Van Den Hul The Mountain for tykk til forsterker\dac.Hjelp !!!!!

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
hei folkens,jeg har et lite problem ang van den hul sin the mountain rca,den har rett å slett for fete hoder til at jeg får brukt dem på forsterker og dac (sugden a21 og hegel hd25),noen flere som har opplevd dette?med fete hoder mener jeg at pluggen passer, men at selve metallet rund pluggen er veldig massivet og for stort til at jeg får kjørt innpå begge 2 i forsterker\dac,da lurer jeg på om jeg kan file\pusse ned hodene til de passer?,det er ikke mye, men litt.
håper noen kan hjelpe meg...

 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Synd å ødelegge pluggene. Det har sikkert ingenting å si for lyden - men salgsverdien faller som en stein.

Du kunne ta kontakt med Hb 52 her på Hifisentralen og spørre om han kan lage en KORT overgangskabel. Du finner ham under Torget/Tjenester: Torget

Noe à la dette - men med male RCA i den ene enden og female RCA i den andre:

index.jpg


Alltid god kvalitet og topp service å få av Hb 52.
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Tusen takk for svar,hvem selger disse pluggene fraiser?
 

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Innlegg
698
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Flere overganger og plugger av varierende kvalitet er det siste man vil ha - hva er poenget med dyr kabel da? Kanskje du bare kan skru av metallhetten slik at den enten henger løst lenger ned på kabelen eller tas av i sin helhet (avhengig av hvordan denne pluggen er laget), og eventuelt sette på krympestrømpe på den eksponerte senterdelen av RCA-pluggen, om overhodet nødvendig?

Reversibelt, enkelt og ikke lydforringende som ytterligere overganger i de fleste tilfeller vil være -
 

fraiser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2011
Innlegg
363
Antall liker
210
Torget vurderinger
10
Helt enig i dette. Var bare et alternativ hvis man ikke har noe valg..
Tror de fleste hifisjapper har disse. Ta et google søk på vinkel rca..

Flere overganger og plugger av varierende kvalitet er det siste man vil ha - hva er poenget med dyr kabel da? Kanskje du bare kan skru av metallhetten slik at den enten henger løst lenger ned på kabelen eller tas av i sin helhet (avhengig av hvordan denne pluggen er laget), og eventuelt sette på krympestrømpe på den eksponerte senterdelen av RCA-pluggen, om overhodet nødvendig?

Reversibelt, enkelt og ikke lydforringende som ytterligere overganger i de fleste tilfeller vil være -
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Flere overganger og plugger av varierende kvalitet er det siste man vil ha - hva er poenget med dyr kabel da? Kanskje du bare kan skru av metallhetten slik at den enten henger løst lenger ned på kabelen eller tas av i sin helhet (avhengig av hvordan denne pluggen er laget), og eventuelt sette på krympestrømpe på den eksponerte senterdelen av RCA-pluggen, om overhodet nødvendig?

Reversibelt, enkelt og ikke lydforringende som ytterligere overganger i de fleste tilfeller vil være -
Vel - noen ganger må man bare velge blant flere onder. Hvis trådstarter ikke vil bytte DAC og forsterker, og ikke vil bytte kabler eller ødelegge eksisterende plugger - da er det jo ikke så mange alternativer igjen.

Jeg har i peroder brukt både skjøtekabler og vinkelplugger - ikke p.g.a. problemer med kabelpluggene, men p.g.a. stive kabler i kombinasjon med minimal plass bak boksene.

Jeg vil ikke si at det påvirket lyden merkbart. Absolutt til å leve med lydmessig. Nattesøvnfaktoren, derimot...... det blir jo en HELT annen sak.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Det aller beste må vel være å enten få returnere kabelen og heve kjøpet (lydkabel som ikke er mulig å koble til lydutstyr virker ganske ubrukelig), eller selge den for å heller få tak i en kabel med plugger som passer.
 

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Innlegg
698
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Vel - noen ganger må man bare velge blant flere onder. Hvis trådstarter ikke vil bytte DAC og forsterker, og ikke vil bytte kabler eller ødelegge eksisterende plugger - da er det jo ikke så mange alternativer igjen.
Som sagt, skru av metallhettene - intet ødelegges :)
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Jeg fikk skrudd av hettene i dag,men den ble veldig skjør å sårbar følte jeg,så jeg sendte dem til en kar jeg ble anbefalt her inne som skal se på muligheten for å bytte hettene.Hvis det ikke går blir den solgt/byttet bort her inne.
Jeg håper selvsagt på å få brukt den da dette skal være en kjempekabel.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
En mulighet er jo å bre bytte pluggene. Er de så voldsomt med ledareal i, høres de egentlig uegnet ut til formålet.
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Fikk de levert til en som driver med dette(pluggbytte etc)men han torde ikke pga kabelens oppbygging.
 

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Innlegg
1.427
Antall liker
803
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
Monter med løs hylse / hette, kan da umulig være så skjørt, forutsatt at det er stasjonære enheter som skal kobles.

J
 

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
413
Antall liker
160
Sted
Finnmark
Beste blir vell å skru av hylsa ja. Dersom det blir for skjørt kan du bare kjøre en krympeslange over hver kabel
 

fraiser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2011
Innlegg
363
Antall liker
210
Torget vurderinger
10
Av med hette,så surr stramt med elektroteip..
 

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
413
Antall liker
160
Sted
Finnmark
Bruker du isolasjonsteip risikerer du bare at det blir masse lim rester å klisj den dagen du skal ha hettene på igjen
 

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Innlegg
940
Antall liker
704
Torget vurderinger
10
Det var jeg som som fikk kablene for å se om det var mulig å skifte til andre plugger .
Da jeg skrudde av hylsa , kom det fram enda en hylse som dekket pluss-leder .
Denne hylsa er antakelig krympet på pluss-pinnen , da jeg ikke fikk den av . (Turte ikke bruke makt...)
Selve kablen er også så tykk , at andre plugger begrenser seg i forhold til utvalg ..
Det er heller ingen løsning å ta av hylsa , da pluggen er like tykk i den delen som blir sittende igjen på kablen .
Prøvde kablene på min Primare , men de passer ikke ......
Dette er meget dårlig løst av Van Den Hul .......
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Jeg skrudde av 1 hette på hver kabel å dro bakhetta innpå kabel å plugga de i, å det spiller jo bra også,det skal ikke ha noe lydtap med å fjerne hettene?kanskje mer fare for støy?hører ikke noe allefall.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
De hettene eller hylsene er nok mest for beskyttelse, og ikke så mye annet. Noen lydmessig funksjon har de iallfall helt sikkert ikke. :)

Edit: hadde ikke gjettet fra bildene alene at de skulle være så tykke at de ikke passer i vanlig tettsittende kontakter.

 
Topp Bunn