Velkommen til nye Hifisentralen 4

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.400
    Sted
    LillestrĂžm
    Torget vurderinger
    2
    Eldre Ipad er et problem, og jeg har selv en Ipad2 som bare kan gÄ rett i sÞpla. Apple kunne enkelt ha oppgradert software pÄ denne, men de gjÞr det ikke. Du fÄr ikke oppgradert til mer enn IOS 9 (hvis jeg husker korrekt).

    Det er nok ikke bare HFS4 som er vanskelig for Ipad2, og her er det ingenting jeg kan gjĂžre.
    Har en nyere ogsÄ, men veldig dÄrlig batteri pÄ den.
    PrĂžve Ă„ lade den opp.
     

    HĂžvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    En ting som jeg skal forklare mer om etterhvert er dette med PM --> som nÄ har blitt til Samtaler. Enkelte er kjent med dette fra andre forum, men mange er vant med innboks/utboks.

    NÄ er bÄde inn-og utboks i samme felt, og mange vil spÞrre hvorfor det fungerer slik. Fordeler og ulemper med alt, men en av de stÞrste fordelene er at du kan invitere/inkludere flere personer i samtalen, og pÄ den mÄten slippe Ä sende meldinger frem og tilbake mellom ulike personer. Er det f.eks. 5 personer inkludert i samtalen, sÄ vil alle se hele samtalen, og alle kan svare slik at alle inkludert kan se.

    Hvis en Þnsker Ä slette en melding, sÄ bruker en funksjonen "Forlat samtale", og den blir borte fra "innboksen".

    Jeg skal sette opp sider som illustrerer diverse funksjoner pÄ siden, og det vil nok ta litt tid fÞr en venner seg til alt det som er annerledes enn hva en var vant til.

    Det er enkelte som har sendt meg melding om at HFS4 ble veldig "uvant" for dem, og dette er ogsÄ en av hovedÄrsakene til at jeg valgte Ä beholde Ä designet. Gi det litt tid, og nÄr en forstÄr hvordan de nye funksjonene fungerer, sÄ vil en nok se at mye er til det bedre.

    Og ikke vÊr redd for Ä komme med kommentarer - mye bedre Ä si sin mening, stille spÞrsmÄl og faktisk prÞve Ä lÊre det som nÄ kanskje kan virke litt fremmed. Det foreligger ogsÄ all verdens mulighet til Ä endre pÄ ting, og dagens lansering er som jeg har sagt tidligere: "versjon 1".
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Lurer pÄ en ting. Jeg er primÊrt ute etter trÄder jeg allerede abonnerer pÄ. FÞr valgte jeg «mine innstillinger» Þverst til venstre. Da kom alle abonnerte trÄder med nye innlegg opp. Leste trÄder forsvant, inntil nytt innhold kom. Det nÊrmeste jeg har kommet dette i HFS4 er «Nytt innhold». Men her kommer alle trÄder opp, og leste forsvinner ikke fra listen. Det finnes sikkert en bedre mÄte Ä tilnÊrme seg min gamle metodikk, men hvordan gjÞr man det?
     

    HĂžvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Her finner du alle abonnerte trÄder, og forum du har valgt Ä fÞlge pÄ HFS3 --> overfÞrt til HFS4:

    Fulgte.jpg
     

    HĂžvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    TrÄder med ulest innhold vil ha fetere overskrift, men jeg ser poenget, og det ligger ingen funksjon for det i forumet, men jeg skal sette dette pÄ listen min "over forbedringer". Dette skal vi fÄ til, men ikke i dag :D
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Nydelig! Jeg er strÄlende fornÞyd med «fÄ til, men ikke i dag» Takk.
     

    HĂžvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ogsÄ tenkt til Ä lage en veldig synlig knapp for "TrÄder jeg fÞlger", for dette er jo en VESENTLIG del av forumet. Du er nok ikke den eneste som lurer pÄ hvor abonnerte trÄder har tatt veien.
     
    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har ogsÄ tenkt til Ä lage en veldig synlig knapp for "TrÄder jeg fÞlger", for dette er jo en VESENTLIG del av forumet. Du er nok ikke den eneste som lurer pÄ hvor abonnerte trÄder har tatt veien.
    Enda veldig mye bedre! (y) (y):love: En knapp som tar deg direkte dit er hÞyt pÄ Þnskelisten min.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.830
    Antall liker
    38.537
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Veldig godt fornĂžyd med oppgraderingen av sentralen :) lettfattelig og veldig grei Ă„ bruke.
    Well done HĂžvding :)

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.055
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Litt uvant er det, men det gĂ„r seg til. Jeg har ihvertfall ikke oppdaget noen problemer pĂ„ ios sĂ„ langt. Bra jobba 👍
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.780
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Virker meget lovende dette ja , flott oppgradering 😀👍
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.507
    Antall liker
    6.894
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    ForelĂžpig ser det bra ut. At det ikke nĂždvendigvis er alt som er ferdig, og noen ting er work in progress er Ă„ forvente - et godt nettforum innebĂŠrer enormt mye arbeid.

    Johan-Kr
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.068
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Mer ros :) Ignoreringsfunskjonen fungerer fantastisk bra nÄ. Originale innlegg kan ikke sees i det hele tatt og blir de sitert sÄ er teksten fjernet. Det var godt.(y)
    Muligens synd at jeg gleder meg sÄ mye over dette, men dette er jo rett og slett en fantastisk oppgradering!
    Tusen takk!!!!
    đŸ„ł
     

    HĂžvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Er fĂždselsdager borte?
    Jeg er usikker pÄ om alle fÞdselsdager ble med i overfÞringen, men hvis ikke sÄ har vi fÞlgende innstillinger:

    Her kan du fylle inn din fĂždselsdag: https://www.hifisentralen.no/forumet/account/account-details

    Her kan du kan velge om du vil vise den til andre medlemmer: https://www.hifisentralen.no/forumet/account/privacy

    Edit: ser ut til fÞdselsdager ble med i overfÞringen, og jeg ser mange av dem, men jeg ble usikker nÄr Hiawata skrev sitt innlegg
     
    Sist redigert:

    IvarT

    FlĂžyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    ^ FĂždselsdato (overfĂžrt fra HFS 3) vises hos meg, iallfall.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.916
    Torget vurderinger
    12
    Jeg ble beskyldt for Ä vÊre grinete i gÄr og sa jeg ville avsi dom etterhvert. Etter Ä ha brukt det noe et par dager med litt fingertrÞbbel med bilder som gikk raskt over, sÄ er dommen at det sÄ langt fungerer veldig bra bÄde pÄ mac og iphone. Overraskende feilfritt og enkelt Ä manÞvrere i. Tommel opp fra innlandet. Hah, grinete, jeg?
     

    HĂžvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ble beskyldt for Ä vÊre grinete i gÄr og sa jeg ville avsi dom etterhvert. Etter Ä ha brukt det noe et par dager med litt fingertrÞbbel med bilder som gikk raskt over, sÄ er dommen at det sÄ langt fungerer veldig bra bÄde pÄ mac og iphone. Overraskende feilfritt og enkelt Ä manÞvrere i. Tommel opp fra innlandet. Hah, grinete, jeg?
    Det er helt normalt Ä reagere negativt nÄr noe du er vant til endrer seg. De nye sidene er ikke helt i mÄl, men alt fungerer overraskende bra, men ble ogsÄ nÞye beta-testet fÞr lansering.

    Jeg tror nok det er flere der ute som trenger tilvenning, og jeg lover Ă„ komme med noen FAQ's til uken som viser ting en sannsynligvis ikke har funnet ut av.

    En vil nok ogsÄ oppleve at det vil skje ting fremover, men et steg av gangen :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.916
    Torget vurderinger
    12
    Det var mest skuffelse over at fullversjonen ble borte pÄ iphone da jeg ikke likte iHFS3, men som sagt: tommel opp, flott jobb!
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Veldig bra jobbet. Synes sidene laster raskere og opplevelsen er mer smidig.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.280
    Antall liker
    11.035
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    HFS4 har blitt veldig bra, syns jeg. Liker det spesielt nÄr det dukker opp funksjoner som jeg lenge har Þnsket meg.

    Som rulle-pilene for Ä gÄ til topps/bunns pÄ siden:
    HFS4_2.jpg



    og enklere sitatverktĂžy:
    HFS4_1.jpg

    Mobilvarianten funker fint pÄ direkten. Og vi kan endre stÞrrelse pÄ bildene ved Ä strekke. Pluss mange andre smÄting som jeg liker.

    Godt jobbet, HĂžvding!
     
    Sist redigert:

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Er inne Ä leser pÄ flere internasjonale forumer og HFS4 gir jeg meget bestÄtt i layout og organisering. SÄ er det opp til oss brukere Ä fylle den med innhold som stÄr i stil.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.605
    Antall liker
    14.532
    Sted
    Langesund
    Muligens synd at jeg gleder meg sÄ mye over dette, men dette er jo rett og slett en fantastisk oppgradering!
    Tusen takk!!!!
    đŸ„ł
    En funksjon jeg ikke helt forstÄr. Er det slik at andres meninger helst ikke skal hÞres/ses?
     

    Nidaros

    ↗
    Ble medlem
    27.12.2014
    Innlegg
    246
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Lett Ă„ forholde seg til, veldig god ytelse. :)

    SpÞrsmÄl:
    Er det en begrensning i hvor mange sÞk som kan lagres pÄ Torget?
     

    HĂžvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Lett Ă„ forholde seg til, veldig god ytelse. :)

    SpÞrsmÄl:
    Er det en begrensning i hvor mange sÞk som kan lagres pÄ Torget?
    Ja, du kan kun lagre 1 milliard sĂžk :ROFLMAO:

    NÄr jeg tenker etter sÄ burde jeg faktisk sette en grense her, men akkurat nÄ er det ingen grense.
     

    HĂžvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Veldig bra jobbet. Synes sidene laster raskere og opplevelsen er mer smidig.
    Sidene er opptil 10x raskere enn gamle HFS3, og dette skyldes en kombinasjon av en ny server + optimalisering. En av de tingene som var viktig for meg var Ä fÄ opp hastigheten dramatisk, og det gjÞr det ogsÄ mye enklere Ä gÄ gjennom flere trÄder og innlegg, fremfor Ä sitte Ä vente pÄ at ting skal "loade".
     
    Sist redigert:

    Nidaros

    ↗
    Ble medlem
    27.12.2014
    Innlegg
    246
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Ja, du kan kun lagre 1 milliard sĂžk :ROFLMAO:

    NÄr jeg tenker etter sÄ burde jeg faktisk sette en grense her, men akkurat nÄ er det ingen grense.
    Det stoppet pÄ fem, da begynte siden Ä overskrive allerede opprettede sÞk. NÄ har jeg lastet alt pÄ nytt i nettleseren og fikk opprettet noen flere.
    Alt OK nÄ, men det virket som om siden ikke var sÄ glad i at det ble opprettet mange sÞk samtidig.
     

    HĂžvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Det stoppet pÄ fem, da begynte siden Ä overskrive allerede opprettede sÞk. NÄ har jeg lastet alt pÄ nytt i nettleseren og fikk opprettet noen flere.
    Alt OK nÄ, men det virket som om siden ikke var sÄ glad i at det ble opprettet mange sÞk samtidig.
    Hvis du oppretter mange pÄ sÞk pÄ rappen, sÄ kan det nok tenkes at du vil fÄ problem som beskrevet, og jeg tror jeg skjÞnner hvorfor. Jeg sÄ aldri helt for meg det scenariet nÄr vi utviklet Torget, og det er fort gjort Ä overse enkelte ting nÄr det er sÄ mange ting Ä tenke pÄ.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.780
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Ser flott ut dette ja :)
    Men kommer det stÞtte for Tapatalk igjen eller ? Eller er det pÄ plass allerede , og jeg som ikke har fÄtt det med meg ?
     

    HĂžvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Ser flott ut dette ja :)
    Men kommer det stÞtte for Tapatalk igjen eller ? Eller er det pÄ plass allerede , og jeg som ikke har fÄtt det med meg ?
    Jeg har ikke avgjort dette med Tapatalk enda, og jeg liker ikke mÄten deres script fungerer pÄ. De har full tilgang til databasen vÄr, og jeg registrerer at mange forumeiere gÄr bort ifra Tapatalk. De henter ut all informasjon om vÄre medlemmer, og de henter ut alle forum innlegg, ogsÄ presenterer de det pÄ sin plattform med reklame som de tjener penger pÄ. I tillegg gÄr en glipp av bÄde artikler, torget og gallerivisning av trÄder.

    Du kan lagre Hifisentralen som en "APP" pÄ hjemmeskjermen pÄ mobilen, og det ironiske er at dette fungerer raskere enn Tapatalk.

    Se fremgangsmÄte her:
    https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/velkommen-til-nye-hifisentralen-4.98789/#post-3084406
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    1.495
    Torget vurderinger
    1
    Her finner du alle abonnerte trÄder, og forum du har valgt Ä fÞlge pÄ HFS3 --> overfÞrt til HFS4:

    Vis vedlegget 637565
    Gratulerer med nytt flott forum og fint at du viste nettopp denne funksjonen. Mulig jeg bare er litt treg, men hvordan kommer du direkte til det fĂžrste uleste innlegget?
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn