De var fine.......hel skrev:Jeg har en haug med disse: http://www.wolfcraft.de/jcatalog_generated/en/products/product_groups/16620_product.html
Kjekt til TABAQ og Cyburg som er små kabinetter jeg ikke gidder å plugge (bruker tvinger i tillegg).
Den var jammen kjekk! Da blir det ett nytt verktøy i samlingen.RoDa skrev:tofter:
Se på videoen på denne siden:
http://www.wolfcraft.de/jcatalog_generated/en/products/product_groups/1013_product.html
Den som er helt i starten er modellen Biltema har til snaue 55 kroner.
Det gir seg selv hvordan du borrer i endestykkende, og så er det letteste å bruke messingplugger med spisser på for markering av hvor du skal borre på den andre platen. Null måling men likevel fint resultat.
Hva med Vibrapod, ikke det dyreste alternativet å teste iallefall..RoDa skrev:Hvilke føtter er bra til sub?
Peter skrev:Dette må du bare gjennomføre på kjøkkenet. ;D
MDF støver ikke i det hele tatt, så du kan trygt gjøre det![]()
;D ;DRoDa skrev:Peter skrev:Dette må du bare gjennomføre på kjøkkenet. ;D
MDF støver ikke i det hele tatt, så du kan trygt gjøre det![]()
Tror det kan støve litt, så jeg satte igang oppvaskmaskinen med en halv flaske Zalo inni, for å dempe støvet....
Presisjonsarbeid forutsetter godt festet emne. Det er riktignok mulig at meget øvede operatører har noen triks for nettopp meget øvede operatører.RoDa skrev:Hvor mye river og røsker fresen i arbeidsstykket?
Får litt utfordringer med å feste det godt siden fresen dekker stort sett hele platen jeg skal frese på...
Får se om jeg finner på noe smart.
Fruen er meget fornuftig!Her er stasen på plass på kjøkkenbenken.
Jeg fikk visse indikasjoner fra fruen på at det ikke ble spesielt godt mottatt dersom jeg tok i bruk denne på kjøkkenet....![]()
RoDa, husk at fra ditt nye borrehull som du nå gjør i plastplata på fresen, skal du ha 10,85 til ytterkant på fresestålet og ikke et event senter på den... :RoDa skrev:Har satt radien til 10,85 cm og så får vi se hvor bra det blir.... :
R
Det er bare deilig at proffene tar feil av og til også.Nikko03 skrev:Ved nærmere ettertanke ser det ut til at jeg har spredd vranglære fy skamme seg ;D
Det blir selvfølgelig senter. Du borrer jo med lik diameter som senterplugg. skal passe på å tenke meg bedre om neste gang jeg sier noe :-[
Der ser ut som jeg får ledig plass på hvert hjørne som jeg kan sette fast tvinger på.CDWMcInSpots skrev:Presisjonsarbeid forutsetter godt festet emne. Det er riktignok mulig at meget øvede operatører har noen triks for nettopp meget øvede operatører.RoDa skrev:Hvor mye river og røsker fresen i arbeidsstykket?
Får litt utfordringer med å feste det godt siden fresen dekker stort sett hele platen jeg skal frese på...
Får se om jeg finner på noe smart.
Tillegg:
Hvor stor er platen? Er en Black & Decker Workmate egnet? 2 stødige bukker og noen tvinger?
Hadde ikke akkurat tenkt å prøve dette på kjøkkenet uansett, så kjærringa bare hadde liten tiltro til meg.....CDWMcInSpots skrev:Fruen er meget fornuftig!RoDa skrev:Her er stasen på plass på kjøkkenbenken.
Jeg fikk visse indikasjoner fra fruen på at det ikke ble spesielt godt mottatt dersom jeg tok i bruk denne på kjøkkenet....![]()
Tilkobling av egnet støvsuger hjelper, men er neppe tilstrekkelig. Effektiviteten av støvavsug varierer avhengig av bl.a. overfresmodell. Elu Of97E og dens etterkommer DeWalt DW621 er ganske bra.
gismo skrev:RoDa, husk at fra ditt nye borrehull som du nå gjør i plastplata på fresen, skal du ha 10,85 til ytterkant på fresestålet og ikke et event senter på den... :RoDa skrev:Har satt radien til 10,85 cm og så får vi se hvor bra det blir.... :
R
gismo
RoDa skrev:Det er bare deilig at proffene tar feil av og til også.Nikko03 skrev:Ved nærmere ettertanke ser det ut til at jeg har spredd vranglære fy skamme seg ;D
Det blir selvfølgelig senter. Du borrer jo med lik diameter som senterplugg. skal passe på å tenke meg bedre om neste gang jeg sier noe :-[
Skal leve lenge på den der ;D
I alle fall helt til jeg tabber meg ut med denne fresingen :
R
..., men støvavsugsdelen var seriøst ment fra min side. Godt støvavsug hjelper mye.RoDa skrev:[...]
Hadde ikke akkurat tenkt å prøve dette på kjøkkenet uansett, så kjærringa bare hadde liten tiltro til meg.....CDWMcInSpots skrev:Fruen er meget fornuftig!RoDa skrev:Her er stasen på plass på kjøkkenbenken.
Tilkobling av egnet støvsuger hjelper, men er neppe tilstrekkelig. Effektiviteten av støvavsug varierer avhengig av bl.a. overfresmodell. Elu Of97E og dens etterkommer DeWalt DW621 er ganske bra.
Skjærte hullet til forsterkeren med stikksag på vaskerommet. Ho ble ikke så glad da heller. ;D
Tenkte meg det, bra!! ;DRoDa skrev:gismo skrev:RoDa, husk at fra ditt nye borrehull som du nå gjør i plastplata på fresen, skal du ha 10,85 til ytterkant på fresestålet og ikke et event senter på den... :RoDa skrev:Har satt radien til 10,85 cm og så får vi se hvor bra det blir.... :
R
gismo
Senter av borrehull til ytterkant av fresestål. Jupp.
Hel har til og med laget et linje som viser ytterkant av fresestålet. 8)
R