
Nå må det bli slutt på det tullet. Det er fullt mulig at det finnes pedofilidømte i FrP, det vet jeg ingenting om. Men Søviknes er hverken dømt eller pedofil. Han har hatt sex med en jente som er ned mot den seksuelle lavalder, men ikke under. Det må bli slutt på denne hetsen av en av FrPs dyktigste og mest fornuftige politikere.

Veik hake og sex med en ung kvinne burde ikke kvalifisere til et slikt hat som han er utsatt for. Jeg er enig i at dømmekraften sviktet noe kolossalt den natten, noe som burde blitt diskutert av valgkomiteen i partiet, men den saken har liten relevans for oss andre. Sett bort fra hvis man mener at svikten i dømmekraft er for kraftig for en som har så høye politiske verv, og da er det eventuelt velgerne i Os som skal vurdere den saken. Det har de gjort, og skal gjøre det igjen i september.
 
S

Slubbert

Gjest
+1.

Vil også tilføye at det er påfallende at de som ellers skal være "frilynte og radikale" plutselig ordlegger seg som den mest moralistiske KrF-bestemor med én gang hans navn nevnes, lukter godt av dobbeltmoral.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.105
Antall liker
9.408
Slubbert skrev:
+1.

Vil også tilføye at det er påfallende at de som ellers skal være "frilynte og radikale" plutselig ordlegger seg som den mest moralistiske KrF-bestemor med én gang hans navn nevnes, lukter godt av dobbeltmoral.
Å-nå, disse bemerkningene kommer vel fra begge sider. SVikere, Judas S. landsforrædere, pedofildømte er bare noen. Jeg tror ikke Høyresiden er bedre skikket til å være moralens voktere enn noen andre.
 
S

Slubbert

Gjest
^ Det er da du og dine som påberoper seg monopol på moralbegrepet her...
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Jeg beklager at hukommelsen ikke står meg bi hva angår Søviknes - han ble vel riktignok ikke dømt, så jeg sier pent unnskyld og ber om at mine uttalelser, herved blir kjent død og maktesløse.

Jeg er forøvrig enig i at man skal ta seg i vare for såpass sterke påstander. Det var nok i et øyeblikks kraftig irritasjon over FrP's overiver etter å re-etablere vedkommende, som fikk det til å svartne en smule.
 
Topp Bunn