Van Damme Hi Fi kabler med LC-OFC kobber

Octopussy

Medlem
Ble medlem
18.05.2016
Innlegg
28
Antall liker
2
Någon här som har provat Van Dammes Hi Fi kablar?

Up-LCOFC Hi-Fi Speaker Cable | Van-Damme

Tyvärr är så jäkla fula men de kanske är prisvärda kostar ju runt 50:- metern för 4mm

Enligt deras hemsida använder dom LC-OFC koppar om detta ger någon förändring av ljudet tvistas de lärde ;D
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Någon här som har provat Van Dammes Hi Fi kablar?

Up-LCOFC Hi-Fi Speaker Cable | Van-Damme

Tyvärr är så jäkla fula men de kanske är prisvärda kostar ju runt 50:- metern för 4mm

Enligt deras hemsida använder dom LC-OFC koppar om detta ger någon förändring av ljudet tvistas de lärde ;D
Jeg har testet hifi-varianten av 4mm2 Van Damme. Den er litt mer "polert" i lyden en blue variantene. Typisk for hifi-variantene uansett kablingstype. Dette liker jeg ikke. Har et par Audience Au24SE som totalt slakter alt av Van Damme. Dobbelt så stort "rom", en nøytralitet i mellomtonen så hårene reiser seg på armene og ikke minst en topp som er til å dø for. Nedturen er til de grader prisen på Audience.

Unfair but anyway! :D
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.175
Antall liker
34.576
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
At du får dobbelt så bred perspektiv i lydbildet ved kabelbytte er for meg en stor gåte.
Jeg har aldri opplevd de store forandringene ved kabelbytte som du påpeker, forskjeller er der, men sååå store??
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.707
Antall liker
710
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Den ene dagen låter verdens beste kabler dødsbra. Den andre dagen låter det tynt og kjedelig. Spørs humør på lytteren. Det hjelper med antistatisk spray.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.175
Antall liker
34.576
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Tror det har å gjøre med hva en drikker før og under lytteseansen...
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.966
Antall liker
6.057
Torget vurderinger
32
Jeg bruker 6mm av de kablene.

Roy
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.785
Antall liker
1.983
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9

Får man kjøpt denne i Norge i 6mm utgave? Skulle hatt 10-12 meter :p.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.966
Antall liker
6.057
Torget vurderinger
32
Hvorfor lange signalkabler?
Ikke lange for en hver pris, men det er bedre med lange signalkabler fra forforsterker til effektforsterkere som står nærme høyttalerne, enn lange høyttalerkabler fra forsterker til høyttalerne. Ergo sett forsterkerne (om man har monoblokker selvagt) så nærmer høyttalerne som mulig. Årsaken er at signalene som går i signalkablene er kraftigere enn signalene som går i høyttalerkablene.

Roy
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.966
Antall liker
6.057
Torget vurderinger
32
Er vel ikke 100% riktig?
Kraftigere som i at i hvert fall når det gjelder balanserte kabler, er mindre mottakelige for å plukke opp RFI/EMI enn lange høyttalerkabler (om jeg har skjønt det rett da, og det er jo selvsagt ikke sikkert) :)

Roy
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.821
Antall liker
609
Kraftigere som i at i hvert fall når det gjelder balanserte kabler, er mindre mottakelige for å plukke opp RFI/EMI enn lange høyttalerkabler (om jeg har skjønt det rett da, og det er jo selvsagt ikke sikkert) :)

Roy
Enig i at det generelt er bedre med lange signalkabler ( i alle fall på linjenivå) og kortere høyttalerkabler, som Roy E. sier. Nå er det nok ikke først og fremst RFI/EMI som er grunnen til at man ofte bør velge korte HT-kabler. Det er nok snarere at effektoverføring fra forsterker til høyttaler er en langt mer kompleks og sammensatt enn overføringen mellom f.eks. CD-spiller og preamp. Det er derfor fordelaktig å få så mye høyttalerkabel som mulig ut av ligningen.
 
Topp Bunn