Venner av Philips vintage hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Ja så sannelig er det den! Hjertelig takk, pekaill! Jeg har lurt på dette siden broderen "reddet" den fra en container for snart 20 år siden! Han visste at "lillebroren" i Trondheim ville like den! Det er bra vi har denne "vennetråden"! Mvh ToreP
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Jeg har funnet det meste om denne spilleren, men ikke produksjonsår! Er den yngre enn min 212, noe jeg går ut fra jfr tonearm etc ? Mvh ToreP
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Ga212 var produsert fra 1971 til 1976
    Ga427 var produsert fra 1974 til 1976

    så da er de nok ca like gamle
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Mange takk for overraskende svar, pekaill! Trodde 427 var "eldre", og jeg har lært noe nytt i dag også! Flott!☺ Mvh ToreP
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Skal ikke "overta" tråden, pekaill! Vil bare fortelle at jeg i går oppdaget at jeg ikke kunne bruke Argon Sub 840 på min F 4225, pga plassmangel! Hva gjør man da? Jo, plassere to 22 RH 493 i gulvet under benken som resten av anlegget står på! Da har jeg to B&O P45 på vegg, og de svært bass-sterke + lettdrevne 493 på b - utgangen på gulvet! Denne løsning foreslo forøvrig også Pink Panter i en annen tråd på Vintage avdelingen!☺
    Mvh ToreP
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    ToreP: Plassmangel? Den bør da være liten nok til å få plass omtrent hvor som helst??😀
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Nei dessverre, Auditor! Har hele skapet/skjenken absolutt "pakket" med platespiller, cd - spiller(fra 90-tallet), forsterker, Tandberg 310mk2, Canal Digital - ruter, DVD - spiller, VHS - spiller osv! Jeg verken kan eller vil stable i høyden, da TV'en henger mellom høyttalerne rett over anlegget! Sub'en skulle stå under skjenken(som er full av LP'er, CD'er, videoer etc), men det er ikke mer enn 25cm "klaring" under (kontrollmålt av nabo i går)! Dermed går ikke sub'en under der!!! Dermed blir Philips RH 493 "bergingen" - de er lettdrevne og med meget god bass(8") i forhold til størrelsen! De er fra ca1970, og selger hadde oppdatert delefiltre, ledninger etc + kostet på seg kraftigere ht - ledning enn originalt!! Dermed blir vintage - preget videreført! Håper det klargjorde situasjonen her en smule!😀
    Mvh ToreP
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    ToreP: Tandberg 310? Den bruker du Maxell på😀 Ellers kan du gi RHene fra 1972 et sett myke dempeføtter. De finnes på Klubben eller SG..De isolerer kabinettet mot gulvet, fokuserer energien som ellers går til spille dit den skal…
     
    Sist redigert:

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Joda, Auditor! Jeg har fått med meg mange av rådene dine på flere avdelinger og tråder her inne, så Maxell " it is"! Jeg setter pris på å få råd og vink om "dette og hint" fra andre medlemmer her inne på forumet! Det er viktig, ikke bare for "ferskinger" som meg, men for alle sammen - kanskje se en sak "fra flere vinkler" enn man ellers ville gjort!☺ Mvh ToreP
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    650
    Antall liker
    1.005
    Torget vurderinger
    1
    Ad Philips PUer, hvordan rangeres de? Har inntrykk at 412 ansees, som toppen, Men Hva med 400, 401, 422 (sikkert andre også)
    Har 4 GA212 og oppgraderings lyst kan slå til. Fikk tak i 412 til en, men evt. andre oppgraderinger vedr PU, eller spillere er også av interesse. Så kommentar om andre "nåler" på første side.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg hadde en gang et par sånne - Philips RSQ8P planar diskanter. Dette var en sjelden perle som låt svært godt.

    datasheet.gif
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.656
    Antall liker
    21.458
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Min far har sikkert sin Ga 308 på loftet fremdeles. Lillebror til 908 vist på side 1 i tråden, men uten den ekstra bredden med elektronikk og skyvepotmetre etc. YouTube er digg.

     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.105
    Antall liker
    9.408
    Min far har sikkert sin Ga 308 på loftet fremdeles. Lillebror til 908 vist på side 1 i tråden, men uten den ekstra bredden med elektronikk og skyvepotmetre etc. YouTube er digg.

    308/408 er like, bortsett fra at 408 har større tallerken og plint. 908 er en 408 med innebygget forsterker.
     

    holligong

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.12.2002
    Innlegg
    81
    Antall liker
    1
    Philips ga427 som går rett i autoreturn så snart man setter ned stiften?
    Noen som har manual på justering av dette eller ekspertise til å forklare. 😊
    Bruker å holde meg til restsurering av recievere osv. som jeg fikser godt, men har altså vært dum nok til å påta meg å fikse denne flotte spilleren. 😅
    All hjelp mottas med takk og virtuelle bamseklemmer evnt. 👍
     

    holligong

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.12.2002
    Innlegg
    81
    Antall liker
    1
    Philips ga427 som går rett i autoreturn så snart man setter ned stiften?
    Noen som har manual på justering av dette eller ekspertise til å forklare. 😊
    Bruker å holde meg til restsurering av recievere osv. som jeg fikser godt, men har altså vært dum nok til å påta meg å fikse denne flotte spilleren. 😅
    All hjelp mottas med takk og virtuelle bamseklemmer evnt. 👍
    Fikk fikset dette selv, men armen sklir rett over platen. Det er ingenting festet i antiskateskrue på innsiden. Noen som vet hva som mangler her?
     

    Vedlegg

    tigerw97

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    246
    Antall liker
    337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    5
    Har du 930 ? Ille kult hvis det er mine gamle var de handlet hos Børsand hjørnet . Stativer ser orginale ut det skal være en liten remote også de var parret den gang mot en Teac p700 transporter . Mvh
    Jepp det har jeg ;-) Men tror ikke disse har vært dine.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Testet ut i kveld i snikkarbua et par eldre Philips som monitorer , intet å utsette på lyden det låter riktig så koselig av de gamle 2 veis .
     

    Vedlegg

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    En stk hadde lurt seg unna :) den kan du bare få den gjør ingen nytte her lengere.
    Panasonic dcc D60.jpg
     

    tigerw97

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    246
    Antall liker
    337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    5
    ille bra:love: skal du innom Særp den nærmeste tiden? Har ikke bil se. Eventuelt sende den i posten? Jeg betaler selvfølgelig for transport/ post.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn